Neen, ik wil bv niet weren dat werknemers hun religie ter sprake brengen. Ik heb er geen enkel probleem mee als mensen op de werkvloer, zaken ter sprake brengen die zij belangrijk vinden in hun leven. Dat kan hun sport zijn, hun politiek engagement, hun vrijwilligers werk, hun religie of wat dan ook.appelfflap schreef: ↑19 apr 2025 18:23 je wil dus al het religieuze ideologisch weren
Ik respecteer dit en in theorie een srevenswaardig doel maar is het praktisch haalbaar?
Wat ik wil weren is dat de werkgever ideologisch getinde initiatieven neemt.
Kan je mij eens uitleggen hoe enkel niet-idelogisch getinde initiatieven vanuit de werkgever als gevolg heeft dat het allemaal extreem kaal, kil, koud en onempatisch wordt? Denk jij dat ideologisch getinde initiatieven vanuit de werkgever de enige manier zijn om een warme, empathische werksfeer te bekomen?appelfflap schreef: ↑19 apr 2025 18:23Als ik, volgens jouw logica, alles consequent doortrek dan weet ik niet of het praktisch haalbaar is. dan wordt het extreem kaal, kil, koud, onempathisch, ... mensen zijn geen machines en kun je dus zo niet behandelen.
Volgens mij schiet je dan je doel gewoon voorbij.
Maar het is toch niet de taak van de werkgever om de werknemers te informeren over de religieuze gebruiken van andere werknemers. En als je geen probleem hebt met de organisatie van een Iftar, hoe ga je over een aantal jaren de nieuwe kleinzielige controlzuchtige bekeerijverige chef tegenhouden om een Iftar te organiseren met het oogpunt te bekeren.appelfflap schreef: ↑19 apr 2025 18:23je kunt een iftar organiseren met als doel iedereen te bekeren = islamisering
je kunt een iftar organiseren om te informeren (de niet islamitische collega's).
2x hou je een iftar maar met een heel andere insteek.