Zonder auto en terug naar af.

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Zonder auto en terug naar af.

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Vorige woensdag werd ik autoloos, het ging me aan mijn hart, maar het is beter zo.

Ik reageerde niet snel genoeg meer en dan kan men door ervaring het nog wel een tijdje uitzingen,maar vroeg of laat gaat het mis.

De wagen was wel 16jaar oud maar nog in prima conditie met heel weinig kilometers. (na aankoop ging ik onverwacht snel met vervroegd pensioen)

Ik zit nu op een driewieler te wachten, en die zou er eind van de week zijn.
Toen ik zes was had ik er ook eentje, dus ben ik weer bij af. 8*)

Ik ben wat wezen lopen om wat te kopen en nu blijkt dat ik in een belabberde conditie ben.
Hopelijk wekt die fiets positief met steeds wat verdere ritjes.
Zit ik toch nog in de winst. :lol:
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Re: Timmermans gaat als Kok II??

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 jun 2025 14:48:scissors:
Verleden week mijn wagen verkocht en nu dit weer. :lol:
Ik heb nadat ik mijn auto wegdeet zeker een halfjaar afkickverschijselen gehad.

Soms wilde ik boodschappen gaan doen, kwam buiten, zag dat de auto er niet stond en
ging van teleurstelling terug naar binnen en ging ff een half uurtje op bed liggen.
Pas nadat ik mijn rijbewijs heb laten verlopen en een echt goede fiets heb gekocht heb ik er geen last meer van ... behalve als het regent. Gelukkig regent het maar heel zelden in LimLand! :^o
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Timmermans gaat als Kok II??

HierEnNu schreef: 26 jun 2025 16:13
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 jun 2025 14:48:scissors:
Verleden week mijn wagen verkocht en nu dit weer. :lol:
Ik heb nadat ik mijn auto wegdeet zeker een halfjaar afkickverschijselen gehad.

Soms wilde ik boodschappen gaan doen, kwam buiten, zag dat de auto er niet stond en
ging van teleurstelling terug naar binnen en ging ff een half uurtje op bed liggen.
Pas nadat ik mijn rijbewijs heb laten verlopen en een echt goede fiets heb gekocht heb ik er geen last meer van ... behalve als het regent. Gelukkig regent het maar heel zelden in LimLand! :^o
Ik heb een fiets gekocht, maar die is nog niet afgeleverd.

Zit om het hand, want de winkels zitten net te ver weg om te lopen.

Wel zijn we nu Off Topic denk ik.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Zonder auto en terug naar af.

Bericht door Peter van Velzen »

Ik heb dit onderwerp verplaatst naar persoonlijke onderwerpen.
Ik hoop dat jou optimisme je helpt om je conditie te verbeteren.
Ik ga nu even aan de mijne werken!
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef: 27 jun 2025 03:10 Ik heb dit onderwerp verplaatst naar persoonlijke onderwerpen.
Ik hoop dat jou optimisme je helpt om je conditie te verbeteren.
Ik ga nu even aan de mijne werken!
Het is hier inderdaad wat beter op zijn plaats.

Veel succes met je werk aan je conditie.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 jun 2025 15:49 Vorige woensdag werd ik autoloos, het ging me aan mijn hart, maar het is beter zo.

Ik reageerde niet snel genoeg meer en dan kan men door ervaring het nog wel een tijdje uitzingen,maar vroeg of laat gaat het mis.

De wagen was wel 16jaar oud maar nog in prima conditie met heel weinig kilometers. (na aankoop ging ik onverwacht snel met vervroegd pensioen)

Ik zit nu op een driewieler te wachten, en die zou er eind van de week zijn.
Toen ik zes was had ik er ook eentje, dus ben ik weer bij af. 8*)

Ik ben wat wezen lopen om wat te kopen en nu blijkt dat ik in een belabberde conditie ben.
Hopelijk wekt die fiets positief met steeds wat verdere ritjes.
Zit ik toch nog in de winst. :lol:
Eën van de nadelen van het ouder worden.
Ik rijd heel weinig en ook mijn auto is van 2016 en met heel weinig kilometers op de teller.
Maar ik moet er niet aan denken zonder te moeten.

Goed dat je positief kunt blijven denken.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

Ik heb mijn auto een paar jaar geleden al weg gedaan. Niet vanwege mijn leeftijd maar omdat ik hem niet echt nodig heb.Ik kan heel veel met fiets en OV af. Voor mijn werk kan ik eventueel een autopool gebruiken en privé neem ik een Greenwheels of Mywheels maar dat gebeurt misschien 5 keer per jaar.
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Mijn schoonvader, 93, heb ik zijn elektrische fiets "afgepakt". Feitelijk gekocht voor een schappelijk bedrag nadat hij ywee keer was gevallen (gelukkig zonder ernstig letsel).

Hij wilde toen ook een driewieler. We zijn langs de medicare of zoiets gegaan waar je er dan een kan huren voor een schappelijke prijs. Wel eerst een proefritje. Na honderd meter kreeg hij de trappers niet meer rond vanwege vermoeidheid. Los van de bijna ongelukken over die afstand was het voldoende om ervan af te zien.

N.a.v. je opmerking over conditie :wink:. Oprecht veel succes en plezier met je nieuwe fiets (en de daarbij behorende conditie verbetering :)).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik heb ooit iets bedacht wat ik het postcode-rijbewijs ben gaan noemen. Wanneer iemand niet meer in staat is volwaardig auto te rijden, is hij meestal nog wel in staat in de buurt te rijden. Dus een rijbewijs om nog wel buiten drukke tijden naar het winkelcentrum te rijden en dat soort ritjes zou dan nog wel leuk zijn. Dat zou je kunnen regelen door de postcodes toe te voegen waar gereden mag worden. Ouderen kunnen dan langer zelfstandig blijven.

Maar uiteindelijk houd het op.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Bonjour schreef: 27 jun 2025 15:27 Ik heb ooit iets bedacht wat ik het postcode-rijbewijs ben gaan noemen. Wanneer iemand niet meer in staat is volwaardig auto te rijden, is hij meestal nog wel in staat in de buurt te rijden. Dus een rijbewijs om nog wel buiten drukke tijden naar het winkelcentrum te rijden en dat soort ritjes zou dan nog wel leuk zijn. Dat zou je kunnen regelen door de postcodes toe te voegen waar gereden mag worden. Ouderen kunnen dan langer zelfstandig blijven.

Dat is nog maar de vraag. Soms stapt men over op scootmobielen. Maar dan is men echt een gevaar voor zichzelf.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Bonjour schreef: 27 jun 2025 15:27 Ik heb ooit iets bedacht wat ik het postcode-rijbewijs ben gaan noemen. Wanneer iemand niet meer in staat is volwaardig auto te rijden, is hij meestal nog wel in staat in de buurt te rijden. Dus een rijbewijs om nog wel buiten drukke tijden naar het winkelcentrum te rijden en dat soort ritjes zou dan nog wel leuk zijn. Dat zou je kunnen regelen door de postcodes toe te voegen waar gereden mag worden. Ouderen kunnen dan langer zelfstandig blijven.

Mooi idee.
Misschien…
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Heb jaren zonder auto gedaan en pas laat mijn rijbewijs gehaald. Had er geen behoefte aan en kon vrijwel alles per (brom)fiets doen.
Grote nadeel was de afhankelijkheid van anderen bij feestjes e.d wat verder weg.
Verder heb ik een broertje dood aan autorijden omdat er in dit land altijd iets is en je 9 van de 10 keer in een file terecht komt.
Daarbij is het natuurlijk ook een enorme melkkoe!

Echter, overwegen we nu wel een camperbusje aan te schaffen. Hopelijk gaat dat bevallen. Vast oefenen voor na het pensioen over een jaar of 7 a 8
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 jun 2025 21:18 Heb jaren zonder auto gedaan en pas laat mijn rijbewijs gehaald. Had er geen behoefte aan en kon vrijwel alles per (brom)fiets doen.
Grote nadeel was de afhankelijkheid van anderen bij feestjes e.d wat verder weg.
Verder heb ik een broertje dood aan autorijden omdat er in dit land altijd iets is en je 9 van de 10 keer in een file terecht komt.

Echter, overwegen we nu wel een camperbusje aan te schaffen. Hopelijk gaat dat bevallen. Vast oefenen voor na het pensioen over een jaar of 7 a 8
Na alle terechte redenen gelezen te hebben om geen auto aan te schaffen,
lees ik dat je een camperbusje aan wil schaffen ...
... om vast te oefenen voor na het pensioen over een jaar of 7 a 8!

Nou heb ik me al vaker verbaasd over wat je zoal uitkraamt en
ben gaan beseffen dat zulks uiteraard ligt aan mijn interpretatie,
dus zo ook nu natuurlijk, maar toch dit vraagje naar jouw gevoel:
  • voel jij je daarbij niet hypocriet?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ahh! Wat leuk, een autotopic!

Auto’s zijn altijd mijn hobby geweest en nog steeds.Ook al heb ik de leeftijd van de meesten in dit topic nog niet bereikt, de meeste boterhammen heb ook ik al op.

Ik zou niet zonder auto kunnen, en niet alleen voor m’n werk. Ik ben ook lid van een stichting die dagen organiseert om te rijden met zowel sportwagens als hypercars voor kinderen met een ernstige ziekte of kinderen die niet goed mee kunnen komen, door wat voor oorzaak dan ook, in de huidige maatschappij. En dat geeft oprecht veel voldoening.

Verder hebben we hier waar ik woon een clubje van ongeveer 10 personen waar we regelmatig op een zonnige zondag Duitsland in trekken om ons te bevredigen aan de niet geldende maximum snelheid. Snelheden dik boven de 300km/h zijn dan eerder regel dan uitzondering.

Ik wens iedereen heel veel succes met het wel of niet hebben van een auto of de eventuele alternatieven.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 30 jun 2025 21:50
dikkemick schreef: 30 jun 2025 21:18 Heb jaren zonder auto gedaan en pas laat mijn rijbewijs gehaald. Had er geen behoefte aan en kon vrijwel alles per (brom)fiets doen.

Na alle terechte redenen gelezen te hebben om geen auto aan te schaffen,
lees ik dat je een camperbusje aan wil schaffen ...
... om vast te oefenen voor na het pensioen over een jaar of 7 a 8!

Nou heb ik me al vaker verbaasd over wat je zoal uitkraamt en
ben gaan beseffen dat zulks uiteraard ligt aan mijn interpretatie,
dus zo ook nu natuurlijk, maar toch dit vraagje naar jouw gevoel:
  • voel jij je daarbij niet hypocriet?
Hypocriet? Wat een vreemde opmerking! Ik vind normaal autogebruik niets aan omdat je altijd vast komt te staan.
Een dergelijk busje gebruik je voor je plezier en kun je op tijden mee rijden dat iedereen op bed ligt.
En ja, ik weet het: Dan wordt er door (rokende) wegwerkers aan de weg gewerkt.
Maar....ik wil het een kans geven.

Tenminste, als jij daar akkoord mee gaat natuurlijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie