Maria schreef: ↑04 nov 2025 12:56
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 nov 2025 12:01
HierEnNu schreef: ↑04 nov 2025 11:18
Neem een voorbeeld aan Israël: zij willen reeds beginnen met de wederopbouw van Gaza
Dat is weer eens pure Zionistische propaganda.
Wat ze zullen bouwen zal gelijk het bezit van de Zionisten worden.
Men is dus een volgende grondroof aan het voorbereiden.
Dat is wat ik me steeds zit af te vragen.
Alle grond en vastgoed had/heeft Palestijnse eigenaars.
Van wie zal dat zijn na de wederopbouw?
Misschien kan HierEnNu daar zijn licht over laten schijnen.
Dat zal dan vanuit mijn hier en nu zijn, kijkend in de
'Glazen Bol' van de toekomst.
Het is slechts een wankel staakt-het-vuren, nog geen vrede!
De reactie van Tiberius ruikt weer zo sterk naar de bekende antisemitische verdachtmakingen dat alles wat Israël doet per definitie kwaadaardig zou zijn. Dat soort framing helpt niemand vooruit, daar ga ik niet op in.
Maar jouw stelling dat
"alle grond en vastgoed Palestijns bezit was of is" klopt volgens mij zowel historisch als juridisch niet. Gaza kende onder Ottomaans, Brits, Egyptisch en daarna Israëlisch bestuur verschillende eigendomssystemen; veel grond was staatsbezit of collectief toegewezen, niet privé.
Los daarvan, wie nu al roept dat wederopbouw
'grondroof' zal zijn, kijkt met wantrouwen nog vóór de eerste steen gelegd is. Natuurlijk staan er hyena’s klaar om er financieel garen bij te spinnen, denk aan Amerikaanse investeerders, waaronder de schoonzoon van Trump, die openlijk belangstelling toont. En ja, dáár moet men alert op blijven. ook op die extremistische Zionisten die Gaza willen anexeren.
Maar het echte belang ligt toch bij de gewone Gazanen:
- eindelijk een kans op een toekomst met werk, huisvesting en zonder de repressie van Hamas.
Dát is waar wederopbouw om zou moeten draaien, niet om ideologische strijd of cynische aannames.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.