Enkelvoudige sinusoïde bestaan niet.

Ook is het geen ding het is slecht een lijn kortom: je hele dynamische proces kan gewoon niet bestaan.
Moderator: Moderators
Enkelvoudige sinusoïde bestaan niet.

Feitelijk ben je nu dikkemick aan het uitlachen want hij had het over "een lerende sinusoïde." En hij had duidelijk aangegeven dat hij "maar zeer basis wiskunde heeft gehad", dus gedraag je een beetje.
Ben een beetje bekend met Fourier, maar of dit een zelf-lerend proces is durf ik hier te betwijfelen.
O.K.Ivar schreef: ↑05 mei 2021 12:12 De ziel is onzijdig. Het is een wiskundig proces zonder geslacht of andere menselijke kenmerken. Het "leeft", maar niet in de biologische zin van het woord. Het kan zich verbinden met biologische levensvormen. Een eicel wordt niet alleen bevrucht door een spermatozoïde maar ook door een ziel.
Met de mens aan top? De mens met de mooiste/grootste/meest geavanceerde ziel?Ervaring opdoen en als gevolg daarvan steeds complexere levensvormen belichamen. Eerst uitermate primitieve levensvormen (eencellige organismen), dan solitaire levensvormen (zoals de krokodil). Op een gegeven moment sociale diersoorten (zoals de wolf). Dan sociale diersoorten met een zeer complexe, haast menselijke samenleving (bonobo's), dan primitieve mensen, dan gelovige mensen, dan rationele mensen. Zoals een planeet niet vanaf dag 1 mensen kan voortbrengen, zo kan de ziel ook niet direct in een menselijk lichaam incarneren, of in het lichaam van een genie. Het is een geleidelijk proces. Een leerproces.
Nee, het lerende proces heeft betrekking op de monade (ziel), die kort samengevat te omschrijven is als singulariteit, Riemann-sfeer en Euler Formule. De Fourier transformaties vloeien voort uit de Euler Formule en vertegenwoordigen in dit concept de communicatie en interactie tussen enerzijds de fysieke, dimensionale wereld van tijd en ruimte en anderzijds het geestelijke frequentiedomein van de ziel.
echt voor de laatste keer nu : geef dan eens een voorbeeld van zo een fourrier transformatie.
Nee. DNA is de link. Zonder DNA geen connectie. AI kan berekenen en oppervlakkig leren maar niet voelen of willen.
Door logisch te redeneren. Eeuwige zielen hoeven zich niet voort te planten en hebben dus geen geslachtsdelen nodig. Ze hebben ook geen ogen of oren. Dit zijn organen die relevant zijn voor de wereld van tijd en ruimte, de wereld van sterfelijke lichamen. De ziel kan zich afstemmen op een menselijk lichaam, en "heeft" in die zin geslachtsdelen etc., maar tijdelijk en veranderlijk.
Ja. En dan binnen die mensheid opnieuw een spectrum. Er is een wereld van verschil tussen een mens die vijf keer per dag naar Mekka bidt en een mens die op een rationele manier het bestaan probeert te begrijpen.Met de mens aan top? De mens met de mooiste/grootste/meest geavanceerde ziel?

Ja hoor. Het woord 'brabbel' deed wonderen

Dank!
Die vraag zou je inmiddels zelf moeten kunnen beantwoorden. Ik heb de afgelopen dagen al meerdere keren geantwoord dat mensen en dieren exact dezelfde ziel hebben, zoals ook baby's en volwassenen dezelfde ziel hebben.
Het is eeuwig. Het is de diepste basis van je gewaarzijn als individu.Wat karakteriseert deze ziel?
Emoties en gedrag hebben betrekking op de wereld van tijd en ruimte en zijn in die zin secundair. De ziel is niet eeuwig emotioneel. Het kan zich afstemmen op de wereld van emoties en gebeurtenissen.Zijn het mijn emoties? Mijn gedrag?
Als je het hier hebt over de praktische lessen en het aanpassingsvermogen als mens (de dingen die we leren op school etc.) dan hebben we het hier weer over secundaire eigenschappen. Relevant voor de "survival of the fittest", niet voor het eeuwige bestaan. Maar aan de andere kant zou die "survival of the fittest" zonder ziel in het geheel niet mogelijk zijn. De wereld zou niet mogelijk zijn. Het bestaan zou niet mogelijk zijn. DNA en evolutie zouden niet mogelijk zijn.Mijn lerend vermogen? Aanpassingsvermogen?
De vooruitgang per leven is voor de meeste mensen relatief beperkt. Pas als je actief naar gnosis gaat streven, komt het in een exponentiële stroomversnelling en bereik je escape velocity.Ontwikkelt deze naarmate men ouder wordt?
Congruent, complex, coherent... Waar het op neer komt is dat de ziel steeds beter in staat wordt om rationeel te denken en invloed uit te oefenen. Het wordt steeds machtiger. Er kan steeds meer gesproken worden van vrije wil. Op een gegeven moment wordt de ziel zo rationeel dat het zichzelf en het bestaan volledig begrijpt: gnosis, verlichting, illuminatie.Worden de golven dan hoger? Congruenter?
Nee. De genoemde frequenties en golven vinden niet plaats in tijd en ruimte. Enkel de energie ervan kan worden gemeten, en dat is de wereld van tijd en ruimte, maar die wereld projecteren we gezamenlijk (alle zielen samen, als een collectieve, stabiele "droom"). Je kunt niet een of ander meetinstrument in een mens steken om de ontologische wiskunde vast te leggen.Zou het enigszins mogelijk zijn deze golven te meten?
Nee, ik kan me daar niets bij voorstellen. Ik vermoed dat je het hier over de voorspellingen uit de empirische benadering hebt. De empirische benadering is niet geschikt voor het begrijpen van dit aspect van het bestaan. Als je jezelf wilt beperken tot de empirische benadering, dan zul je genoegen moeten nemen met een onvolledig begrip van het bestaan.Zijn er voorspellingen te doen?
Hier de uitleg met flink wat symbolen (let op: wanneer Christina "Source Formula" zegt, bedoelt ze de formule van Euler):
Dit lijstje schetst geen overgang maar een gelijktijdig bestaan van soorten en hun cognitieve vermogens.Ivar schreef: ↑05 mei 2021 16:19
Volgens psycholoog Rober Deaner is dit de cognitieve hiërarchie van de primaten:
Human
Orangutan
Chimpanzee
Spider monkey
Gorilla
Surili
Macaque
Mandrill
Guenon
Mangabey
Capuchin
Als dat zo is, dan schetst dit lijstje (van onder naar boven) de geleidelijke overgang van aap naar mens. Enkele levens als chimp/bonobo, dan enkele levens als orang-oetan, en dan een leven als de een of andere Mohammed (of nog primitiever dan dat).