Ark van Noach

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

MachineElf
Ervaren pen

Re: Ark van Noach

Bericht door MachineElf »

Gralgrathor schreef:
MachineElf schreef:Als de zeespiegel wereldwijd 120 meter gestegen is op 20 000 jaar, en dat is te wijten aan het smelten van ijs, kan het dan niet zijn dat mensen over het ijs naar elkaar konden wandelen? Er reeds een wereldbeschaving was?
... Met alle respect die ik nog kan opbrengen: dit is een vraag die een achtjarige jongen kan stellen, die nog volop bezig is met piratenavonturen waarin buitenaardse wezens voorkomen, en heilig gelooft in een wereld bevolkt met superhelden met magische krachten en wat niet.

Als men volwassen wordt gaat men doorgaans wat pragmatischer denken. Dan realiseert men zich dat het niet gemakkelijker is om over ijs een oceaan over te steken dan per boot, want: temperatuur, voedsel, brandstof, weer, enzovoort.

Als het over korte afstanden gaat, dan is het nog een mogelijkheid. Zo speculeert men dat een aantal van de migratie-golven die de Amerika's bevolkten over ijs over de Beringstraat zijn getrokken, toen dat nog bestond.
20 000 jaar geleden waren toch geen boten die de oceanen overstaken?
Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor »

MachineElf schreef:Alle grote dynastieën zijn uiteindelijk gevallen
Gevallen, niet "verdwenen".
MachineElf schreef:waarmee hun wijsheid verdween
Welke "wijsheid"? Hoe ze vliegende schotels konden bouwen misschien?
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
Gralgrathor
Diehard

MachineElf schreef:20 000 jaar geleden waren toch geen boten die de oceanen overstaken?
En geen mensen die te voet vergelijkbare afstanden over het ijs aflegden.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
MachineElf
Ervaren pen

Gralgrathor schreef: Dat zijn correlaties waarvoor geen documentaire substantiering kan worden gevonden. Net als de "Bijbelcodes" en andere numerologische speculaties. De mensen die met deze speculatie zijn gekomen mogen gerust tot de "fringe" worden gerekend.

Daarmee zeg ik niet dat het niet waar kan zijn: ik zeg slechts dat er geen goede redenen zijn om aan te nemen dat het waar is, en daarom onredelijk te doen alsof je hier van een geaccepteerd feit spreekt.
Ik denk toch dat zij bouwden in relatie met de hemel en dat men dat wereldwijd deed.
Alvorens het monotheïsme plaatsnam. Over zulke dingen is geen absoluut antwoord. Soms is er geen antwoord zoals ik al eerder aangaf.
MachineElf
Ervaren pen

Gralgrathor schreef:
MachineElf schreef:20 000 jaar geleden waren toch geen boten die de oceanen overstaken?
En geen mensen die te voet vergelijkbare afstanden over het ijs aflegden.
Hoe weten wij hoe de wereld eruitzag 20 000 jaar geleden en ouder? Was deze niet gehuld in ijs en sneeuw?
Hoe kwamen de eskimo's op hun afgezonderd eiland?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

MachineElf schreef:
Ik verzin er toch helemaal niets bij? Men heeft piramides over de wereld gebouwd in samenstand met sterrentekens. Ik heb dat ook niet geleerd op school. Maar kijk zelf.
Inderdaad zijn vele megalitische bouwwerken en ook latere tempels vaak gebouwd als astronomische observatioria. In principe om de kalender te kunnen vaststellen. Er was toen geen wereldwijder communicatie. (een wandeling over het ijs, duurt echt te lang voor een postbode). en dus moest elke gemeenschap dat zelf doen. Verder vereerde men in de prehistorie veelal sterren en planeten als goden, dus waren er ook gemeenschappelijke religieuze kenmerken. NIet omdat er een wereldbeschaving was, maar omdat iedereen met zijn eigen ogen de sterrenhemel kon aanschouwen. Helaas kan dat tegenwoordig vrijwel nergens meer, vanwege de vele lichten waarmee we onszelf 's nachts hebben opgezadeld. Maar in die tijd was een maanloze nacht altijd stikke-donker.
Ik wens u alle goeds
MachineElf
Ervaren pen

De Azteken, Chinezen en Egyptenaren dachten, nou laat ons even piramides bouwen? Perfect hetzelfde geplaatst op de hemisfeer en in relatie met de riem van Orion? Ik blijf het vreemd vinden.
Ik weet niet waarom maar ik krijg die wereldbeschaving niet uit mijn hoofd :) Dat of ieder continent deelde dezelfde kennis, maar dat is toch onmogelijk ? Iets moet hen toch verbonden hebben zoveel gelijkheden te delen.
Amerika is maar ontdekt in de 15e eeuw. Een mysterie op zijn minst.
Gralgrathor
Diehard

MachineElf schreef:De Azteken, Chinezen en Egyptenaren dachten, nou laat ons even piramides bouwen?
Denk je misschien dat al die piramides tegelijkertijd zijn gebouwd?

Nee; die zijn over een tijdsbestek van vele duizenden jaren gebouwd, door verschillende beschavingen, in verschillende tijdperken.

En wederom, als je groot wil bouwen is de piramide een logische vorm. Dus is het niet verwonderlijk te noemen dat verschillende beschavingen in de loop van de geschiedenis piramidevormige gebouwen hebben geconstrueerd.
MachineElf schreef:Perfect hetzelfde geplaatst op de hemisfeer en in relatie met de riem van Orion?
Je zegt met grote stelligheid dat dat het geval is, maar is dat wel zo? Kun je dat onderbouwen met iets meer dan de persoonlijke schrijfseltjes van mysticisten en "fringe" of pseudo-wetenschappers?

En zelfs als het zo is, wat maak je dan van Pieter v. Velzen's opmerking dat verschillende beschavingen wellicht inspiratie opdeden van dezelfde sterrenhemel, en dat het dus niet verwonderlijk mag heten dat bouwsels overeenkomsten in constructie en layout vertonen?
MachineElf schreef:Ik blijf het vreemd vinden.
En ik denk dat dat is omdat je het graag vreemd wil vinden. Ieder zijn hobby, natuurlijk. Maar ik ben graag wat pragmatischer.
MachineElf
Ervaren pen

Nu wil ik niet gezegd hebben dat deze in hetzelfde tijdperk gebouwd zijn. Wel dat er 3 piramides op één lijn staan en alledrie gebouwd zijn onder de riem van Orion. De foto deelde ik je al.
Alledrie culturen spreken van een vloed en een ark.
Vreemd toch aangezien zij zo ver van elkaar verwijderd waren.
Gralgrathor
Diehard

MachineElf schreef:Wel dat er 3 piramides op één lijn staan en alledrie gebouwd zijn onder de riem van Orion.
De drie grote piramides van Gizeh zijn in grofweg hetzelfde tijdperk door dezelfde cultuur gebouwd. Het hoeft dus wederom niet verwonderlijk te heten dat ze een bepaald bouwplan volgden.
MachineElf schreef:Alledrie culturen spreken van een vloed en een ark.
Welke drie culturen? En waaruit maak je op dat ze van een vloed en een ark spreken?
MachineElf
Ervaren pen

Ik bedoelde dat er in China, Mexico en Egypte piramides staan die onder de riem van Orion gebouwd zijn.
De Egyptenaren spraken van een vloed en de indianen ook. Als ik mij niet vergis de Chinezen ook.

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Flood_(China" onclick="window.open(this.href);return false;)

De Egyptenaren hadden het gehoord van de Soemeriërs.

Hier een hele lijst van culturen waarin men van een vloed sprak.
http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Centraal Amerika:
http://www.talkorigins.org/faqs/flood-m ... ralAmerica" onclick="window.open(this.href);return false;
God ordered a man to build a large house and to put animals and food in it. When he had finished, it began to rain and continued raining for six months. The house floated on the flood, and all who had helped build it were saved in it. When the flood started going down, the man sent out a raven, but it stayed out to eat dead bodies. He next sent out a dove, which returned to tell what the raven was doing, and ravens have been cursed to eat carrion since. God ordered that no fires be kindled, but one man disobeyed and was turned into a dog.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MachineElf schreef: Hoe kwamen de eskimo's op hun afgezonderd eiland?
Welk eiland :shock:

Eskimo's is de verzamelnaam voor inheemse bevolkingsgroepen die Groenland, het noorden van Canada, Alaska en het uiterste oosten van Siberië bewonen. De Eskimo's worden (in de politiek en vaak ook in de wetenschap) niet tot de indianen gerekend. wiki
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Gralgrathor
Diehard

MachineElf schreef:Ik bedoelde dat er in China, Mexico en Egypte piramides staan die onder de riem van Orion gebouwd zijn.
Maar wederom, is dat zo?
MachineElf schreef:De Egyptenaren spraken van een vloed en de indianen ook. Als ik mij niet vergis de Chinezen ook.
Ik wil je best geloven, hoor. Maar wederom, waarom zouden we het verwonderlijk moeten vinden dat verschillende culturen verhalen hebben over een vloed? Waarom zou dat moeten duiden op een mondiale vloed?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MachineElf schreef:Nu wil ik niet gezegd hebben dat deze in hetzelfde tijdperk gebouwd zijn. Wel dat er 3 piramides op één lijn staan en alledrie gebouwd zijn onder de riem van Orion. De foto deelde ik je al.
nee hoor er zijn meer culturen die van een vloed spreken bekend is het Gilgamesj-epos en ook bepaalde indianenstammen kennen een vloedverhaal. Door er drie uit te pikken en te corelleren doe je aan cherry picking.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MachineElf
Ervaren pen

doctorwho schreef:
MachineElf schreef:Nu wil ik niet gezegd hebben dat deze in hetzelfde tijdperk gebouwd zijn. Wel dat er 3 piramides op één lijn staan en alledrie gebouwd zijn onder de riem van Orion. De foto deelde ik je al.
nee hoor er zijn meer culturen die van een vloed spreken bekend is het Gilgamesj-epos en ook bepaalde indianenstammen kennen een vloedverhaal. Door er drie uit te pikken en te corelleren doe je aan cherry picking.
Ik heb later een link gedeeld met alle vloedverhalen.
MAAR niet alle vloedverhalen gaan gepaard met een ark.
Plaats reactie