Vlg. mij kan die.Arjen2015 schreef:
Of zijn er Moslims in de zaal, die daar anders over denken?
Moderator: Moderators
Vlg. mij kan die.Arjen2015 schreef:
In de topic omschrijving staat volgens mij duidelijk "zonder taboe". Dan moet je dit niet ter discussie stellen.
Hier sluit ik me bij aan.
Een voor ons vreemde gewoonte mogen we aan de kaak stellen met een kritisch grapje. In het westen is het niet een hand geven een teken van minachting. Nu weten we onderhand dat dat de bedoeling niet is, maar de redenen die ze aanvoeren is in westerse ogen nog steeds belachelijk.
En bij voorkeur harde.
IK geef de voorkeur aan leuke. Hard of zacht maakt me niet uit. En uiteraard rake!
Dat kan ik niet terugvinden wat betreft de cartoons.
Moeten we dan ook weer blondemoppen, vrouwenmoppen en negermoppen tappen?
als je dat verbiedt is er minstens 1 taboe
Ik weet zo gauw geen negermoppen, maar wel weer blondjesmoppen.
Ja en? Misschien dat we moeten overwegen om dat topic af te sluiten als dat "zonder taboe" impliceert dat we moeten helpen om racisme en seksisme te verspreiden via moppen en cartoons.appelfflap schreef: ↑17 sep 2018 16:31als je dat verbiedt is er minstens 1 taboe
zonder taboe is nu eenmaal zonder taboe.
Op welke manier telt dat? Mogen slechte moppen wel verboden worden?appelfflap schreef: ↑17 sep 2018 16:31is de mop goed of slecht. da's het enige dat telt
het gros v hollandermoppen zijn slecht
Het gaat mij niet om dat soort indeling maar om de seksistisch, racistische, homofobe ... moppen.
We hebben het hier over dit forum, niet over een algemeen wettelijk verbod. Wil je nu echt suggereren dat we hier alles moeten toelaten, zolang je er niet voor vervolgd kan worden?
Op welke basis kan dat dan niet meer?
Wat betekent "politiek correct" voor jou?