Vladimir Poetin.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Vladimir Poetin.

Bericht door Cluny »

Ik heb de behoefte om een apart topic te maken met het onderwerp Vladimir Poetin.
Dit om meerdere redenen.
Bijvoorbeeld een praktische reden omdat deze leider van Rusland veel in andere topics besproken en bediscussieerd wordt.
Zijn rol in het neerschieten van het verkeersvliegtuig van vlucht MH17.
En er is natuurlijk veel meer.
Om te beginnen een neutrale link.
Wikipedia:Vladimir Poetin
Een portret van de wikipagina
Afbeelding

Ik ben zelf van mening dat Poetin een gewetenloze despoot is, een gevaar voor Europa en de rest van de wereld.

Hier mijn eerste link.
Deze is eigenlijk willekeurig, het is gewoon de eerste die ik vandaag over Poetin heb gevonden op de internetpagina's van de kranten die ik zelf vrijwel dagelijks lees.
Volkskrant/Opinie:'Poetins incompetentie reikt veel verder dan alleen de economie'
Een aardige opinie van een uitstekend geïnformeerd Ruslanddeskundige, een goed leesbaar lang schrijven waarin ook de hoop wordt uitgesproken dat deze massamoord met een Russische raket een omslagpunt wordt waarbij Poetin uiteindelijk het veld ruimt.
Wanneer de incompetentie in het Kremlin tot moord en doodslag leidt, kunnen de functionarissen daar erg zenuwachtig worden. Terwijl het nieuws over het neerschieten van vlucht MH17 van Malaysia Airlines boven Oekraïne langzaam tot Rusland doordrong, dachten veel mensen met een goed geheugen terug aan de aanval door de Sovjet-Unie op vlucht 007 van Korean Air Lines, bijna 31 jaar geleden, en de politieke gevolgen daarvan.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Re: Vladimir Poetin.

Bericht door Cluny »

De Telegraaf: Poetin viert WK-feestje
Afbeelding
Nog geen week geleden is met een Russische raket een burgervliegtuig neergeschoten en de hoofdverantwoordelijke viert al een groot feest.
Bij deze het verzoek om elk boycotinitiatief voor het WK voetbal 2018 in Rusland te ondersteunen.
De eerste die ik vond staat op Facebook. Een like is zo gedaan.

https://www.facebook.com/CancelWorldcup2018inRussia" onclick="window.open(this.href);return false;
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

"Volgens Poetin geeft het WK Rusland de kans om een ,,schitterende erfenis" na te laten aan de wereld."

Helaas zijn er in Nederland al een hoop erfenissen die verdeeld moeten gaan worden door toedoen van Poetin. :evil:

Gisteren stond ik langs de snelweg.
Het was erg indrukwekkend, 40 lijkwagens.
Ik hoorde iemand zeggen : "en dat dus keer 7".
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Dat privéfeestje van Poetin en voor Poetin in Socchi hebben we (NL) nou ook niet bepaald geboycot. :?
Integendeel.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Vladimir Poetin in cartoons.

Bericht door Cluny »

Het Oekraïneconflict in Poetincartoons.
Cartoonmakers zouden Poetin bijna dankbaar moeten zijn dat hij zo'n karikatuur van zichzelf heeft gemaakt. Klein mannetje, hoekige kop, foto's met adelaars, beren, vissen en honden, pokerface. Zijn mateloze zelf-propaganda heeft tekenaars over de hele wereld bergen inspiratie bezorgd. Zo veel, dat het verloop van de hele Oekraïne-crisis in tekeningen is uit te leggen. .
Een klein gedeelte van het totaalaanbod.
Google putin cartoon Ongeveer 16.500.000 resultaten (0,32 seconden)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hoe rijk is Vladimir Poetin?
Dat is best wel een moeilijke vraag.
Zelf weigert hij openheid te geven over de grootte van zijn persoonlijk vermogen.
Na wat rondkijken op internet kom ik zelf met deze schatting.
De waarde van alle bij elkaar opgetelde bezittingen van Vladimi Poetin is omgerekend in dollars
$ 40,000,000,000.
Minstens 40 miljard dollar dus.
Maar in de Wikipagina van de link van mijn eerste bijdrage staat 70 miljard dollar.
Waarschijnlijk ligt hier de waarheid ergens in het midden of dat dicht bij de 40 of 70 is, kan ik moeilijk zeggen.
Van de linken die als schatting het bedrag van 40 miljard dollar gaven heb ik min of meer willekeurig een pagina uitgekozen en de link hier neergezet.
http://www.theguardian.com/world/2010/d ... tin-claims" onclick="window.open(this.href);return false;
Is er iemand die het beter weet?
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Hier een illustratie van de gewetenloosheid van Poetin :

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

En hier een charme-offensief van Poetin :

vegan-revolution
Superposter

En hier iets over de intolerante houding van Poetin ten aanzien van hoofddoekjes :

Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Cluny schreef: De eerste die ik vond staat op Facebook. Een like is zo gedaan.

https://www.facebook.com/CancelWorldcup2018inRussia" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie weet hoe de wereld er voor ons uitziet in 2018? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vegan-revolution
Superposter

En hier iets over Poetins vrijage met het christendom :

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Gisteren zag ik een interview op de Nederlandse televisie met Timothy Garton Ash. Over de veroveringsoorlogen van Poetin.
Een half interview want ik schakelde pas later in. Het vervelende is dat ik deze uitzending zo gauw niet kan vinden.
Wel vond ik dit schrijven van deze Britse Europakenner.
Putin’s Deadly Doctrine ‘Protecting’ Russians in Ukraine Has Fatal Consequences
In 1994, I was half asleep at a round table in St. Petersburg, Russia, when a short, thickset man with a rather ratlike face — apparently a sidekick of the city’s mayor — suddenly piped up. Russia, he said, had voluntarily given up “huge territories” to the former republics of the Soviet Union, including areas “which historically have always belonged to Russia.” He was thinking “not only about Crimea and northern Kazakhstan, but also for example about the Kaliningrad area.” Russia could not simply abandon to their fate those “25 million Russians” who now lived abroad. The world had to respect the interests of the Russian state “and of the Russian people as a great nation.”
1994 dus. Poetin's oorlog in Oekraïne van 2014 zat 20 jaar geleden al in het hoofd van deze KGB-rat.
vegan-revolution
Superposter

Een soort "Heim ins Reich" ideaal dus.

vegan-revolution
Superposter

De wetten die in Rusland zijn ingevoerd ten aanzien van homoseksualiteit zijn in mijn beleving uiterst verwerpelijk. Dit is hoe Poetin lastige vragen daarover probeert te omzeilen :

Het lijkt erop dat Rusland nog een lange weg te gaan heeft in de acceptatie van uitingen van homoseksuelen met betrekking tot hun geaardheid.

Verder schaarde Poetin zich ook achter een wet die het krenken van religieuze gevoelens strafbaar stelt. Zie bijvoorbeeld Russia embraces religious intolerance with draconian blasphemy and anti-gay laws.
vegan-revolution
Superposter

Het hoeft dan ook geen verwondering te wekken dat Poetin inmiddels door christelijk rechts in de Verenigde Staten aanbeden wordt :

Plaats reactie