Cluny schreef:Je hebt al weer te veel aandacht gekregen met je herhalingen. Dit is ook een herhaling.
blz. 6
Cluny schreef: De rest van de prietpraat laat ik maar buiten beschouwing.
De Russische economie waarin de extreem rijke oligarchen de dienst uitmaken is door en door corrupt.
De hiërarchie van de oligarchen kan je het best beschrijven als die van een maffia-organisatie.
Poetin trekt niet ten strijde tegen deze Russische maffiabende van oligarchen, hij staat aan het hoofd ervan.
Als je twijfelt aan mijn woorden, kijk met dit bericht mijn ingebracht filmpje nog een keer.
M.a.w. je hebt de documentaire niet gezien?
Leg eens uit waarom de levensstandaard van de Russische bevolking sinds Poetin met sprongen vooruitgegaan zijn?
Zal het toch door het beleid van Poetin komen?
.
Vladimir Poetin nam deel aan de laatste plenaire vergadering van de ‘Valdai International Discussie Club XI’. Het thema van de bijeenkomst is The World Order: nieuwe regels of een spel zonder regels.
Explorer schreef:Ik begin steeds meer respect voor meneer Poetin te krijgen.
Wat erg!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
vegan-revolution schreef:Cluny, je mening lijkt erg voorspelbaar en lijkt op het volgende neer te komen :
Alles wat de NAVO doet en propagandeert is altijd goed en waarheidsgetrouw en kritiek op de NAVO deugt nooit.
Een volkomen misplaatste en m.i. goedkope opmerking van vegan-revolution die ik verder laat voor wat hij is.
Tenslotte is dit het Vladimir Poetin topic.
Mocht VR behoefte hebben om echt serieus NAVO kritiek te leveren of kritiek op mijn persoonlijke mening betreffende de NAVO dan kan dat hier.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
NRC schreef:
4 december 2014, 10:39 Poetin in ‘troonrede’: assertief buitenlandbeleid is noodzakelijk
De Russische president Poetin hield vandaag zijn jaarlijkse speech in het Kremlin. Traditiegetrouw spreekt hij over de toekomst van Rusland, en stipt hij daarbij binnenlandse én internationale zaken aan. Dit keer komt ook meteen de economische situatie aan bod. Hier de hoofdpunten van zijn speech.
***knip***
Met video waarop de hele toespraak te bekijken is.
Cluny schreef:Een opmerkelijk bericht in een internet artikel van Trouw.
Het gaat over de steun aan de neo-stalinist Poetin vanuit onverwachte hoek.
Misschien is er iemand die vindt dat dit bericht in dit topic niet helemaal op zijn plaats is.
Na enige overdenking heb ik toch maar besloten dat juist wel hier te plaatsen omdat de crisis in Oekraïne de toenadering van de Russische neostalinisten met de Europese "rechts-extremisten, populisten en eurofoben" heeft versneld en ook inniger gemaakt. Er lijkt ook ineens veel meer energie te worden gestoken in de samenwerking en dat ook wederzijds.
.
Hier de link. Poetin heeft ook vrienden in Europa.
Ik vond het hele bericht het lezen waard.
Een miniquote uit de tekst.
Zo noemde Ludovic de Danne, Europees adviseur van Le Pen, de revolutie in Kiev illegaal en het referendum op de Krim gerechtvaardigd vanwege de pro-Russische sentimenten op het schiereiland.
.
En tenslotte nog verduidelijkende grafische info, de blikvanger in het oorspronkelijke artikel.
.
.
De tekst bij het plaatje bevat het gidswoord "eurofobe", eurofobe is een flauwekul woordmisbaksel, dus deze tekst heeft niet mijn instemming. Ik zelf lees voor eurofobe gewoon anti-Europese. En dan is de verklarende titel wat mij betreft weer op orde.
De Franse partij van Marine Le Pen, Front National, heeft 9 miljoen euro geleend bij een Russische bank. Hoewel Le Pen een bewonderaar is van de Russische president Vladimir Poetin, speelden er volgens de partij geen ideologische aspecten mee. 'Omdat FN geen lening kon krijgen bij Franse banken, wendde de partij zich tot Czech Russian Bank.'
Wat zou Wilders van Poetin krijgen? Ik lees erg weinig Poetinkritische geluiden uit de PVV-hoek. Verdacht weinig.
vegan-revolution schreef:Waarschijnlijk heeft het iets te maken met : "samen met Rusland tegen het islamisme".
Ik denk dat ultranationalisme het bindend element is.