Vladimir Poetin.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Vladimir Poetin.

Bericht door vegan-revolution »

Peter van Velzen schreef:
Cluny schreef:
vegan-revolution schreef:Waarschijnlijk heeft het iets te maken met : "samen met Rusland tegen het islamisme".
Ik denk dat ultranationalisme het bindend element is.
=D>
Wel tegenstrijdig dan wel weer dat die nationalisten internationale samenwerking zoeken. Blijkbaar is er dus meer aan de hand.

Het gaat dus kennelijk internationaal om het behoud van een identiteit tegen iets anders. En wat zou dat "iets anders" nou kunnen wezen? Moeilijke vraag?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Er is altijd meer aan de hand. Ik zie zelf weinig tegenstrijdigs.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
vegan-revolution
Superposter

In ieder geval is het opvallend dat al die nationalisten zich (internationaal) tegen het islamisme keren. Ik heb ook sterk de indruk dat het meestal niet zozeer om puur het verdedigen van nationale waarden te doen is als wel om het verdedigen van westerse waarden, waarbij inmiddels ook Rusland in die zin min of meer al tot "het westen" gerekend wordt. En vandaar dus dat er samenwerking met Poetin gezocht wordt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Poetin is de grote verdediger van christelijke waarden. :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=HSX2ALtIejw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=u3d_yxJhmjk" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
vegan-revolution
Superposter

Geert Wilders heeft het ook steeds over christelijk(-joods-humanistisch)e waarden. Dus dat ligt dan in elkaars verlengde.

Zelf zie ik weinig in het christendom, maar in de islam zie ik nog veel minder.

Op de achtergrond speelt ook het christendom bij al die nationalisten wel een rol, denk ik. Dit zal ook een reden zijn waarom men het de moeite waard vindt om toenadering tot Poetin te zoeken.

Poetin wordt in Amerika zelfs "a lion of christianity" genoemd :

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

vegan-revolution schreef:In ieder geval is het opvallend dat al die nationalisten zich (internationaal) tegen het islamisme keren. Ik heb ook sterk de indruk dat het meestal niet zozeer om puur het verdedigen van nationale waarden te doen is als wel om het verdedigen van westerse waarden, waarbij inmiddels ook Rusland in die zin min of meer al tot "het westen" gerekend wordt. En vandaar dus dat er samenwerking met Poetin gezocht wordt.
Ik tel nu 2 soorten Poetinverdedigers in dit topic. Zij dus die dus van mening zijn dat deze imperialistische despoot goed bezig is.
Degenen die ten onrechte in Poetin de anti-fascist zien en degenen die ten onrechte in Poetin de anti-islamist zien.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
vegan-revolution
Superposter

Cluny schreef:Degenen die ten onrechte in Poetin de anti-fascist zien en degenen die ten onrechte in Poetin de anti-islamist zien.
Als ik het goed begrijp ben jij dus van mening dat daar waar Poetin zich uitspreekt tegen het fascisme en tegen het islamisme hij niet anders doet dan huichelen. Heb je er ook een mening over wat er onder of achter die vermeende huichelarij van Poetin schuil zou moeten gaan? En kun je ook glashard aantonen dat het slechts huichelarij is?
vegan-revolution
Superposter

Rereformed schreef:Poetin is de grote verdediger van christelijke waarden. :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=HSX2ALtIejw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=u3d_yxJhmjk" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je die video's bekijkt dan zou je kunnen gaan vermoeden dat Poetin van het begin af aan (ook in de communistische Sovjet-Unie) steeds gebruikt is als pion van het Vaticaan. Waarschijnlijk met als uiteindelijke doel om de communistische heerschappij omver te werpen, waarvan je nu kunt constateren dat dit inderdaad gelukt is.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Ik tel nu 2 soorten Poetinverdedigers in dit topic. Zij dus die dus van mening zijn dat deze imperialistische despoot goed bezig is.
Degenen die ten onrechte in Poetin de anti-fascist zien en degenen die ten onrechte in Poetin de anti-islamist zien.
Je kunt dus tot 2 tellen EN denkt te weten 'goed bezig zijn' is.
Maar wat je schrijft zegt niets over Poetin, je geeft slechts je mening over de meningen van je mede forummers!
Althans, dat is mijn mening over jouw mening, Poetins mening is het volgens mijn mening in ieder geval niet
.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Cluny schreef:
vegan-revolution schreef:Waarschijnlijk heeft het iets te maken met : "samen met Rusland tegen het islamisme".
Ik denk dat ultranationalisme het bindend element is.
Poetin probeert de EU te verzwakken door anti-Europese partijen te steunen (anti-Europees om onderscheid te maken met 'gematigde eurosceptici' die ook anti-Russisch zijn, bijv CU/SGP in eigen land en conservatieven van het VK en Polen). Vertaald naar de Europese politiek onderhoudt het Kremlin warme banden met de rechts-populisten zoals Le Pen en Lega Nord, en met EUL waar voornamelijk (ex-)communisten zoals de SP en Die Linke zitten.

Politici van deze groepen worden niet zelden uitgenodigd op het Kremlin, in ruil sturen ze 'onafhankelijke waarnemers' bij het schijnreferendum waarmee de annexatie van de Krim werd gelegitimeerd. De SP en PVV zijn allebei wat milder dan de Europese collega's maar de oorlog in Oekraine is wel de schuld van Europese oorloghitsers. Niet van Poetin.

In West-Europa zijn het voornamelijk partijen die zich buiten het centrum van de macht bevinden die pro-Russisch zijn. In Oost-Europa is dat in sommige landen helaas anders, met als meest ernstige geval Hongarije. Het land glijdt weg richting een dictatuur en heeft de blik strak op het Kremlin gericht. Dit land zonder persvrijheid maar wel met staatsnationalisme gedraagt zich meer en meer als een paard van Troje. Poetin heeft buiten de Le Pen wel betere bondgenoten in Europa.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Aardige samenvatting van 2014 met betrekking tot Poetin:
NOS schreef:
De triomfantelijke glimlach van Poetin
Vandaag, 10:49 Buitenland

Van 20 tot en met 31 december blikken verslaggevers en correspondenten van de NOS terug op het nieuwsjaar 2014. Martijn Bink en Mattijs van de Wiel over de Olympische Winterspelen.

De gezichtsuitdrukking van president Poetin verraadt nooit veel emotie. Maar wie bij de sluitingsceremonie van zijn Winterspelen in Sotsji goed naar hem keek, kon toch een triomfantelijk lachje op zijn gezicht ontdekken. Hij had het toch maar mooi geflikt: geen aanslagen, niet al te veel protesten en zijn Rusland was met 33 medailles ook nog eens eerste op de medaillespiegel geworden.

Met de organisatie van de Spelen had Poetin laten zien dat Rusland een modern en beschaafd land kan zijn. Zeven dagen later vielen Russische troepen de Krim binnen. Vijf maanden later werd vlucht MH17 neergehaald. Gebeurtenissen die de herinneringen aan Sotsji voor altijd in een ander daglicht zouden plaatsen.
***knip***

Dat was op 23 februari. Nog geen week later vertrekt een colonne van honderden Russische militairen richting Simferopol, de hoofdstad van de Krim. Het schiereiland wordt binnen een paar dagen overgenomen. Daarna volgt de steun aan de separatisten in Oost-Oekraïne. Met als dieptepunt natuurlijk de crash van vlucht MH17. Mogelijk door Russen neergehaald met een BUK-raketsysteem.

Al die miljarden die Rusland had uitgegeven ter promotie in één keer door het afvoerputje. Of toch niet en ging het om heel iets anders? Misschien was dit hele circus waar ook wij onderdeel van uitmaakten niet bedoeld voor de buitenwereld, maar vooral voor binnenlands gebruik. Want onder de Russen schijnt Poetin populairder te zijn dan ooit.

De herinnering aan Sotsji kreeg een zwarte rand. Maar al die medailles, die nemen ze ons nooit meer af.

Bron
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Eerst het plaatje. Het is een sticker dat op de deur is geplakt van een pools restaurant.
Het verhaal erachter staat in de link naar een bericht van de Telegraaf.
.
Afbeelding
.
.
Aanhangers Poetin niet welkom in restaurant
Als ik dat Oekraiens-Pools restaurant zou binnenlopen met een in het pools of oekraiens vertaalde bundeling van mijn nederlandstalige Poetinbijdragen op Freethinker dan denk ik wel dat ik naar binnen mag en dat ik wel gratis mag eten daar.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
TO opent dit topic van uit de behoefte om een apart topic te maken met het onderwerp Vladimir Poetin. Maar er is natuurlijk veel meer. Uit bovenstaande reactie blijkt wat dat 'veel meer' zoal kan inhouden. Maar wat schetst mijn verbazing, goh, Poetin heeft niet alleen vijanden maar zelfs een fanclubje.
Met onderstaand plaatje welk niets aan de verbeelding overlaat.

Afbeelding

Het fanclubje van Poetin

Wanneer u rondkijkt op de social media plekken en er komt een topic voorbij dat niet de westerse Mantra ondersteund dat Rusland het kwaad is dat bestreden dient te worden in zake de situatie in Oekraïne, dan zien we steevast een vaste schare schapen die de voorstanders van het stuk bestempelen als Poetin fanboys, of zoals ze soms liefkozend worden genoemd “Kremlins”. Naast het feit dat het vermoeden bestaat dat dergelijk volk, met name op Nujij hiervoor worden betaald(Want zo dom kan werkelijk niemand zijn) is het ook nog eens pijnlijk duidelijk hoe blind ze zijn voor de feiten.

De feiten:
***knip***

Ik heb geen illusies dat de trollen die zo graag met het vingertje wijzen, enige notie van dit artikel zullen nemen. Het is dan ook meer bedoeld voor de weldenkende mens onder ons, die is gezegend met een gezond verstand.

Bron
Wat ik me nu afvraag is wat er zou gebeuren als de schrijver van bovenstaande blog samen met Cluny dat Oekraïns-Pools restaurant zou binnenlopen met een vertaling in het Pools of Oekraïns van bovenstaande blog. Eerlijk gezegd interesseert me het antwoord op die vraag net zo veel als dat iemand denkt dat hij daar naar binnen mag en daar gratis mag eten omdat hij niet tot de aanhangers van Poetin behoord. Feit is wel dat als iedereen die niet behoord tot de aanhangers van Poetin in dat betreffende restaurant daar gratis zou mogen eten, dat het restaurant zeer snel failliet zou gaan.

Mocht ik daar binnen afzienbare tijd in de buurt komen dan zal ik zeker in het betreffende restaurant gaan eten.
Ondanks dat ik niet tot de aanhangers van Poetin behoor heb ik niet de illusie dat ik daar gratis mag eten
.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

In Trouw een paar staaltjes van Poetin's leugenpropagandamachine. 3 voorbeelden.
De schadelijke informatiemachine van Poetin.
Helaas zijn er nog veel te veel, ook buiten Rusland, die deze propaganda niet als zodanig herkennen of willen herkennen.
Plaats reactie