Neen, ik heb esoterie bestudeerd. Lees mijn verhaal maar toen ik van christen naar theosoof naar atheist ben gegaan, staat hier wel ergens op dit forum.DiMensie schreef:Je gaf aan esoterie bestudeerd te hebben, blijkbaar heb je slechts de theorie rondom esoterie bestudeerd.
Misschien eerst de openingspost lezen voordat je dit vraagt? Ik open dit topic om mensen te waarschuwen niet met esoterie in zee te gaan.Als jij dat echt vindt, waarom begin jij er dan over?
Omdat de meeste mensen neit in kaboutertjes geloven maar wel in esoterie. En ik heb nooit boeken gelezen over kaboutertjes en wel over esoterie. Schoenmaker blijf bij uw leest.Waarom begin je daar dan niet een topic over en wel over esoterie?
Ik schaam mij nooit voor de waarheid. En ik vind jouw opmerking dat ik mij moet schamen lachwekkend. Vooral ook omdat jij wel ingaat op een uitdrukking van mij die voor velerlei uitleggen vatbaar is, maar niet over het feit dat astraal lichaam duidelijk uit de mode is omdat we nu wetenschappelijk meer weten dan vroeger.Jouw verwarring is ontroerend, maar wat een gezanik:
"hoe komt het dat er kwaad in de wereld is". Nu weten we dat dat komt door toeval en tijd.
Schaam jij je niet als je zulks terugleest?
Jouw aanname dat wetenschap esoterische vraagstukken(?welke vraagstukken?) op zou hebben gelost is veelzeggend!
Kwaad is natuurlijk niet alleen door toeval en tijd, maar komt wel veel voor door toeval en tijd. Tijd omdat er altijd wel ergens kwaad gebeurt en toeval omdat jij net op een verkeerde plek bent als jou kwaad overkomt. Toeval dus.
Ik had misschien beter kunnen zeggen" kwaad komt omdat iedereen en alles wil overleven ten koste van een ander".
Dus jij mag wel steeds zeggen "gezwatel, of schaam jij je niet" zonder dit te onderbouwen? Jij, en al jouw esoterische vriendjes hebben nog nooit iets onderbouwd. Alleen teren jullie op onderbuik gevoelens. "we kunnen niet alles zien wat er is, DUS is esoterisch zweefkeeserij terecht en hebben esoterische zwevers gelijk"?Nog meer gezwatel, het ontbreekt kennelijk aan argumenten om je beweringen te onderbouwen?
Ik moet eens beter begrijpend leren lezen in plaats van dat jij wat jij beweert hoeft te onderbouwen?
Als ik jou was, wat ik gelukkig niet ben, zou ik dimmen met anderen van uitkraamsels te beschuldigen. Wat niet eens een normaal woord is, maar dat terzijde.De rest van je uitkraamsels ga ik niet op in, die zijn veelzeggend genoeg zonder mijn reactie,
behalve op het volgende:
Het bovenstaande zegt niets over mij en veel over jou en wat je zoal begrijpt ...
Ik denk dat ik heel wel begrijp waar het over gaat, en jij niet. Dat komt omdat je iedereen die tegen esoterie is als vijand beschouwt en iedereen die wel esoterisch "openstaat" als vriend. En jouw vrienden mogen domme dingen zeggen, je zal ze steunen.
Het is gewoon enorm dom en kinderachtig om het waaien van de wind door de bomen te vergelijken met het denken dat bomen bewegen doordat je dronken bent. En daarover ging het.
Wat overigens ook dom is, omdat het naast het punt was waar ik het over wilde hebben namelijk dat je hersenen jou voor de gek kunnen houden zonder dat er sprake is van onzichtbare werelden of zo.
En ik raad aan om in dit topic gewoon te blijven praten, anders open je maar een topic over esoterie in de babbelbox.