Denk vrij! Waarom zou het niet andersom kunnen zijn...?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Tamara schreef:
collegavanerik schreef:is wat jezus niet deed niet voldoende? Er zijn nog steeds mensen op aarde die beweren geincarneerde goden te zijn dus zo uitzonderlijk is Jezus helemaal niet.
Heeft Jezus dan ooit beweerd dat die er niet zouden zijn?
jezus was zelf een schijnmessias. De profeten konden tenminste hun eigen volk nog overtuigen, iets dat Jezus niet eens is gelukt.

nogmaals:

Jezus kan de messias niet zijn omdat de joden hem niet erkennen
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Tamara schreef:
Het is niets meer dan een godsbeeld dat jij en de rest van de ggristen-gelovigen in hun hoofd hebben.
Denk niet dat je dat zo kunt zeggen. God is wie Hij is. Ik pas Hem niet aan hoe ik zou willen dat Hij zou zijn
God IS niet, hij bestaat niet, alleen bestaat hij middels menselijke godsbeelden in hoofden van goedgelovigen zoals jou.
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

collegavanerik schreef: Jezus kan de messias niet zijn omdat de joden hem niet erkennen
Een boek voor je: Was Jezus de Joodse Messias, van Koekkoek. Erg interessant, vind ik tenminste..
rikus
Banned

Bericht door rikus »

an3sdej schreef:
Tamara schreef:
Het is niets meer dan een godsbeeld dat jij en de rest van de ggristen-gelovigen in hun hoofd hebben.
Denk niet dat je dat zo kunt zeggen. God is wie Hij is. Ik pas Hem niet aan hoe ik zou willen dat Hij zou zijn
God IS niet, hij bestaat niet, alleen bestaat hij middels menselijke godsbeelden in hoofden van goedgelovigen zoals jou.
Je krijgt het zelfde spraakgebrek als ik al een tijdje heb zie ik Andriees :D
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Tamara schreef:
collegavanerik schreef: Jezus kan de messias niet zijn omdat de joden hem niet erkennen
Een boek voor je: Was Jezus de Joodse Messias, van Koekkoek. Erg interessant, vind ik tenminste..
Dank je ik heb dit al gelezen:

De bijbel als mythe
Het andere verhaal van de archeologie
Israel Finkelstein & Neil Asher Silberman

http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=1517

Jezus kan de messias niet zijn om dat mozes nooit geleefd heeft en het rijk van David niet bestaan heeft. Het oude testament is net zo mythisch als de theogonie van Hesiodus. De messiaanse idee staat op drijfzand.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Inderdaad nog meer mythe dan ik verwacht had zelfs in historisch opzicht. :shock:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Maar die in stand houden :shock:
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

collegavanerik schreef:Dank je ik heb dit al gelezen:
Yeah right. Dan was het toch niet zo'n probleem geweest om aan te geven dat de Joden ook een lijdende Messias verwachten bovendien had je dan nl. ook exact geweten waarom de Joden Hem niet erkennen..
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Tamara schreef:Yeah right. Dan was het toch niet zo'n probleem geweest om aan te geven dat de Joden ook een lijdende Messias verwachten bovendien had je dan nl. ook exact geweten waarom de Joden Hem niet erkennen..
Volgens mij erkennen de Joden Jezus niet als zoon van god, en ze erkennen waarschijnlijk al helemaal niet dat gekunstelde verhaal wat de christenen er om heen hebben verzonnen. Aan de hand van dat verhaal zijn ook de meest barbaarse vervolgingen op de Joden geïniteerd.....
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Okee, voor hen die het heel graag willen weten waarom het Jodendom Jezus niet erkent als messias (site geschreven van uit Joods oogpunt) :
http://www.simpletoremember.com/vitals/jewsandjesus.htm
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Tamara schreef:
Precies. Dat is wat ik zeg: jouw geloof in 'het offer' staat diametraal tegenover het oude testament.
Ik kan je punt even niet volgen...
Mijn punt bestaat slechts uit een bijbel-tekst. Die kun je dus niet volgen? :lol:

Nog een keertje dan. In Deut24:16 staat: ieder zal om zijn eigen zonde ter dood gebracht worden

Jij schrijft: En Hij is niet omwille van de zonden van Zijn vader ter dood gebracht maar voor de zonden van het volk

En dus concludeer ik dat jouw geloof tegen het oude testament ingaat. En daarmee vervalt weer jouw uitspraak dat Jezus het oude testament bevestigt. Zo wel duidelijk?

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Plaats reactie