Het is vooral heel zielig wanneer de president van de terroristische entiteit die zich Israël noemt een speciaal lobbyteam samenstelt om er voor te zorgen dat ze niet worden uitgesloten van het songfestival.
Ik ben zo trots dat de afvaardigende omroepen van Spanje, Ierland, Slovenië en Nederland voet bij stuk gehouden hebben. We zijn maar met vier maar het is kennelijk genoeg om de songfestivalwereld stevig op de grondvesten te doen schudden en aandacht te genereren buiten die wereld.
Ik heb er al eerder op gewezen, het feit dat het rommelt op zijn grondvesten is belangrijker dan een afwijzing van deze kwaadaardige entiteit.
Men gaat er niet aan ontkomen, om politieke boycotten te herbezien op hun selectieve karakter.
PS.
Ik denk ook dat het een Pyrrhus overwinning is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Het is vooral heel zielig wanneer de president van de terroristische entiteit die zich Israël noemt een speciaal lobbyteam samenstelt om er voor te zorgen dat ze niet worden uitgesloten van het songfestival.
Ik ben zo trots dat de afvaardigende omroepen van Spanje, Ierland, Slovenië en Nederland voet bij stuk gehouden hebben. We zijn maar met vier maar het is kennelijk genoeg om de songfestivalwereld stevig op de grondvesten te doen schudden en aandacht te genereren buiten die wereld.
IJsland heeft zich ook bij de boycot aangesloten.
Overigens verwacht ik nog meer landen. Niet vanwege Israël maar gewoon dat ze nu een excuus hebben ermee te stoppen
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
PS.
Ik denk ook dat het een Pyrrhus overwinning is.
Dat denk ik ook.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour schreef: ↑10 dec 2025 20:19
Ik denk dat in heel Europa heel veel mensen Israël zat zijn, zeker nu Herzog het heel politiek gemaakt heeft.
Dat denk ik ook, wat dat betreft liggen de zaken nu heel anders als zestig zeventig jaar geleden. (Althans in West Europa)
Daarnaast is het waarschijnlijk ook waar wat @Mullog oppert, dat veel mensen dit (veel te) dure festival niet meer zien zitten.
Ik denk dat je vergist. Het Eurosongfestival heeft een hele grote fanbase. Het bestaat ook niet voor niks al -tig jaar inmiddels. Songfestival staat denk ik voor veel mensen gelijk aan een guilty pleasure of iets in die geest.
Hoe dan ook, ook IJsland is uitgestapt. Goed voor hun en trots op ze.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Ik denk dat in heel Europa heel veel mensen Israël zat zijn, zeker nu Herzog het heel politiek gemaakt heeft.
Dat denk ik ook, wat dat betreft liggen de zaken nu heel anders als zestig zeventig jaar geleden. (Althans in West Europa)
Daarnaast is het waarschijnlijk ook waar wat @Mullog oppert, dat veel mensen dit (veel te) dure festival niet meer zien zitten.
Ik denk dat je vergist. Het Eurosongfestival heeft een hele grote fanbase. Het bestaat ook niet voor niks al -tig jaar inmiddels. Songfestival staat denk ik voor veel mensen gelijk aan een guilty pleasure of iets in die geest.
Ik vrees het ook. Ik verbaas me er al jaren over dat dat hysterische feestje ondanks de muzikale knulligheid zo hier en daar en ondanks de politiek die al binnengeslopen was nog zo'n aandacht bleef krijgen. En nu ook nog een genocidepleger erbij... Het heeft toch wat van Hitler's Berlijn en Olympische Spelen van vorige eeuw in mijn ogen. Jammer, ik vond het vroeger nogal simpel maar wel leuk... Maar... het was voor mij al een beetje klaar voor mij toen de Oostbloklanden mee mochten gaan doen na de val van de Muur.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R. schreef: ↑11 dec 2025 17:18
Maar... het was voor mij al een beetje klaar voor mij toen de Oostbloklanden mee mochten gaan doen na de val van de Muur.
Voor mij was het klaar toen extravagantie en zoveel mogelijk afkortingen uit het lhbtqi etc alfabet de boventoon kregen.
Het draait al jaren niet meer om muzikaliteit.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Ik weet niet of dat zo is.
Tegenwoordig is 25% kijkers heel hoog, maar nog steeds maar een kwart.
Ik ken er geen betrouwbare onderzoeken van en die van de NPO vertrouw ik niet.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Aanvullend op dit goede nieuws. Ik zat net een filmpje te kijken met dit zelfde goede nieuws en daarop volgend een reaktie van het EBU.
Een slappe hap reaktie van de EBU waarmee ze mogelijk denken dat mensen plots zullen applaudisseren voor hun steun aan een genocidale entiteit die zich Israël noemt.
Bericht van Chaim Nimsky (en reacties daarop) dat in het geheel niets met het songfesttival noch met boycotacties te maken had naar de prullebak verhuist.