Vogelaar breekt lans voor moslim-fundamentalisten.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Een minister van integratie mag op komen voor moslim-fundamentalisme.

Ja.
1
8%
Nee.
9
75%
Anders.
2
17%
Geen mening.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Vogelaar breekt lans voor moslim-fundamentalisten.

Bericht door Akkersloot »

Vogelaar:islam wortelt in Nederland

` De islam is zo'n grote stroming in
Nederland dat er op den duur kan worden
gesproken van een land dat uitgaat van
een joods-christelijk-islamitische
traditie.Dat zegt minister Vogelaar van
Integratie in een interview met Trouw.

Vogelaar signaleert in Nederland angst
voor de islam.Dat zou komen door het
idee dat moslim-fundamentalisme gelijk
is aan terrorisme
.Volgens haar geldt
dat niet voor het overgrote deel van de
moslims in Nederland.

Ze maakt een vergelijking met de joden.
Die kwamen lang geleden naar Nederland,
en nu spreken we van joods-christelijke
tradities,zegt Vogelaar.

Bron NOS-Teletekst zaterdag 14 juli 2007.

Gefeliciteerd moslim-fundamentalisten dat zelfs een minister voor intergratie voor U een lans breekt. Stop je vrouwen maar fijn onder een burka en geef vrouwen, omdat ze alleen maar vrouw zijn, maar geen hand.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

een volkswagen is een auto maar een auto is niet altijd een volkswagen.

Fundamentalisme is een vereiste voor terrorisme. De meerderheid van de fundamentalisten zijn vrome mensen die in mentaliteit niet verschillen van kardinaal simonis.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Zoals ik al eerder verwoordde...

Er is wel degelijk een verschil!
In tegenstelling tot de Bijbel is de koran rechtstreeks door God gedicteerd, onveranderlijk en geldig voor alle tijden.
Aansluitend is het fundament van de Islam, naast de persoonlijke geloofsbeleving, tevens een alles overheersende sociale en ideologische veroveringsdoctrine waarbij er duidelijke sprake is van menselijke discriminatie.
Discriminatie niet alleen in gedachtegoed maar - belangrijk! - vooral in de praktijk ! Een discriminatie die in de praktijk een integraal en bovenal essentieel onderdeel is van de Islamitische doctrine (Dhimmitude!).

En hoewel de Joodse en Christelijke ideologieën dezelfde primitief barbaarse oorsprong hebben als de Islam, beweren deze religieuze stromingen, in tegenstelling tot de Islam, grosso modo, niet dat de Bijbel het rechtstreekse, letterlijke en onveranderlijke woord van God is.

Als we het 'totaal pakket' bekijken van de Islam, De Koran, de Sunna, de Haditha en de sharia wetgeving, en deze afzetten tegen onze democratische principes en menselijke vrijheden, daarbij in aanmerking genomen dat de Koran daarbij he directe en onveranderlijke woord van God/Allah is, daarbij tevens rekeninghoudend met het feit dat de Islamitsche doctrine ook alle afgeleiden, zoals de afgeleide sharia wetgeving, boven al wat menselijk is plaatsen dan is er nog maar één conclusie! Namelijk:
  • De fundamenten van de Islam zijn onverenigbaar met de fundamenten van de democratie en de fundamentele menselijke en menswaardige vrijheden.
Dat toevallig (bijna) één miljoen Nederlandse Moslims zich schikken naar niet Islamitsiche maatstaven heeft maar twee redenen, namelijk:
  1. Deze Moslims nemen het zelf niet zo nauw met de Islam. M.a.w.: ze zijn uit naam Moslim omdat (meestal) hun ouders dit toevallig ook al waren.
  2. Of, ze kunnen niet anders! Ze kunnen niet anders omdat de Nederlandse wet nu eenmaal bepaalde zaken niet toestaat! Met name dat monster van een sharia.
Tevens kunnen we objectief constateren dat er in geen enkel Islamitsch land een voor het westen acceptabele (vorm van) vrijheid heerst! Dit ongeacht of de Islam ter plaatste al vele eeuwen bestaat of recentelijk de nieuwe overheersende godsdienst is, en ongeacht of er sprake was van al dan niet bruut, en al dan niet recent kolonialisme, en ongeacht of het betreffende land olie of andere natuurlijke bodemschatten heeft.

Conclusie:

We moeten de Moslims in Nederland er vooral op wijzen dat een religie iets persoonlijks is en geen uitganspunt kan, mag zijn of worden om onze menselijke waardigheid en vrijheid op te geven.
Dit betekent dat de Islam moet veranderen! Dit betekent dat de Nederlandse Moslims openlijk en in de praktijk het absolutisme van deze cultus af moeten zweren.
Zolang dit niet gebeurd dient de Islam als religie aan een kort lijntje te worden gehouden zonder politieke of sociale macht (afgezien van de zelf-beleving van dit geloof wat verder ieders eigen verantwoordelijkheid is!).
En deze Vogelaar is verder dom bezig om de Islam als onderdeel van onze cultuur te omschrijven! De Islam hoort buiten onze cultuur te staan en dient derhalve gediscrimineerd te worden.
Minister Vogelaar is mogelijk naïef en onwetend van de ware aard van dit beestje!...en dat kan heel gevaarlijk zijn!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Trouw heeft een interview met haar.
U wilt opkomen voor de moslims?

„Ik denk niet in termen van opkomen voor de moslims, maar in termen van feiten onder ogen zien. De islam is één van de grote godsdienstige stromingen in Nederland, moslims zullen hier niet meer weggaan. Er zullen eerder meer moslims bijkomen. Ik wil helpen dat ze zich hier thuis voelen, islam en moslims moeten zich hier kunnen wortelen.”

Wat bedoelt u daarmee?

„Nederland is een samenleving die gevormd is op basis van joods-christelijke tradities. Dat zijn onze wortels. Als je ervan uit gaat dat een substantiële bevolkingsgroep andere tradities, een andere religie, brengt, dan zie ik dat als een wederzijds proces. Enerzijds zal de islam door de Europese cultuur en tradities beïnvloed worden en niet hetzelfde blijven. Anderzijds is het belangrijk dat zo’n grote groep zich wortelt in onze samenleving, er een onlosmakelijk onderdeel van wordt. Eeuwen geleden kwam de Joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land gevormd door joods-christelijke tradities. En ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam.”

We zullen ooit zeggen: Nederland is een land van joods-christelijke-islamitische tradities?

„Ja, dat kan ik me voorstellen, maar daar gaan wel een paar eeuwen overheen.”

Daarmee zegt u ook: we zullen met de rafelige kanten van de islam, fundamentalisme, leren leven en accepteren?

„Ja, maar binnen het protestantisme en katholicisme zijn ook stromingen waarbij ik af en toe mijn wenkbrauwen frons en vast moet stellen dat dit bij onze wortels van onze samenleving hoort. De SGP huldigt standpunten, over homoseksualiteit en vrouwen, die niet de mijne zijn.”
collegavanerik
Superposter

Minister Vogelaar schreef: [...]maar binnen het protestantisme en katholicisme zijn ook stromingen waarbij ik af en toe mijn wenkbrauwen frons en vast moet stellen dat dit bij onze wortels van onze samenleving hoort. De SGP huldigt standpunten, over homoseksualiteit en vrouwen, die niet de mijne zijn.”
waarvan akte.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Verder zegt ze nog:
Maar die blazen geen mensen op.

„Volstrekt verwerpelijk. Dat moeten we bestrijden.

Dat gezegd hebbende moeten we er vanuit gaan dat we dit soort extremen in onze samenleving hebben en in iedere religie. Dit heeft de geschiedenis ons ook geleerd.’’
Dit vind ik echter een vreemde redenering, want we waren inmiddels zover dat we christenen dit gedrag af hadden geleerd. Eén van de belangrijke katalysators van het atheïsme en het deïsme van de 18 eeuw is nu juist de felle kritiek op de godsdienstoorlogen geweest.

Vogelaar doet hier net alsof dit allemaal niet gebeurd is, en we nog in de 18e eeuw leven, terwijl haar partij er mede debet aan is dat we nu opgescheept zitten met een grote groep mensen die niet beter weet. En zij wil dat die mensen zich thuis voelen in onze cultuur. Ik zou dat ook graag zien, maar niet door onze cultuur aan te passen. Die mensen zullen zich aan moeten passen. Je kunt niet naar de stad verhuizen en dan verwachten dat je door kunt blijven leven als in de vlek in the middle of nowhere waar je vandaan kwam.
Laatst gewijzigd door Theoloog op 14 jul 2007 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Als je dan toch met de beeldspraak van wortels bezig bent. Zie ik de twee bomen Jodendom en Christendom met de wortels diep in onze traditie verankerd, maar wel als bomen veredeld door verlichting en herinterpretatie. De Islam heeft geen wortels in onze traditie, dat is dan ook geen nieuw te planten boom, niet voor de veredeling heeft plaatsgevonden. Tot die tijd is de Islam een parasiet die de gecultiveerde traditionele bomen aantast en ze ziek maakt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ik ben het eens met Theoloog. Dat is tevens de discriminatie die ik ook maak!
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
collegavanerik
Superposter

Theoloog schreef:. En zij wil dat die mensen zich thuis voelen in onze cultuur. Ik zou dat ook graag zien, maar niet door onze cultuur aan te passen.
"onze" cultuur is dynamisch, "jouw" cultuur wordt niet aangepast
Afbeelding Hebr 6:
Theoloog

Bericht door Theoloog »

collegavanerik schreef:
Theoloog schreef:. En zij wil dat die mensen zich thuis voelen in onze cultuur. Ik zou dat ook graag zien, maar niet door onze cultuur aan te passen.
Wat is volgens jou "mijn cultuur"?
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Mevrouw Vogelaar formuleert vast volkomen politiekcorrect haar partij richting stemmenwinst. Maar wat behelst nu precies die islamitische traditie? Eeen kijkje in Iran, Irak, Egypte, Saudi Arabië, Pakistan en Noord-Nigeria verheldert ons wat ons te wachten staat bij omarming daarvan.
  • In Egypte pleegde de moslimbroederschap een moord op Sadat omdat deze vrede sloot met Israël. Dezelfde broederschap deed Nasr Abu Zayd in Leiden belanden. De man moest op de vlucht voor de 'verdraagzaamheid'.
  • In Iran zien we ongebreideld islamisme vorm krijgen. Een kraak niet, smaak niet, raak niet aan staat met bijbehorende religieuze politie ontstond.
  • In Irak zien we het aantal zelfmoordaanslagen op onschuldige burgers toenemen sinds islam weer enige poot aan de grond kreeg. Voor anderssoortige gelovigen wordt het leven er intussen bemoeilijkt.
  • Mekka is verboden gebied voor niet Arabieren. Zo'n racistische traditie zie ik niet graag geïmporteerd worden.
  • De Pakistaans-islamitische traditie leidde tot een afscheidingsoorlog met India.
  • De islamitische tradities in Noord-Nigeria baren ook nog wel eens opzien.
Ella Vogelaar heeft daar met het oog op electorale voordeeltjes kennelijk minder moeite mee. Dat elke PvdA-stemmer het even weet. Mark Rutte verwoordt mijns inziens aardig wat noodzakelijk is om integratie in goede banen te kunnen leiden: ‘Mensen die naar ons land komen, hebben onze kernwaarden te onderschrijven, zoals gelijkheid van mannen en vrouwen en onze democratische rechtsstaat.’ Ik vind het bijzonder spijtig dat dit haaks op islamitische tradities lijkt te staan.. Er wordt in dit land ook van moslimgelovigen enige water bij de wijn verwacht om mee te kunnen helpen aan de opbouw van een leefbaar klimaat.
collegavanerik
Superposter

Theoloog schreef:
collegavanerik schreef:
Wat is volgens jou "mijn cultuur"?
waar jij je happy voelt, voor mijn part gothic of moslimfundamentalist. Derde generatie turken zijn ook al vervreemd van hun grootouders.
Afbeelding Hebr 6:
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

collegavanerik schreef:waar jij je happy voelt, voor mijn part gothic of moslimfundamentalist. Derde generatie turken zijn ook al vervreemd van hun grootouders.
Je bedoelt a.g.v. een indentiteitscrisis (a.g.v. tussen 2 culturen hangen) zijn ze alleen maar gekker geworden.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
collegavanerik
Superposter

Akkersloot schreef:
collegavanerik schreef:waar jij je happy voelt, voor mijn part gothic of moslimfundamentalist. Derde generatie turken zijn ook al vervreemd van hun grootouders.
Je bedoelt a.g.v. een indentiteitscrisis (a.g.v. tussen 2 culturen hangen) zijn ze alleen maar gekker geworden.
praat je weel eens met turken akkersloot?
Afbeelding Hebr 6:
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Hebben we eindelijk het autochtone fundamentalisme teruggedrongen en dan zouden we nu een plaatsje vrij moeten maken voor het moslimfundamentalisme. Ik dacht het niet. Misschien mogen ze tezijnertijd een verlicht moslimboompje in de tuin plaatsen maar op dit moment nog eventjes afwachten zou ik willen zeggen.
We hebben er gvd een half millenium over gedaan om de meeste fundi-ellende uit te bannen en nu zouden we zeker weer opnieuw moeten beginnen. Ik vind het echt een enge gedachte dat iemand van onze eigen cultuur zo blind is.

Marinus
Plaats reactie