siger schreef:Ik heb de pointe goed begrepen. Jij vindt het lastig een onderzoek te vinden, maar je vertikt het er een te lezen dat uit (voor jou) onverdachte hoek komt als ik het onder je neus schuif, en neemt dan maar een medelevend cijfer van 98-99% aan. Waar ben ik mis?
Je hebt de pointe overduidelijk niet goed begrepen want ik schrijf dat ik van de precieze cijfertjes af wil zijn. Dat doe ik niet omdat ik iets vertik te lezen, maar domweg omdat er onderzoeken zijn die verschillende cijfers presenteren, of onderzoeken die onvergelijkbare cijfers presenteren, of onderzoeken die slechts cijfers over een beperkt gebied presenteren (zo bestaan er bijv. cijfers over het aantal criminele moslimjongeren in Amsterdam, maar hoe vertaal je dat naar een landelijk beeld?).
Zo ook het door jou aangehaalde onderzoek die iets anders heeft onderzocht dan waar ik het over heb. Ik heb het niet over percentages meningen (je daarin begeven is een slangenkuil aangezien meningen én oncontroleerbaar zijn én kunnen veranderen) maar over percentages gedrag.
Waar het in mijn bericht wél om gaat is dat ongeacht of de verhouding 1-99 is of 2-98 (of zelfs 7-93 wanneer je jouw geciteerde onderzoek over iets geheel anders als uitgangspunt wil nemen, en dat is overigens NIET bijna 1 op 10, rekenwonder!

), de conclusie hetzelfde is: de overgrote meerderheid van de moslims zijn doodgewone burgers en DUS is er geen 'moslimprobleem'.
Jammer dat je je ogen sluit voor deze conclusie en dat je je in plaats daarvan stort op cijfermatig appels met peren vergelijken. Maar dat is nu juist onderdeel van het 'discussieprobleem'.