Het bestuur van de kiesvereniging ChristenUnie-Amsterdam is 'niet blij' met de uitspraken van deelraadslid Yvette Lont. Dat schrijft de gratis krant Sp!ts woensdag. Lont schreef dinsdag in een e-mail aan 700 partijleden dat de ChristenUnie praktiserende homoseksuelen moet weren uit bestuursfuncties.
''Zij heeft dit gedaan zonder ons als bestuur daarin te kennen'', zegt voorzitter Chris van Andel in Sp!ts. ''Wij voelen ons gepasseerd en miskend: dit verdient absoluut geen schoonheidsprijs.''
Volgens de voorzitter heeft de kiesvereniging de oproep van Lont via de media moeten horen. Van Andel noemt dit 'laakbaar'. ''Ik vind dat dit absoluut niet kan en daar heb ik haar ook op aangesproken.''
De beslissing over maatregelen tegen Lont laat Van Andel 'graag' over aan het landelijk bestuur van de ChristenUnie. ''Ik hevel het nu graag over naar het partijbestuur, omdat Yvette eerder ook al met hen in conflict raakte na haar uitlatingen in het Nederlands Dagblad dat homoseksualiteit de 'geestelijke dood' verdient. Ik denk dat er nu toch duidelijke afspraken moeten worden gemaakt dat de discussie binnen de partij gevoerd wordt, en niet via de media.''
Bron: IKON
Christenunie-lid wil homo's weren
Moderator: Moderators
- P. de Boskabouter
- Geregelde verschijning
[quote="P. de Boskabouter"]ik mis "Henochs evangelisatiehoekje "
[quote]
ahhhhh...
de haartjes nog ietsiepietsie witter en je zou me toch een kloon kunnen zijn van die boskabouter!!!
maarehm...
1X een evngelisatiehoekkie is mer dan voldoende!
Martha
[quote]
ahhhhh...
de haartjes nog ietsiepietsie witter en je zou me toch een kloon kunnen zijn van die boskabouter!!!
maarehm...
1X een evngelisatiehoekkie is mer dan voldoende!
Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha