Mus schreef: ↑17 okt 2025 10:58
Een kleine nuance, je weet niet waarom deze mensen worden geëxecuteerd? Hebben ze geheuld met de zionistische terroristische bezettende entiteit bv? Kan maar zo hé, en worden ze daar voor afgestraft? Ik weet het niet, ik was er niet bij
Na de tweede wereldoorlog, om iets van context aan te geven, zijn er ook zat verraders standrechtelijk geëxecuteerd zonder proces, en toen kraaide daar ook geen haan naar, want dat waren foute mensen, dus….. dat was oké?
Ongeacht wat de misdaad is, ben ik tegen het op straat executeren van mensen.
Het maakt mij niet uit of dat in Nederland, Gaza of waar dan ook gebeurt.
Denk jij er ook zo over?
Dus blijf lekker met de vingers naar buiten wijzen en verdom het ondertussen om met de vingers naar binnen te wijzen, daar waar het werkelijk gebeurd. Dat geldt voor iedereen, niemand uitgezonderd.
Ik wijs naar niemand. Ik gun de Palestijnen slechts een land waarin mensenrechten gerespecteerd worden.
Het filmpje laat slechts zien dat daar meer nodig is dan alleen de Israeliers eruit kieperen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick schreef: ↑17 okt 2025 12:13
1. Ik kijk niet naar dit soort filmpjes waarvan ik al verwacht dat ik er hoogstwaarschijnlijk misselijk van wordt.
Of kijk je weg zodra Palestijnen de dader zijn van mensenrechten schendingen?
2. Dood aan atheïsten? Dood aan wie dan ook? Ik wens niemand (muv wellicht van Trump, Poetin, Kim, Xi, hoewel afzetten en gevangen zetten mijn voorkeur geniet) de eeuwigheid in.
Zo ook: Weg met democratie of vrouwenrechten??
Je wilt dat Allah groter wordt. Dit zijn de consequenties.
5. Ik pleit voor de Palestijnse BURGER bevolking. Die mensen die in een Hiroshima 2.0 gevangen zitten en geen kant uitkunnen. Ik pleit voor een zorgeloos menselijk bestaan voor Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever. Zij zijn binnenkort weer de klos.
En jij denkt dat dit samengaat met meer invloed van Allah en executies op straat?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Aanvulling: Empathisch mensen BREKEN.
Zonder enige fysieke pijn.
Ik weet niet in welk universum jij leeft, maar het legio aan getuigenissen over fysieke marteling en de fysiek zichtbare bewijzen daarvan, bij zowel de levende en door marteling omgekomen personen die onder “zorg” vallen/vielen van het zooitje ongeregeld waar jij zo hoog over opgeeft, laat toch echt iets totaal iets anders zien.
Zal idd aan ons en de getuigenissen liggen die wat anders zeggen.
Ik zou ondertussen zeggen:” droom lekker verder, ChaimNimksy, want wat jij hier zo vol trots declameert lijkt mij behoorlijk van ‘lotje getikt’ te zijn.” Hopelijk zullen we in goede gezondheid aan de andere kant treffen wanneer je wakker wordt uit de waanzin.
Laatst gewijzigd door Mus op 17 okt 2025 13:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky schreef: ↑17 okt 2025 13:19
Psychologische pijn en trauma's zijn geen pijn en trauma's?
Aan welke propaganda is jouw brein blootgesteld?
De politie doet hetzelfde bij verhoren.
Aan welke propaganda is jouw brein blootgesteld?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
1. Ik kijk niet naar dit soort filmpjes waarvan ik al verwacht dat ik er hoogstwaarschijnlijk misselijk van wordt.
Of kijk je weg zodra Palestijnen de dader zijn van mensenrechten schendingen?
2. Dood aan atheïsten? Dood aan wie dan ook? Ik wens niemand (muv wellicht van Trump, Poetin, Kim, Xi, hoewel afzetten en gevangen zetten mijn voorkeur geniet) de eeuwigheid in.
Zo ook: Weg met democratie of vrouwenrechten??
Je wilt dat Allah groter wordt. Dit zijn de consequenties.
5. Ik pleit voor de Palestijnse BURGER bevolking. Die mensen die in een Hiroshima 2.0 gevangen zitten en geen kant uitkunnen. Ik pleit voor een zorgeloos menselijk bestaan voor Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever. Zij zijn binnenkort weer de klos.
En jij denkt dat dit samengaat met meer invloed van Allah en executies op straat?
Schrijf ik nou zo belabberd Nederlands?
1. Ik kijk weg van ALLE mensenrechten schendingen waarvan ik vermoed dat ik er misselijk van wordt. Ik kan niet naar filmpjes kijken van (zelf)moorden, executies of gruwelijke ongelukken. Dus of het humane IDF live op puberkloten schiet of Hamas een mens executeert of Paulus de boskabouter de heks langzaam laat stikken, ik kijk er niet naar.
2. Ik wil dat Allah en God gelijkwaardig aan elkaar zijn en op gelijke voet met elkaar kunnen onderhandelen.
5. Zie 2. Uiteraard gaat het niet over goden maar over mensen. Goliath versus een superDavid De zwerver versus Musk. De zwarte mier tegen de wolf.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick schreef: ↑17 okt 2025 13:54
Taalkundig gaat het prima, maar als je pleit voor meer Allah roept dat wel vragen op.
De radicale islam die Hamas aanhangt, heeft bijzonder weinig op met mensenrechten of gelijke rechten.
Wat minder religieuze onderwerping lijkt mij gunstiger voor kansen op vrede.
dikkemick schreef: ↑17 okt 2025 13:54
Taalkundig gaat het prima, maar als je pleit voor meer Allah roept dat wel vragen op.
De radicale islam die Hamas aanhangt, heeft bijzonder weinig op met mensenrechten of gelijke rechten.
Wat minder religieuze onderwerping lijkt mij gunstiger voor kansen op vrede.
Kijk, jij weet ook dat ik niet geloof in het bestaan van goden, dus ook niet in Allah.
Ik geloof in rechtvaardigheid. Ik geloof in gelijke rechten voor burgers. Of ze nou Palestijns, Israëlisch of Duckstads zijn.
Ik ZIE echter dat het militair technisch superieure geavanceerde door het westen gesteunde Israël oppermachtig is en dit uitbuit. Annexaties, arrestaties en genocide. Het kan en mag allemaal.
Er wordt hier zelfs orgastisch gekwijld over dit machtsvertoon.
Over mensenRECHTEN gesproken. Rechten die slechts gelden voor Israël
LIVE Midden-Oosten | Israël weigert grens Gaza te openen voor hulpgoederen, Wereldvoedselprogramma bezorgd over hongersnood | Buitenland | AD.nl https://share.google/TCuDOgfmYjE90eBrr
En wat beelden (drone) van empathische verwoestingen:
gerard_m schreef: ↑17 okt 2025 15:51
als je pleit voor meer Allah roept dat wel vragen op.
De radicale islam die Hamas aanhangt, heeft bijzonder weinig op met mensenrechten of gelijke rechten. Wat minder religieuze onderwerping lijkt mij gunstiger voor kansen op vrede.
Wie pleit voor meer Allah in het Israël/Palestina conflict pleit niet voor gunstiger kansen op vrede. Want in de praktijk is dat geen weg naar vrede maar naar een sterker dogmatisch Islamistisch terreurbewind in Gaza. Zulks is feitelijk pleiten voor een Hamas 2.0-regime in Gaza en verwart geloof in Allah met de politieke IslamiStische ideologie. Wat Hamas&Co drijft heeft niets te maken met spiritueel verlangen, maar met een politieke heilsleer waarin het verdwijnen van Israël als religieuze plicht wordt voorgesteld. Dat pad leidt niet naar vrede, maar naar nog meer slachtofferschap aan beide kanten.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen. .
gerard_m schreef: ↑17 okt 2025 15:51
als je pleit voor meer Allah roept dat wel vragen op.
De radicale islam die Hamas aanhangt, heeft bijzonder weinig op met mensenrechten of gelijke rechten. Wat minder religieuze onderwerping lijkt mij gunstiger voor kansen op vrede.
Wie pleit voor meer Allah in het Israël/Palestina conflict pleit niet voor gunstiger kansen op vrede. Want in de praktijk is dat geen weg naar vrede maar naar een sterker dogmatisch Islamistisch terreurbewind in Gaza. Zulks is feitelijk pleiten voor een Hamas 2.0-regime in Gaza en verwart geloof in Allah met de politieke IslamiStische ideologie. Wat Hamas&Co drijft heeft niets te maken met spiritueel verlangen, maar met een politieke heilsleer waarin het verdwijnen van Israël als religieuze plicht wordt voorgesteld. Dat pad leidt niet naar vrede, maar naar nog meer slachtofferschap aan beide kanten.
Het is goed te zien dat iemand zich ook met de andere kant bezig houdt. Hamas laat ik daar even buiten.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
ChaimNimsky schreef: ↑17 okt 2025 13:19
Ik weet niet in welk universum jij leeft, maar het legio aan getuigenissen over fysieke marteling en de fysiek zichtbare bewijzen daarvan, bij zowel de levende en door marteling omgekomen personen die onder “zorg” vallen/vielen van het zooitje ongeregeld waar jij zo hoog over opgeeft, laat toch echt iets totaal iets anders zien.
Zal idd aan ons en de getuigenissen liggen die wat anders zeggen.
Ik zou ondertussen zeggen:” droom lekker verder, ChaimNimksy, want wat jij hier zo vol trots declameert lijkt mij behoorlijk van ‘lotje getikt’ te zijn.” Hopelijk zullen we in goede gezondheid aan de andere kant treffen wanneer je wakker wordt uit de waanzin.
Over de situatie in gevangenissen weet ik weinig, maar wat betreft inlichtingendiensten is bekend dat sommige westerse landen samenwerken met buitenlandse diensten in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Oost-Europa. Volgens mensenrechtenrapporten leidt dat soms tot praktijken die in strijd zijn met internationale normen. Israel legt daarentegen de nadruk op moderne, psychologisch onderbouwde ondervragingstechnieken die gericht zijn op het verkrijgen van betrouwbare informatie zonder dwang of pijn: methoden die uitgaan van empathie en vertrouwen in plaats van angst of geweld.
ChaimNimsky schreef: ↑17 okt 2025 19:18. Israel legt daarentegen de nadruk op moderne, psychologisch onderbouwde ondervragingstechnieken die gericht zijn op het verkrijgen van betrouwbare informatie zonder dwang of pijn: methoden die uitgaan van empathie en vertrouwen in plaats van angst of geweld.
Je pravdaplaat blijft hangen.
M.a.w: Zout op met je empathie! Zelfde als IDF: Het meest humane leger.
Schiet zeer bewust op ambulance personeel en op kinderen!