Ik ben geen moslim,Georgie schreef: ↑05 apr 2025 22:23 Bedankt Appelflap voor je steun. Ik kaatste de bal terug.
Onze opponenten strooien alle mogelijke verdachtmakingen en beschuldigingen rond over onze islamitische landgenoten en hun bedoelingen, maar komen met geen enkel ander argument of onderbouwing dan hun vooroordelen.
CAK lijkt vatbaar voor islamisering
Moderator: Moderators
-
appelfflap
- Banned
Re: CAK lijkt vatbaar voor islamisering
Ik ook nietappelfflap schreef: ↑06 apr 2025 09:10Ik ben geen moslim,Georgie schreef: ↑05 apr 2025 22:23 Bedankt Appelflap voor je steun. Ik kaatste de bal terug.
Onze opponenten strooien alle mogelijke verdachtmakingen en beschuldigingen rond over onze islamitische landgenoten en hun bedoelingen, maar komen met geen enkel ander argument of onderbouwing dan hun vooroordelen.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
Mus is geen moslima maar is wel van Palestijnse afkomst met, via haar ouders, een christelijke achtergrond. Is dat ook weer uit de wereld geholpen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Nu doe je het weer !Geoprgie schreef:Het geroeptoeter van Wilders cs is dus zo effectief dat zelfs op dit forum sommigen vergeten dat ze vrijdenker zijn, zelfstandig kunnen denken en een eigen mening kunnen vormen. Ze laten zich meeslepen door de kwaadaardige “fight-flight-freeze”-retoriek en blaten braaf met de kudde mee.
Toch wel een beetje teleurstellend moet ik zeggen.
Degenen die een andere visie hebben dan jij, denken niet als vrijdenkers maar laten zich meeslepen door Wilders.
Waarom kun je niet accepteren dat ook je opponenten er zelf over nagedacht hebben, maar tot een andere conclusie komen?
Er zijn talloze argumenten gegeven. Daar mag je het mee oneens zijn. Maar je opponenten op deze manier framen, is nodeloos op de man spelen en helpt een discussie niet verder.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dank, Mus voor de informatie. Altijd fijn iets van de achtergrond van je gesprekspartner te weten.
Helpt bij het duiden van de opmerkingen en de reacties.
Het zou inderdaad heel bijzonder zijn als die gevolgtrekking van H&N correct was.gerard_m schreef: ↑05 apr 2025 18:16Heel bijzonder inderdaad.HierEnNu schreef: ↑05 apr 2025 17:19
![]()
Jij verklaart nu dat jij teksten uit de Koran ziet als teksten tegen de genocide in Gaza! Wonderlijk! Jij ziet dus in een eeuwenoud boek teksten tegen gebeurtenissen die in 2025 verondersteld worden plaats te vinden. Die Allah en Mo toch, die hadden dus toen al verstand van propaganda. Het is dus geen wonder dat de Islam een wereldgodsdienst is kunnen worden.![]()
Maar dat is hij, zoals gebruikelijk bij H&Ns conclusies en interpretaties, dus niet.
Die teksten zijn 1400 jaar geleden geschreven. In een andere tijd dus, en in een andere wereld, en voor een ander volk.
Ze nu, in de 21 eeuw, in een andere geopolitieke situatie als antisemitisch beschouwen zie ik als hoogst tendentieus. Koren op de molen van Wilders cs en Israel.
Georgie schreef: ↑06 apr 2025 17:16Het zou inderdaad heel bijzonder zijn als die gevolgtrekking van H&N correct was.gerard_m schreef: ↑05 apr 2025 18:16Heel bijzonder inderdaad.HierEnNu schreef: ↑05 apr 2025 17:19
![]()
Jij verklaart nu dat jij teksten uit de Koran ziet als teksten tegen de genocide in Gaza! Wonderlijk! Jij ziet dus in een eeuwenoud boek teksten tegen gebeurtenissen die in 2025 verondersteld worden plaats te vinden. Die Allah en Mo toch, die hadden dus toen al verstand van propaganda. Het is dus geen wonder dat de Islam een wereldgodsdienst is kunnen worden.![]()
Maar dat is hij, zoals gebruikelijk bij H&Ns conclusies en interpretaties, dus niet.
Die teksten zijn 1400 jaar geleden geschreven. In een andere tijd dus, en in een andere wereld, en voor een ander volk.
Ze nu, in de 21 eeuw, in een andere geopolitieke situatie als antisemitisch beschouwen zie ik als hoogst tendentieus. Koren op de molen van Wilders cs en Israel.
Je lijkt structureel de naam van HierEnNu op jouw manier te schrijven.
Lees even de forumregel E8 hierover na.
Ook hier viewtopic.php?p=657175#p657175
HierEnNu heeft eerder duidelijk aangegeven bij zijn zelf gekozen nickname genoemd te willen worden en heeft dit nu gemeld.
HierEnNu heeft eerder duidelijk aangegeven bij zijn zelf gekozen nickname genoemd te willen worden en heeft dit nu gemeld.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
En als die uitnodiging nou een algemene, aan de hele samenleving (buurt, wijk, dorp, stad, clubgenoten, collega's enz) gericht is?
(komt op veel plaatsen, overal in Nederland voor.)
Hoe weet jij dat?
Heb je er ervaring mee?
…Zeg jij. Onderbouwing?
Maar goed. Nu even de context:
In Nederland leeft een kleine (±5%) minderheid die een andere dan de vanouds dominante religie belijdt en als gevolg daarvan een andere cultuur heeft.
Een van de "zuilen" van die religie is de Ramadan, een maand waarin de gelovige tussen dageraad en zonsondergang niet mag eten of drinken (of de liefde bedrijven of vloeken).
Moslims eten gedurende die maand dus na zonsondergang. Die maaltijden worden 'iftar' genoemd. De eerste daarvan heeft vaak een wat feestelijk karakter en er worden vaak gasten uitgenodigd en veel delicatessen genuttigd. Net als bij christenen het kerstdiner met kalkoen en plumpudding of de paasbrunch met veel gekleurde eieren.
Deze iftar is dus inderdaad verbonden met hun religie, maar is er geen onderdeel van. Net zo min als kerstdiner en paasbrunch onderdeelzijn van het christelijk geloof.Nu ik er wat meer over nadenk begin ik tot de conclusie te komen dar iftar een verrijking kan worden voor de veelkleurigheid van onze samenleving en daarmee van onze judeo-islamitische-christelijke cultuur. Of zullen we het maar gewoon houden op onze seculiere Nederlandse cultuur?
Prachtig toch?
Iftar wordt ook onder niet-moslims steeds populairder. Ze gaan naar islamitische winkels om iftar-lekkernijen te kopen. Onze grootgrutters zien een gat in de markt en in de weken voor ramadan liggen alle winkels vol met iftar-aanbiedingen. En het religieuze aspect sneeuwt onder en wordt vergeten. Behalve bij een paar hard-core moslims, net zoals er altijd een stel hard-core christenen zijn die zich blijven vastklampen aan het religieuze aspect van kerstmis, pasen enz.
Tussen haakjes: Denk jij op vastelaovend nog weleens aan de veertig dagen vasten van het katholicisme?
Die precedenten zijn er al/HierEnNu schreef: ↑05 apr 2025 18:45 Een vergaderzaal als gebedsruimte beschikbaar stellen, impliceert dat religieuze
gebruiken, in dit geval het Islamitische gebed, faciliteiten krijgen binnen een
neutrale, niet-religieuze ruimte. Het onderscheid tussen werk/onderwijs en religie
vervaagt als gebouwen bedoeld voor seculiere doeleinden [zoals kantoren of
universiteiten] permanent of tijdelijk worden aangepast aan religieuze behoeften..
Deze praktijk zal leiden tot precedenten:
De SGP (en misschien CU en CDA ook) staan erop fractievergaderingen, commissievergaderingen en voor zover ik weet ook de plenaire vergaderingen van de 2e kamer met gebed te beginnen. Zij doen dat in de betrffende vergaserruimte aan het begin van de vergadering. De andere deelnemers aan die vergadering worden geachtzolang vol respect te wachten tot het godsdienstige ritueel is afgerond.
Het omgekeerde geldt ook:
Als één religie geïsoleerd van de andere en gediscrimineerd, als potentieel gevaarlijk weggezet wordt, wordt het moeilijker om de andere voor hetzelfde aan te pakken.
Daarom blijf ik ervoor pleiten eerst de iftar, dan de ramasan en uiteindelijk de hele islam inclusief alle culturele aspecten ervan te accepteren en te normaliseren. Daarna kunnen de scherpe randjes ervan afgeslepen worden, zoals dat met het christendom ook gebeurd is, waarna secularisering serieus aangepakt kan worden.
Goed dat je het zo zegt. Dan weten we dat ook weer.
Je ziet spoken.HierEnNu schreef: ↑05 apr 2025 18:45 Door Islamisering te definiëren als een dwingend proces, waarin
de Islam de dominante norm is, dan gaan mijn argumenten niet op.
Maar zoals ik al schreef, ik zie Islamisering als een proces van
groeiende Islamitische invloed en zichtbaarheid binnen
een seculiere omgeving, en van daaruit stel ik:
- 'CAK lijkt vatbaar voor islamisering'
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Georgie schreef:
Dat vind ik interessant, kun je me daar voorbeelden van geven?Los daarvan: Die verbinding tussen geloof en politiek bestaat in de andere abrahamitische geloofsstromingen ook en leiden daar tot even grote rampen.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
En daarbij nog een opmerking! Welke andere religie dan de Islam zou iemand hier willen aanpakken vanwege vatbaarheid voor de invloed van de desbetreffende religie? Ik persoonlijk denk dat de invloed van de Islamisering grovelijk onderschat wordt in Europa! En nee, ik ben geen PVV stemmer, zelfs verre van dat! Maar wel weer benieuwd naar de meningen!
We will dance again!
Regel E8: Mensen dienen in de discussie aangesproken te worden met de door hun gekozen nickname. Eigen namen bedenken voor discussiepartners is verboden. Eventueel kan de nickname worden afgekort, met een voor iedereen duidelijke afkorting. Indien de discussiepartner zijn postings ondertekent met zijn eigen naam, dan mag deze ook worden gebruikt”.Maria schreef: ↑06 apr 2025 21:31Je lijkt structureel de naam van HierEnNu op jouw manier te schrijven.
Ik lgebruik consequent de afkorting H&N voor de nickname van betreffende persoon. Die is voor iedereen duidelijk. Ik voldoe dus volledig aan regel E8
Moet ik dan rekening houden met de lange tenen van de man die die mij regelmatig van vals spel beschuldigt (Hij verwijt mij regelmatig zaken naar mijn eigen denkbeelden te herdefiniëren.), de man die mij van racisme beschuldigt op basis van een eigen definitie van dat begrip? Ik heb dat elke keer met onderbouwing kunnen weerleggen maar excuus of toegeven van zijn kant? No maar! De man die steeds opnieuw op een badinerend toontje mijn redeneringen impliciet als flauwekul wegzet en die nu bij de juf komt klagen dat ik zijn nickname afkort?
Ik denk niet dat ik dat kan of wil opbrengen.
Misschien is het maar het beste als ik zijn aanwezigheid op dit forum verder maar negeer.
Of anders moet ik maar geband worden. Heb ik geen moeite mee.
Het christendo:. Heel Europa is tot ver na de renaissance theocratisch bestuurd. Pas na de Verlichting werd de invloed van "de Kerk" langzaam en voorzichtig teruggedrongen, maar is nog overal, ook in ons land aanwezig. Hetzelfde geldt voor de Amerika's en de christelijke landen in Afrika en Azië.lost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2025 21:58 Georgie schreef:
Dat vind ik interessant, kun je me daar voorbeelden van geven?Los daarvan: Die verbinding tussen geloof en politiek bestaat in de andere abrahamitische geloofsstromingen ook en leiden daar tot even grote rampen.
Denk aan de vele godsdienstoorlogen die er in deloop van de eeuwen geweest zijn, inclusief de holocaust in de 20e eeuw. De kettervervolgingen, de inquisitie, de genocides onder het mom van "kerstening" overal ter wereld. Denk aan de invloed van de tea party en andere "evangelicals" in Amerika. Het vermoorden van abortusartsen en het in brand steken van abortusklinieken.
Misschien minder bloederig, maar even rampzalig voor de slachtoffers: misogynie, nieuwe wetgeving m.b.t de LHBTQ+ gemeenschap in sw VS, Rusland en in vele andere landen in Europa en elders in de wereld.
Het Joodse geloof: Kijk wat er in Israël gebeurt. Niet alleen het hervatten van de oudtestamentische genocide op de Palestijnen, maar ook het ombouwen van de oorspronkelijk als seculier bedoelde republiek tot een Joodse theocratie.
Iklost and not found yet! schreef: ↑06 apr 2025 22:12 En daarbij nog een opmerking! Welke andere religie dan de Islam zou iemand hier willen aanpakken vanwege vatbaarheid voor de invloed van de desbetreffende religie? Ik persoonlijk denk dat de invloed van de Islamisering grovelijk onderschat wordt in Europa! En nee, ik ben geen PVV stemmer, zelfs verre van dat! Maar wel weer benieuwd naar de meningen!
Ik wil de invloed van alle religies zonder uitzondering op de samenleving aanpakken. En ik ben niet de enige.
In Europa, de Amerika's, Australië en Nieuw Zeeland en delen van Afrika en Azië is "vatbaarheid" voor kerstening een gepasseerd station.
Die delen van de wereld staan al heel lang volledig onder invloed van het christendom. Zo lang dat de meeste mensen het niet eens beseffen. Niet voor niets hebben types als Wilders, Baudet en Van Haersma Buma het vol trots over "onze judeo-christelijke cultuur (en/of normen en waarden)". Je kunt dat "judeo" trouwens met een korreltje zout nemen. Dat staat er alleen maar bij omdat het oude testament van de bijbel voor beide geloofsstromingen een belangrijk "heilige schrift" is. Antisemitisme tiert welig in christelijke kringen. ("De joden hebben onze Christus vermoord")
Wij in West Europa zijn juist (veel te) voorzichtig en niet altijd even succesvol bezig die invloed terug te draaien. Dat lukt niet als je voortdurend op de (naar mijn mening grovelijk óverschatte) gevaren van islamisering blijft hameren en het christendom blijft pamperen.
Voor de invloed van het Joodse geloof hoeven we niet bang te zijn. Dat geloof is veel te introvert en in zichzelf gekeerd om zelfs maar invloed te willen uitoefenen
Georgie schreef: ↑06 apr 2025 22:49...knip....Maria schreef: ↑06 apr 2025 21:31Je lijkt structureel de naam van HierEnNu op jouw manier te schrijven.
Ik denk niet dat ik dat kan of wil opbrengen.
Misschien is het maar het beste als ik zijn aanwezigheid op dit forum verder maar negeer.
Of anders moet ik maar geband worden. Heb ik geen moeite mee.
Het was een vriendelijk verzoek.
Commentaar op de moderatie kan in een feedbacktopic. Regel T12
Commentaar op de moderatie kan in een feedbacktopic. Regel T12
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Weet ik en ik heb het ook even overwogen.
Maar een heel nieuw topic openen voor zo'n onbenulligheid leek me wat overdreven.
Wat mij betreft was en is de kous hiermee af.