Dit om meerdere redenen.
Bijvoorbeeld een praktische reden omdat deze leider van Rusland veel in andere topics besproken en bediscussieerd wordt.
Zijn rol in het neerschieten van het verkeersvliegtuig van vlucht MH17.
En er is natuurlijk veel meer.
Om te beginnen een neutrale link.
Wikipedia:Vladimir Poetin
Een portret van de wikipagina
Ik ben zelf van mening dat Poetin een gewetenloze despoot is, een gevaar voor Europa en de rest van de wereld.
Hier mijn eerste link.
Deze is eigenlijk willekeurig, het is gewoon de eerste die ik vandaag over Poetin heb gevonden op de internetpagina's van de kranten die ik zelf vrijwel dagelijks lees.
Volkskrant/Opinie:'Poetins incompetentie reikt veel verder dan alleen de economie'
Een aardige opinie van een uitstekend geïnformeerd Ruslanddeskundige, een goed leesbaar lang schrijven waarin ook de hoop wordt uitgesproken dat deze massamoord met een Russische raket een omslagpunt wordt waarbij Poetin uiteindelijk het veld ruimt.
Wanneer de incompetentie in het Kremlin tot moord en doodslag leidt, kunnen de functionarissen daar erg zenuwachtig worden. Terwijl het nieuws over het neerschieten van vlucht MH17 van Malaysia Airlines boven Oekraïne langzaam tot Rusland doordrong, dachten veel mensen met een goed geheugen terug aan de aanval door de Sovjet-Unie op vlucht 007 van Korean Air Lines, bijna 31 jaar geleden, en de politieke gevolgen daarvan.