Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Bericht door HierEnNu »

Mijn 'weggegooide' stem

kwam terecht bij een winnaar! Bizar ...
Geen spijt van hoor:
  • nadat ik tot mijn verbazing zag dat ze 2 zetels winst boeken,
    heb ik hun verkiezingsprogramma gelezen en
    met mijn 69 herfsten blijk ik precies in hun doelgroep te vallen! :lol:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Geert kan wellicht zorg gaan dragen voor een derde mislukking. Binnenkort wellicht weer naar de stembus.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 30 okt 2025 10:05 Geert kan wellicht zorg gaan dragen voor een derde mislukking. Binnenkort wellicht weer naar de stembus.
Krant lezen.. en er een rood stipje op zetten :lol: Al die potloden...
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het laatste wapenfeit van het kabinet is dat de 4 deelnemende partijen in totaal 35 zetels verloren hebben. Ik denk dat dat een record is.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 30 okt 2025 13:18 Het laatste wapenfeit van het kabinet is dat de 4 deelnemende partijen in totaal 35 zetels verloren hebben. Ik denk dat dat een record is.
Tsja.. als je niet levert, dan weet men het ook niet meer... Misschien komt het weer een keer goed.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://nos.nl/artikel/2589154-china-be ... d-nexperia
China lijkt z'n geduld met de Nederlandse regering in de onderhandelingen over Nexperia te verliezen. Het ministerie van Handel uit vandaag felle kritiek op Nederland. Het verwijt het kabinet een niet-constructieve houding en stelt dat Nederland de crisis in de wereldwijde toeleveringsketen escaleert.

De stevige woorden staan hiermee haaks op de woorden van Eurocommissaris Sefcovic. Gisteravond sprak hij van "vooruitgang" in onderhandelingen over Nexperia en van "nauwe samenwerking met de Nederlandse overheid en constructieve samenwerking met China". (..)
Nederland moet nu donders voorzichtig gaan worden. China is een zwaargewicht in zoveel opzichten en dat zal alleen maar toenemen. En ik móet zeggen, dat ik ze in deze kwestie ook wel enigszins gelijk geef. De belangen zijn zeer groot met al die
auto's waar helaas al die chips in moeten.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De zorg in Nederland 'de beste ter wereld'.... :roll:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/259000 ... -kraamzorg
De landelijke dekking van kraamzorg staat onder druk. En dat terwijl vrouwen recht hebben op minimaal 24 uur kraamzorg. Voornaamste oorzaak is dat sommige grote zorgorganisaties stoppen in bepaalde gebieden, met name in sociaaleconomische achterstandswijken.

In de stad Utrecht zijn nog maar een paar kraamzorgorganisaties actief. Terwijl net buiten de stad veel meer keuze is. Gevolg: lange wachtlijsten en in sommige gevallen zelfs helemaal geen kraamzorg. Maar Utrecht is niet de enige stad die last heeft van dit zogenoemde 'cherry picking' door kraamzorgorganisaties, zo blijkt uit een rondvraag van Nieuwsuur.

Je ziet dat de marktwerking hier echt geen goeds brengt. (..)
Marktwerking werkt alleen maar goed onder bepaalde omstandigheden, mensen van de VVD!
Dat zie je nu weer hier en je ziet het door de tijd heen overal.
En dat is GEEN verrassing. Ik schrijf het al jaren, ook elders. Maar niemand hoort mij :?
Tsja.. het stemmen deze keer is al geweest, Wouter Koolmees onderzocht alles.

https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politi ... et-bij-ons
(..)
'Zijn taak was echt tijdelijk', zegt politiek verslaggever Floor Doppen. 'Er is dus geen kans dat ze hem, al zouden ze het willen, terugzien als informateur. Het zou zeker kunnen, maar die kans wordt hem door in ieder geval de NS niet gegeven.'
De NS kan de president direkteur niet langer missen. :?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het zal je maar gebeuren, verpletterd door de god van vandaag, de industrie.
12 nov 2025 om 16:34
De 1.130 inwoners uit Moerdijk zullen plaats moeten maken voor de uitbreiding van de industrie. Voor het plan lagen twee opties op tafel, maar is er gekozen om te bouwen op de plek van het huidige Moerdijk.
https://www.nu.nl/321490/video/waarom-m ... elpen.html
https://nos.nl/artikel/2590207-moerdijk ... rp-krijgen

Zou er door de belanghebbenden van die industrie nu ook gedanst worden, zoals overwinnaars op burgers tegenwoordig steeds lijken te doen...?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bestaat er niet heel misschien 1 kleine optie om Dilan buuten de boot te houden? Ze heeft verloren maar bepaalt met haar stijfkoppigheid straks dat GroenLinks PvdA niet mee mag regeren.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 11 nov 2025 16:36 Marktwerking werkt alleen maar goed onder bepaalde omstandigheden, mensen van de VVD!
Zelfs dat is maar tijdelijk waar!
Door roofbouw storten deze systemen vroeg of laat in.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

:lol: :lol: :lol: :D

https://nos.nl/artikel/2591322-zorgen-i ... id-partner
Zijn onze privé-gegevens nog wel veilig? Daarover is onrust ontstaan in de Tweede Kamer nu een Amerikaans IT-bedrijf op het punt staat eigenaar te worden van het cloudbedrijf waar onder meer DigiD-gegevens bewaard worden. Die digitale identiteit hebben we allemaal nodig om gegevens uit te wisselen met bijvoorbeeld de belastingdienst, maar ook met zorgverzekeraars, pensioenfondsen en studiefinanciering. (..)
Ja, digitaal is digitaal en dat is kwetsbaar.
1 druk op de knop bwvs. en alles valt stil als u het wil... Trump wil die faciliteit graag en wel meer van die mensen.

Natuurlijk zijn onze gegevens niet veilig! Alles is nl. digitaal gemaakt, wat ik altijd dom heb gevonden en de roverheid besteedt alles uit. Dat kan gekocht worden. Bijvoorbeeld door lunatic leiders van een of ander Wild West-land. Of door een andere foute figuur.

We zouden er iets aan moeten doen!!! :wink: Nou ja.. 'we' bedenken wel wat... :D
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nog wat wetenswaardigheden:

https://nos.nl/l/2591400
Het risico zit 'm vooral in het mogelijk blokkeren van toegang tot diensten als DigiD, zeggen deskundigen. Zo zou de Amerikaanse overheid sancties kunnen opleggen aan Nederland waar Amerikaanse bedrijven zich aan moeten houden, schetst technologiedeskundige Bert Hubert.

"Die schrijven dan bijvoorbeeld een brief waarin staat dat ze geen zaken meer mogen doen met Nederlandse instanties." Dit hebben we ook gezien toen Trump ingreep bij het Internationaal Strafhof in Den Haag met als gevolg dat de hoofdaanklager van de ICC geen toegang meer had tot zijn Microsoft-emailadres. (.. en meer)
Het is een halszaak in mijn ogen...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/tech-innovati ... -schroeven
DigiD blijft Nederlands en komt niet in buitenlandse handen. Dat benadrukt demissionair staatssecretaris Eddie van Marum (Digitalisering, BBB) in Goedemorgen Nederland, naar aanleiding van de zorgen over de mogelijke overname van IT-dienstverlener Solvinity door het Amerikaanse Kyndryl. Solvinity speelt een belangrijke rol in de digitale infrastructuur rond DigiD. (..)
Logisch.
Maar zo zie je maar wat er in deze chaos-vrije-markt-wereld allemaal kan gebeuiren.
En als je even wacht en er is een vuiltje, dan ligt allerlei informatie op straat. Dat probleem is er ook steeds overal.
Alles lijkt zó kwetsbaar en we gaan ermee om alsof het gewapend beton is... (Geldt ook vaak voor de omgang met mensen.)
Plaats reactie