Verkiezingen 2e kamer2021 Nederland

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Verkiezingen 2e kamer2021 Nederland

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 jan 2022 09:33
Peter van Velzen schreef: 02 jan 2022 01:55 Als hij zijn handen niet bezeerd dan zou het wel eens een zegen kunnen zijn. Ik ga even youtube video's bekijken die ik uitgelijdt krijg me als zoekargument Robbert Dijkgraaf. Maar het is in elk geval heel bijzonder. Een Einsteinopvolger (in Princeton) in de regering. Misschien gaat binnenkort de reativiteits-theorie op de schop?
Voor dat op de schop nemen moet je meer bij een andere Nederlander zijn: Erik Verlinde.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_Verlinde
Ik weet best dat Dijkgraaf dat niet ging doen, want hij verlaat juist de wetenschap.
Ik wens u alle goeds
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

Maria schreef: 10 nov 2020 16:27 In navolging van 2017 geleden nu ook hier de programma's van de verschillende politieke partijen.
Als een nieuwe ontbreekt dan kan die erbij worden gezet.

VVD, PvdA, PVV, CDA, SP, D66, GroenLinks, ChristenUnie, FvD, SGP, PvdD, 50plus, Denk

Wikipedia, Tweede Kamerverkiezingen 2021/Peilingen
Hieronder staan de peilingresultaten van de vijf traditionele (en tevens bekendste) onderzoekbureaus: Peil.nl, I&O Research, Kantar Public (voorheen TNS NIPO), EenVandaag via Ipsos (Politieke Barometer).
Met linken naar diverse onderzoeksbureaus en commentaren.

Zoals Ipsos.
Met de Politieke Barometer.

Commentaren en opinies zijn welkom.
Als je gaat stemmen, wat heeft dan je voorkeur en waarom?
Uiteraard geldt de vraag ook voor de niet-stemmers.
Ontbreekt een belangrijke partij. Hierbij alle standpunten van de CU: https://www.christenunie.nl/standpuntenlijst#G
Deze partij heeft mijn voorkeur omdat de standpunten gebaseerd zijn op het woord van de schepper die in Christus bewezen heeft een goede economie voor te staan. De bijbel spreekt over wie geeft zal gegeven worden en ook over een economie bij de eerste discipelen waarbij niemand zij dat iets zijn bezit was maar alles werd gebruikt door hem die het ten dienste van een ander kon gebruiken. daar was overleg ten aanzien van wat gied was om samen te doen. Men was eensgezindt in het ondernemen zodat er geen conflict was.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Men zou bij u eerder aan Jezus Leeft denken.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Barnabas schreef: 16 feb 2023 12:02 Ontbreekt een belangrijke partij. Hierbij alle standpunten van de CU: https://www.christenunie.nl/standpuntenlijst#G
Deze partij heeft mijn voorkeur omdat de standpunten gebaseerd zijn op het woord van de schepper die in Christus bewezen heeft een goede economie voor te staan. De bijbel spreekt over wie geeft zal gegeven worden en ook over een economie bij de eerste discipelen waarbij niemand zij dat iets zijn bezit was maar alles werd gebruikt door hem die het ten dienste van een ander kon gebruiken. daar was overleg ten aanzien van wat gied was om samen te doen. Men was eensgezindt in het ondernemen zodat er geen conflict was.
De christenunie trekt met haar standpunten ook niet-christelijke kiezers aan, het christelijke nemen ze er dan maar bij.
Zo'n kleine partij wordt echter wel gebruikt om (in dit geval) Rutte aan een meerderheid te helpen, dus VVD beleid uit te kunnen voeren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lanier schreef: 04 jan 2021 20:03 Er is een nieuwe partij opgericht: Vrij en Sociaal Nederland (VSN).
Ze willen meer vrijheid en meer recht op privacy. Frappant is dat oprichter Bas Filippini en dansleraar Willem Engel beide nogal actief zijn op Facebook. Goh, zou Facebook iets over hun weten??
NOG meer privacy???
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

gerard_m schreef: 17 feb 2023 11:38
Barnabas schreef: 16 feb 2023 12:02 Ontbreekt een belangrijke partij. Hierbij alle standpunten van de CU: https://www.christenunie.nl/standpuntenlijst#G
De christenunie trekt met haar standpunten ook niet-christelijke kiezers aan, het christelijke nemen ze er dan maar bij.
Zo'n kleine partij wordt echter wel gebruikt om (in dit geval) Rutte aan een meerderheid te helpen, dus VVD beleid uit te kunnen voeren.
Wanneer de christenunie ruggegraat heeft kunnen zij een vuist maken en afdwingen om een relatief groot gedeelte van hun standpunten vertegenwoordigd te krijgen in de coalitie. Wat mij betreft vind ik het moedige mensen die geen christen zijn en toch het standpunt van de christenuniet waarderen.
Barnabas
Forum fan

Bericht door Barnabas »

B.S. schreef: 16 feb 2023 17:01 Men zou bij u eerder aan Jezus Leeft denken.
Jezus leeft is een jonge partij die geen uitgebreid politiek programma heeft. Zij spreken over een profetisch geluid in de tweede kamer. Nu waardeer ik het profetisch woord en ik zal niet oordelen over de noodzaak tot een profetisch woord in de tweede kamer.
Maar de taak van de tweede kamer is regeren en niet profeteren, dus ik denk dat Jezus Leeft nog wat moet groeien.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Leuk dat u hapt.🙂
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Misschien dat dit in het verkeerde topic gaat komen, en daarvoor bij voorbaat al mijn excuses..

Maar ik snap niks meer van het politieke denken van de gemiddelde stemmer in Nederland. Men stemde massaal op Wilders omdat de man blijkbaar milder was en omdat hij ook ineens oog had voor de kleine Nederlander. En niet enkel oog van de immigratie. Nu zijn we al een tijdje na de verkiezingen en de man heeft veel dingen in de ijskast gezet EN heel veel dingen zijn ineens omgedraaid. Zo keek ik laatst naar Argos Medialogica welke de vraag behandelde "hebben de media Wilders aan zoveel zetels geholpen". Daar kwam een stukje debat in naar voren waarin een gewone huisvrouw haar eigen bijdrage niet kon betalen. Timmermans wilde met de vrouw kijken en over 1 jaar de situatie aanpakken. Wilders brak in en stelde "deze vrouw heeft NU hulp nodig, niet pas over 1 jaar".. Allemaal mooie en fraaie woorden. Want toen puntje bij paaltje kwam was het de PVV die omdraaide..

https://nos.nl/artikel/2506057-pvv-onde ... gen-risico

Hetzelfde geld voor de wet voor de dieren, die de PVDD had voorgesteld. Toen de PVV nog in de oppositie zat hadden ze een grote mond. Ze zouden alles fixen. Maar toen er gestemd moest worden stemde iedereen van de PVV tegen behalve Dion Graus...

Tevens heeft de PVV van alles wat ze in hun verkiezingsprogramma hadden staan in de ijskast gezet vanwege "ongrondwettelijk". Maar toch blijkt bij peilingen dat de PVV steeds maar weer groeit.. Hoe kunnen Nederlandse kiezers zo blind zijn? Hoe kan je stemmen op een partij die A zegt en B doet. En dat niet 1 keer maar overal en altijd? Die dingen in de ijskast zet omdat ze ongrondwettelijk zouden zijn? Snappen ze niet dat ongrondwettelijke dingen momenteel niet kunnen en dat het dus loze beloften zijn van de PVV?

Nu kunnen de peilingen er ook wel naast zitten natuurlijk en laten we dit hopen.
Redelijker partijen zoals Omtzigt dreigen zetels te verliezen terwijl ze niet valse beloften hebben gedaan.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 25 mar 2024 19:37Maar ik snap niks meer van het politieke denken
van de gemiddelde stemmer in Nederland.

Mijn antwoord plaatste ik in topic 'Definitie van een politicus.', daar:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Maar ik snap niks meer van het politieke denken van de gemiddelde stemmer in Nederland. Men stemde massaal op Wilders omdat de man blijkbaar milder was en omdat hij ook ineens oog had voor de kleine Nederlander. En niet enkel oog van de immigratie. Nu zijn we al een tijdje na de verkiezingen en de man heeft veel dingen in de ijskast gezet
3 op de 4 Nederlanders wil dat immigratie beter gereguleerd wordt. De VVD roept dat ook al 20 jaar en regeert al lange tijd, maar de immigratie is in die periode vooral nog verder toegenomen. Linkse partijen kijken weg van dit probleem. De kiezer kan dan alleen nog rechtser dan de VVD stemmen. Dan kom je uit bij FvD, die zichzelf met complotdenken en pro-Kremlin standpunten buitenspel zet, of bij de PVV.

De PVV heeft tot nu toe het voordeel dat ze vrijuit kunnen roepen als oppositiepartij. Zodra ze in de regering zitten, moeten ze het gaan waarmaken. Dat gaat niets worden (verwachtik) en uiteindelijk zal de PVV daarop worden afgerekend.

Het jammere is dat het onderliggende probleem blijft liggen, dus waarschijnlijk komt daarna een volgende rechtse partij op.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef: 27 mar 2024 13:25
Maar ik snap niks meer van het politieke denken van de gemiddelde stemmer in Nederland. Men stemde massaal op Wilders omdat de man blijkbaar milder was en omdat hij ook ineens oog had voor de kleine Nederlander. En niet enkel oog van de immigratie. Nu zijn we al een tijdje na de verkiezingen en de man heeft veel dingen in de ijskast gezet
3 op de 4 Nederlanders wil dat immigratie beter gereguleerd wordt. De VVD roept dat ook al 20 jaar en regeert al lange tijd, maar de immigratie is in die periode vooral nog verder toegenomen. Linkse partijen kijken weg van dit probleem. De kiezer kan dan alleen nog rechtser dan de VVD stemmen. Dan kom je uit bij FvD, die zichzelf met complotdenken en pro-Kremlin standpunten buitenspel zet, of bij de PVV.

De PVV heeft tot nu toe het voordeel dat ze vrijuit kunnen roepen als oppositiepartij. Zodra ze in de regering zitten, moeten ze het gaan waarmaken. Dat gaat niets worden (verwachtik) en uiteindelijk zal de PVV daarop worden afgerekend.

Het jammere is dat het onderliggende probleem blijft liggen, dus waarschijnlijk komt daarna een volgende rechtse partij op.
de PVV (bestaande uit Geert Wilders het lid en Geert Wilders het (enige) bestuurslid van de stichting "vrienden van Geert Wilders). gaat niet in de regering zitten (en noemt dat vervolgens "niet eerlijk"). Dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

De vorm van het eventuele kabinet is nog onduidelijk. Misschien gaan anderen het regeerakkoord uitvoeren waar Geert Wilders zijn naam onder heeft gezet. Ik weet niet of dat veel uitmaakt.
Evenmin denk ik dat het veel uitmaakt of mensen stemmen op Wilders, Baudet of hun opvolger.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 27 mar 2024 23:59 De PVV (bestaande uit Geert Wilders het lid en Geert Wilders het (nmige) bestuurslid van de stichting "vrienden van Geert Wilders). gaat niet in de regering zitten (en noemt dat vervolgens "niet eerlijk"). Dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Ik denk ook niet dat zo'n regering met de PVV er komt.

Maar wel om een andere rede:

Ik denk dat Wilders helemaal geen trek heeft om te gaan regeren.
Hij moet dan van alles doen waar zijn Partij tegen is en zal uiteindelijk niets binnen halen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

(Reactie van HierEnNu verwijderd (op zijn verzoek): dezelfde reactie is hier te vinden)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Plaats reactie