TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 aug 2025 09:08
HierEnNu schreef: ↑08 aug 2025 17:14
Die eis ken ik niet! Ik kan die ook niet terugvinden in de regels:
hoe kom je daarbij? Als het klopt ga ik namelijk vaak de fout in.
Ze staat ook (terecht) niet in de regels.
Men ziet echter (niet alleen op dit forum) dat men de eis indirect stelt.
Doordat men zonder Internet Link het beweerde meer en meer bij voorbaat verwerpt.
Een goed voorbeeld is dit:
Gebruikelijk was de vraag: "Heb je daar een bron over?"
Nu wordt dat meer en meer: 'Heb je daar een Link over?"
Nogmaals:
Dat is in mijn ogen de dood in de pot voor een discussie tussen
personen..
Uitsluitend reageren met kale links naar artikelen zonder eigen bijdragen is ook niet gewenst.
Als zodanig is dat idd. de dood in de pot voor een gedachtenwisseling in discussievorm tussen personen.
Vandaar ook opgenomen in de forumregels.
Een goede bron om je argumenten te staven en indien mogelijk een bijpassende link zodat het gecontroleerd kan worden, kan echter alleen een voordeel zijn, als je geloofd wil worden.
Zeker als hetgeen wat geponeerd wordt als een zekerheid geschreven wordt en niet duidelijk als een persoonlijke opinie.
Als die niet is te vinden of gewoon niet gegeven wordt, houdt een gedegen discussie op,
Wat overblijft is een gesprek, waarbij men de autoriteit van degene die een stelling poneert, moet aannemen en diens woorden moet geloven.
Zoals ik ooit een leraar hoorde zeggen, toen er werd getwijfeld aan zijn uitspraken, dat hij de autoriteit was zolang wij les van hem hadden.
En dat is nu juist niet des vrijdenkers.
Maar bij volwassenen te vergelijken met een onderonsje bij gelegenheid waar mensen samenkomen, met of zonder borrel.
Best ook wel mogelijk op freethinker, voor korte delen in een draad, zolang men dit maar in de gaten houdt.
Bij sterke meningsverschillen is het reëel om met gedegen bronnen te komen.
En als je hulp hebt van internet, ook meteen de link, het adres wat in je browser staat, mee te leveren.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.