Pagans are idiots - By Brett Keane

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

:D

De moderne heksenbeweging kent geen paus, geen dogma's en zelfs geen vaste riten. De aanhangers vallen regelmatig over elkaar heen en beschuldigen elkaar ook moeiteloos van het prevelen van onzin en het uitvoeren van onzinnige danspasjes. Maar ondertussen, en dat vormt de kracht van de beweging, zijn ze er heilig van overtuigd dat er tijdens bijeenkomsten, hoe knullig of juist theatraal ook, wel degelijk iets bovennatuurlijks gebeurt. Er zijn momenten dat ze zich werkelijk verbonden voelen met elkaar, met de wereld onder hun voeten en de sterren daarboven. Die vlietende kosmische momenten sterken hun geloof dat ze op de goede weg zijn. Een andere dag, een andere danspas, nog wat extra hout op het vuur en een extra oproep aan de maan – op een goede dag zullen zij één zijn met al het leven, met de aarde en de kosmos. (bron skepsis)

http://www.skepsis.nl/heksenbeweging.html
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Atli schreef:Ik wil nog even wat kwijt over die meneer brett keane, ik vind dat je een mening mag hebben over religie, ik ben in alle gevallen negatief, dus ook over paganisme. Maar Brett Keane komt bij mij heel dicht bij een fascist als hij "paganisten niet nuttig voor de maatschappij"gaat noemen en allerlei ziekelijk stereotypetjes rondbazuint. Ik vind het een walgelijk filmpje van zure gefrustreerde atheïst.
Die mening mag je hebben, en ik geloof nieteens dat je naar de hel gaat ;)
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Chris
Contacteer:

Bericht door Chris »

Er zijn mensen in elk geloof of religie die ergens willen bijhoren omdat het stoer is of omdat ze dan niet meer alleen zijn. Er zijn mensen die over een ander geloof oordelen zonder het te kennen.

Ik ben zelf al jaren pagan en beleef mijn geloof op een spirituele manier uit eigen overtuiging. Geloof is een persoonlijke beleving. Ik zie God en Godin als God en Heilige Geest.

Het heeft niets te maken met afgeknapt zijn op de kerk. Echter is het paganisme voortgekomen uit de heidense tradities en gebruiken binnen Europa dat grotendeels Christelijk was. Het heidendom heeft erg veel te maken gehad met Christenen. Daardoor is er ook vaak discussie paganisme-christendom. Die twee leefden nou eenmaal naast elkaar en door elkaar heen door de jaren. Katholieke kerken hebben ook heidense symbolen, namen en gebruiken in bepaalde kerken gebruikt om heidenen te vriend te houden.

Paganisme = natuureligie, is o.a verdeeld in verschillende 'takken'/ stromingen zoals traditioneel paganisme (geloven in goden als krachten op zich), neopaganisme, geloven in 1 goddelijke kern, Wicca, Sjamanisme etc. Die stromingen zijn net zo verschillend als gereformeerd-katholiek-apostolisch-evangelisch, etc.

Groet,

Chris
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Chris schreef:Er zijn mensen in elk geloof of religie die ergens willen bijhoren omdat het stoer is of omdat ze dan niet meer alleen zijn. Er zijn mensen die over een ander geloof oordelen zonder het te kennen.

Ik ben zelf al jaren pagan en beleef mijn geloof op een spirituele manier uit eigen overtuiging. Geloof is een persoonlijke beleving. Ik zie God en Godin als God en Heilige Geest.

Het heeft niets te maken met afgeknapt zijn op de kerk. Echter is het paganisme voortgekomen uit de heidense tradities en gebruiken binnen Europa dat grotendeels Christelijk was. Het heidendom heeft erg veel te maken gehad met Christenen. Daardoor is er ook vaak discussie paganisme-christendom. Die twee leefden nou eenmaal naast elkaar en door elkaar heen door de jaren. Katholieke kerken hebben ook heidense symbolen, namen en gebruiken in bepaalde kerken gebruikt om heidenen te vriend te houden.

Paganisme = natuureligie, is o.a verdeeld in verschillende 'takken'/ stromingen zoals traditioneel paganisme (geloven in goden als krachten op zich), neopaganisme, geloven in 1 goddelijke kern, Wicca, Sjamanisme etc. Die stromingen zijn net zo verschillend als gereformeerd-katholiek-apostolisch-evangelisch, etc.

Groet,

Chris

Alleen slaan pagans elkaar de kop niet in :wink:
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Raven: Doe eens mijn vragen beantwoorden.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
DLSS

Bericht door DLSS »

brett keane is een klootzak die liegt en bedriegt voor subscribers .....
dit alles om zijn derderangs boeken enz te proberen te verkopen ....
hij is ondertussen al zo'n 5 keer v youtube gebanned, en als ik me niet vergis 2 maal van live video ...

maar hij blijft maar doorgaan ...
is nu zo wanhopig dat hij een kleine eigen host bedrijfje wil opstarten voor zichzelf zodat hij niet meer gebanned kan worden op geen enkele manier , omdat hij praktisch overal gebanned word ...
Afbeelding
"ASU - one nation OVER god !"
Theoloog

Bericht door Theoloog »

DLSS - het is duidelijk dat tot een andere youtube-factie behoort. Ik heb een aantal filmpjes van Keane gezien, en hij komt op mij altijd heel redelijk over.

Maar Brett Keane is hier niet een groot onderwerp van gesprek. Dus wat wil je bereiken met je post?
DLSS

Bericht door DLSS »

Theoloog schreef:DLSS - het is duidelijk dat tot een andere youtube-factie behoort. Ik heb een aantal filmpjes van Keane gezien, en hij komt op mij altijd heel redelijk over.

Maar Brett Keane is hier niet een groot onderwerp van gesprek. Dus wat wil je bereiken met je post?
aww sorry, het miek me gewoon wat razend ....
hij geeft atheisten een slechte naam, vandaar ook dat hij op een bepaald moment zei zich te bekeren tot satanist , geen enkele atheist community wou hem nog toelaten, laat staan ermee omgaan,.....
hij heeft er samen met zij trolls voor gezorgd dat één van de grootste atheisten op youtube OneLessGod (een nederlander trouwens) gebanned werd , maakt mensen als xild zwart, blockt iedereen die hem op zijn fouten durft the wijzen en maakt deze mensen dan slecht in een video (nadat ze geblockt zijn) laat staan als iemand gewoon kritiek uit ....
en 1 van zijn laagte punten was dat hij met TFG samenwerkte (een irritante hatelijke troll die nooit zijn gezicht toont en kinderachtigge filmpjes maakt met belachelijke claims over ander)
ik kan jaren hierover doorgaan
heb ik trouwens algezegd dat hij laatst nog geband werd wegens het plegen van plagiaat en posten van mensen hun persoonlijke info (naam adres enz...)

en zelfs nu hij gebanned is heeft hij firefly zogezegd de copyrights v zijn video's gegoven en deze zit nu dmca claims in te dienen tegen mensen die dele v brett's video's gebruiken om aan te tonen welke leugens hij verteld ,of er een parody op maken ....

er zijn dan ook vrij veel channels op youtube nu die zowat alleen bestaan uit hate vids over BK en terecht ....
één van mijn favorieten is jonesr999 ...

enkele geweldige :
EternaLUndyingLove , jonesr999 , ....

atheistunite heeft zelfs enkele spot cartoons over hem gemaakt :P
Afbeelding
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Okee, dat maakt duidelijk waarom een aantal mensen Brett Keane haat. Maar waarom moeten wij dat weten?
DLSS

Bericht door DLSS »

Theoloog schreef:Okee, dat maakt duidelijk waarom een aantal mensen Brett Keane haat. Maar waarom moeten wij dat weten?
bwa ik kan er gewoon niet tegen dat mensen een verkeeld beeld over hem hebben laat staan hem veredelen (is dat zelfs een woord, ik zoek het nederlandse v idolizing) .
ik was ook een grote fan v OneLessGod dus trek ik me het des te meer aan ...
Afbeelding
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

DLSS schreef: hij geeft atheisten een slechte naam
Hebben mensen die niet in een 'hogere macht' geloven een naam hoog te houden ?
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

doctorwho schreef::D

De moderne heksenbeweging kent geen paus, geen dogma's en zelfs geen vaste riten. De aanhangers vallen regelmatig over elkaar heen en beschuldigen elkaar ook moeiteloos van het prevelen van onzin en het uitvoeren van onzinnige danspasjes. Maar ondertussen, en dat vormt de kracht van de beweging, zijn ze er heilig van overtuigd dat er tijdens bijeenkomsten, hoe knullig of juist theatraal ook, wel degelijk iets bovennatuurlijks gebeurt. Er zijn momenten dat ze zich werkelijk verbonden voelen met elkaar, met de wereld onder hun voeten en de sterren daarboven. Die vlietende kosmische momenten sterken hun geloof dat ze op de goede weg zijn. Een andere dag, een andere danspas, nog wat extra hout op het vuur en een extra oproep aan de maan – op een goede dag zullen zij één zijn met al het leven, met de aarde en de kosmos. (bron skepsis)

http://www.skepsis.nl/heksenbeweging.html
Wat dat laatste zinnetje betreft, "Dat weet ik wel zeker". :lol:
DLSS

Bericht door DLSS »

Vin schreef:
DLSS schreef: hij geeft atheisten een slechte naam
Hebben mensen die niet in een 'hogere macht' geloven een naam hoog te houden ?
ja - toch in de zin dat iedereen alles in groepen opdeelt en deze (normaalgezien terecht) groepen dan beoordeedl op zijn leden ...
en hij terwijl hij atheist plijt te zijn , soms theistische uitingen doet, en zelfs niet op kan tegen de kleinste pro-god argumenten, die we dagelijks te horen krijgen ....
Afbeelding
Plaats reactie