Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door lost and not found yet! »

lost and not found yet! schreef: 07 aug 2025 22:16De achterdocht is er al geweest vanaf 1948 en terecht! Je kunt gewoon heel simpel kortom concluderen, of je het wilt of niet, dat Israël de enige democratie in het Midden-Oosten is die constant onder druk staat wat betreft de eigen veiligheid. Laat ik je een andere vraag stellen: als je zou moeten kiezen, in welk land in het Midden-Oosten zou je het liefst willen wonen? Met je vrijdenkers mentaliteit was je in Gaza al dood geweest! Alsook in Libanon en in Syrië! En in Iran, wat dan niet echt tot het Midden-Oosten hoort was je met je huidige mentaliteit voor minimaal 20 jaar de gevangenis in gegaan. Of niet dan? Of Egypte? Zou dat een goede keus voor je geweest zijn? Die de Islamitische Broederschap naar Gaza hebben verbannen? Zo heel rooskleurig is het daar allemaal niet! Mijn definitieve keus zou toch echt Israël zijn hoor.
Maria schreef:
Vind je echt, dat ik hier op moet antwoorden?
Ik zou een antwoord zeker op prijs stellen! Gewoon hoe jij denkt hoe een vrijdenker van jouw kaliber er in Gaza momenteel aan toe zou zijn! Moet toch niet moeilijk zijn voor je? Of denk jij dat er inclusief Hamas een tweestatenoplossing mogelijk is?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 08 aug 2025 23:50
Peter van Velzen schreef: 08 aug 2025 06:51
lost and not found yet! schreef: 07 aug 2025 21:54
De UN staat je bij hoor in je strijd tegen Hamas! Ze doen zo ontzettend hun best, de UN verdient gewoon de Nobelprijs voor de vrede! Ze hebben alles zo ontzettend goed voor elkaar! Echt ontzagwekkend wat de UN klaarspeelt.

Resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst!

Ps, wat vond je van mijn inhoudelijke reactie op de UN?
Welke inhoudelijke reactie?
Ik zie een link naar een partijdige en een cynische opmerking.
Niet dat mijn persoonlijke mening er hier toe doet. Omdat ik de enige bent die hier modereert, tracht ik die er zoveel mogelijk buiten te laten. Is moeilijk, maar als je er naar vraagt krijg je dus geen antwoord.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef: 08 aug 2025 11:32
HierEnNu schreef: 08 aug 2025 11:19
dikkemick schreef: 08 aug 2025 10:34
:scissors:
Houd op met je trollengedrag!
Dit is geen trollen. Ik geef je de link erbij.
Of denk jij dat het bloedvergieten nu stopt?
HierEnNu maakte een melding van dit bericht waarin hij sprak over provocatie of karaktermoord.
Ik zie in dit bericht niets van beiden. Behalve in de quote van HierEnNu's eigen bericht.
"Houd op met je trollengedrag!" lijkt mij een provocatie.
Ik raadt jullie beiden nogmaals aan niet op al dan niet als zodanig bedoelde provocaties te reageren.
In plaats daarvan kun je beter de provocatie melden.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 08 aug 2025 14:01
Maria schreef: 08 aug 2025 12:52
Even serieus
Wat vind je hiervan?
Citaat uit https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2577501
dikkemick schreef: 08 aug 2025 10:34 Kritiek op kabinetsplan voor bezetting van Gaza-Stad • 'Satellietbeelden tonen troepenopbouw bij grens Gaza' https://share.google/VrEgZLWmebDPtffrB

De Britse premier Starmer noemt het plan van de Israëlische regering om Gaza-Stad te bezetten "verkeerd". In een verklaring dringt hij erop aan dat de regering het besluit heroverweegt. Volgens Starmer "draagt deze actie niets bij aan de beëindiging van het conflict of het bevrijden van de gijzelaars. Het enige waar het toe leidt, is meer bloedvergieten."

Er is weinig steun onder de bevolking voor het besluit. Opiniepeilingen wijzen uit dat ongeveer driekwart van de bevolking wil dat de oorlog stopt. Veel Israëliërs zijn bang voor het lot van de Israëlische gijzelaars die op 7 oktober 2023 door Hamas werden meegenomen en willen een einde aan de oorlog, in ruil voor de gijzelaars die nog vastzitten in Gaza."
Serieus? Wat ik daar van vind? Datte:

Dat het er op lijkt dat jij als medeforummer een modinteventie pleegt en daarmee
dikkemick feitelijk uit de wind zet. Wat mij betreft een prima manier van modereren hoor,
ware het niet dat eerder door Peter van Velzen namens het team herhaardelijk vriendelijk doch nadrukkelijk is verzocht dat dikkemick en ik niet meer op elkaar reageren. Ik heb toen laten weten dat ik me daaraan zal houden, mits dat wederzijds geldt.

Ik zie echter dat dikkemick sindsdien doorgaat met het plaatsen van reacties die op mij gericht zijn of waarin ik als persoon negatief neergezet word. Ik probeer me stil te houden, maar merk dat dit steeds meer voelt als een vrijbrief voor hem om door te gaan met sneren en persoonlijke aanvallen, terwijl mij het zwijgen wordt opgelegd.

Bedankt voor je interventie, mezelf teruglezend besef ik:
de Freethinkersdoctrine dwingt me een melding re maken en af te wachten.
Bedankt Maria voor de al of niet bewuste les in Freethinkdiscussie!

Je geeft geen antwoord op de vraag die gesteld werd, en in plaats daarvan begin je over de persoon die de vraag stelde,'
Je bent net als de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
Hou daar mee, op of er volgen maatregelen!

NB De reden dat ik als enige in dit topic modereer, is om andere moderatoren de gelegenheid te geven aan de discussie deel te nemen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef: 08 aug 2025 14:21
HierEnNu schreef: 08 aug 2025 14:01
Ik zie echter dat dikkemick sindsdien doorgaat met het plaatsen van reacties die op mij gericht zijn of waarin ik als persoon negatief neergezet word. Ik probeer me stil te houden, maar merk dat dit steeds meer voelt als een vrijbrief voor hem om door te gaan met sneren en persoonlijke aanvallen, terwijl mij het zwijgen wordt opgelegd.
Sorry, maar nu voel ik me benadeeld! Ik reageer nog slechts inhoudelijk op je en heb van moderatie (nog) niet de opdracht gekregen je volledig te negeren.
die opdracht komt er ook niet. Inhoudelijk reageren mag, klagen over je gesprekpartner is daarentegen ongewenst.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 08 aug 2025 11:19
dikkemick schreef: 08 aug 2025 10:34
HierEnNu schreef: 08 aug 2025 10:18
Vijf doelen:
Houd op met je trollengedrag!

Hou op met je onbeargumenteerde kritiek op het gedrag van je gesprekspartner!
Anders volgen er maatregelen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Harde kritiek op Israël om plan bezetting Gaza-Stad: 'Meer ondraaglijk lijden' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/sVgLeKLQT48Jrz64L

Ondanks steeds meer geluiden van kritiek zal Israël doorgaan. Ik lees de legertop, het rode kruis, Engeland, Turkije, de oppositie, VN mensenrechten en von der Leyen roept de Israëlische regering op het besluit te herzien

Wederom een voorspelling dat Israël zich hier niets van aantrekt.

Het Israëlische leger zal inderdaad oprukken totdat het onmogelijk wordt in Gaza te leven, voor ten minste een generatie. En zo zal het plan voor de etnische zuivering van Gaza worden doorgevoerd!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 09 aug 2025 08:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

lost and not found yet! schreef: 09 aug 2025 00:20
lost and not found yet! schreef: 07 aug 2025 22:16De achterdocht is er al geweest vanaf 1948 en terecht! Je kunt gewoon heel simpel kortom concluderen, of je het wilt of niet, dat Israël de enige democratie in het Midden-Oosten is die constant onder druk staat wat betreft de eigen veiligheid. Laat ik je een andere vraag stellen: als je zou moeten kiezen, in welk land in het Midden-Oosten zou je het liefst willen wonen? Met je vrijdenkers mentaliteit was je in Gaza al dood geweest! Alsook in Libanon en in Syrië! En in Iran, wat dan niet echt tot het Midden-Oosten hoort was je met je huidige mentaliteit voor minimaal 20 jaar de gevangenis in gegaan. Of niet dan? Of Egypte? Zou dat een goede keus voor je geweest zijn? Die de Islamitische Broederschap naar Gaza hebben verbannen? Zo heel rooskleurig is het daar allemaal niet! Mijn definitieve keus zou toch echt Israël zijn hoor.
Maria schreef:
Vind je echt, dat ik hier op moet antwoorden?
Ik zou een antwoord zeker op prijs stellen! Gewoon hoe jij denkt hoe een vrijdenker van jouw kaliber er in Gaza momenteel aan toe zou zijn! Moet toch niet moeilijk zijn voor je?
Die vraag heb je zelf al beantwoord.
Of denk jij dat er inclusief Hamas een tweestatenoplossing mogelijk is?
Je vraag impliceert met Hamas.
Ook dit is vragen naar de bekende weg en dus overbodig.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Stelling.

Nieuwe toekomstige ontwikkeling in het m. oosten:
Israël heeft zo'n ongelooflijke onschendbaarheid genoten in de VS en Europa dat het een volwaardige autoritaire apartheidsstaat dreigt te worden. Dat soort staten gaan niet lang mee. De zionistische visie stort zo in. Alleen de anti democraten steunen Netanyahu en co nu nog.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 09 aug 2025 09:17 Stelling.

Nieuwe toekomstige ontwikkeling in het m. oosten:
Israël heeft zo'n ongelooflijke onschendbaarheid genoten in de VS en Europa dat het een volwaardige autoritaire apartheidsstaat dreigt te worden. Dat soort staten gaan niet lang mee. De zionistische visie stort zo in. Alleen de anti democraten steunen Netanyahu en co nu nog.
Ik denk dat het laatste klopt.

Helaas vermoed ik ook, dat dat een grote meerderheid is.
Vermoedelijk omdat zoveel Zionisten stammen uit gebieden die altijd al ondemocratisch zijn geweest.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Heeft Tel Aviv een uitkijkpost? Wil dit met eigen ogen wel eens zien. Niet omdat ik gelijk heb (of uit leedvermaak) uiteraard. Pure interesse.

LIVE | Alle ontwikkelingen van de oorlog in het Midden-Oosten | De Telegraaf https://share.google/bgNO9H35O9UeBoOGH

Zij keren zich tegen het donderdag door de regering aangenomen plan van premier Benjamin Netanyahu om de aanvallen uit te breiden en de stad Gaza te bezetten. In hun ogen betekent dat de dood van de nog levende Israëlische gijzelaars in de Gazastrook. Een moeder van een gijzelaar, Einav Zangauker, zei dat Netanyahu heeft besloten "de gijzelaars te doden en Israël in een eeuwigdurende oorlog te storten".

Ze mogen "vrijwillig" vertrekken. Het dodental zal nog veel verder gaan oplopen...
Gazanen over volledige bezetting door Israël: 'Al wordt het mijn dood, ik verlaat Gaza niet' https://share.google/FFNlEjGfEbS0yzECk

Sderot cinema krijgt het druk!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 10 aug 2025 08:03 Heeft Tel Aviv een uitkijkpost? Wil dit met eigen ogen wel eens zien. Niet omdat ik gelijk heb (of uit leedvermaak) uiteraard. Pure interesse.

LIVE | Alle ontwikkelingen van de oorlog in het Midden-Oosten | De Telegraaf https://share.google/bgNO9H35O9UeBoOGH

Zij keren zich tegen het donderdag door de regering aangenomen plan van premier Benjamin Netanyahu om de aanvallen uit te breiden en de stad Gaza te bezetten. In hun ogen betekent dat de dood van de nog levende Israëlische gijzelaars in de Gazastrook. Een moeder van een gijzelaar, Einav Zangauker, zei dat Netanyahu heeft besloten "de gijzelaars te doden en Israël in een eeuwigdurende oorlog te storten".

Ze mogen "vrijwillig" vertrekken. Het dodental zal nog veel verder gaan oplopen...
Gazanen over volledige bezetting door Israël: 'Al wordt het mijn dood, ik verlaat Gaza niet' https://share.google/FFNlEjGfEbS0yzECk

Sderot cinema krijgt het druk!
Moedig, taai volk...
Onze wereld...
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israël graaft zich steeds dieper in en komt zo helemaal niet meer uit het moeras van aanslagen en oorlogen.

Wel fijn dat je daar getuige van kunt zijn middels Sderot Cinema! Snappen die bezoekers van dat attractiepark dit nu echt niet? Dat ze eigenlijk hun eigen ondergang staan te bekijken?
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 10 aug 2025 11:01 Israël graaft zich steeds dieper in en komt zo helemaal niet meer uit het moeras van aanslagen en oorlogen.

Wel fijn dat je daar getuige van kunt zijn middels Sderot Cinema! Snappen die bezoekers van dat attractiepark dit nu echt niet? Dat ze eigenlijk hun eigen ondergang staan te bekijken?
Je weet hoe dat kan gaan met volk hè ?
Trump, Bolsenaro,, Hitler, Le Pen, Wilders, Putin, Netanyahu etc.... en vervolgens 't dan flink voor je kiezen krijgen. Collectieven hebben soms/vrij vaak de neiging hun eigen graf te delven. Helaas nemen ze heel ellendig heel wat aardiger goed bedoelend volk met zich mee.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Zonder evacuatie Gazastad bezetten?

Dat zal bijna zeker ontaarden in oorlogsmisdaad.
NOS Nieuws - vandaag, 09:47 schreef:
Palestijnen in Gaza-Stad wanhopig: 'Ik ga niet weg, ik zal hier sterven'

"We sterven liever hier."

Hoe Israël de bezetting van Gaza-Stad voor zich ziet, is onduidelijk. In ieder geval wil premier Netanyahu dat alle inwoners naar de strook land in het zuiden vertrekken. Daarvoor stelt Israël 7 oktober 2025 als deadline. Twee jaar na de terreuraanslag van Hamas moeten alle Palestijnse burgers weg zijn uit Gaza-Stad.

De reacties variëren van wanhopig tot strijdbaar. "Bijna iedereen denkt dat er een gedwongen verplaatsing en bezetting komt, maar niemand zal weggaan", zegt een oudere man met een wandelstok. "Dat is ons al eerder aangedaan. We verhuisden, maar dat hadden we niet moeten doen. We maken die fout niet nog eens."

"Ondanks dat gaan we niet weg", zegt Salama. "Ik ben al oud en er zijn hier veel kinderen uit mijn familie. Ik kan niet weg, ik accepteer mijn lot."

"We zijn eerder weggegaan. Onderweg stierven er mensen. Dan gaan we liever hier dood."
Zolang burgers zich beperken tot weigeren evacuatie en daarmee niet aantoonbaar intentioneel deelnemen aan vijandelijkheden, zijn zij geen legitiem doelwit en dienen beschermd te worden.

Als zij echter over zouden gaan tot vrijwillig vormen van human shields,
- bewust positie innemen om aanvallen te [ver]hinderen,
verliezen zij die bescherming. Daarbij blijft de aanvaller
gebonden aan proportionaliteit en voorzorg.

Het Internationaal Strafhof hanteert een zeer strikte bewijsdrempel voor 'vrijwillig human shield':
- het moet aantoonbaar zijn dat de burger intentioneel deelnam aan vijandelijkheden.
Daaruit volgt dat de bewijslast bij Israël ligt. Het beginsel 'onschuldig tot schuld bewezen'
is hier niet van toepassing, omdat IHR bij twijfel burgers beschermt: in dubio pro civili.

Aanvallen op tunnels en andere militaire doelen zijn proportioneel toegestaan.
De verplichting om burgerslachtoffers te minimaliseren blijft.

ICC-perspectief

Het enkele feit dat iemand op een risicovolle locatie blijft, zelfs na waarschuwing, geldt
doorgaans niet als directe deelname. Bij twijfel over status moet de burger worden
beschermd: in dubio pro civili. Aangezien in Gazastad inmiddels wel een miljoen
burgers verblijven zou een aanval zonder voldoende evacuatie voorzienbaar buitensporig
burgerleed t.o.v. militair voordeel veroorzaken. Mij lijkt dat als oorlogsmisdaad vervolgd
te kunnen worden, zélfs als er sprake zou zijn van vrijwillige human shields.

Ik kan me hier en nu niet voorstellen dat, zonder de evacuatie, het IDF daartoe over zal gaan.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Plaats reactie