(25) Vragen over de evolutie theorie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

16) Als de aarde miljarden jaren oud is, waarom bestaan de Niagara watervallen dan nog steeds?
De niagara watervallen zijn ontstaan bij de laatste ijstijd aan op het niagara escarpment, je ziet dat de niagarawatervallen sindsdien aan het terugeroderen zijn richting eriemeer. Ze zijn nu bij het cirkeltje tussen ontariomeer en eriemeer. Ze houden op als het erie meer leegloopt. en dan gaan ze gewoon verder met het huronmeer.

Afbeelding
http://en.wikipedia.org/wiki/Niagara_Escarpment
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
a.r.

Bericht door a.r. »

En een balk in zijn oog, (gif)kikkers in zijn mond, boter op zijn hoofd, repeteergeweer in zijn hand en een snotteb....aan zijn neus :? Als de God is in de man, is de wijsheid in de ........wijn.....oh nee, wetenschap, of waren het nou toch paddo's, huh?? :roll:
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

collegavanerik schreef:
Lichtone schreef: ik ben blij dat ik jullie kijk op de schepping iets breder heb kunnen maken, misschien dat een aantal dingen nu beter te bevatten zijn.
Heb je ook maar iets willen begrijpen van wat ik over koralen heb uitgelegd?

er zit een banaan in je oor...
Ik ben inderdaad blij dat je ook bij deze weer hebt aangetoond dat er mensen zijn die hun gedachten en realiteitszin compleet en omomkeerbaar hebben afgesloten voor de realiteit van de evolutie!
Het bespaart mij een hoop tijd en moeite! Want eens was ik naïef en onschuldig en geloofde ik nog dat rede ondersteund door kennis en kunde een onkundig persoon wel kon doen laten inzien dat de werkelijkheid toch echt anders is dan dat stoffige oude boek waar jij 4 keer dag (of meer) uit leest (Nb. Ik heb een collega die Jehovah getuige is....dus ik ben enigzins bekend met de gebruikelijke religieuze rituelen).
En bedankt dat jij hebt bewezen dat er nog een voor middeleeuse gedachtegoed bestaat die immuum is, en te bang is, voor de werkelijkheid.
En tevens bedankt dat je dat stoffige oude boek nog een stuk belachelijker hebt gemaakt dan het al is.
En als laatste, bedankt voor de amusementswaarde, zij het een wat goedkope amusementswaarde, met je hilarische uiteenzettingen van je onkunde.

Zo, dan kun je nu weer voldaan en zelfverzekerd terugkeren naar de veilige haven van je 'inner circle crowd' om vervolgens je hele leven te verspillen met slechts één boek en één dogmatische levensvisie die zo bezijden de waarheid is dat deze uitsluitend en alleen maar voor 'waar' wordt aangenomen binnen de veilige haven van jouw 'inner circle crowd'.

Het is bijna - niet helemaal, maar bijna - aandoenlijk om te zien dat het binnen jouw geloofsgemeenschap een absolute noodzaak is om je evangaliserende arrogantie te stoelen op een totaal gebrek aan kennis.
Als ik ooit eens tijd heb - qua belangrijkheid sta je bij mij op positie 6.093.175.409.238, dus na de rest van de mensheid - dan zal ik een stichting in het leven roepen om de laatste geïsoleerde inboorlingen, zoals jij, van de duisternis naar het licht te leiden.

MvG, Wim Ahlers.
Laatst gewijzigd door wahlers op 22 jun 2007 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Erik schreef elders ;
Wat een geweldige anti-reclame voor het creationisme verdeeld over meerde topics!
Inderdaad , Erik
Veroorloof hier eventjes nog een paar bedenkingen en meningen van een geamuseerd meelezer __ dit als tussendoortje ;
De aarde WAS er al, al voor dat God begon met zijn schepping ....
Als ik me niet vergis is dit het "Mormomen " -uitgangspunt ? .....
De" bijbel " ( in het bijzonder genesis ) zegt in die optie alleen maar iets over de inrichting ( lees herconfiguratie ) van de planeet aarde . ....

Volgens deze wereldwijde sekte uit Salt lake city kwam het belangrijkste boek of uiteindelijke sluitstuk/ de laatste sleutel van de openbaring , historisch pas veel later dan bijbel , de evangelieen en de Koran ---> het boek van de engel moroni geschreven op metalen platen ; zoals ontdekt , geopenbaart en geinspireerd beschreven en herlezen door profeet Joseph Smith .....

Ondertussen is er natuurlijk al een nieuwe fantastische allerlaatste profeet opgestaan : ..... sun Moon

En sinds het internet gebruiksvriendelijker is geworden , is er bijna alle weken een nieuwe profeet( als het al god niet zelve is ) te lezen en/of te zien op youtube ....
Vroeger moest je nog naar de psychiatrie-afdeling van een algemeen ziekenhuis om er af en toe eentje tegen te komen .....Jesus , god , maria etc ... moet je trouwens wel kunnen vinden tussen de kuddes jeanne d'arc ,de prinses diana's en de Napoleons .... Maar gelukkig verschijnt hij ook op toastjes , omeletten , afbladerende muren in metro's ,het pantser van gekookte kreeft en krab en binnenkort op een wolk aan zijn eigen rechterhand .....

Slaap maar verder zacht in de troostendende armen van de volslagen ezelarij en de idiotie ....

Uw liefhebbende Baus en Zatan -consul
Tsjokius I (vroeger ook genoemd als S. de witte in de boeken van profeet Tolkien )

P.S.
Graag had ik toch nog geweten wat deze lightone en consoorten (be)denken van het voorstel van de raad van Europa om het " creationisme te weren in het europees onderwijs "
Zie deze LINK

Maar dat is natuurlijk wel een ander topic .....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 22 jun 2007 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Lichtone schreef
En over de platte aarde van doctor who ofzo,
Er is een zondvloed geweest, daarbij zijn complete aardlagen door elkaar gegaan en zijn nieuwe gebergtes ontstaan, deze gebergtes zijn dus niet zo heel oud, en al zijn ze vanaf de zondvloed aan het inzakken, dan komen ze met de hoogte precies zo uit als ze er nu bij staan.
De schollen en platen maken er inderdaad nieuwe bergen erbij, maar dat is van een heel ander soort bergen, die bergen komen namelijk niet zo snel zo ontzettend hoog en die bergen zien er anders uit.
ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Grappen zullen je hier niet redden. De platte aarde ? Jij hebt de vlakke versleten aarde gepostuleerd (plat is weer een ander concept)
Die zondvloed daar is geen enkele geologische aanwijzing voor. Maar jij kan dit blijkbaar aantonen. Dan nodig ik je uit om dat te doen met behulp van controleerbare objectieve gegevens. (Kleine waarschuwing in deze is dat ik mij hier al redelijk in heb verdiept in het verleden en wel van stuwwaldoorbraken en zo weet)
Zoals je bij aardrijkskunde vroeger hebt kunne leren zijn er verschillende soorten bergen. Dit heeft qua vorm meestal met ouderdom te maken. De relatief puntige alpen zijn jong en gevormd na het tijdperk der dinosaurieers.

Maar ga nu eens beginnen met overtuigend de zondvloed aantonen. En leg gelijk even uit wat er met het al dat overtollige water gebeurd is.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 22 jun 2007 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Lichtone schreef:
Over de aarde:Kijk ik weet niet meer dan er in Genisis Genisis??? staat, ik kan daar natuurlijk over speculeren, maar wat ik zeker weet is:Eerst kan je het niet weten en alleen speculeren en een zin later weet je het zeker. Zit er toch niet een beetje kortsluiting ergens?
De aarde zelf bestond al en er was al water op. Vervolgens maakte God het licht en daarna volgden andere dingen zoals scheiding van water en land, alle planten bomen, dieren, de zon en maan, en tot slotte de mens. Dus de aarde is ouder dan de zon en sterren kan je dat even aantonen
voor lancier (en anderen)
Zoals sommige wetenschappers ook zeggen is tijd een relatief begrip, wij mensen kennen het begrip tijd zo goed omdat wij een zon hebben die 'opkomt en ondergaat'.De zon gaat niet echt op en onder hoor. Voor God bestaat er geen tijd. God heeft tijd gemaakt,speciaal voor ons, Tijd is een aardse wet.Kan je eens beter uitleggen waarom dit een wet is en waarom aards? En doordat tijd bestaat bestaat er begin en eind. Drogreden het ene volgt niet noodzakelijkerwijs uit het andere. Omdat tijd voor God niet bestaat heeft God geen begin en geen eind. Waarom is hij in de bijbel dan zo ongeduldig en moest hij na zes dagen rusten? Dat is voor ons moeilijk te bevatten omdat God ons andere natuur wetten heeft gegeven. Andere natuurwetten (het is 1 woord hoor) dan wie? Geef eens een enkel voorbeeld van nog andere natuurwetten dan die wij nu kennen.
ik ben blij dat ik jullie kijk op de schepping iets breder heb kunnen maken, misschien dat een aantal dingen nu beter te bevatten zijn.
Ps. tot nu toe lijkt het erop dat je steeds meer aan het raaskallen slaat en je methode van kennisoverdracht en bewijzen is niet overeenkomstig het opleidingsniveau dat je beweerd te hebben. Normaal hecht ik daar geen waarde aan maar omdat je hier over opgaf juist wel. Ik heb daardoor nogal verwachtingen en verwacht intellectuele hoogstandjes.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 22 jun 2007 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Lichtone, blijkbaar ben je in de veronderstelling dat je iemand hier overtuigd heb van God als intelligente creator. Ik zie niet waar je die conclusie vandaan haalt. Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag, dus bij deze nog een keer inclusief citaat uit Genesis:
9 En God zeide: Dat de wateren onder de hemel op één plaats samenvloeien en het droge te voorschijn kome; en het was alzo. 10 En God noemde het droge aarde, en de samengevloeide wateren noemde Hij zeeën. En God zag, dat het goed was. 11 En God zeide: Dat de aarde jong groen voortbrenge, zaadgevend gewas, vruchtbomen, die naar hun aard vruchten dragen, welke zaad bevatten, op de aarde; en het was alzo. 12 En de aarde bracht jong groen voort, gewas, dat naar zijn aard zaad geeft, en geboomte, dat naar zijn aard vruchten draagt, welke zaad bevatten. En God zag, dat het goed was.
Water en planten bij een temperatuur van minus 270 graden(de temperatuur van het heelal)? En hoe zit het met fotosynthese?
13 Toen was het avond geweest en het was morgen geweest: de derde dag. 14 En God zeide: Dat er lichten zijn aan het uitspansel des hemels om scheiding te maken tussen de dag en de nacht, en dat zij dienen tot aanwijzing zowel van vaste tijden als van dagen en jaren; 15 en dat zij tot lichten zijn aan het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde; en het was alzo. 16 En God maakte de beide grote lichten, het grootste licht tot heerschappij over de dag, en het kleinere licht tot heerschappij over de nacht, benevens de sterren. 17 En God stelde ze aan het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde, 18 en om te heersen over de dag en over de nacht, en om het licht en de duisternis te scheiden. En God zag, dat het goed was. 19 Toen was het avond geweest en het was morgen geweest: de vierde dag.
Beetje raar, niet? Je geeft er een mooie draai aan om het voor jezelf goed te praten maar feit is dat de enige logische verklaring de gebrekkige kennis van het heelal was in die tijd, waarmee ik meteen op jouw uitspraak kom:
Lichtone schreef:Als je er goed over nadenkt zit de bijbel eigenlijk heel logisch in elkaar, net als God`s schepping. En aangezien God de inspiratie bron is van de bijbel is het ook wel logisch dat de bijbel logisch in elkaar zit.
Ik weet niet wat jij onder logica verstaat.
Lichtone
Geregelde verschijning

Bericht door Lichtone »

collegavanerik schreef:
16) Als de aarde miljarden jaren oud is, waarom bestaan de Niagara watervallen dan nog steeds?
De niagara watervallen zijn ontstaan bij de laatste ijstijd aan op het niagara escarpment, je ziet dat de niagarawatervallen sindsdien aan het terugeroderen zijn richting eriemeer. Ze zijn nu bij het cirkeltje tussen ontariomeer en eriemeer. Ze houden op als het erie meer leegloopt. en dan gaan ze gewoon verder met het huronmeer.
[quote gerepareerd door Devious. Lichtone, je vergeet zo nu en dan een quote tag te plaatsen]

bedankt voor je uitleg.
Wie God niet kent kan zelf een god maken.
------------------------------------------------------
Move out my way
Give up the mic
X to me is extremely Christ
Livin up in me
Like it or not
Put an X on my chest
Cause X marks the spot
Lichtone
Geregelde verschijning

Bericht door Lichtone »

doctorwho schreef:

Grappen zullen je hier niet redden. De platte aarde ? Jij hebt de vlakke versleten aarde gepostuleerd (plat is weer een ander concept)
Die zondvloed daar is geen enkele geologische aanwijzing voor. Maar jij kan dit blijkbaar aantonen. Dan nodig ik je uit om dat te doen met behulp van controleerbare objectieve gegevens.
Maar ga nu eens beginnen met overtuigend de zondvloed aantonen. En leg gelijk even uit wat er met het al dat overtollige water gebeurd is.
Hey, leuk dat je me het vraagt! ik kan het aantonen inderdaad!
Ik zal bij het begin beginnen he. eerst was er alleen maar water op de aarde, God maakte scheiding tussen water en aarde. Hoe deed hij dat? Hij heeft een flinke hoeveelheid water om de aarde heen gezet, je hebt een ozon laag of hoe je hem maar noemen wil. Daaromheen of daar ergens in de buitenste kring zat een dikke laag water. Deze laag water had ook nog een andere functie, het beschermde ons tegen schadelijke stralen van de zon.

maar nu verder,
De mens zondigde en weigerde naar God te luisteren, God kreeg spijt van wat hij gemaakt had, zijn eigen schepselen luisterden niet naar hem, dus wat deed hij, hij zond alle hoofdparen van dieren in een schip, samen met noach en zijn zonen met vrouwen en storte het water rond de buitenste kringen op de aarde. Hierdoor kon het zo langdurig regenen.

Omdat er mensen over de ark van noach gaan beginnen zal ik dat meteen duidelijke uitleggen. Zoals jullie weten is er evolutie, een dier kan zich aanpassen aan zijn omgeving. Noach had dus van elk dier een paar in zijn ark. Als je bijvoorbeeld denkt aan paarden en ponny`s dan had noach alleen een paar paarden of ponnys in zijn ark, de ponny is een aangepast paard, het blijft een paard. Het paard of ponny zal echter geen tijger worden en voor de tijgers had hij er dus ook 2 mee. Op die manier had noach paartjes in de ark.

Dan nu enig bewijs,

1.Op een zeer hoge heuvel ergens in het middenoosten is bovenop in het zand het skelet gevonden van wat de ark zou kunnen zijn.
2.Er zijn bij meer volken dergelijke verhalen aanwezig, je komt het zondvloed verhaal ook bij indianen en bij chinezen tegen, er is een zondvloed geweest maar veel volken weten het van mond op mond vertellingen en dan veranderd het verhaal langzaam.
3.De andere zondvloed verhalen hebben hele apparte arken die zouden zinken. Op het model van de Ark (zie afmetingen) worden onze hedendaagse olie tankers gebouwt. God weet dus wel wat hij de mens liet maken.
4.Er zijn verschillende plaatsen waar de aardlagen door elkaar zitten, en daarmee bedoel ik lagen die volgens de evolutie theorie miljoenen/miljarden jaren na elkaar ontstonden. 5. Bomen en dergelijke steken er dwars door heen.
6. Dan krijgen we nog fossielen die helemaal in de verkeerde aardlaag zitten en die nooit in dat tijdperk leefden volgens de evolutie theorie.
7.Dan krijgen we tropische bomen in bijvoorbeeld nederland, evoluthie theorie roept dan meteen: oh, het was dus tropisch hier.
8.Ik roep dan, tijdens de zondvloed zijn alle bomen, dieren etc over de hele aarde gespoelt, er zijn grote aardverschuivingen geweest, dat alles ongeordend in de grond zit is het bewijs van de zondvloed.
Move out my way
Give up the mic
Livin up in me
Like it or not
Put an X on my chest
Cause X marks the spot
Lichtone
Geregelde verschijning

Bericht door Lichtone »

Prodigy schreef:Lichtone, blijkbaar ben je in de veronderstelling dat je iemand hier overtuigd heb van God als intelligente creator. Ik zie niet waar je die conclusie vandaan haalt. Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag, dus bij deze nog een keer inclusief citaat uit Genesis:
9 En God zeide: Dat de wateren onder de hemel op één plaats samenvloeien en het droge te voorschijn kome; en het was alzo. 10 En God noemde het droge aarde, en de samengevloeide wateren noemde Hij zeeën. En God zag, dat het goed was. 11 En God zeide: Dat de aarde jong groen voortbrenge, zaadgevend gewas, vruchtbomen, die naar hun aard vruchten dragen, welke zaad bevatten, op de aarde; en het was alzo. 12 En de aarde bracht jong groen voort, gewas, dat naar zijn aard zaad geeft, en geboomte, dat naar zijn aard vruchten draagt, welke zaad bevatten. En God zag, dat het goed was.
Water en planten bij een temperatuur van minus 270 graden(de temperatuur van het heelal)? En hoe zit het met fotosynthese?
Je speelt het een beetje vals Prodigy, je vermeld namelijk niet de voorgaande versen. Er staat namelijk in de versen ervoor het volgende:

6 En God zeide: Daar zij een uitspansel in het midden der wateren; en dat make scheiding tussen wateren en wateren!

7 En God maakte dat uitspansel, en maakte scheiding tussen de wateren, die onder het uitspansel zijn, en tussen de wateren, die boven het uitspansel zijn. En het was alzo.

8 En God noemde het uitspansel hemel. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de tweede dag.

En als dat te moeilijk nederlands is dan is er hier een nieuwere vertaling:

6 Toen zei God: "Laat de watermassa uit elkaar gaan, zodat de wolkenhemel en de zeeën worden gevormd."

7Zo maakte God de wolkenhemel, door de watermassa te verdelen tussen hemel en aarde.

8Het werd avond en het werd weer morgen: de tweede dag.

God vormde dus de wolkenhemel, God heeft op dat moment de atmosfeer rond de aarde gemaakt.

Over de fotosynthese, deze kon vanaf het begin al plaatsvinden, het licht was er al en God had de zon, maan, sterren ook al gemaakt, de atmosfeer was ook zoals deze behoorde te zijn. Er waren dus geen belemmeringen.

Nog een edit, hoe verklaren jullie ' grote knal ' of 'super evoltutie mensen; jou vraag?
(Water en planten bij een temperatuur van minus 270 graden(de temperatuur van het heelal)? En hoe zit het met fotosynthese?)
Move out my way
Give up the mic
Livin up in me
Like it or not
Put an X on my chest
Cause X marks the spot
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Lichtone schreef:[
Hey, leuk dat je me het vraagt! ik kan het aantonen inderdaad!
Ik zal bij het begin beginnen he. eerst was er alleen maar water op de aarde,wat zat er dan onder dat water? God maakte scheiding tussen water en aarde. Hoe deed hij dat? Hij heeft een flinke hoeveelheid water om de aarde heen gezet, je hebt een ozon laag of hoe je hem maar noemen wil. Daaromheen of daar ergens in de buitenste kring zat een dikke laag water. Hoe en in welke vorm zat deze laag water daar?Deze laag water had ook nog een andere functie, het beschermde ons tegen schadelijke stralen van de zon. Waarom maakte god een zon die schadelijke stralen uitzend?

maar nu verder,
De mens zondigde en weigerde naar God te luisteren, God kreeg spijt van wat hij gemaakt had, zijn eigen schepselen luisterden niet naar hem(ja ombrengen is dan wel het beste begrijpelijke reactie van god), dus wat deed hij, hij zond alle hoofdparen van dieren in een schip, samen met noach en zijn zonen met vrouwen en storte het water rond de buitenste kringen op de aarde. Hierdoor kon het zo langdurig regenen. Hoe stel je je dit natuurkundig voor deze waterlaag die dan gaat uitregenen. Als deze laag er was is het aannemelijk dat er een enorm dik wolkendek zou zijn waardoor nauwelijks licht de aarde bereikt. Vervolgens regent dit leeg wordt het dan veel lichter op aarde dan voor de zondvloed? En wat gebwurde er met het water na de zondvloed?

Dan nu enig bewijs,

1.Op een zeer hoge heuvel ergens in het middenoosten is bovenop in het zand het skelet gevonden van wat de ark zou kunnen zijn. Welke heuvel dus naam en plaats.
2.Er zijn bij meer volken dergelijke verhalen aanwezig, je komt het zondvloed verhaal ook bij indianen en bij chinezen tegen, er is een zondvloed geweest maar veel volken weten het van mond op mond vertellingen en dan veranderd het verhaal langzaam.
3.De andere zondvloed verhalen hebben hele apparte arken die zouden zinken. Op het model van de Ark (zie afmetingen) worden onze hedendaagse olie tankers gebouwt. God weet dus wel wat hij de mens liet maken.
4.Er zijn verschillende plaatsen waar de aardlagen door elkaar zitten, en daarmee bedoel ik lagen die volgens de evolutie theorie miljoenen/miljarden jaren na elkaar ontstonden. 5. Bomen en dergelijke steken er dwars door heen.
6. Dan krijgen we nog fossielen die helemaal in de verkeerde aardlaag zitten en die nooit in dat tijdperk leefden volgens de evolutie theorie.
7.Dan krijgen we tropische bomen in bijvoorbeeld nederland, evoluthie theorie roept dan meteen: oh, het was dus tropisch hier.
8.Ik roep dan, tijdens de zondvloed zijn alle bomen, dieren etc over de hele aarde gespoelt, er zijn grote aardverschuivingen geweest, dat alles ongeordend in de grond zit is het bewijs van de zondvloed.
Beste Lichtone,

Dit is dus een voorbeeld van geen bewijs

Dit is onzinnig eigen brouwsel met een hoop van horen zeggen er door heen.
Je hebt tot nu toe in de hele discussie telkenmale verzuimt om bij door jou gedane beweringen en postuleringen enig bewijs te leveren. Ik heb jou echter allerlei bewijs geleverd waarop dan volgt dat je het op school over de platen hebt gehad of een ander nietszeggend antwoord.

Ik denk en acht eigenlijk weet ik het wel zeker en ik loop nu het gevaar om onbeleeft te worden dat je eigenlijk maar een hele domme nitwit bent die gespeent van enige basiskennis zijn eigen of erger nog aangeleerde verdichtsels spuit.

Ik zou ook graag zien dat de moderator jou op de forumregels wijst inzake aanleveren bewijs. Het lijkt er nu sterk op dat je niets meer bent dan een trol.

En op het model van de ark worden geen olietankers gebouwd!! Een houten schip kent een andere bouwwijze. Dat de maatverhoudingen hetzelfde zijn is iets anders maar een schip zo groot kan niet in hout gemaakt worden
De maatverhoudingen van de ark volgens Genesis zijn opmerkelijk modern: 30:5:3. Dit is een zeer stabiele vorm voor een schip en mammoettankers hebben ook deze verhoudingen. Het is echter veel groter dan uit hout geconstrueerd zou kunnen worden. Om van de ruwweg een miljoen officieel geregistreerde diersoorten waaronder (dit zijn natuurlijk afgeronde cijfers) 4.000 zoogdieren, evenveel amfibieën, ruim 6.000 reptielen, een kleine 10.000 vogels, 50.000 weekdieren of mollusken en meer dan 750.000 insecten twee of veertien exemplaren in een schip te huisvesten en deze tien miljoen dieren meer dan een jaar te voeden lijkt het door Wyatt gevonden schip desondanks aan de kleine kant. Volgens sommige creationisten echter zijn de huidige diersoorten voortgekomen uit zgn baramins die overeenkomen met de huidige families en geslachten in het dierenrijk. Deze zijn er veel minder dan soorten en dan zouden er wellicht enige duizenden plaatsen in de ark benodigd zijn geweest.
.(holy wiki)
Laatst gewijzigd door doctorwho op 22 jun 2007 12:30, 4 keer totaal gewijzigd.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Lichtone schreef: Ik zal bij het begin beginnen he. eerst was er alleen maar water op de aarde, God maakte scheiding tussen water en aarde.
bijbelonafhankelijk bewijs graag?
Lichtone schreef: Hoe deed hij dat? Hij heeft een flinke hoeveelheid water om de aarde heen gezet, je hebt een ozon laag of hoe je hem maar noemen wil.
inderdaad, hoe heet dat nu ook alweer
Lichtone schreef: maar nu verder,
De mens zondigde en weigerde naar God te luisteren, God kreeg spijt van wat hij gemaakt had, zijn eigen schepselen luisterden niet naar hem, dus wat deed hij, hij zond alle hoofdparen van dieren in een schip, samen met noach en zijn zonen met vrouwen en storte het water rond de buitenste kringen op de aarde. Hierdoor kon het zo langdurig regenen.
afgezien van de theologische onzin dat een onfeilbare god nu plots fouten kan maken nog een vraagje. Die buitenste laag water, hoe heet die nu weer, kon ons dus niet meer voor de zon beschermen.
heeft god de zon dan eventjes uitgezet? zijn elektriciteitsfactuur was toch niet te hoog hoop ik.
Lichtone schreef: Omdat er mensen over de ark van noach gaan beginnen zal ik dat meteen duidelijke uitleggen.... .
tot hier je eigen fantasie. volgens de bijbel gingen er van de reine dieren 7 stuks mee itt je bewering van 2. in mijn ogen is een tyrannosaurus een rein dier. Ziezo, hoe kunnen 5 of 6 mensen 7 van die reuzen tegenhouden om niet het hele bootje op te peuzelen?
of wisten ze uit zichzelf dat ze braaf moesten zijn?
Lichtone schreef: Dan nu enig bewijs,
1.Op een zeer hoge heuvel ergens in het middenoosten is bovenop in het zand het skelet gevonden van wat de ark zou kunnen zijn.
1 bron?
2 ja hallo. Bij een wateroverstroming doen zich doorgaans altijd dezelfde fenomenen voor. zoek de gelijkenissen tussen Katrina en de kersttsunami. Dit verhaaltje is inlegkunde van jouw kant.
3 denk je nu echt dat je tegen een bende raddebielen bezig bent? er zinken te vaak tankers in in hopeloos slecht weer. Maar een houten sloepje zou een wereldwijde stortvloed (niveau 10 000 beaufort) probleemloos doorstaan?
4/5 er zijn voldoende sites die dit fenomeen verklaren. ook op dit forum vind je verschillende topics.
6 bron?
7 bron?
8 jij roept, da's waar.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

lichtone schreef: 8.Ik roep dan, tijdens de zondvloed zijn alle bomen, dieren etc over de hele aarde gespoelt, er zijn grote aardverschuivingen geweest, dat alles ongeordend in de grond zit is het bewijs van de zondvloed.
alles zit juist ontzettend geordend in de grond, zo geordend dat er een wetenschap stratigrafie op is gebouwd. Voorbeeld de Eifelien -Givetien grens is gebaseerd op het voorkomen van een marien fossiel, dat zich hydrodynamisch niet onderscheidt van zijn voorouders.

Afbeelding

nou jij weer.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

De voorgaande teksten zijn niet van belang, vanaf vers 13 is God pas bezig met het scheppen van de zon, daarvoor waren er al planten en stromend water, zoals je misschien weet is er zonder de zon geen warmte op de aarde. Neem Pluto, de temperatuur is daar in de atmosfeer -173 graden celcius. Dus atmosfeer of niet, zonder zon is er geen warmte. Of beweer je nu dat de zon er al was? Waarom creeert God die zon dan meerdere keren? Ontwerpfouten?
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

P.S.
Graag had ik toch nog geweten wat deze lightone en consoorten (be)denken van het voorstel van de raad van Europa om het " creationisme te weren in het europees onderwijs "
Zie deze LINK

Maar dat is natuurlijk wel een ander topic
Tsjok. Wáár kan ik mijn handtekening zetten??? Dit is een brilliant stukje Europese Grondwet!!!!

Ik stém vóór een site, om vóór dit voorstel te stemmen! Wie doet er mee?

Ik heb de volgende dingen nodig:

- Emailadressen van prominente europese wetenschappelijk onderlegde niet-gelovige politica (zodoende kan je ze via d website met een knop een mailtje sturen om dit artikel in overweging te nemen)

- Webruimte met genoeg bandbreedte
- Een geregistreerd domein of .tk adres
- Reclame voor de site!

Groet!
Plaats reactie