Ik herken mijn eigen land niet meer!

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Ik herken mijn eigen land niet meer!

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 19 sep 2025 21:09
Ook de politie is tegen

en dat heeft mijn gemoed echt goed gedaan:

NOS Nieuws - zaterdag 5 juli, 13:23 schreef:
Politie tegen asielwetten:
'Niet elke illegale vreemdeling geeft overlast of is crimineel'

:scissors:
De politie benadrukt dat naast het handhaven van de rechtsstaat ook "het hulp verlenen aan hen die dat behoeven" een wettelijke taak is. Daarnaast wordt gewezen op de gevolgen voor mensen en organisaties die hulp verlenen aan illegalen. Die worden volgens de asielwetten medeplichtig en daardoor ook strafbaar.

De gevolgen op het gebied van openbare orde en wat die betekenen voor het werk van de politie acht de politie onwenselijk en onuitvoerbaar. Er zijn twijfels of de strafbaarstelling "de leefbaarheid, veiligheid en maatschappelijke rust in Nederland ten goede zal komen".
:scissors:
Net als vroegâh, toen ik mijn land wel nog herkende:
  • "Die pet past ons allemaal!"
.
Ter illustratie:

https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politi ... -en-stenen
Auteur: BNR Webredactie
Demonstranten belagen politievoertuigen op het Malieveld in Den Haag met stokken, stenen en flesjes. Een politieauto is in brand gestoken. Die is geblust met een waterkanon, dat de politie nu inzet tegen de betogers.(..)

Enkele duizenden mensen verzamelden zich vanmiddag op het Malieveld in Den Haag voor een protest tegen het huidige asielbeleid. De initiatiefnemer, die online bekend staat als Els Rechts, pleit voor minder immigratie, eerlijk woningbeleid en transparant beleid.
Als ze nou eens hard doorbouwen..?
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Die rechtse demonstranten die menen een auto in de fik te moeten steken volop in beeld s avonds in het journaal. Maar eerst het waterkanon er overheen en flink bekeuren.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik ben voorstander van minder immigratie,
eerlijk woningbeleid en transparant beleid.

Tevens ben ik voorstander van hulp mogen verlenen
aan hen die reeds in Nederland zijn en hulp behoeven.

Het per wet strafbaar stellen van hulp verlenen aan een hulpbehoevende medemens?
  • DAN herken ik mijn eigen land niet meer!
Als ik daar over doordenk, dan draai ik een beetje door ...
... dan wil ik weg uit dit K*Tland!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 20 sep 2025 15:36
Ik ben voorstander van minder immigratie,
eerlijk woningbeleid en transparant beleid.

Tevens ben ik voorstander van hulp mogen verlenen
aan hen die reeds in Nederland zijn en hulp behoeven.

Het per wet strafbaar stellen van hulp verlenen aan een hulpbehoevende medemens?
  • DAN herken ik mijn eigen land niet meer!
Als ik daar over doordenk, dan draai ik een beetje door ...
... dan wil ik weg uit dit K*Tland!
Is al vaker besproken en is NIET strafbaar! Je kan dus blijven in dit K*T-land.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Er is toch niemand die mijn land een K*T-land noemt hè?
Doe ik zo'n moeite voor elke ochtend in de houding, hakken klak tegen elkaar en oefeningen doende met de arm.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
holog
Diehard

Bericht door holog »

België en zeker Brussel is de draaischijf van moslimbroederschap (inclusief Hamas) invloed in Europa. het gaat hier niet enkel over splintergroepen, fondsenwerving, haatspraak,... in België, maar eveneens politieke infiltratie.

dit begint toch wel zeer pijnlijk te worden.
het is hoofdzakelijk dankzij het freethinkers forum dat mijn ogen op dit gebied zijn open gegaan.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 20 sep 2025 20:45 België en zeker Brussel is de draaischijf van moslimbroederschap (inclusief Hamas) invloed in Europa. het gaat hier niet enkel over splintergroepen, fondsenwerving, haatspraak,... in België, maar eveneens politieke infiltratie.

het is hoofdzakelijk dankzij het freethinkers forum dat mijn ogen op dit gebied zijn open gegaan.
Een mens is nooit te oud om te leren.
Overal naar kijken en goed luisteren en dan je mening vormen. Hoe mooi..
holog
Diehard

Bericht door holog »

Gerard R. schreef: 20 sep 2025 21:51
holog schreef: 20 sep 2025 20:45 België en zeker Brussel is de draaischijf van moslimbroederschap (inclusief Hamas) invloed in Europa. het gaat hier niet enkel over splintergroepen, fondsenwerving, haatspraak,... in België, maar eveneens politieke infiltratie.

Een mens is nooit te oud om te leren.
Overal naar kijken en goed luisteren en dan je mening vormen. Hoe mooi..
Mooi... mischien. het zou kunnen dat door het extremisme dat hier heerst, deze problematiek te zwaar wordt uitvergroot.
zal ik waarschijnlijk nog eens over dienen te slapen.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Slaap lekker, holog.
Plaats reactie