Controle Rijssen op godslaster bij metalfestival

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Mellow house is heel melodisch met goede teksten, maar je hebt ook zware House muziek met in de teksten een hoog motherfucker gehalte, ik denk dat ze vooral hier op doelen.
Tegenwoordig weten ze het verschil tussen de verschillende stylen en lopen ze inderdaad te klagen over hardcore. Maar in de tijd van de 'naar house' bus was er nog nauwelijks sprake van hardcore en kwam je ze tegen op clubfeestjes. Ok, er wordt drugs gebruikt (muziek en drugs gaan nu eenmaal vaak samen) maar dat zegt niets over een demonische boodschap in de muziek. Tegenwoordig hij je veel facetten terug van allerlei verketterde stylen in gospelmuziek, maar da's nooit verkeerd, als je maar (positief) over Jezus zingt.

Maar je hebt nog altijd uitzonderingen die alle stylen binnen house over één kam scheren en zelfs hardcore en hardrock door elkaar halen.

Werden de Stones in het verleden ook niet verketterd wegens een mogelijke slechte invloed? En hoe kijken we nu aan tegen de Stones?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Ik wacht nog steeds op een evangelisatie bus bij Slayer :twisted:
HerrHorst
Contacteer:

Bericht door HerrHorst »

Dan had je beter moeten opletten, ik heb er in het verleden genoeg gezien (zoals bij Waldrock waar de lokale reli's steevast wakes beleggen en koffie uitdelen. Best lief hoor).

En om even on-topic te gaan, ik hoorde vanmiddag dit nieuwtje en een nieuwe column was geboren. My two cents...

http://www.lordsofmetal.nl/column.php?id=78
Quick to judge
Quick to anger
Slow to understand
Ignorance and prejudice
And fear walk hand in hand
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

marc aka controle schreef:Dus jij bepaalt wat kwetsend is en wat niet?
Ik bepaal alleen wat voor mezelf kwetsend is. Als iemand mij uitscheld of de draad steekt met mijn ongelovigheid dan denk ik: je doet maar lekker jongen, draai me om, denk het mijne ervan en ga weg. Dat zouden de gekwetse grefo-christenen ook kunnen doen, maar nee ze gaan jammeren.

Bij de fundi moslims uit jouw voorbeeld ligt dat anders. Die bedreigen mij met de dood. Die keer ik dus niet zo snel de rug toe. Het zou een uitnodiging zijn daar hun mes maar in te steken.
Ze zijn nog veel zieliger omdat ze naast hun jammeren om hun gekwetste ziel, door onmacht (een teken van nog grotere zwakte), daar agressief van worden. Een graatje erger dan de jammer christenen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

lanier schreef:Maar je hebt nog altijd uitzonderingen die alle stylen binnen house over één kam scheren en zelfs hardcore en hardrock door elkaar halen.
Niet helemaal ontopic; ik kwam er gisteren achter dat er zoiets bestaat als 'minimal.'
Ik loop een paar jaar achter.
Daar ga ik voor, hypnotisch basje en verder wat bliepjes, verder niks.
Aangezien ik nog niet spontaan in een zoutpilaar veranderd ben zal het wel meevallen met het satanische ervan. :twisted:
Plaats reactie