Ik heb nog een stuk geplaatst waarom Israël nu precies dt doet wat het niet moet doen
ReactieBonjour schreef: ↑08 apr 2026 14:28 Het stomme is, is dat Israël nu precies uit gewoonte dat doet wat ze niet zouden moeten doen.
1 op de 5 Libanezen is nu op de vlucht. Libanon verzwakt dus. Dat betekent een zwakkere overheid en meer kansen voor organisaties die niet in Libanon thuis horen.
Verder zet deze inval weer bij veel mensen en landen kwaad bloed.
Het kost Israël miljarden.
Ze hadden ook met de Libanese regering kunnen praten. Kijken of er met Israëlische hulp op een beschaafdere manier op Hezbollah gejaagd kan worden, met een Israëlische donatie voor de regering. Kost minder en waarschijnlijk effectiever.
Israël had echter behoefte om door te gaan met bombarderen. 's avonds kwam er het overzicht: 254 doden en de straat van Hormuz weer dicht.
In frustratie plaatste ik:
Reactie
Op een forum waar vrijheid van meningsuiting hoog wordt gehouden, wordt mijn mening direct aangevallen als ongepast.lost and not found yet! schreef: ↑08 apr 2026 23:34 Ik wil dit melden als zeer zeker antisemitisme! Israël moet weg! Dus deportatie van Joden? Weer? Ongekend op een FT forum!
Voor de rest is de opmerking racistisch . Israël heeft geen moeite met deportatie van mensen naar vluchtelingen kamp Gaza, naar Libanon, mensen uit huizen jagen op de Westbank. En deportatie uit Gaza is ook voorgesteld. En erger nog massaal mensen doden in de buurlanden.
Dat zal lost and not found yet niet gelijk bij stil gestaan hebben, maar daar had over gediscussieerd kunnen worden. Echter door de meldingen komt er een modingreep.
Doordat Peter het argument van lanfy gebruikt, onderdrukt hij mijn vrijheid van meningsuiting. Een argument waar ik niet op gereageerd had omdat het bedtijd was. Waar dus best meerdere reacties op mogelijk zijn. Een racistisch argument wordt gebruikt om mij monddood te maken, door er ook bij te zeggen dat ik niet meer op het punt van de deportatie in het topic mag reageren.Peter van Velzen schreef: ↑09 apr 2026 07:23
Hoe had je dat gedacht zonder deportatie van (een deel van) de (joodse) bevolking?
Als je niets verstandigers te zeggen hebt, zwijg dan!
NB gelieve niet te reageren op deze moderatie buiten het feedback topic
[/modinfo]
Een hele ongelukkige ingreep.