Beste Gerard R,Gerard R. schreef: ↑06 jun 2025 23:04Ik snap de gedachtengang, maar dan eindigt het nooit, schat ik maar zo.lost and not found yet! schreef: ↑06 jun 2025 22:55Dat hangt denk ik volkomen af van wat de komende onderhandelingen gaan bieden. De onderhandelaars van Hamas die iets te zeggen hebben zitten in Quatar en daar zullen Israëlische en andere onderhandelaars naar toe moeten om wat te bewerkstelligen. Gaat niet makkelijk en zal zoals ik het kan overzien niet eind volgende week klaar zijn. Ik denk niet dat er iemand in het IDF denkt, er zijn er nog 2 miljoen te gaan. De eerlijkheid gebied mij te zeggen, zoals ik al zo vaak op dit forum gedaan heb, dat de rigoureuze aanpak van Netanyahu en zijn ultra rechtse regering ook mij totaal niet aanstaat. Maar ik kan eigenlijk steeds meer begrijpen waarom deze zich steeds harder opstellen. Kijk alleen een paar pagina’s terug dat iemand als oplossing stelt dat de staat Israël opgeheven dient te worden en dat daar samengeleefd moet worden met Arabieren, Joden, Druzen en wat er nog meer woont en als voorbeeld Libanon geeft. Libanon, al decennia verdeelt door stammenoorlogen. En dat gaat op dat stukje land wat nu Israël heet wél lukken? Come on, give me a break. Denk je echt dat de staat Israël gaat opgeven waar ze nu nog steeds voor moeten vechten? Serieus?Gerard R. schreef: ↑06 jun 2025 22:39
Nou, dáar was ik al aan gewend. Vergelden deed Israël altijd heel uitgebreid, krachtig en meestal in mijn ogen terecht.
Alleen zou je daarbij kunnen opmerken, dat ze steeds rigoreuzer te werk gaan. Nog 2 miljoen te gaan in Gaza.
Waar zou dit alles eindigen, denk je?
Ik zou dan dus zo graag willen dat Israël zó'n verhaal vertelt, dat is eerlijker.
"Het einidigt nooit", is waarachtiger dan al die kletskoek van 'decimeren van Hamas' en ondertussen de plaatselijke bevolking knoeien en afslachten onder het eeuwige motto, dat zij worden gebruikt als 'levend schild'.
Als je naar de geschiedenis kijkt in het Midden-Oosten is het al 3000 jaar kommer en kwel, daar gaat in de komende 100 jaar echt niets veranderen hoor. Neem het zoals het komt, en je kunt er niet eens je voordeel mee doen! Slaap lekker!