Gek, ik moet aan wat hij zegt ook steeds aan denken, een enkele keer wordt het hier ook wel geschreven.Gepubliceerd 19 april 2026 14:46
Colombiaanse leider waarschuwt VS voor Latijns-Amerikaanse ‘-opstand’
Gustavo Petro, president van Colombia, spreekt het publiek toe tijdens het Global Gateway Forum van de EU op 9 oktober 2025 in Brussel, België. © Omar Havana/Getty Images
Latijns-Amerika zou kunnen ontploffen in een “-opstand” tegen de VS als het zijn benadering van de regio niet heroverweegt, waarschuwde de Colombiaanse president Gustavo Petro, daarbij verwijzend naar de aanval op Caracas en de ontvoering van de Venezolaanse leider Nicolas Maduro.
In een zaterdag gepubliceerd interview met El Pais haalde Petro uit naar de Amerikaanse sancties tegen hem, waarbij hij deze afschilderde als een instrument van politieke afpersing, waarbij hij de benadering van Washington ten opzichte van het kolonialisme vergeleek. (..)
Als ik tegenwoordig denk aan Trump (en overigens ook aan de Israëlische premier Netanyahu) denk ik aan geweld.
Zelfs de Paus krijgt er van Trump van langs. Die verdedigt zich nu.
https://nos.nl/l/2611086
Dat klopt toch wel...Tijdens de bewuste [gewraakte red.] toespraak bekritiseerde de paus leiders die "de ogen sluiten voor de miljarden dollars die worden uitgegeven aan moord en verwoesting, terwijl de middelen die nodig zijn voor genezing, onderwijs en herstel nergens te vinden zijn". Ook zei hij dat er wereldleiders zijn die de naam van God misbruiken voor politiek en economisch gewin. (..)