Vladimir Poetin.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chronos
Ervaren pen

Re: Vladimir Poetin.

Bericht door Chronos »

Cluny schreef:Je hebt al weer te veel aandacht gekregen met je herhalingen. Dit is ook een herhaling.
blz. 6
Cluny schreef: De rest van de prietpraat laat ik maar buiten beschouwing.
De Russische economie waarin de extreem rijke oligarchen de dienst uitmaken is door en door corrupt.
De hiërarchie van de oligarchen kan je het best beschrijven als die van een maffia-organisatie.
Poetin trekt niet ten strijde tegen deze Russische maffiabende van oligarchen, hij staat aan het hoofd ervan.
Als je twijfelt aan mijn woorden, kijk met dit bericht mijn ingebracht filmpje nog een keer.
M.a.w. je hebt de documentaire niet gezien?

Leg eens uit waarom de levensstandaard van de Russische bevolking sinds Poetin met sprongen vooruitgegaan zijn?
Zal het toch door het beleid van Poetin komen? :lol:

Appels met peren?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Maar goed, met zoveel leeftijdsverschil zullen dure cadeau's wel noodzakelijk zijn om de relatie in stand te houden.
Hoezo denigrerend??? Er zijn zat mensen met een veel jongere vriend of vriendin, heb je daar soms problemen mee?
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Als Obama er mee dreigt Syrië te bombarderen noemt men Obama daadkrachtig.
Als Poetin beweert dat hij iets kan wordt die beschuldigd van dreigen:

""If I wanted, in two days I could have Russian troops not only in Kiev,
but also in Riga, Vilnius, Tallinn, Warsaw and Bucharest,"

Bron: Putin 'privately threatened to invade Poland, Romania and the Baltic states'
.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Vladimir Poetin nam deel aan de laatste plenaire vergadering van de ‘Valdai International Discussie Club XI’. Het thema van de bijeenkomst is The World Order: nieuwe regels of een spel zonder regels.

De gehele toespraak van Vladimir Poetin vertaald naar het Nederlands

.
Explorer

Bericht door Explorer »

Ik begin steeds meer respect voor meneer Poetin te krijgen. Uiteraard ben ik mij er van bewust dat één en ander is vertaald.

http://irmaschiffers2014.wordpress.com/ ... ederlands/" onclick="window.open(this.href);return false;
Operatie ex-zo dus...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Explorer schreef:Ik begin steeds meer respect voor meneer Poetin te krijgen.
Wat erg!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Cluny, je mening lijkt erg voorspelbaar en lijkt op het volgende neer te komen :
Alles wat de NAVO doet en propagandeert is altijd goed en waarheidsgetrouw en kritiek op de NAVO deugt nooit.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:
Explorer schreef:Ik begin steeds meer respect voor meneer Poetin te krijgen.
Wat erg!
Waarom? Voor Al Capone hadden ook veel mensen respect
.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

vegan-revolution schreef:Cluny, je mening lijkt erg voorspelbaar en lijkt op het volgende neer te komen :
Alles wat de NAVO doet en propagandeert is altijd goed en waarheidsgetrouw en kritiek op de NAVO deugt nooit.
Een volkomen misplaatste en m.i. goedkope opmerking van vegan-revolution die ik verder laat voor wat hij is.
Tenslotte is dit het Vladimir Poetin topic.
Mocht VR behoefte hebben om echt serieus NAVO kritiek te leveren of kritiek op mijn persoonlijke mening betreffende de NAVO dan kan dat hier.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

NRC schreef:
4 december 2014, 10:39
Poetin in ‘troonrede’: assertief buitenlandbeleid is noodzakelijk

De Russische president Poetin hield vandaag zijn jaarlijkse speech in het Kremlin. Traditiegetrouw spreekt hij over de toekomst van Rusland, en stipt hij daarbij binnenlandse én internationale zaken aan. Dit keer komt ook meteen de economische situatie aan bod. Hier de hoofdpunten van zijn speech.
***knip***

Met video waarop de hele toespraak te bekijken is.

Bron
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dit was een bijdrage van mij van 8 mei.
Cluny schreef:Een opmerkelijk bericht in een internet artikel van Trouw.
Het gaat over de steun aan de neo-stalinist Poetin vanuit onverwachte hoek.
Misschien is er iemand die vindt dat dit bericht in dit topic niet helemaal op zijn plaats is.
Na enige overdenking heb ik toch maar besloten dat juist wel hier te plaatsen omdat de crisis in Oekraïne de toenadering van de Russische neostalinisten met de Europese "rechts-extremisten, populisten en eurofoben" heeft versneld en ook inniger gemaakt. Er lijkt ook ineens veel meer energie te worden gestoken in de samenwerking en dat ook wederzijds.
.
Hier de link.
Poetin heeft ook vrienden in Europa.
Ik vond het hele bericht het lezen waard.
Een miniquote uit de tekst.
Zo noemde Ludovic de Danne, Europees adviseur van Le Pen, de revolutie in Kiev illegaal en het referendum op de Krim gerechtvaardigd vanwege de pro-Russische sentimenten op het schiereiland.
.
En tenslotte nog verduidelijkende grafische info, de blikvanger in het oorspronkelijke artikel.
.
Afbeelding
.
De tekst bij het plaatje bevat het gidswoord "eurofobe", eurofobe is een flauwekul woordmisbaksel, dus deze tekst heeft niet mijn instemming. Ik zelf lees voor eurofobe gewoon anti-Europese. En dan is de verklarende titel wat mij betreft weer op orde.
Daar plaats ik nu dit bericht naast.
.
Afbeelding
.
Front National van Le Pen leent 9 miljoen euro bij Russische bank
De Franse partij van Marine Le Pen, Front National, heeft 9 miljoen euro geleend bij een Russische bank. Hoewel Le Pen een bewonderaar is van de Russische president Vladimir Poetin, speelden er volgens de partij geen ideologische aspecten mee. 'Omdat FN geen lening kon krijgen bij Franse banken, wendde de partij zich tot Czech Russian Bank.'
Wat zou Wilders van Poetin krijgen? Ik lees erg weinig Poetinkritische geluiden uit de PVV-hoek. Verdacht weinig.
vegan-revolution
Superposter

Waarschijnlijk heeft het iets te maken met : "samen met Rusland tegen het islamisme".
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

vegan-revolution schreef:Waarschijnlijk heeft het iets te maken met : "samen met Rusland tegen het islamisme".
Ik denk dat ultranationalisme het bindend element is.
vegan-revolution
Superposter

Maar als je verder denkt : "waar zetten die nationalisten zich dan vooral tegen af?".
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef:
vegan-revolution schreef:Waarschijnlijk heeft het iets te maken met : "samen met Rusland tegen het islamisme".
Ik denk dat ultranationalisme het bindend element is.
=D>
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie