Medicijnen
Moderator: Moderators
Re: Medicijnen
Het is voor de leek gewoon ondoenlijk Raven om de zogenaamd onschadelijken in de grote hoop te zoeken, en zekerheid te hebben dat men met iets onschadelijks te maken heeft. Dit komt ook omdat een aantal alternatief therapeuten hun patiënten niet op de hoogte brengen van de risico's van een bepaalde behandeling, ook komt het doordat de noodzakelijke controle ontbreekt en men slechts achteraf, indien reeds schade is opgetreden, actie onderneemt. Die actie bestaat dan vaak uit een berisping of uit het opleggen van een beperking in de uitoefening van verdere therapie door zo'n alterneut. Dat de therapie op zich schadelijk is, komt dan eens in een programma, of je leest er eens iets over. De therapie wordt dan ook nog eens alleen nog verboden aan de betreffende therapeut, terwijl de therapie op zich schadelijk is. Zie bijvoorbeeld het behandelen van nekken door een chiropractor. Men komt dan niet tot het verbieden van het kraken van nekken door alle chiropractors. En nog steeds brengt de chiropractor zijn patiënten niet op de hoogte van de schade die kan ontstaan door zijn behandeling.
In dit doolhof van alternatief genezers kun je maar beter argwanend zijn naar alle alternatieven, dan de kans lopen in aanraking te komen met een schadelijk element in die therapieën. Het vertrouwen van een therapeut op zijn mooie blauwe ogen, of zijn leuke verhaal is niet voldoende helaas. Ook een verwijzing van het consultatiebureau is geen garantie voor een goede behandeling, zie de dood van de baby door de therapie die de Cranio Sacraal therapeut toepaste. Ik neem aan dat hij deze handeling niet zelf verzonnen had, maar dat het onderdeel is van de Cranio Sacraal therapie. Wordt nu het behandelen van babies op deze manier verboden? Nee, men verbiedt alleen de bewuste therapeut om nog babies te behandelen. Hiervoor moest wel eerst een baby sterven helaas.
In dit doolhof van alternatief genezers kun je maar beter argwanend zijn naar alle alternatieven, dan de kans lopen in aanraking te komen met een schadelijk element in die therapieën. Het vertrouwen van een therapeut op zijn mooie blauwe ogen, of zijn leuke verhaal is niet voldoende helaas. Ook een verwijzing van het consultatiebureau is geen garantie voor een goede behandeling, zie de dood van de baby door de therapie die de Cranio Sacraal therapeut toepaste. Ik neem aan dat hij deze handeling niet zelf verzonnen had, maar dat het onderdeel is van de Cranio Sacraal therapie. Wordt nu het behandelen van babies op deze manier verboden? Nee, men verbiedt alleen de bewuste therapeut om nog babies te behandelen. Hiervoor moest wel eerst een baby sterven helaas.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Het gaat niet om gedane ervaringen, maar om evaluaties die gedaan zijn door forumleden. Heeck is bijvoorbeeld iemand die kritisch onderzoek pleegt naar alternatieve geneeswijzen en van daaruit conclusies trekt (dezelfde conclusies worden overigens getrokken door wetenschappers).Raven schreef:Zoals eerder gemeld [...] een hoop te gooien.
Diverse (handelingen van) alternatieve geneeswijzen behoren tot (zelf)bedrog en kunnen (levens)gevaarlijk zijn. Ze werken niet, dus zijn ze in essentie weggegooid geld en vooral tijd. Zelfs in de alternatieve sector proberen ze de leemtes uit de geneeskunde (niet te genezen, [vooralsnog] onverklaarbare oorzaak) op te vullen met veel gelul en poeha zonder dat er enig bewijs voor geleverd is en zal worden, of zelfs serieus onderzoek naar of wordt verricht (de selffulfilling onderzoekjes van acupuncturisten, chiropractors, gebedsgenezers, homeopaten, magnetiseurs, osteopaten... behoren kritisch bekeken te worden; vooral als het gaat om anekdotisch materiaal, wat niet eens direct meegenomen dient te worden in het trekken van conclusies).
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Re: Nederland kwakzalversparadijs
Raven,Raven schreef:. . . . .
Zoals eerder gemeld , ik heb de indruk dat een aantal mensen hier op een zeer negatieve manier met bepaalde zaken in aanraking gekomen is.
En een negatieve ervaring zorgt (begrijpelijk) voor een afkeer. Het is alleen niet wijs en ook niet correct om alles maar op een hoop te gooien.
Voor mijzelf geldt de indruk dat ik de afgelopen 15 jaar in de weer ben geweest om te zien hoe stevig de lijders aan kwalen en ziektes in de maling worden genomen door goedgelovige en ook kwaad negerende kwakzalvers.
Positieve ervaringen met kwakzalverij rusten vaak nergens op en vandaar dat er zo graag met getuigenissen wordt geadverteerd en met "probeer nu eerst eens zelf".
Het lijkt mij daarom zeer wijs om alles waarvan de werking niet gecontroleerd is aangetoond en iedereen die geen betere diagnose kan stellen dan de hond van mijn buren, te wantrouwen.
Of in ieder geval dien je na te gaan of je het risico van zelf-dokteren wilt aangaan en tegen welke prijs.
Zelfs de Biostabil-2000 wordt weer in productie genomen.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... terug.html
En ja, mijn belangstelling is voortgekomen uit ervaringen. En die hebben mij geleerd dat je als leek geen knip voor de neus waard bent. Wil je dus een verstandig oordeel kunnen vellen, dan moet je je terdege en lang van te voren prepareren.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Wat een slap verhaal.....je zuigt het zo uit je duim?Deseo! schreef:Diverse (handelingen van) alternatieve geneeswijzen behoren tot (zelf)bedrog en kunnen (levens)gevaarlijk zijn. Ze werken niet, dus zijn ze in essentie weggegooid geld en vooral tijd. Zelfs in de alternatieve sector proberen ze de leemtes uit de geneeskunde (niet te genezen, [vooralsnog] onverklaarbare oorzaak) op te vullen met veel gelul en poeha zonder dat er enig bewijs voor geleverd is en zal worden, of zelfs serieus onderzoek naar of wordt verricht (de selffulfilling onderzoekjes van acupuncturisten, chiropractors, gebedsgenezers, homeopaten, magnetiseurs, osteopaten... behoren kritisch bekeken te worden; vooral als het gaat om anekdotisch materiaal, wat niet eens direct meegenomen dient te worden in het trekken van conclusies).Raven schreef:Zoals eerder gemeld [...] een hoop te gooien.
Vervang eens de woorden: alternatieve geneeswijzen, door, farmaceutische industrie
En vervolgens vervang je de woorden:acupuncturisten, chiropractors, gebedsgenezers, homeopaten, magnetiseurs, osteopaten door huisartsen, fysiotherapeuten, psychiaters, psychologen en al wat nog meer wat maar een beetje in de ruimte staat te lullen.
Do you want to play chess? Warning!!! Fungi kingdom attacks.....
Vervang Magnetar eens door lariekoeker uit zijn nek.Magnetar schreef:Wat een slap verhaal.....je zuigt het zo uit je duim?Deseo! schreef:Diverse (handelingen van) alternatieve geneeswijzen behoren tot (zelf)bedrog en kunnen (levens)gevaarlijk zijn. Ze werken niet, dus zijn ze in essentie weggegooid geld en vooral tijd. Zelfs in de alternatieve sector proberen ze de leemtes uit de geneeskunde (niet te genezen, [vooralsnog] onverklaarbare oorzaak) op te vullen met veel gelul en poeha zonder dat er enig bewijs voor geleverd is en zal worden, of zelfs serieus onderzoek naar of wordt verricht (de selffulfilling onderzoekjes van acupuncturisten, chiropractors, gebedsgenezers, homeopaten, magnetiseurs, osteopaten... behoren kritisch bekeken te worden; vooral als het gaat om anekdotisch materiaal, wat niet eens direct meegenomen dient te worden in het trekken van conclusies).Raven schreef:Zoals eerder gemeld [...] een hoop te gooien.
Vervang eens de woorden: alternatieve geneeswijzen, door, farmaceutische industrie
En vervolgens vervang je de woorden:acupuncturisten, chiropractors, gebedsgenezers, homeopaten, magnetiseurs, osteopaten door huisartsen, fysiotherapeuten, psychiaters, psychologen en al wat nog meer wat maar een beetje in de ruimte staat te lullen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Aha, cluny is bang voor de waarheid....
Maakt niet uit hoor clun, hebben kleine kinderen ook vaak als ze met iets nieuws worden geconfronteerd.
Heeft te maken met de kleine wereld waarin ze leven.
Maakt niet uit hoor clun, hebben kleine kinderen ook vaak als ze met iets nieuws worden geconfronteerd.
Voorlopig voldoet lariekoeker uit zijn nek uitstekend.Magnetar schreef:Aha, cluny is bang voor de waarheid....
Ik verwacht dat deze vervangnick de lading uitstekend zal blijven bedekken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dat zeg ik, de beknopte, kleine wereld waarin ze leven......meestal gebaseerd op zwart-wit denken....
Zeg cluny lees je de donald duck nog steeds? oh nee das te ingewikkelt, de donald duck is in kleur.
Zeg cluny lees je de donald duck nog steeds? oh nee das te ingewikkelt, de donald duck is in kleur.
Ik herken forumtrollen.Magnetar schreef:Dat zeg ik, de beknopte, kleine wereld waarin ze leven......meestal gebaseerd op zwart-wit denken....
Jij bent gemakkelijk te herkennen, van het allersimpelste soort.
Ik laat het verder voederen maar aan anderen over.
Als je duimzuigers zoekt ben je op het verkeerde adres Magnetar.Magnetar schreef: Wat een slap verhaal.....je zuigt het zo uit je duim?
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Zwart-wit denkers:Cluny schreef:Ik herken forumtrollen.Magnetar schreef:Dat zeg ik, de beknopte, kleine wereld waarin ze leven......meestal gebaseerd op zwart-wit denken....
Jij bent gemakkelijk te herkennen, van het allersimpelste soort.
Ik laat het verder voederen maar aan anderen over.
zelfingenomen(Cluny herkent forumtrollen)
zelfprojectie (Cluny is gemakkelijk te herkennen, van het allersimpelste soort.)
en te lui om zelf na te denken (Cluny laat het verder voederen maar aan anderen over)
Kun je, nu je toch bezig bent, uitzoeken wat forumtrollen zijn?Magnetar schreef:Zwart-wit denkers:
zelfingenomen(Cluny herkent forumtrollen)
zelfprojectie (Cluny is gemakkelijk te herkennen, van het allersimpelste soort.)
en te lui om zelf na te denken (Cluny laat het verder voederen maar aan anderen over)
Groet
kiks
Kom je hier om ruzie te zoeken Magnetar? Dan wil ik je waarschuwen dat het snel afgelopen zal zijn. Of kom je hier om serieus te discussiëren. Dat laatste heb je echter nog niet laten zien. Dus ik stel voor dat je daar snel toe over gaat, anders denk ik dat jouw aanwezigheid hier geen lang leven zal hebben.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Lekker plaats ik gewoon wat opmerkingen wordt ik meteen bedreigt met van alles en nog wat je moet je onderschrift aanpassen....Kitty schreef:Kom je hier om ruzie te zoeken Magnetar? Dan wil ik je waarschuwen dat het snel afgelopen zal zijn. Of kom je hier om serieus te discussiëren. Dat laatste heb je echter nog niet laten zien. Dus ik stel voor dat je daar snel toe over gaat, anders denk ik dat jouw aanwezigheid hier geen lang leven zal hebben.
Er moet hier niets. Opmerkingen....? Kom eens met iets en zanik niet als een klein kind dat zijn zin niet kan krijgen.Magnetar schreef:Lekker plaats ik gewoon wat opmerkingen wordt ik meteen bedreigt met van alles en nog wat je moet je onderschrift aanpassen....
Dit topic gaat trouwens over medicijnen. Ga je er nog wat over zeggen?
Groet
kiks