[Mijn] Gevoelens van haat - reacties op moderatie.

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Gesloten
HierEnNu
Superposter

[Mijn] Gevoelens van haat - reacties op moderatie.

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 06 aug 2025 15:24
ChaimNimsky schreef: 06 aug 2025 13:15
dikkemick schreef: 06 aug 2025 12:56 Gezien het Israël topic heb jij NIETS over ethiek te zeggen.
Ga gewoon in op het argument in plaats van overal Israel bij te betrekken: medelijden voor de zwakkere is geen bewijs van hogere moraliteit, maar een reactie op onmacht en het pathologiseert kracht.
Dit topic gaat over "haat". In dit geval wordt jouw moraal, tav. het gedrag van de israëlische overheid ter sprake gebracht, zoals die blijkt in het genoemde topic.
Empathie is in tegenstelling sympathie een noodzaak om tot een (hoge) moraal te komen, zoals dat zich in West Europa heeft ontwikkeld.
Dat is niet altijd zo geweest.
Zie ook de moraal vlg. Machiavelli een aantal eeuwen geleden en nu nog in minder ontwikkelde landen.
Jouw uitspraken "al interesseren Palestijnen me na 7 oktober minder dan zo'n beetje al het andere op deze wereld."
En ook geen enkele empathie te voelen voor de gazaanse bevolking, zegt dan voldoende om de uitspraaak van dikkemick te legitimeren.
:shock:
Als jij daarmee die uitspraak bedoelt:
  • "Gezien het Israël topic heb jij NIETS over ethiek te zeggen."
en dus net als dikkemick vindt dat ChaimNimsky NIETS over ethiek te zeggen heeft,
dan wil ik heel graag weten of dat een persoonlijk statement is, OF
dat het moderatieteam hier unaniem achter staat.

Het is nogal niet niks! Miljaar zeg!
Zomaar ff een lid van Freethinker kaltstellen wat bijdrages aan ethiek betreft? Minsgenooi!

Nog afgezien van het feit dat je jouw persoonlijke mening ten aanzien van empathie als autoriteit probeert op te leggen, als een welhaast religieus dogma, terwijl bijvoorbeeld cognitief mededogen een veel rationelere basis vormt voor moraal.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
ChaimNimsky
Superposter

Re: [Mijn] Gevoelens van haat

Bericht door ChaimNimsky »

Nav. van je melding van viewtopic.php?p=666408#p666408
Dit topic gaat over "haat". In dit geval wordt jouw moraal, tav. het gedrag van de israëlische overheid ter sprake gebracht, zoals die blijkt in het genoemde topic.
Empathie is in tegenstelling sympathie een noodzaak om tot een (hoge) moraal te komen, zoals dat zich in West Europa heeft ontwikkeld.
Zie ook de moraal vlg. Machiavelli een aantal eeuwen geleden en nu nog in minder ontwikkelde landen.
Jouw uitspraken "al interesseren Palestijnen me na 7 oktober minder dan zo'n beetje al het andere op deze wereld."
En ook geen enkele empathie te voelen voor de gazaanse bevolking, zegt dan voldoende om de uitspraaak van dikkemick te legitimeren.
Ten eerste is het buitengewoon grof iemand te commanderen met: "Houd jij je koest..." hetgeen Dikkemick deed en wat ik heb gemeld. Maar als hij dat mag, mag iedereen het. Ten tweede, als iemand niet begrijpt dat Palestijnen mij sinds 7 oktober minder interesseren dan vrijwel al het andere in deze wereld, ontbreekt het die persoon aan empathie. Het heeft me veel gekost om de haat tegen die feestvierende zingende en dansende meute teboven te komen, toen mannen, vrouwen en kinderen door de straten dansten toen de lijken van Israelische slachtoffers en de halfnaakte vrouwenlijken door de straten van Gaza werden geparadeerd -- en dat is een hele prestatie. Ten derde dient empathie niet verward te worden met liefde of sympathie. Het vereist bijvoorbeeld een buitengewoon empathisch vermogen van een inlichtingenofficier om nauwkeurig aan te voelen hoe en waar zijn ondervragingssubject psychologisch kan worden gebroken. Ten slotte gaat dit topic niet over Israël, maar over ethische kwesties, en zijn redenering is daarmee eenvoudig te weerleggen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu en Nimsky

Iemand die totaal geen sympathie kan opbrengen voor kinderen, (zwangere) vrouwen en uitgehongerdw burgerbevolking, waarbij deze MENSEN als grofvuil worden behandeld met een idee om ze in een woestijn te dumpen.
Als een zelfde iemand geen uitspraak doet over het klootschieten en dus bewust blijft negeren EN een leed- uitkijkpost gaat bezoeken

Dan heeft zo iemand niets te zeggen over ethiek omdat zo iemand duidelijk te kennen geeft volkomen inhumaan te zijn.

Echter, ik modereer niet want dan had Nimsky allang exit geweest met deze onethische inhumane houding.

En jij? Jij (HierEnNu) schuurt ertegenaan. Waarom? Omdat je geen antwoorden durft te geven op deze ethische vragen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

@ Maria

Die eerste zin in jouw modinfo hier:
  • "Nav. van je melding van viewtopic.php?p=666408#p666408"
staat nu wel in het origineel, maar stond er nog niet op het moment dat ik je citeerde!
In het origineel is ook niet zichtbaar dat jij dat pas later hebt toegevoegd.
Dar wil ik alleen ff vermelden om misverstanden te voorkomen, mag je verder negeren!
ChaimNimsky schreef: 06 aug 2025 15:57
Nav. van je melding van viewtopic.php?p=666408#p666408
:scissors:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 06 aug 2025 16:03 HierEnNu en Nimsky

:scissors: [-X [-X [-X [-X [-X
Ons gesprek gaat over gevoelens van haat, niet over Israël/Palestina.

Als hier al iemand kaltgestelt zou moeten worden door moderator,
dan ben jij dat, omdat je zo door en door vervuld bent met haat,
zowel jegens alles wat maar naar Israël ruikt als tegen medeforummers,
dat jij niet eens meer voldoende moraal of fatsoen op kunt brengen,
om gewoon volgens de regels on-topic te blijven.

Dit is slechts mijn mening, maar stevig onderbouwt door jou zelf, door hoe jij je gedraagt:
  • Daarmee wordt ook jouw doel voor het gehele forum duidelijk!
    Topickaping, na topickaping, met als doel Israël en pro-Israëliërs bashen,
    oftewel een slotje forceren, zodat het in ieder geval niet over iets anders kan gaan!
Jouw haat verblindt niet alleen jouzelf, het is zich als een
kankergezel doorheen geheel dit forum heen aan het vreten!
Gesloten