B.S. schreef: ↑24 jul 2025 01:46
Mus, je kan mij als vijand beschouwen.
Sowieso volledig voorbij gaan aan de post trouwens. Weten waar je hebt over het in plaats van zomaar met 'Nazi's' gaan strooien. En dat geldt voor de nodigen hier.
Dan weet jij niet waar je het over hebt, dan heb je het verleden niet doorleeft. Hier wordt niet zomaar lichtzinnig, alsof het niks is, met Nazi-termen gesmeten, door niemand. Probeer eens wat introspectie voor je van alles terug gooit omdat je de werkelijkheid niet aan kan.
Zoals gezegd, dit is een kans op genezing!
Ik zie verder geen vijanden B.S. Ik zie hier mensen met een verwond hart dat zijn ellende uitschreeuwt, niemand uitgezonderd.
Ik weet wat trauma kan doen en hoe je van daaruit kan handelen. Hoeveel pijn ik zelf ook heb, ik zal een ander met een hart vol pijn nooit veroordelen omdat ik als ervaringsdeskundige weet hoe dat voelt. Ik weet daarom ook dat de dagdagelijks heelmeesters die we tegenkomen niet zachtzinnig te werk gaan of hoeven te gaan. En geloof me, wanneer ik zeg , dat ik geschreeuwd heb wanneer er alleen nog maar naar mijn wonden gewezen werd door goedwillende mensen, dat dan klopt. Ik heb op de plek gestaan waar jullie staan.
Echte heelmeesters, meestal gewone mensen, confronteren, raken je in het hart van je pijn om je een kans te geven jezelf te genezen. Het is een ongelooflijke harde en moeilijke weg, maar hij is te doen wanneer je eerlijk kunt zijn.
En ja, natuurlijk mag je een kans weggooien - er komt wel weer een volgende kans. Trauma laat zich niet zomaar wegduwen, het zal altijd, overal, in welke vorm dan ook, groot of klein, zijn gezicht laten zien, tot het dat monster werkelijk in de bek hebt gekeken. Misschien ga je dat wel nooit doen, ook niks mis mee, ieder zijn ding. E.e.a.neemt verder niet weg dat anderen daardoor niet hun hart zouden mogen uitstorten in de bewoordingen zoals zij dat doen, omdat jij en de jouwen het weigeren bij zichzelf naar binnen te gaan om eens te kijken of er misschien een kern van waarheid in die bewoordingen zou kunnen zitten.
In principe heeft ieder mens een intrinsiek weten mbt tot wat goed en fout is, al is die stem soms nauwelijks tot niet langer hoorbaar vanwege bv trauma.
Oh, en, oh ja, ik vind het prima wanneer jij en de anderen een vijand in mij zien. Het doet me niet zoveel eerlijk gezegd, ik heb wel voor hetere vuren gestaan dan dat.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.