Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 00:00
Gerard R. schreef: 23 jul 2025 23:54
lost and not found yet! schreef: 23 jul 2025 23:51

We doen het alleen heel selectief! Ik heb jou nooit gelezen over Druzen, Koerden, Yeminieten of mensen uit Soedan! Selectieve verontwaardiging? Van jou? Waarom?

Ps, geld uiteraard ook voor Bonjour.
Dacht je dat me iets aan mijn waarneming mankeert? In Gaza is de apocalyps bijna volledig.
In Sudan is het nóg veel erger.
Selectief dus!
Ik dacht het niet. Sudan heb ik hier op dit forum genoemd, Jemen, Syrië, Libanon, Gaza, Westbank, Kurden ook een enkele keer en ik ben juist nogal begaan met volkeren onder moord en doodslag.
Je schrijft maar wat volgens mij.
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel. Maar blijf menselijk..!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 00:02
Bonjour schreef: 23 jul 2025 23:54
lost and not found yet! schreef: 23 jul 2025 23:38 Ps, Bonjour schreef:

Waarom ben je er eigenlijk nog?
Om racisme te bestrijden.
Echt lachen met jou als je niet serieus bent! Wat een giller! Jammer dat je hem zelf niet doorhebt! Maar slaap lekker voor zo!

Ps, als je eerlijk naar jezelf zou zijn was je al weggeweest!
Ik maak geen grappen als een volk uitgemoord wordt. Ik maak geen grappen over de Holocaust en niet over Gaza.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Gerard R. schreef: 24 jul 2025 00:04
Gerard R. schreef: 23 jul 2025 23:54
Dacht je dat me iets aan mijn waarneming mankeert? In Gaza is de apocalyps bijna volledig.
In Sudan is het nóg veel erger.
Selectief dus!
Ik dacht het niet. Sudan heb ik hier op dit forum genoemd, Jemen, Syrië, Libanon, Gaza, Westbank, Kurden ook een enkele keer en ik ben juist nogal begaan met volkeren onder moord en doodslag.
Sorry, die heb ik niet meegekregen dan! Ik trek mijn post in!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 24 jul 2025 00:08
Gerard R. schreef: 24 jul 2025 00:04

Selectief dus!
Sorry, die heb ik niet meegekregen dan! Ik trek mijn post in!
Oké.
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel. Maar blijf menselijk..!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Misschien is de tijd wel voorbij waar veel mensen nog rekeningen wensen te houden met de gevoeligheden van mensen die genocide suporten of zelfs toejuichen. De hele wereld kijkt in afschuw toe, daar moet toch iets van binnenkomen?

Misschien is de tijd wel voorbij voor mensen die andere mensen dehumaniseren door ze beesten de noemen en erger, ongedierte. Als dat geen nazi-retoriek is wat dan wel?

Misschien is dit wel de tijd waarop mensen die om mensen geven mensen die zionistische entiteit en hen die haar volgen waarschuwen dat ze steeds verder afglijden op een schaal waar je je niet op wilt bevinden. In plaats van te schreeuwen dat iets niet gezegd mag worden kun je ook kijken of er misschien ergens een kleine kern van waarheid in zit, hoe moeilijk ook.

Misschien is dit wel de tijd om onder ogen te komen dat mensen die gevallen zijn voor de zionistische propaganda van de zionistische entiteit zich al heel lang op die gevaarlijke geleidende schaal naar beneden hebben bevonden en dat die schaal nu een scherpe zwaai naar beneden heeft gemaakt.

Weglopen is gemakkelijker dan de ogen te openen voor de werkelijkheid.

Het is moeilijk onder ogen te komen wanneer je veranderd bent in degene die je haat omdat ie je hele familie op de één of andere manier om heeft gebracht.

Soms is een trauma te groot om te vatten en dus is veranderen in een dader de enige uitweg die helpend lijkt.

Niemand zegt hier dingen om de ander te pesten of te treiteren, tenminste dat mag ik hopen.

Hier zijn mensen die om mensen geven. Hier zijn mensen met een goed hart

Bedenk je dat, voor je die ander afmaakt.
Laatst gewijzigd door Mus op 24 jul 2025 00:49, 6 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 23 jul 2025 23:55 Schaamte hoort bij wie onterecht met nazi-retoriek smijt.
Schaamte hoort bij wie mensen verdedigt die nazi-praktijken uitoefenen
Dat is een retorische omdraaiing. Je beweert dat jouw nazi-vergelijking terecht is en schuift de schuld vervolgens door naar iedereen die niet meegaat in je extreme framing. Die zouden dan nazi-praktijken verdedigen. Dat is een valse dichotomie.

Het gebruiken van nazi-termen als politieke analogie is problematisch. Deze woorden zijn onlosmakelijk verbonden met de industriële, systematische genocide op zes miljoen Joden in gaskamers en medische experimenten. Ze ontstonden niet als politiek sjabloon, maar als technische termen binnen een moordmachine.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

En nou is het weer eens genoeg Bonjour! Weet je überhaupt Nazi-praktijken zijn?! Echt verstand van? Nou!

Tegen acht mei 1945, na afgerond vijfeneneenhalf jaar oorlog:

"Nazi-Duitsland had zes miljoen Joden, drie miljoen Sovjet-krijgsgevangenen, acht miljoen niet-Joodse Sovjet, Poolse en Servische burgers, bijna een half miljoen Roma en Sinti, een kwart miljoen mensen met een handicap, vele duizenden politieke tegenstanders, 'asocialen', homoseksuelen en Jehova's Getuigen vermoord. Duitse troepen hadden de Balkan en Oost-Europa verwoest."

(Citaat uit Frank Trentmann, Out of the Darkness. The Germans 1942-2022 (Londen 2024), Introduction xxvii-xxviii, vertaling ondergetekende.)
Laat we eens met deze cijfers beginnen...
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 24 jul 2025 00:34 En nou is het weer eens genoeg Bonjour! Weet je überhaupt Nazi-praktijken zijn?! Echt verstand van? Nou!

"Nazi-Duitsland had zes miljoen Joden, drie miljoen Sovjet-krijgsgevangenen, acht miljoen niet-Joodse Sovjet, Poolse en Servische burgers, bijna een half miljoen Roma en Sinti, een kwart miljoen mensen met een handicap, vele duizenden politieke tegenstanders 'asocialen', homoseksuelen en Jehova's Getuigen vermoord. Duitse troepen hadden de Balkan en Oost-Europa verwoest."

(Citaat uit Frank Trentmann, Out of the Darkness. The Germans 1942-2022 (Londen 2024), Introduction xxviii, vertaling ondergetekende.)
Weet jij wat de gevolgen voor de geest zijn mbt een dergelijk trauma. En weet je wat er kan gebeuren en gebeurd wanneer dat niet op de juiste manier wordt behandelt?

Je kan veranderen in een dader en dat is wat gebeurd en is gebeurd. Er is geen excuus, nooit niet, een onschuldig volk op te laten draaien voor wat jou volk is aangedaan, dat is een halsmisdaad. Besef jij dat B.S.?

Jullie zijn niet langer de slachtoffers, jullie zijn veranderd in daders ook wanneer goedkeuring geeft aan een terroristisch regime dat een ander volk terroriseert en vermoord. Ben je in staat daar de verantwoordelijkheid voor te nemen of kijk je liever weg?

Geloof me dat toegeven dat je verworden bent tot dader - goedkeuring geven aan een terroristische regime dat een ander volk terroriseert en vermoord voelt het zelfde als wanneer je zelf de misdaden begaan hebt - is vele malen moeilijker en zwaarder is dan je te verbergen achter slachtofferschap. Jullie kiezen de easy way out.

En ja, ik weet uit ervaring waar ik het over heb.

Ik ben in staat geweest jou volk te vergeven voor wat ze mijn volk hebben aangedaan en aan doen. Dat neemt niet weg dat ik zomaar toelaat dat hier mensen die de waarheid zeggen door mensen als jij, ChaimNimksy, lost and not found yet, of die ander kwibus, worden gehekeld.

Stop met waar je mee bezig bent. Bonjour weet wat nazi-praktijken zijn ieder hier weet wat nazi-praktijken zijn, daarom herkennen we het ook en proberen we jullie te waarschuwen met woorden die we gebruiken. Pak deze kans, want het is een kans op genezing van jullie zeer reeële diepe verwonding.
Laatst gewijzigd door Mus op 24 jul 2025 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Mus, je kan mij als vijand beschouwen. De handschoenen zijn uit. (Dat giftige ge-jij'en trouwens.)

Sowieso volledig voorbij gaan aan de post trouwens. Weten waar je hebt over het in plaats van zomaar met 'Nazi's' gaan strooien. En dat geldt voor de nodigen hier. Ik denk dat de meesten hier helemaal niet 'echt' weten wat 'Nazi-praktijken' zijn, en daar sowieso geen propaganda-onafhankelijke kijk meer op hebben.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 24 jul 2025 01:46 Mus, je kan mij als vijand beschouwen.

Sowieso volledig voorbij gaan aan de post trouwens. Weten waar je hebt over het in plaats van zomaar met 'Nazi's' gaan strooien. En dat geldt voor de nodigen hier.
Dan weet jij niet waar je het over hebt, dan heb je het verleden niet doorleeft. Hier wordt niet zomaar lichtzinnig, alsof het niks is, met Nazi-termen gesmeten, door niemand. Probeer eens wat introspectie voor je van alles terug gooit omdat je de werkelijkheid niet aan kan.

Zoals gezegd, dit is een kans op genezing!

Ik zie verder geen vijanden B.S. Ik zie hier mensen met een verwond hart dat zijn ellende uitschreeuwt, niemand uitgezonderd.

Ik weet wat trauma kan doen en hoe je van daaruit kan handelen. Hoeveel pijn ik zelf ook heb, ik zal een ander met een hart vol pijn nooit veroordelen omdat ik als ervaringsdeskundige weet hoe dat voelt. Ik weet daarom ook dat de dagdagelijks heelmeesters die we tegenkomen niet zachtzinnig te werk gaan of hoeven te gaan. En geloof me, wanneer ik zeg , dat ik geschreeuwd heb wanneer er alleen nog maar naar mijn wonden gewezen werd door goedwillende mensen, dat dan klopt. Ik heb op de plek gestaan waar jullie staan.
Echte heelmeesters, meestal gewone mensen, confronteren, raken je in het hart van je pijn om je een kans te geven jezelf te genezen. Het is een ongelooflijke harde en moeilijke weg, maar hij is te doen wanneer je eerlijk kunt zijn.

En ja, natuurlijk mag je een kans weggooien - er komt wel weer een volgende kans. Trauma laat zich niet zomaar wegduwen, het zal altijd, overal, in welke vorm dan ook, groot of klein, zijn gezicht laten zien, tot het dat monster werkelijk in de bek hebt gekeken. Misschien ga je dat wel nooit doen, ook niks mis mee, ieder zijn ding. E.e.a.neemt verder niet weg dat anderen daardoor niet hun hart zouden mogen uitstorten in de bewoordingen zoals zij dat doen, omdat jij en de jouwen het weigeren bij zichzelf naar binnen te gaan om eens te kijken of er misschien een kern van waarheid in die bewoordingen zou kunnen zitten.

In principe heeft ieder mens een intrinsiek weten mbt tot wat goed en fout is, al is die stem soms nauwelijks tot niet langer hoorbaar vanwege bv trauma.

Oh, en, oh ja, ik vind het prima wanneer jij en de anderen een vijand in mij zien. Het doet me niet zoveel eerlijk gezegd, ik heb wel voor hetere vuren gestaan dan dat.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 23 jul 2025 23:03
Bonjour schreef: 23 jul 2025 20:37 De Israëli's beschouwen de Palestijnen als untermenschen
Dat is nogal een beschuldiging. Dus je vergelijkt Israel met de nazi’s. Dat is geen analyse, dat is een moreel failliet in woorden. Je reduceert miljoenen mensen tot karikaturen om je punt te maken. Je bewijst dat je het morele kompas kwijt bent.
Wil JIJ je mond houden over moraal aub? Moreel gezien is jouw heilige land volkomen failliet.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 24 jul 2025 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 23 jul 2025 23:28
ChaimNimsky schreef: 23 jul 2025 23:23
lost and not found yet! schreef: 23 jul 2025 23:09

En dat als eigenaar van een vrijdenkersforum! Moreel failliet!
De eigenaar van een vrijdenkersforum die nazi soundbites gebruikt en miljoenen mensen tot karikaturen reduceert om z’n punt te maken, bezig met dezelfde ontmenselijking die hij zegt te bekritiseren.
Feit is, dat ik na deze post serieus overweeg om helaas na bijna 20 jaar, overweeg om afscheid te nemen van dit zogenaamde vrijdenkersforum!
Omdat de vrijdenkers testikelschieten afkeuren? Omdat ze tegen concentratiekampen zijn? Of omdat ze wat vinden van uitkijkposten met verrekijkers?

Weet niet wat ik lees hier. De moreel failliete pro's gaan met gestrekt been in de aanval, terwijl de hele wereld inmiddels doorheeft dat Israël misdaden tegen de menselijkheid begaat. Enige is dat ze te LAF zijn (uit eigen belang) om in te grijpen.

Ongelooflijk dit! Gelukkig voor hen lees ik dat een totaal gebrek aan moraal hier is toegestaan.
(memberlist.php?mode=viewprofile&u=5250)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nederland veroordeelt Israël, maar sancties blijven uit: 'Ondraaglijk hypocriet' https://share.google/k4tn88F5bN3hUBS7G

In een recente verklaring zeggen Nederland en tientallen andere landen dat "het lijden van de burgers in Gaza een nieuw dieptepunt heeft bereikt". Er wordt gedreigd met "vervolgstappen" als Israël de oorlog niet beëindigt. Wat die vervolgstappen zouden inhouden, is niet duidelijk.

Mij wel Die zijn er niet. Ook onze staat is het morele kompas volledig kwijt. Dan zeg ik: Kom maar op met die concentratiekampen. Uitkijjpostje voor scholieren en toeristen erbij zodat ze getuige kunnen zijn van de endlosung! En dat woord neem ik niet terug want dit is exact wat er op dit moment gaande is. Uitroeiing van untermenschen.

Volkomen van de pot gerukt dat beleid in dat heilige
land! En hier? Hier wordt het Goddomme gepromoot door de pro's. En....het wordt getolereerd omdat je iedere moraal mag aanhangen. Zelfs het totaal ontbreken ervan!

Open de krant. Grote foto van een moeder(!) met een ondervoed 2 jarig kindje in haar armen.
Helaas mag ik geen foto manipuleren door er 1 van een concentratiekamp uit WOII naast te zetten maar de gelijkenis is treffend!
A h, nog meer foto's. De 32 jarige (ouder wordt ie niet... overleden) Rahil Rasras woog 25 kilo.
Foto van de 14 jarige vel over been Abdul Jawad al-Ghalban: Wordt gewassen om in de kist te kunnen leggen.

Nootjes erbij!!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nog meer nootjes. Genieten van de foto! Dat is wel wat Sjekel waard.

De situatie kon nóg erger: waarom er nu alweer een noodklok over Gaza luidt | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/kYdY6mH78huaptTxH

Na 28 landen riepen woensdag ook 111 hulporganisaties op tot actie

Maar hier blijven sommigen emotieloos en zonder enig moreel besef Israël verdedigen.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 24 jul 2025 00:34 En nou is het weer eens genoeg Bonjour! Weet je überhaupt Nazi-praktijken zijn?! Echt verstand van? Nou!

"Nazi-Duitsland had zes miljoen Joden, drie miljoen Sovjet-krijgsgevangenen, acht miljoen niet-Joodse Sovjet, Poolse en Servische burgers, bijna een half miljoen Roma en Sinti, een kwart miljoen mensen met een handicap, vele duizenden politieke tegenstanders, 'asocialen', homoseksuelen en Jehova's Getuigen vermoord. Duitse troepen hadden de Balkan en Oost-Europa verwoest."

(Citaat uit Frank Trentmann, Out of the Darkness. The Germans 1942-2022 (Londen 2024), Introduction xxvii-xxviii, vertaling ondergetekende.)
We hoeven daarvoor slechts naar Gaza te kijken.

De schaal is kleiner maar dat argument van je is niet relevant, het uitgangspunt is het zelfde, zich ontdoen van een ander volk in dit geval de Filistijnen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie