Het gaat me er om dat men werkelijk blind alles Trump verwijt en de fouten van de andere groeperingen niet meer wil zien.Mullog schreef: ↑21 nov 2025 14:37Dat lijkt me nauwelijks een argument in deze. Daarnaast is het naar mening ondertussen niet zozeer een kwestie van republikeinen versus democraten maar meer een kwestie van Trump. De man gedraagt zich ... tsja hoe gedraagt hij zich eigenlijk ... in iedergeval niet zoals je van een (Amerikaanse) president verwacht.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑21 nov 2025 14:06Onder de democraten werden er ook mensen vervolgd en veroordeeld door heksenjagers als Joe Mcarthy.Gerard R. schreef: ↑20 nov 2025 23:21 https://www.foxnews.com/politics/schume ... -officials
Van kwaad tot erger, lijkt me. Ik blijf van (bescheiden) mening, dat Trump iets heel anders is dan je zou denken.
Als ik bv. ook dat plan van hem en Putin met Ukraine zie.... of met Palestijnen.. of met Zuid-Amerika... of met China..![]()
Een onschuldig echtpaar ging zelfs de gaskamer in.
Het enige wat je de republikeinen kunt verwijten, althans een deel van de club, is dat ze niet op de rem trappen. Hoewel er hier en daar wel scheurtjes in het bastion lijken te komen door de groeiende onvrede in de VS.
De nieuwe Trump-periode
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: De nieuwe Trump-periode
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het verandert niets aan de gedachten van (het ongeleide projectiel) Trump.Gerard R. schreef: ↑21 nov 2025 17:20Daar weet ik niets van. Heb je daar een link van? Verandert overigens niets aan de gedachten van Trump.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑21 nov 2025 14:06Onder de democraten werden er ook mensen vervolgd en veroordeeld door heksenjagers als Joe Mcarthy.Gerard R. schreef: ↑20 nov 2025 23:21 https://www.foxnews.com/politics/schume ... -officials
Van kwaad tot erger, lijkt me. Ik blijf van (bescheiden) mening, dat Trump iets heel anders is dan je zou denken.
Als ik bv. ook dat plan van hem en Putin met Ukraine zie.... of met Palestijnen.. of met Zuid-Amerika... of met China..![]()
En wat de slappe houding van de Democraten betreft: ik vermoed dat hun policy is: laat de natuur maar zijn werk doen.
De president doet zo raar, dat vele Republikeinen zouden kunnen afhaken. En zo niet dan maar niet, dat is Democratie, vrijheid etc. Dan wordt even vergeten, dat je soms moet vechten om iets in jouw ogen 'goeds' te behouden. (Dat is 'model Mamdani'.)
Wel is het zo dat zijn gedachten breed in de VS worden gedragen en ze dus niet zo bijzonder zijn.
Dat begrijp/weet ik maar dan is het nog steeds geen sterk argument. Het is van het kaliber dat de democraten tegen de afschaffing van de slavernij waren. Het negeert dat de wereld ondertussen wel een eindje verder/veranderd is.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑22 nov 2025 10:41Het gaat me er om dat men werkelijk blind alles Trump verwijt en de fouten van de andere groeperingen niet meer wil zien.Mullog schreef: ↑21 nov 2025 14:37Dat lijkt me nauwelijks een argument in deze. Daarnaast is het naar mening ondertussen niet zozeer een kwestie van republikeinen versus democraten maar meer een kwestie van Trump. De man gedraagt zich ... tsja hoe gedraagt hij zich eigenlijk ... in iedergeval niet zoals je van een (Amerikaanse) president verwacht.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑21 nov 2025 14:06
Onder de democraten werden er ook mensen vervolgd en veroordeeld door heksenjagers als Joe Mcarthy.
Het enige wat je de republikeinen kunt verwijten, althans een deel van de club, is dat ze niet op de rem trappen. Hoewel er hier en daar wel scheurtjes in het bastion lijken te komen door de groeiende onvrede in de VS.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Er wordt nu al op ze geschoten.Gerard R. schreef: ↑21 nov 2025 11:38 https://www.telesurenglish.net/u-s-judg ... eployment/Die militairen hebben er ook niets te doen. Ze helpten nu bij vuil opruimen. De waanzin...A federal court ruled against President Donald Trump’s decision to deploy the National Guard in the U.S. capital on the pretext of fighting crime, as a violation of the Constitution.
In a significant legal rebuke to presidential authority, a federal judge has blocked the deployment of the National Guard in the U.S. capital, ruling that President Donald Trump’s decision to dispatch troops under the pretext of combating crime violated the Constitution. (..)
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Niet nieuw, maar geeft wel een inkijkje extra in Trumps .. hersenpan:
https://www.upi.com/Top_News/US/2025/11 ... 764362546/
Het is een wonder wat je in de VS kan doen met giga-vermogen achter je plus de kiezer, hoewel lang niet alle presidenten zo ver willen gaan, dat het draconisch wordt. Nu nog wat oorlogen en dan is het verhaaltje rond. Kijken wie hem over een paar jaren opvolgt.
Alles in dat land begint belachelijk en onjuist te lijken wat mij betreft. Het is alles haat en vergelding naar mijn idee. Slangenkuil.Nov. 28 (UPI) -- (..)
Donald Trump heeft aangekondigd dat alle door voormalig president Joe Biden via autopen ondertekende executive orders "nietig" zijn en dat Biden, als hij zou proberen te beweren dat hij erbij betrokken was, zal worden aangeklaagd wegens meineed. (..)
"Ik heb de beslissingen genomen tijdens mijn presidentschap", heeft Biden in een verklaring gemeld. "Ik heb de beslissingen genomen over de gratieverlening, de presidentiële decreten, de wetgeving en de proclamaties. Elke suggestie dat ik dat niet heb gedaan, is belachelijk en onjuist."
Het is een wonder wat je in de VS kan doen met giga-vermogen achter je plus de kiezer, hoewel lang niet alle presidenten zo ver willen gaan, dat het draconisch wordt. Nu nog wat oorlogen en dan is het verhaaltje rond. Kijken wie hem over een paar jaren opvolgt.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Trump heeft ergens wel een punt.Gerard R. schreef: ↑30 nov 2025 18:42 Niet nieuw, maar geeft wel een inkijkje extra in Trumps .. hersenpan:
https://www.upi.com/Top_News/US/2025/11 ... 764362546/Alles in dat land begint belachelijk en onjuist te lijken wat mij betreft. Het is alles haat en vergelding naar mijn idee. Slangenkuil.Nov. 28 (UPI) -- (..)
Donald Trump heeft aangekondigd dat alle door voormalig president Joe Biden via autopen ondertekende executive orders "nietig" zijn en dat Biden, als hij zou proberen te beweren dat hij erbij betrokken was, zal worden aangeklaagd wegens meineed. (..)
"Ik heb de beslissingen genomen tijdens mijn presidentschap", heeft Biden in een verklaring gemeld. "Ik heb de beslissingen genomen over de gratieverlening, de presidentiële decreten, de wetgeving en de proclamaties. Elke suggestie dat ik dat niet heb gedaan, is belachelijk en onjuist."
Het is een wonder wat je in de VS kan doen met giga-vermogen achter je plus de kiezer, hoewel lang niet alle presidenten zo ver willen gaan, dat het draconisch wordt. Nu nog wat oorlogen en dan is het verhaaltje rond. Kijken wie hem over een paar jaren opvolgt.![]()
Biden was al dementerende toen hij dit alles tekende dus is zijn handtekening aanvechtbaar.
Trump lijkt mij ook enigszins dementerend, Reagan was tijdens zijn presidentschap al hard op weg, maar dat terzijde zijdeTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 dec 2025 08:51Trump heeft ergens wel een punt.Gerard R. schreef: ↑30 nov 2025 18:42 Niet nieuw, maar geeft wel een inkijkje extra in Trumps .. hersenpan:
https://www.upi.com/Top_News/US/2025/11 ... 764362546/Alles in dat land begint belachelijk en onjuist te lijken wat mij betreft. Het is alles haat en vergelding naar mijn idee. Slangenkuil.Nov. 28 (UPI) -- (..)
Het is een wonder wat je in de VS kan doen met giga-vermogen achter je plus de kiezer, hoewel lang niet alle presidenten zo ver willen gaan, dat het draconisch wordt. Nu nog wat oorlogen en dan is het verhaaltje rond. Kijken wie hem over een paar jaren opvolgt.![]()
Biden was al dementerende toen hij dit alles tekende dus is zijn handtekening aanvechtbaar.
Als dit wordt gehonoreerd dan stort de VS zich helemaal in een chaos. Dat betekent namelijk dat de opvolger van Trump al diens decreten met een pennenstreek kan herroepen, en diens opvolger dat dan weer kan herroepen waardoor ook al Trumps decreten weer van kracht worden en ga zo maar door.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
In mijn ogen zit dit in het systeem gebakken.Mullog schreef: ↑01 dec 2025 10:03 Als dit wordt gehonoreerd dan stort de VS zich helemaal in een chaos. Dat betekent namelijk dat de opvolger van Trump al diens decreten met een pennenstreek kan herroepen, en diens opvolger dat dan weer kan herroepen waardoor ook al Trumps decreten weer van kracht worden en ga zo maar door.
Dat is ook de rede dat ik deze Staatsvorm (een president met veel macht) afwijs.
Hij had/heeft afasie-achtigheid. Dat betekent nog niet dat hij dementeerde volgens mij. Trump vertoont wél rare dingen.Mullog schreef: ↑01 dec 2025 10:03Trump lijkt mij ook enigszins dementerend, Reagan was tijdens zijn presidentschap al hard op weg, maar dat terzijde zijdeTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 dec 2025 08:51Trump heeft ergens wel een punt.Gerard R. schreef: ↑30 nov 2025 18:42 Niet nieuw, maar geeft wel een inkijkje extra in Trumps .. hersenpan:
Alles in dat land begint belachelijk en onjuist te lijken wat mij betreft. Het is alles haat en vergelding naar mijn idee. Slangenkuil.
Als dit wordt gehonoreerd dan stort de VS zich helemaal in een chaos. Dat betekent namelijk dat de opvolger van Trump al diens decreten met een pennenstreek kan herroepen, en diens opvolger dat dan weer kan herroepen waardoor ook al Trumps decreten weer van kracht worden en ga zo maar door.
- Peter van Velzen
- Site Admin
De president heeft niet zo heel veel macht. Dat het lijkt alsof hij alles kan doen wat hij maar wil, dan komt dat omdat de Republikeinen hem niet veroordelen voor zijn onwettige daden, en omdat ook het hooggerechtshof deels corrupt is.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 dec 2025 10:12In mijn ogen zit dit in het systeem gebakken.Mullog schreef: ↑01 dec 2025 10:03 Als dit wordt gehonoreerd dan stort de VS zich helemaal in een chaos. Dat betekent namelijk dat de opvolger van Trump al diens decreten met een pennenstreek kan herroepen, en diens opvolger dat dan weer kan herroepen waardoor ook al Trumps decreten weer van kracht worden en ga zo maar door.
Dat is ook de rede dat ik deze Staatsvorm (een president met veel macht) afwijs.
Ik wens u alle goeds
Dus heeft hij, zolang dat duurt, heel veel macht. Kijken of dat gerepareerd kan worden met de Midterms. Redt de VS!Peter van Velzen schreef: ↑02 dec 2025 02:01De president heeft niet zo heel veel macht. Dat het lijkt alsof hij alles kan doen wat hij maar wil, dan komt dat omdat de Republikeinen hem niet veroordelen voor zijn onwettige daden, en omdat ook het hooggerechtshof deels corrupt is.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 dec 2025 10:12In mijn ogen zit dit in het systeem gebakken.Mullog schreef: ↑01 dec 2025 10:03 Als dit wordt gehonoreerd dan stort de VS zich helemaal in een chaos. Dat betekent namelijk dat de opvolger van Trump al diens decreten met een pennenstreek kan herroepen, en diens opvolger dat dan weer kan herroepen waardoor ook al Trumps decreten weer van kracht worden en ga zo maar door.
Infantino en vredes-engel Trump én Lubach:

-
ChaimNimsky
- Superposter
Het is nu officieel en staat op zwart-wit: de VS laat Europa achter en wil verder met Rusland en het Midden Oosten.
Het slome Europa staat een nucleaire oorlog te wachten als het niet enorm snel kernwapens gaat ontwikkelen.
Het slome Europa staat een nucleaire oorlog te wachten als het niet enorm snel kernwapens gaat ontwikkelen.
Zionist
Laten we die dan van Israël kopen. 1 Bom en de mensheid houdt op te bestaan.ChaimNimsky schreef: ↑06 dec 2025 16:26 Het is nu officieel en staat op zwart-wit: de VS laat Europa achter en wil verder met Rusland en het Midden Oosten.
En....Trump wordt (hopelijk) snel gewisseld/vervangen.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 06 dec 2025 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Niet zo'n gek idee... Wat een extreem-rechtse onstabiele rommel allemaal.dikkemick schreef: ↑06 dec 2025 16:47Laten we die dan van Israël kopen. 1 Bom en de mensheid houdt op te bestaan.ChaimNimsky schreef: ↑06 dec 2025 16:26 Het is nu officieel en staat op zwart-wit: de VS laat Europa achter en wil verder met Rusland en het Midden Oosten.