Wat ik al eerder aangaf Siger, je blijft in het verleden wroeten! Waarom? Denk je echt dat de oplossing in het verleden ligt?siger schreef:Omdat Joden geen slachtoffers zijn van Arabieren in een mate die vergelijkbaar is.lost and not found yet! schreef:Toch nog een vraag Siger,
Waarom bestaat er dan geen wereldwijde haat van de Joden tegen Moslims? Waarom vallen Joden wereldwijd geen moskeeen aan? Waarom plaatsen ze geen bommen in restaurants, of blazen ze zichzelf op, waarvan de eigenaar een moslim is? Volgens mij was dat ook de vraag van de TS.
Die bommen hebben zionisten trouwens genoeg geplaatst. Waarom zouden ze dat nog doen nu ze met hun kont in de boter gevallen zijn?
Waar komt de islamitische jodenhaat vandaan?
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Waar komt de islamitische jodenhaat vandaan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Bevlogen
Dat ben ik met je eens! Tijdverlies, jij ziet wat je wilt zien en ik natuurlijk ook!siger schreef:Lijkt me alweer een stuitend stukje propaganda.lost and not found yet! schreef:Hoi Siger,
Komt die hier vandaan? En zo niet, waarvandaan danwel?
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2285 ... me___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn vandaag 50.000 miljoen vluchtelingen. Zullen we hen de helft van je land waar jij in leeft cadeau doen en kijken hoe liefdevol jij met de situatie omgaat?
Ik vind dit soort discussies altijd maar meer tijdverlies. Men ziet wat men wil zien.
We will dance again!
- vegan-revolution
- Superposter
In artikel wordt juist getracht aan te tonen dat dàt niet de hoofdreden is maar juist een telkenmale aangevoerde drogreden waarachter men zich verschuilt.siger schreef:Omdat Joden geen slachtoffers zijn van Arabieren in een mate die vergelijkbaar is.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 20 jul 2014 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- vegan-revolution
- Superposter
Tijdverlies? Het proberen te onderkennen van de reële situatie in Europa tijdverlies noemen is je kop in het zand steken, mijns inziens.lost and not found yet! schreef:Dat ben ik met je eens! Tijdverlies,
- Bevlogen
Maar zou jij willen dat de Hamas aan de macht komt in het Midden-Oosten?siger schreef:Ik vind het trouwens hallucinant dat we deze dicussie hebben terwijl Gaza onder de voet gelopen wordt.
Hun doelstellingen:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hamas" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan vooral deze:
Het Handvest spreekt in de introductie over vernietiging van het Joodse volk en Israël: "Israël zal bestaan en voortbestaan totdat de Islam het vernietigt, zoals het anderen voorheen vernietigd heeft.
We will dance again!
Wat bedoel je met die tekst aan te geven?
Dat we moeten kiezen tussen Israël of Palestina?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Bevlogen
Israel heb ik niet eens genoemd in mijn bericht. Mijn vraag staat gewoon zoals die er staat aan Siger. En ik wacht gewoon op een antwoord.Jagang schreef:Wat bedoel je met die tekst aan te geven?
We will dance again!
Het probleem bestaat al sinds het mythische verhaal van de 3 joodse stammen in Medina, wat zeer waarschijnlijk een terugprojectie was uit de tijd dat de islam gestalte kreeg.vegan-revolution schreef:In het NRC van gisteren stond een analyse van hoe joden en moslims zich onderling verhouden in Antisemieten als helden ingehaald in moslimwereld. De conclusie luidde dat joden meer van moslims te duchten hebben dan andersom.
Het artikel eindigt met :
Hoe vaak zijn Bolkestein, Fortuyn, Janssen, Ellian, Hirsi Ali, Van Gogh of Wilders niet beticht van het aanzetten tot racisme? Als het gaat om Jodenhaat onder moslims hadden zij gewoon gelijk. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de eveneens endemische homohaat, intolerantie voor andersdenkenden of afvalligen.
Natuurlijk hebben moslims in Europa ook te maken met racisme. Maar daar waar een moslim zonder enige angst door een Joodse wijk kan lopen, zal een verstandige jood met een keppeltje dat niet proberen in een islamitische wijk in Lyon, Antwerpen, Malmö of Berlijn. Terwijl er in heel Europa nergens moslims bij de moskee worden belaagd door opgeschoten joodse jongeren, moeten synagogebezoekers in Parijs er rekening mee houden dat ze door islamitische jonge mannen worden uitgescholden, in elkaar geslagen, neergestoken of beschoten. Geen enkele islamitische school moet beveiliging regelen omdat Joden dreigen de kinderen te vermoorden. Joodse scholen daarentegen zijn verworden tot zwaar beveiligde bunkers.
Dat is de realiteit. Je hebt geen Toulouse of Brussel nodig om te beseffen dat intimidatie, racisme en geweld van moslims tegen Joden een dagelijks fenomeen is dat niet voorkomt uit toeval.
-
siger
Ik vind die tekst natuurlijk verwerpelijk. Maar wat zich op het veld afspeelt is eerder andersom.lost and not found yet! schreef:Maar zou jij willen dat de Hamas aan de macht komt in het Midden-Oosten?siger schreef:Ik vind het trouwens hallucinant dat we deze dicussie hebben terwijl Gaza onder de voet gelopen wordt.
Hun doelstellingen:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hamas" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan vooral deze:
Het Handvest spreekt in de introductie over vernietiging van het Joodse volk en Israël: "Israël zal bestaan en voortbestaan totdat de Islam het vernietigt, zoals het anderen voorheen vernietigd heeft.
Nee, ik wil niet dat Hamas aan de macht komt, maar dat Hamas aan de macht is in Gaza is het gevolg van de Israëlische confrontatiestrategie.
Gaza is niet meer dan het onrecht dat door zionisten wordt bedreven en past in alle onrecht dat al zo vaak plaatsvond in de menselijke geschiedenis.siger schreef:Ik vind het trouwens hallucinant dat we deze dicussie hebben terwijl Gaza onder de voet gelopen wordt.
De historisch bewuste persoon zou er een zeer late wraakactie in kunnen zien. De zionisten handelen immers niet anders dan de mythische Mohammed. Ze nemen wraak op een volk waarvan een groot deel bestaat uit zijn aanhangers.
Laatst gewijzigd door iznogoodh op 20 jul 2014 23:43, 3 keer totaal gewijzigd.
- vegan-revolution
- Superposter
Zou het echt alleen maar daarmee te maken hebben of spelen er ook algemene anti-joodse sentimenten een rol die een islamitische oorsprong hebben, zoals in het artikel aangetoond tracht te worden?siger schreef:dat Hamas aan de macht is in Gaza is het gevolg van de Israëlische confrontatiestrategie.
Ik kwam (ter illustratie) bij een discussie op Youtube het volgende commentaar tegen :
Ik weet niet of je het weet maar moslims leggen een religieuze claim op Israël. En dan komen we toch terug op het jaar 636 toen ze het gebied veroverd hebben en daarna de Al Aqsa moskee gebouwd hebben. Dit maakt dat vrijwel alle moslims in de wereld anti-Israël zijn. Maar de joden claimen het gebied net zo goed maar hebben veel oudere papieren. Bv Jeruzalem is al meer dan 4000 jaar de heilige stad van de joden en het land ligt bezaaid met voor hun heilige plekken. Als ik jouw mag geloven moeten ze daar maar afstand van doen, de moslims het hebben het gebied eerlijk veroverd niet waar?
Over de Palestijnen gesproken. Dat is een nooit bestaand hebbend volk, pas uitgevonden in de vorige eeuw, om de islamitische claim op dat gebied te bevestigen. Het is verzameling van vooral gastarbeiders uit de omringende landen. Als ik ongelijk heb zou je de volgende simpele vragen gemakkelijk moeten kunnen beantwoorden. Welke taal spreken de Palestijnen? Palestijns? Wat was voordat de Joden hun land afpikten de gebruikelijke regeringsvorm van de Palestijnen? Was het een koninkrijk? Of een republiek? Of een keizerrijk? Of iets anders? Kun je ook een Palestijnse president of koning, of wat het ook was, noemen? Hoe hete de muntsoort van de Palestijnen? Tussen 1517 en 1917 was het land waarvan jij zegt dat het van de Palestijnen is bezet door de Turken. Bestond er in die 400 jaar iets van Palestijns verzet? En hoe was de stemming in de rest van de islamitische wereld? Bestond er ivm met het bezetten van het land van de Palestijnen, een vergelijkbare turkenhaat zoals nu met de Joden het geval is?
Je leest hier vreemd dingen. De joodse geschiedenis is niet ouder dan 2500 jaar. Wat daarvoor kwam is projectie.Bv Jeruzalem is al meer dan 4000 jaar de heilige stad van de joden en het land ligt bezaaid met voor hun heilige plekken.
- vegan-revolution
- Superposter
Degene die hier commentaar levert is wat dit specifieke detail betreft inderdaad (waarschijnlijk) niet accuraat. Maar afgezien dáárvan gaat het om de essentie waar hij in zijn verdere commentaar mee aankomt.iznogoodh schreef:Je leest hier vreemd dingen. De joodse geschiedenis is niet ouder dan 2500 jaar. Wat daarvoor kwam is projectie.Bv Jeruzalem is al meer dan 4000 jaar de heilige stad van de joden en het land ligt bezaaid met voor hun heilige plekken.
Em het hedendaagse Israël moet de 70 jaar nog aantikken...iznogoodh schreef:Je leest hier vreemd dingen. De joodse geschiedenis is niet ouder dan 2500 jaar. Wat daarvoor kwam is projectie.Bv Jeruzalem is al meer dan 4000 jaar de heilige stad van de joden en het land ligt bezaaid met voor hun heilige plekken.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
siger
We hoeven niet te speculeren hoor. De geschiedenis (in tegenstelling tot verdichtingen en mythes) speelt zich af na 1900 en is in detail gekend.iznogoodh schreef:Gaza is niet meer dan het onrecht dat door zionisten wordt bedreven en past in alle onrecht dat al zo vaak plaatsvond in de menselijke geschiedenis.siger schreef:Ik vind het trouwens hallucinant dat we deze dicussie hebben terwijl Gaza onder de voet gelopen wordt.
De historisch bewuste persoon zou er een zeer late wraakactie in kunnen zien. De zionisten handelen immers niet anders dan de mythische Mohammed. Ze nemen wraak op een volk waarvan een groot deel bestaat uit zijn aanhangers.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 12#p357812" onclick="window.open(this.href);return false;
Of http://www.sigervanbrabant.be/blog/2014 ... ten_in.htm" onclick="window.open(this.href);return false;siger schreef:Zie ook:siger hierboven schreef: http://972mag.com/why-its-time-to-discu ... ion/56007/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mondoweiss.net/2012/09/our-visio ... icahd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lrb.co.uk/v25/n21/virginia-t ... e-solution" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newstatesman.com/2012/07/when-facts-change" onclick="window.open(this.href);return false;
http://theconversation.edu.au/a-one-sta ... stine-8465" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mepc.org/journal/middle-east ... e-solution" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.resetdoc.org/story/00000022124" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aljazeera.com/indepth/opinio ... 14354.html" onclick="window.open(this.href);return false;
etc...
en nog eens:
Shlomo Sand - The Invention of the Jewish People
Hannah Arendt en het zionisme
Christian Zionists
Quotes van Joodse Rabbijnen over de Arabieren
Maar wat baten kaars en bril, als de uil liever bommen wil.