Afsplitsing over evolutie (getuigenis voormalige atheïst)

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Het is niet denigrerend bedoeld, maar onderstaande bewijst echtwel dat je je iets dieper in de evolutietheorie moet verdiepen alvorens er uitspraken over te doen.

Maar HOERA eindelijk eens concreet over de evolutietheorie :-)
Lichtone schreef: Dingen als een knie, of een oog zitten te complex in elkaar om zomaar te ontstaan.
de evolutie theorie zegt dan dat het jaren heeft geduurd voor er een oog was. die zou dan dus per toeval moeten zijn ontstaan.
Geen enkel evolutionair bioloog zal beweren dat evolutie "toevallig" is. Mutaties zijn dat wel, de natuurlijke selectie die eruit volgt niet, verre van zelfs.
ok al die toevalligheden bij elkaar we hebben nu een heeeel simpel oog. Als je dat oog echter wil aanpassen naar een 'beter' oog dan gaat dat miljoenen jaren duren. Voor een oog heb je echter alle onderdelen nodig om te blijven kunnen kijken. als je 1 ding mist ben je blind.
Ziehier hoe men de evoutie van het oog wetenschappelijk voorstelt. En waarmee de irrducible complexity niet opgaat

Afbeelding

En bekijk aub ook dit filmpje volledig om een beter inzicht te krijgen. Luister ook goed wat de verteller vertelt
http://www.pbs.org/wgbh/evolution/libra ... 11_01.html
(quicktime nodig)

Lijkt dit aannemelijk of ronduit belachelijk?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

The Prophet schreef: Dit is dan meteen ook de laatste keer dat ik op je gereageerd heb, want je wilt niet luisteren naar wat anderen zeggen, je onderbouwt niets, je verwerpt dingen die al lang en breed zijn bewezen, kortom: er valt met jou geen discussie te voeren.
De tactiek van de creationionisten is om maar door te blijven klagen en problemen
op te blijven werpen. Dit werkt prima in de VS, meer dan de helft gelooft niet
in de evolutietheorie door de inspanningen van de creationisten, bijvoorbeeld Hovind.

Kunnen we het ons nog veroorloven om het maar te negeren voor de onzin die het is ?
De creationistische stroming heeft een politieke machtsagenda.
duupie

Bericht door duupie »

Tot nu toe heeft lichtone nog niets nieuws aangebracht, al zijn argumenten zijn al meerdere keren weerlegd en heeft hij waarschijnlijk niet eens zelf gevonden. (Hier wil ik een antwoord op, en vergeet niet dat liegen een doodzonde is).

OK, ik wil mijn goede wil tonen, en ik wil mij inleven in de bijbelse Jonge aarde creationisme. Nu vraag ik mij juist af, als de aarde (samen met de rest van het heelal) tussen 5000 en 10 000 jaar oud is, hoe kan het dat wij in staat zijn sterren waar te nemen die zich op meer dan 1 miljard lichtjaar van onze planeet bevinden? Het licht doet er namelijk meer dan 1 Miljard jaar over om de aarde te bereiken.

vol interesse op een echt antwoord wachtend

Duupie
your god is dead because we killed him
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Lichtone schreef:
wahlers schreef: Ik ken natuurlijk wel een beroemde uitzondering op deze regel!...Michael Behe!
ik heb het niet over Behe, en ik heb het ook niet over gelovige onderzoekers. Er zijn veel onderzoekers die niet geloven en toch beseffen dat de evoluthietheorie onmogelijk is. Er is niet 1 puntje waarop het niet door kan gaan, het zijn er heel, heel veel.
Als het er zo veel zijn dan noem er eens één!
En belangrijker...noem eens één van die vele, vele, vele punten die bewijst of bewijzen dat de evolutietheorie onmogelijk is!

Overigens even een semantische correctie...een wetenschappelijke theorie kan nooit 'onmogelijk' zijn! Hooguit 'fout' of 'gefalsificeerd'! Maar ik neem even aan dat je dit ook bedoelde.

Dus, jouw taak, gebaseerd op jouw stellige uitspraak, en dus jouw integriteit, om:
  • Noem eens één van die vele, vele, vele punten die bewijst of bewijzen dat de evolutietheorie (eigenlijk) fout dan wel gefalsificeerd is!

Indien je gelijk hebt dan beloof ik dat ik je persoonlijk aanmeld voor de Nobel prijs, want deze heb je dan zeker verdient! En dat meen ik!

Het zijn namelijk juist de bewijzen die alles op de kop zetten die in de wetenschap beloond worden!
Zo ook bewees Andrew Wiles het laatste theorema van Fermat door juist te bewijzen dat aan een bepaalde stelling juist niet voldaan kon worden. Waarvan hier een hint:
As in the case of Fermat’s Last Theorem, a solution to the equation ap + bp = c3 is used to construct an elliptic curve whose existence is shown in [DM] to contradict the Shimura-Taniyama-Weil conjecture.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Geloof
Forum fan

Bericht door Geloof »

Genesis 1, vers 3:

"God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht"
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Geloof schreef:Genesis 1, vers 3:

? een beetje duiding aub.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Genesis 1, vers 3:

Graag inhoudelijk reageren!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Geloof
Forum fan

Bericht door Geloof »

OK, ik wil mijn goede wil tonen, en ik wil mij inleven in de bijbelse Jonge aarde creationisme. Nu vraag ik mij juist af, als de aarde (samen met de rest van het heelal) tussen 5000 en 10 000 jaar oud is, hoe kan het dat wij in staat zijn sterren waar te nemen die zich op meer dan 1 miljard lichtjaar van onze planeet bevinden? Het licht doet er namelijk meer dan 1 Miljard jaar over om de aarde te bereiken.
het antwoord op deze vraag is:

Genesis 1, vers 3:

God maakte het licht en de sterren, en Hij zorgde er ook voor dat we deze te zien kregen
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Geloof schreef:
het antwoord op deze vraag is:

Genesis 1, vers 3:
God maakte het licht en de sterren, en Hij zorgde er ook voor dat we deze te zien kregen
Dus God houdt ons in principe een beetje voor de gek.

Het licht dat we NU zien van bvb de Andromeda-nevel die zich op +/- 2.5 miljoen lichtjaar van ons bevindt is in werkelijkheid nooit vanaf de sterren in dat sterrenstelsel vertrokken, maar is door god in volle vlucht geschapen.

Interessante theorie. Ook zeer wetenschappelijk moet ik zeggen.
- Carl Sagan -
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Lichtone schreef:
oki, mijn eerste argument is dat volgens aardse wetten geen dingen uit het niets kunnen ontstaan.
Dit is aantoonbaar fout! Op quantumfysische schaal ontstaan wel degelijk deeltjes uit het niets! Dit is aangetoond (quantumfluctuaties). Niets zijnde geen materie en geen straling! Tevens is er op dit microscopische niveau symmetriebreking aangetoond (zie: PCT). Deze symmetriebreking is eveneens in overeenstemming met de abundantie (vrij vertaald: spreiding) van de chemische elementen (zie o.a.: http://en.wikipedia.org/wiki/Abundance_ ... e_Universe).
[1] Goed, ik geef jou niets en jij maakt er een universum van voor mij okee? Zo is toch immers alles ontstaan? Het is bullshit dat alles is ontstaan uit niets. Als je pleit voor logische wetenschap of geloof of ietsdergelijks, Het hele unifersum, de kringlopen op aarde, de mens, etc kan niet uit niets zijn ontstaan. Het is vele vele vele malen simpeler om met niets een auto te maken. Wel, mag ik die auto van je hebben?

mijn tweede argument is dat heel veel mensen of eigenlijk iedereen een God`s besef heeft en dat daaom zelfs de meest primitieve stammen een godheid hebben gemaakt.
Dit is een aanname! En aannames dienen nu eenmaal bewezen te worden!
Waar baseer jij deze conclusie op?
Baseer jij deze conclusie op het feit dat (bijvoorbeeld) in de moslimlanden 99% van de mensen moslim zijn?

[2] Nee! ik beseer dat op het feit dat elke onbekende indianen stam of wat we tegen komen of tegen zijn gekomen allemaal een eigen Godsdienst heeft, waarom gaan ze allemaal Goden dienen? Hoe zijn de mensen zo gek om ooit aan een God te denken? Waarom wil een mens iemand dienen die hij niet eens kent? Waarom maakt hij zijn eigen God? Omdat hij een Gods besef heeft.

mijn derde argument is dat er alleen maar soorten uitsterven en er nooit ene soort bij komt.
Aantoonbaar onjuist! Waar komt het HIV virus vandaan?
De spaanse griep?
H5N1 (vogelgriep)?
Nylon etende bacterieën?

[3] In de bijbel staat dat God nieuwe plagen zal zenden als we van hem afdwalen of weigeren naar hem te luisteren of denken dat we het zelf wel afkunnen. Als we bijvoorbeeld een lekkere stookkas van deze planeet maken omdat we denken dat we het wel beter weten. God heeft niets zonder reden gemaakt. Wat wij mensen die zichzelf vaak zo geniaal vinden zelf in elkaar zetten als mengelingen van wat God ons al gegeven heeft betekend niet dat de dieren uit zichzelf beter zijn geworden. God die het DNA bedacht heeft heeft niet zonder reden daar ingezet dat een dier zich kan aanpassen. God weet zelf welke verschillende klimaten Hij geschapen heeft. Dit DNA zorgt er niet voor dat het dier in een ander dier kan veranderen (ook niet op lange termijn). Hij kan zich alleen aanpassen in zijn omgeving.

nog een laatste en daarbij wil ik jullie eigen beste bewijs van de evolutie aandragen.

Vissen werden amfibieën volgens de evolutietheorie, en daar moeten dan ook veel fosielen van te vinden zijn. Het duurde echter een lange tijd voor men de (fosiele) Coelacanthus gevonden. Uit de bottenstructuur zou blijken dat dit beslist een overgangsvorm van Vis naar Amfibie moest zijn en daarom gold deze overgangsvorm als het beste bewijs dat men kon vinden. “Volgens de evolutietheorie heeft deze vis 70-220 miljoen jaar geleden geleefd en is daarna uitgestorven,

Een applausje voor de evoluthie theorie graag!

maar… werd in 1938 en in 1952 levend aangetroffen in de zee bij Madagaskar. In totaal zijn er nu vele honderden exemplaren gevangen. Toen men deze vissoort ontdekte, bleek het een zeer echte vis te zijn en beslist geen "overgangsvorm.”

Er zouden bossen overgangsvormen moeten zijn, degene die jullie vinden zijn echter van te betwijvelen oorsprong en soms blijkt dat het skelet met constructie ineens levend te zijn, en er heel anders uit te zien dan jullie bedacht hadden.

Applaus voor de wetenschap!

Eerst dachten we dat dinosauriërs, waarvan het feit dat deze bestaan hebben buiten kijk staat, schubben hadden. Nu zijn er gegronde redenen om aan te nemen dat vele dinosauriërs veren hadden! Houzee voor de wetenschap!...de wetenschap die convergeert naar steeds voortschrijdende en betere kennis! Zo ook, houzee voor de wetenschap, houden we niet meer vast aan een platte aarde.
[4] Er staat nergens in de bijbel dat de aarde plat is, het tegendeel staat erin. Degenen die een platte aarde bedachten was de paus met zijn onderdanen. Ik moet niets van de paus en zijn denkwijze hebben omdat dit niet bijbels is. Ik houd mij vast aan wat in de bijbel staat, en de paus heeft dat lange tijd niet gedaan. De laatste tijd is de paus trouwens aan het bijdraaien, wat niet weghaalt dat ik hem nog steeds niet mag.
[1] Is jouw ontkenning van de quantumfysica. Jouw ongeloof is gebaseerd op onwetendheid. Bovendien leg je meer woorden in mijn mond dan ik gezegd heb!
Ik heb gezegd dat er voordurend en overal deeltjes uit het niets ontstaan ('niets' zijnde geen materie en zijnde geen straling). Daar kan ik dan aan toevoegen dat het niet onaanemelijk is dat het hele universum uit dit zelfde 'niets' is ontstaan 'niets' zijnde geen materie en zijnde geen straling). En al eerder had ik gezegd dat de totale energie waarde van het universum wel eens nul kan zijn (E=0). Waarom bezoek je de volgende site niet even voor wat meer details aangaande de quantumfysica:
http://www.phys.uu.nl/~thooft/
en met name:
http://www.phys.uu.nl/~thooft/theorist.html

[2] Welnee! De mens is nu eenmaal een creatief wezen!
En zeker niet iedere stam heeft een Godsbesef...tenzij je een Godsbesef zeer ruim neemt en hier onder toe rekent: Heilige koeien, heilige krokodillen, de zon, de maan, een specifieke berg, de geesten van de voorouders, heilige bomen. heilige wolven, adelaars, en nog veel meer van dit soort grut...
Maar goed, laten we het eens verruimen dat dit alles 'God' is! Wil ik best wel doen! Is dit dan ook een bewijs dat er überhaupt een God bestaat? Wel!...laten we eens het rijtje af lopen! Ik neem aan dat jij niet gelooft in:Heilige koeien, heilige krokodillen, de zon, de maan, een specifieke berg, de geesten van de voorouders, heilige bomen. heilige wolven, adelaars, en nog veel meer van dit soort grut...
Waarom zou die ene God van jou nu net niet in dit rijtje thuishoren? Omdat je dit toevallig gelooft?

[3] Nou, nou zeg! Jij beweert hier nogal een hoop! Het lijkt er zowaar op dat jij persoonlijk met deze God karakter gesproken hebt waarin hij je haarfijn heeft uitgelegd waar het DNA voor dient!
M.a.w.: Allemaal onbewezen aannames, onbewezen stellingen en ongeldige afleidingen op deze onbewezen aannames en stellingen.

En daarbij is er nogal het één en ander mis!
Laten we eerst vaststellen dat niet al het leven op aarde op DNA gebaseerd is. Er zijn ook organismen die alleen RNA gebruiken (RNA virussen), waarbij sommige mutaties geen donor cel nodig hebben om zich voort te planten (o.a. de prionen verantwoordelijk voor BSE).

Ten tweede ontken je niet dat bacteriën en virussen dus wel muteren. En niet alle mutaties zijn schadelijk! Integendeel! Denk daarbij aan die ongeveer één kilo aan bacteriën die jij (en ik) in je spijsverteringskanaal hebben zitten! Bovendien kan ik de nylon etende bacterie, nu echt niet bestempelen als een plaag!

Over plagen gesproken!...Wat voor klootzak is God dat hij ons al meer dan 6000 jaar 'straft' met plagen! Zie hier een wetenschappelijk congres over wat oude (en nog steeds bestaande) aandoeningen en ziektes:
http://www.ishm2006.hu/scientific/abstract.php?ID=229
Ook hier laat je weer blijk geven dat jij je fantasie de vrije loop laat om op een geforceerde, en aantoonbaar onjuiste manier, de realiteit te verkrachten en in te passen in dat dogmatisch sprookje waar je nu uit leest.

En ja...het feit dat we niet direkt spectaculaire mutaties waarnemen van grotere diersoorten heeft alles te maken met het feit dat voor lewvende organismen groter dan bacteriën er millenia overheen gaat voordat een bestaande soort in een andere soort geëvolueerd is. Maar deze mutaties/soortovergangen zijn wel degelijk aantoonbaar en waarneembaar. Dit is natuurlijk bewijsbaar! Ik zou zeggen, neem eens kontakt op één van de wetenschappelijke universiteiten in de natuurwetenschappen! Er is hier een ontstellend hoeveelheid documentatie over!

[4] Jij miste het hele punt hier! En tevens bevestig je het hele punt hier!
Het punt is dat wetenschap gestoeld is op peer-reviewde wetenschappelijke bewijzen, en niet op de onkunde van de meerderheid van het publeik. En dus ook niet op dat gedeelte van het onkundige publiek wat meent dat de gehele waarheid in een stoffig oud prozaboekje staat, genaamd de Bijbel.

MvG, Wim Ahlers.
Laatst gewijzigd door wahlers op 22 jun 2007 07:56, 2 keer totaal gewijzigd.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ik ben ook (een) God!
Ik zeg: "Laat het 's nachts donker zijn"...en...het is donker!
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Geloof schreef: Genesis 1, vers 3:

Op die manier kun je natuurlijke alle wetenschapelijke bewijzen weg redeneren, je zegt simpelweg dat god het zo heeft geschapen zodat de mensheid, indien ze voldoende wetenschapelijk ontwikkeld worden, de indruk krijgen dat de aarde miljarden jaar oud is. Hoe krom kun je redeneren? :x
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Lichtone
Geregelde verschijning

Bericht door Lichtone »

wahlers schreef:Ik ben ook (een) God!
zorg nu maar eens dat de wereld gelooft dat jij God bent..
Wie God niet kent kan zelf een god maken.
------------------------------------------------------
Move out my way
Give up the mic
X to me is extremely Christ
Livin up in me
Like it or not
Put an X on my chest
Cause X marks the spot
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Lichtone schreef:
wahlers schreef:Ik ben ook (een) God!
zorg nu maar eens dat de wereld gelooft dat jij God bent..
De God Wahlers heeft wel een groot voordeel op jouw God, want ik kan hem zien, met hem spreken en hij geeft ook nog eens echt antwoord als ik hem wat vraag. En hij kan bewijzen dat hij bestaat.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Vin schreef:
The Prophet schreef: Dit is dan meteen ook de laatste keer dat ik op je gereageerd heb, want je wilt niet luisteren naar wat anderen zeggen, je onderbouwt niets, je verwerpt dingen die al lang en breed zijn bewezen, kortom: er valt met jou geen discussie te voeren.
De tactiek van de creationionisten is om maar door te blijven klagen en problemen
op te blijven werpen. Dit werkt prima in de VS, meer dan de helft gelooft niet
in de evolutietheorie door de inspanningen van de creationisten, bijvoorbeeld Hovind.

Kunnen we het ons nog veroorloven om het maar te negeren voor de onzin die het is ?
De creationistische stroming heeft een politieke machtsagenda.
Niet alleen een agenda, maar mannetjes en vrouwtjes in het centrum v.d. macht (óók hier! bv. 3 partijkopstukken afkomstig van het gereformeerde VU!!! met M. v.d. Hoeven als RK-tegenwicht)
Plaats reactie