Controle Rijssen op godslaster bij metalfestival

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

marc aka controle schreef:
afgestompt dier schreef:
marc aka controle schreef:Je zoon is een held Gerard. Gaat hij ook door Amsterdam rijden met een sticker "mohammed is een pedo" of pakt hij alleen makkelijke slachtoffers?
Nee, homo's in elkaar trappen maakt je een held.
Volgens mij ben je in de war met moslims. Maar als een christen dat doet dan kots ik op die persoon. In dit geval kan er echter geen twijfel over bestaan dat men zich gericht heeft op mensen die zich niet verdedigen. Ik heb het dus niet over sgp en andere politici. Van mij mag het overal doorgaan vinden, zo'n concert. Je kan je echter afvragen wat de bedoeling van sommigen is, namelijk bewust mensen kwetsen van wie ze weten dat ze niets terugdoen.

Quote van gerard: "Wat moet dat een gruwel geweest zijn voor sommige inwoners. Heerlijk!!"

Dus dit gaat gewoon over willen kwetsen. Maar dat durven ze alleen bij van die makke schapen, in amsterdam pissen ze in hun broek. En als ik aan 1 ding een hekel heb, is het aan mensen die makkelijke slachtoffers uitkiezen (en dat kan ook voor gelovigen gelden maar in dit geval even niet).
Er is natuurlijk niemand die jouw tegenhoud om zelf met een sticker "mohammed is een pedo",maar dat doe je waarschijnlijk ook niet om begrijpelijke redenen toch?
Met andere woorden, het is natuurlijk van de gekken dat je in Amsterdam voor je leven moet vrezen bij dit soort acties, je gaat iets te kort door de bocht op dit punt wat mij betreft.
Geloof verzet bergen onzin.
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

afgestompt dier schreef:
afgestompt dier schreef: Nee, homo's in elkaar trappen maakt je een held.
Volgens mij ben je in de war met moslims. Maar als een christen dat doet dan kots ik op die persoon. In dit geval kan er echter geen twijfel over bestaan dat men zich gericht heeft op mensen die zich niet verdedigen. Ik heb het dus niet over sgp en andere politici. Van mij mag het overal doorgaan vinden, zo'n concert. Je kan je echter afvragen wat de bedoeling van sommigen is, namelijk bewust mensen kwetsen van wie ze weten dat ze niets terugdoen.

Quote van gerard: "Wat moet dat een gruwel geweest zijn voor sommige inwoners. Heerlijk!!"

Dus dit gaat gewoon over willen kwetsen. Maar dat durven ze alleen bij van die makke schapen, in amsterdam pissen ze in hun broek. En als ik aan 1 ding een hekel heb, is het aan mensen die makkelijke slachtoffers uitkiezen (en dat kan ook voor gelovigen gelden maar in dit geval even niet).
Er is natuurlijk niemand die jouw tegenhoud om zelf met een sticker "mohammed is een pedo",maar dat doe je waarschijnlijk ook niet om begrijpelijke redenen toch?
Met andere woorden, het is natuurlijk van de gekken dat je in Amsterdam voor je leven moet vrezen bij dit soort acties, je gaat iets te kort door de bocht op dit punt wat mij betreft.
Daarom doe ik het nergens!!! Ook niet bij mensen van wie ik niets hoef te vrezen. Of je doet het overal, of je laat het. Anders is het namelijk; wel gehandicapten aanvallen, maar mensen van je eigen lengte negeren omdat je bang bent klappen te krijgen.
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
marc aka controle
Ervaren pen

Ik weet niet of je bekend bent met southpark, maar er was een aflevering die ging over de cartoons van de profeet mohammed (en de consequenties van bepaalde uitingen). De boodschap was: "or everything is ok to say, or nothing is". Nou houden die gasten zich ook niet aan dat motto aangezien mohammed daar aardig met rust wordt gelaten in tegenstelling tot christenen/Joden maar goed.
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

afgestompt dier schreef:
marc aka controle schreef: Volgens mij ben je in de war met moslims. Maar als een christen dat doet dan kots ik op die persoon. In dit geval kan er echter geen twijfel over bestaan dat men zich gericht heeft op mensen die zich niet verdedigen. Ik heb het dus niet over sgp en andere politici. Van mij mag het overal doorgaan vinden, zo'n concert. Je kan je echter afvragen wat de bedoeling van sommigen is, namelijk bewust mensen kwetsen van wie ze weten dat ze niets terugdoen.

Daarom doe ik het nergens!!! Ook niet bij mensen van wie ik niets hoef te vrezen. Of je doet het overal, of je laat het. Anders is het namelijk; wel gehandicapten aanvallen, maar mensen van je eigen lengte negeren omdat je bang bent klappen te krijgen.
Ik ben het geheel met je eens, alleen denk dat in dit specifieke geval kwetsen/proveceren
niet het doel was, jonelui gingen gewoon naar een concert van een band zich niet bewust dat het hierbij om een zwarte kousen gemeente ging zeg, waarschijnlijk niet eens wetende wat die term precies inhoud.
Geloof verzet bergen onzin.
marc aka controle
Ervaren pen

afgestompt dier schreef:
Ik ben het geheel met je eens, alleen denk dat in dit specifieke geval kwetsen/proveceren
niet het doel was, jonelui gingen gewoon naar een concert van een band zich niet bewust dat het hierbij om een zwarte kousen gemeente ging zeg, waarschijnlijk niet eens wetende wat die term precies inhoud.
Als dat het geval is, dan heb ik niets gezegd. Maar dat is niet de indruk die ik kreeg uit Gerards verhaal. Ik kan het natuurlijk fout hebben.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

marc aka controle schreef:Je zoon is een held Gerard. Gaat hij ook door Amsterdam rijden met een sticker "mohammed is een pedo" of pakt hij alleen makkelijke slachtoffers?
Mijn zoon is 14, in mei 15, toen nog maar 13. Wat verwacht je van zo'n jongen?.

Je hebt het over bewust kwetsen maar dat zie je verkeerd.
Het zijn juist de grefo's die zich gekwetsts voelen omdat ze zich op hun gevoelige zieltje getrapt voelen. Let wel voelen. het is hun eigen gevoel onstaan door hun zwakke gestel. Religie maakt de mens zwak. Als je boe roept gaan ze huilen.
Dat ik enig genoegen heb ik het aanzien daarvan is toch niet verkeerd.
Ik lach dan om hun zwakheid. Ik kan niet lachen om wat hen wordt aangedaan want er wordt hen immers niets aangedaan.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
marc aka controle
Ervaren pen

Gerard schreef:
Mijn zoon is 14, in mei 15, toen nog maar 13. Wat verwacht je van zo'n jongen?.

Je hebt het over bewust kwetsen maar dat zie je verkeerd.
Het zijn juist de grefo's die zich gekwetsts voelen omdat ze zich op hun gevoelige zieltje getrapt voelen. Let wel voelen. het is hun eigen gevoel onstaan door hun zwakke gestel. Religie maakt de mens zwak. Als je boe roept gaan ze huilen.
Dat ik enig genoegen heb ik het aanzien daarvan is toch niet verkeerd.
Ik lach dan om hun zwakheid. Ik kan niet lachen om wat hen wordt aangedaan want er wordt hen immers niets aangedaan.
Dus jij bepaalt wat kwetsend is en wat niet? En als je het dan toch nodig vindt om je vrijheid van meningsuiting te botvieren, doe het ook dan bij groepen die eenzelfde zwak gestel hebben alleen niet zo zwak reageren (lees moslims). Maar ik heb zo'n gevoel dat die vlieger niet opgaat. Dat vind ik het zwakke eraan. Theo van Gogh deed het tenminste bij alle groepen, maar vindt nog maar eens een cabaretier die islamgrappen maakt. Dan zijn de christenlijke grappen toch een stuk veiliger. En dat vind ik zooooooooo makkelijk.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Dan zijn de christenlijke grappen toch een stuk veiliger. En dat vind ik zooooooooo makkelijk.
Die arme christenen toch, altijd worden ze maar vervolgd. 8)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Dat van die goden en muziek heb ik nooit zo begrepen maar dat begrijpen christenen ook niet altijd is mijn ervaring.
Als de favoriete muziek van christen A, christen B niet bevalt en christen B deze als antichristelijk bestempelt kan het leuk worden, ik heb dat vaker mogen meemaken op christelijke fora.

Maar dat is inherent aan de lange neus en de lange tenen om het maar weer een keer te noemen.
Zo'n beetje alles vanaf de Beatles is verkeerd als ik sommigen moet geloven, er is altijd wel iemand te vinden die gaat mekkeren, in dit topic gaat het over metal, het kon net zo goed gaan over Madonna, Elton John dus, house, u vult maar aan.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:Zo'n beetje alles vanaf de Beatles is verkeerd als ik sommigen moet geloven, er is altijd wel iemand te vinden die gaat mekkeren, in dit topic gaat het over metal, het kon net zo goed gaan over Madonna, Elton John dus, house, u vult maar aan.
Mozart? Vivaldi? En dat is geen onzin, ik heb meegemaakt dat rechtse christenen dit al te frivole muziek vonden, het enige waar ze naar luisterden was Bach.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Kitty schreef: Mozart? Vivaldi? En dat is geen onzin, ik heb meegemaakt dat rechtse christenen dit al te frivole muziek vonden, het enige waar ze naar luisterden was Bach.
Ik luister graag Wagner.. ik ben de Anti-Christ :D
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat van die goden en muziek heb ik nooit zo begrepen maar dat begrijpen christenen ook niet altijd is mijn ervaring.
Als de favoriete muziek van christen A, christen B niet bevalt en christen B deze als antichristelijk bestempelt kan het leuk worden, ik heb dat vaker mogen meemaken op christelijke fora.
De 'Naar house' bus maar weer even van stal halen! :wink:
Misschien kunnen ze een bus neerplanten op het festivalterrein. Ben benieuwd binnen hoeveel tijd die bus van A tot Z wordt gestript.

Ik heb ooit eens voorgesteld om te flyeren tijdens een EO Jongerendag. Uiteraard met flyers van Freethinker, soortgelijke fora en een pakkende tekst hoe je ook zielsgelukkig kunt zijn zonder een geloof. Kijk maar eens hoe dan vele christenen op hun achterste benen zullen gaan staan! Laat anderen dan ook in hun waarde en lekker hun ding doen.

Housemuziek is ook satanische muziek zeggen ze. Heb dat nooit echt begrepen; de meeste clubmuziek gaat over liefde en mijn favoriete muziek techno is vrijwel altijd instrumentaal. Waar zit dan die demonische boodschap in verborgen?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
marc aka controle
Ervaren pen

lanier schreef:
De 'Naar house' bus maar weer even van stal halen! :wink:
Misschien kunnen ze een bus neerplanten op het festivalterrein. Ben benieuwd binnen hoeveel tijd die bus van A tot Z wordt gestript.

Ik heb ooit eens voorgesteld om te flyeren tijdens een EO Jongerendag. Uiteraard met flyers van Freethinker, soortgelijke fora en een pakkende tekst hoe je ook zielsgelukkig kunt zijn zonder een geloof. Kijk maar eens hoe dan vele christenen op hun achterste benen zullen gaan staan! Laat anderen dan ook in hun waarde en lekker hun ding doen.

Housemuziek is ook satanische muziek zeggen ze. Heb dat nooit echt begrepen; de meeste clubmuziek gaat over liefde en mijn favoriete muziek techno is vrijwel altijd instrumentaal. Waar zit dan die demonische boodschap in verborgen?
Wie zijn ze? Trance is my favourite.
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Ze mogen daar in Rijssen nog van geluk spreken dat K3 daar niet optreedt...
Rede
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

lanier schreef:Housemuziek is ook satanische muziek zeggen ze. Heb dat nooit echt begrepen; de meeste clubmuziek gaat over liefde en mijn favoriete muziek techno is vrijwel altijd instrumentaal. Waar zit dan die demonische boodschap in verborgen?
Mellow house is heel melodisch met goede teksten, maar je hebt ook zware House muziek met in de teksten een hoog motherfucker gehalte, ik denk dat ze vooral hier op doelen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie