Klapt huidige formatie, en wat dan?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Klapt huidige formatie, en wat dan?

Bericht door doctorwho »

Ronaldus67 schreef: 14 feb 2024 11:59 Ruud Koopmans (hoogleraar sociologie) in zijn boek De Asielloterij evenzo betoogt. Dit boek is een eyeopener voor hoe het veel beter kan (moet). Er is politieke moed voor nodig om het beleid te verbeteren. Juist ook ten gunste van de echte vluchteling.
Goede boekentip
Moet het nog lezen maar was er tijdje terug door interview op radio 1 al op geattendeerd. :study:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 mar 2024 11:56
Peter van Velzen schreef: 27 mar 2024 23:59 De PVV (bestaande uit Geert Wilders het lid en Geert Wilders het (nmige) bestuurslid van de stichting "vrienden van Geert Wilders). gaat niet in de regering zitten (en noemt dat vervolgens "niet eerlijk"). Dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Ik denk ook niet dat zo'n regering met de PVV er komt.

Maar wel om een andere rede:

Ik denk dat Wilders helemaal geen trek heeft om te gaan regeren.
Hij moet dan van alles doen waar zijn Partij tegen is en zal uiteindelijk niets binnen halen.
Ik vermoed iets dergelijks! Het heeft er alle schijn van dat Wilders nog steeds in de 'verkiezingsstrijdstand' staat en over de hoofden van het parlement heen zijn geroeperdepoep nog steeds richt op zijn achterban en potentiële electoraat. Mijns inziens is hij uit op nieuwe verkiezingen, zodat hij alsnog de positie van Minister President
  • [en andere tijdelijk afgekoelde producten]
uit zijn koelkast kan halen ...

Zelfs al mocht het toch tot een soort van kabinet 'Milders 1' komen, dan zal die notoire populist de stekker er vrijwel meteen uittrekken op het moment dat uit peilingen blijkt dat door omstandigheden de PVV bij nieuwe verkiezingen zou groeien tot 50 zetels.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 29 mar 2024 16:12 ...

Zelfs al mocht het toch tot een soort van kabinet 'Milders 1' komen, dan zal die notoire populist de stekker er vrijwel meteen uittrekken op het moment dat uit peilingen blijkt dat door omstandigheden de PVV bij nieuwe verkiezingen zou groeien tot 50 zetels.
De vraag is of je, eenmaal op het pluche zittend, er de stekker zonder consequenties uit kunt trekken. Wilders heeft volgens mij twee uitdagingen. De eerste is dat hij geen bestuurders in zijn partij heeft (en niet alleen omdat hij enig lid is). Ten tweede dat zijn electoraat op hem stemt vanwege programma punten die binnen de huidige grondwet en de EU niet te realiseren zijn.

Ik ben benieuwd naar zijn oplossing.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Indien Wilders echt wil dat dit kabinet er komt

dan zal die toch op moeten houden met zijn opruiende tweets richting electoraat en zijn energie op een beleefde manier moeten richten op de onderhandelaars van de andere partijen? ff Een maandje diens grote provocerend beledigende waffel houden buiten de formatie en in stilte op een vriendelijke doch zakelijkewijze aan de onderhandelingstafel voldoende binnen proberen te halen.

Als ik goed luister naar de Nederlandse kiezers en
daarbij met name naar de Wildersstemmers,
dan is dat wat zij willen:
  • "Wilders wordt milders en ben constructief!"

NOS Nieuws zondag, 06:46 schreef:
De Peilers #8 over de formatie:
'In haar heb ik vertrouwen als premier'

Wie moet er straks premier worden? En hoe kijken kiezers in Den Bosch naar de formatie tot nu toe? In de serie De Peilers trekken we het land door om met kiezers te praten.
Met deze keer: de formatie.

VIDEO duurt 10 minuten
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Was ik WEER blij met een dode mus?

Ik zag het meteen voor me, een woedend briesende Wilders
die stampvoetend wegloopt van de formatie onderhandelingen ...
... maar ik ben er alweer ingetrapt, in dat politieke toneelspel voor de bühne.
Maar misschien moet ik er blij mee zijn dat die mus nog gewoon leeft? :mrgreen:

===============>
  • PVV-leider Geert Wilders heeft tijdens een ‘stevig’ gesprek aan de formatietafel een schorsing gevraagd. Dat had vooral te maken met de onderhandelingen over asiel en migratie, zeggen informateurs Richard van Zwol en Elbert Dijkgraaf. De partij bevestigt dat ze de asielmaatregelen ‘te licht’ vindt.

Niet voor niets waren vandaag twee migratiedeskundigen uitgenodigd aan de formatietafel, wat erop wijst dat er wel een paar uur over dat thema gesproken zou worden. Het idee was om daarmee tot zeven uur door te gaan. Dat lukte dus niet, door een al dan niet stampvoetende Wilders. Dat is hooguit een nuanceverschil, zegt Akkerman. 'De gesprekken zijn voor vandaag even geschorst, maar ze gaan morgen wel gewoon weer door, mét de PVV.'

Je knopen tellen

Dat het gesprek is onderbroken betekent volgens de informateurs niet dat de onderhandelingen ook zijn vastgelopen. 'We gaan met alle vertrouwen morgenochtend om half tien verder', aldus Van Zwol. Dijkgraaf: 'Je moet af en toe eens even je knopen tellen. Dat hoort helemaal bij het onderhandelingsproces.'

Morgenochtend om half tien schuiven de vier formerende partijen weer aan bij de informateurs, dus van een breuk lijkt geen sprake.
BRON: BNR Radio 15 apr 20:40
Wilders schorst gesprekken om te licht asielbeleid:
‘Geen breuk, wel hobbel’
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En intussen geeft het demissionaire kabinet geld uit aan Oekraïne en asielbeleid :lol:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 16 apr 2024 09:55 En intussen geeft het demissionaire kabinet geld uit aan Oekraïne en asielbeleid :lol:
Rutte en zijn ploeg zijn nu eenmaal Meesters in het Demissionair (zelfs Afgetreden) doorregeren.
Soms lijkt hij daar wel de voorkeur aan te geven. :lol:
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 16 apr 2024 11:45
Rutte en zijn ploeg zijn nu eenmaal Meesters in het Demissionair (zelfs Afgetreden) doorregeren.
Soms lijkt hij daar wel de voorkeur aan te geven. :lol:
" Demissionair" zijn, betekent niet dat je het land een jaartje kunt platleggen.

Ook een demissionair kabinet moet een voorjaarsnota maken, als onderdeel van de jaarlijkse begrotingscyclus.
Het is een jaarlijkse bijstelling van de begroting + het beeld voor komende jaren.
Je kijkt o.a. wat je doet met mee- of tegenvallers die je ziet verschijnen nadat de begroting is gemaakt.
Je zult bijvoorbeeld iets moeten met de -jaarlijkse- tegenvaller in de kosten van asielopvang waardoor de begroting niet meer klopt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het gaat erom dat ALS er een rechtse regering komt, deze plannen weer teruggedraaid zullen worden.
1 Voordeel: We mogen binnenkort weer 130 km/uur racen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 16 apr 2024 12:37
" Demissionair" zijn, betekent niet dat je het land een jaartje kunt platleggen.

Ook een demissionair kabinet moet een voorjaarsnota maken, als onderdeel van de jaarlijkse begrotingscyclus.
Het is een jaarlijkse bijstelling van de begroting + het beeld voor komende jaren.
Je kijkt o.a. wat je doet met mee- of tegenvallers die je ziet verschijnen nadat de begroting is gemaakt.
Je zult bijvoorbeeld iets moeten met de -jaarlijkse- tegenvaller in de kosten van asielopvang waardoor de begroting niet meer klopt.
Dat klopt.

Men dient alleen dat te doen wat geen uitstel meer kan velen.
Rutte weet dat nu juist meesterlijk op te rekken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 16 apr 2024 12:41 Het gaat erom dat ALS er een rechtse regering komt, deze plannen weer teruggedraaid zullen worden.
Dat denk ik niet. Ook een rechtse regering zal asielzoekers die hier zijn, moeten opvangen.
Ik denk ook niet dat ze de steun aan Oekraine willen stopzetten.
1 Voordeel: We mogen binnenkort weer 130 km/uur racen.
Zeker, die extra doden en gewonden, de miljoenen die het kost, het negatieve effect op files en de extra uitstoot kunnen we best hebben.
Het voelt immers fijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 16 apr 2024 09:55 En intussen geeft het demissionaire kabinet geld uit aan Oekraïne :lol:
Ik hoorde ervan: https://youtu.be/kDqf7IcrKkI?t=1324

Geweldig!
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Maar ook in Nederland: bijna half miljoen Nederlanders in permanente voedselnood https://www.deurwaarderscollectiefnederland.nl/?p=10866
Dat is minder geweldig. Als dan miljarden voor asiel en Oekraïne rondvliegen (en de verbouwing van het Binnenhof uiteraard tot nu toe zo'n anderhalf miljard duurder...) zouden mensen kunnen gaan denken...
Maar ook de beweerde kampioen van de 'echte' Nederlanders laat zich afleiden in geneuzel over weer 130 kilometer op de snelweg...heb je ook niets aan...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 17 apr 2024 14:09 Maar ook in Nederland: bijna half miljoen Nederlanders in permanente voedselnood https://www.deurwaarderscollectiefnederland.nl/?p=10866
Dat is minder geweldig. Als dan miljarden voor asiel en Oekraïne rondvliegen (en de verbouwing van het Binnenhof uiteraard tot nu toe zo'n anderhalf miljard duurder...) zouden mensen kunnen gaan denken...
Maar ook de beweerde kampioen van de 'echte' Nederlanders laat zich afleiden in geneuzel over weer 130 kilometer op de snelweg...heb je ook niets aan...
Je lijkt een relatie te hebben gevonden tussen armoede onder de Nederlandse bevolking en asiel/steun voor Oekraïne?
Hoe was het hier in de jaren 70 (wat armoede betreft) toen we nog weinig asielzoekers hadden?
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nee, daar heb ik geen relatie tussen gevonden. Wel dat mensen in Nederland de indruk kunnen krijgen dat er andere prioriteiten zijn.
De voedselonzekerheid bestaat onder mensen die nét buiten regelingen en vangnetten vallen. Ondergetekende geldt als 'minima', maar voldoende eten is voor ondergetekende geen kwestie.
Gesloten