De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door HierEnNu »

Ik heb geen stemrecht in de VS.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 04 apr 2025 08:34
HierEnNu schreef: 04 apr 2025 08:27
Stel dat de VS binnen drie jaar rijker en machtiger zijn dan nu.

Verandert zulks ook maar iets aan hun intelligentie nu?
Zou jij je stem aan een dergelijke malloot geven als hij (of zij) je gouden eieren belooft en dit ten koste van de rest van de wereld probeert door te voeren?

Zouden er geen PVV stemmers zijn die zich inmiddels achter de oren krabbelen?
Zijn mensen echt zo kortzichtig egoïstisch?
Velen wel.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/columns-opini ... he-nonsens
Als een student het tarievenverhaal van Donald Trump van gisteravond als werkstuk had ingeleverd, was die weggestuurd met een onvoldoende én een levenslang verbod om economie te gaan studeren, zegt macro-econoom Edin Mujagic. ‘Uit nieuwsgierigheid zou de docent daar nog de vraag bij gesteld hebben of die student tegelijkertijd dronken én high was. Een andere verklaring heb ik niet, wat we gisteren gehoord hebben is totale economische nonsens.’
Goh... ik kon er al niks mee met wat ik van de Zonnekoning hoorde...
Dat ligt dus niet aan mij. (Zucht van verlichting... hoewel... :shock: :roll: #-o )
Maar hij heeft gezegd, dat hij niets gaat veranderen. :lol: :(
Hij zegt dat dit een tijd is om steenrijk te worden. :?
Ja, met die beurzen zal hij bedoelen. Lekker speculeren met voorkennis enzo...

Ondertussen:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... hting-iran
De Amerikaanse krijgsmacht bouwt een enorme legermacht op in het midden van de Indische Oceaan. Daarbij gaat het onder meer om stealth-gevechtsvliegtuigen die kernwapens kunnen dragen. Dat is te zien op satellietbeelden van Planet Labs, geverifieerd door persbureau AP.
Never a dull moment.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Voorbereiding op 'Endgame VS vs Iran?'

NOS Nieuws - vandaag, 12:06
VS haalt zwaarste bommenwerpers van stal in poging Iran te dwingen tot deal

Ik kan me niet voorstellen dat dit blufpoker is van Trump.
Tevens kan ik me niet voorstellen dat dit bluf is:
'Bullebak'

De opperste leider van Iran deed de brief af als "bullebak-tactiek". Khamenei weigerde directe gesprekken en dreigde hard terug te slaan als Washington echt overgaat tot een aanval.
Beide despoten willen geen gezichtsverlies leiden,
dus welk wonder kan daar een grote ramp voorkomen? Ik zie het niet ...

Angst is een vrij zinloze emotie las ik in een ander topic. Ik vind het bepaald niet zinloos wanneer ik angst voel! Uiteraard is angst een oud overlevingsmechanisme dat in een veilige omgeving meestal niet meer behulpzaam is en alleen maar ongemak veroorzaakt. Toch vind ik mijn angst nu zinvol, al blijft het natuurlijk de kunst om te luisteren naar eventuele angst, zonder erdoor geleid te worden.

Luisterend naar mijn angst vertelt mijn verstand me:
"Ga daar voorlopig maar niet op vakantie en blijf ook maar een tijdje weg uit Israël!"
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 05 apr 2025 17:02
Luisterend naar mijn angst vertelt mijn verstand me:
"Ga daar voorlopig maar niet op vakantie en blijf ook maar een tijdje weg uit Israël!"
Dit heet realisme en staat los van zinloze angst.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De wereld staat nu bol van de reacties en protesten vanwege de draconische sancties/tarieven van Trump.
Soms zijn daar heel eenvoudige, maar o zo doordachte reacties bij, ook Amerikaanse.

https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 020912.cms
(..) "We are basically punishing other countries for selling stuff to us that WE want. And now we want THEM to buy our stuff even if they don't want to," one American financial analyst said amid a blizzard of critical tv commentary. Peter Schiff, a long-time critic of American policy, suggested it is the US which has been ripping off the world "because we consume what they produce and in return give them paper money" -- reference to the dollar's status as a reserve currency and other countries buying US debt to keep it afloat. Many analysts have also accused the Trump White House of mischaracterizing and misrepresenting tariffs imposed by other countries. (..)
Wat een gekte. Wat een schade. Vele biljoenen nu, vooral ook door de beurzen. De tucht van de markt zeg maar.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Amerikanen van Hawaï tot Washington de straat op tegen Trump: 'Stop de chaos' Duizenden demonstranten gaan vandaag in Amerikaanse steden de straat op om te protesteren tegen president Donald Trump en Elon Musk, hoofd van het Department of Government Efficiency (DOGE). In totaal zijn er voor vandaag zo'n 1200 demonstraties in de Verenigde Staten aangekondigd.
Mooi zo, vandaag is een zeer goede dag!
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Helpt in Turkije ook zo...
Weinig Trump stemmers mag je aannemen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Een andere theorie over het waarom van de invoerrechten.
Ze dienen om individueel te worden opgeschort, als landen of bedrijven hem er voor betalen.

Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... andelszone
Elon Musk hoopt dat er op termijn een vrijhandelszone tussen de Verenigde Staten en Europa ontstaat, zonder importheffingen. Dat heeft hij gezegd tijdens een congres van de rechtse Italiaanse partij Lega in Florence, waar de miljardair sprak via een videoverbinding.
Dat is nog eens wat anders dan wat zijn baasje wil...
Vreemd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Na alle verdrietigheid vanuit de VS nu heel even een positivo anders worden wij er niet goed van.. toch?:

Een reactie op YouTube:
@Flymochairman1
I am not American but with hand on heart, that was one of the most powerful addresses I've heard from any Politician in a long time. My Prayers for Sen. Sanders and for the people of the USA and the world.
Ze zijn er nog. :wink:

Chicago - Where do we go from here?..
https://www.youtube.com/watch?v=DwVcgUSFQls
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gerard R. schreef: 06 apr 2025 18:16 Na alle verdrietigheid vanuit de VS nu heel even een positivo anders worden wij er niet goed van.. toch?:

youtube]70nHmlapu7w[/youtube]

Een reactie op YouTube:
@Flymochairman1
I am not American but with hand on heart, that was one of the most powerful addresses I've heard from any Politician in a long time. My Prayers for Sen. Sanders and for the people of the USA and the world.
Wat een machtig mooie krachtige toepraak.
En wat slim om zijn protestacties te beginnen in de staten die maar net zijn gewonnen door de Republikeinen
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Maria schreef: 06 apr 2025 21:04
Gerard R. schreef: 06 apr 2025 18:16 Na alle verdrietigheid vanuit de VS nu heel even een positivo anders worden wij er niet goed van.. toch?:

youtube]70nHmlapu7w[/youtube]

Een reactie op YouTube:
@Flymochairman1
Wat een machtig mooie krachtige toepraak.
En wat slim om zijn protestacties te beginnen in de staten die maar net zijn gewonnen door de Republikeinen
Ja, gezond verstand en hij kan het nog heel helder zeggen ook.
Als het echter doorgaat zoals nu hoeft het werk dat hij nu heeft opgenomen niet ál te enorm te zijn.
'De heilzame medicijnen' van Trump (z'n eigen woorden in zijn vliegtuig) lijken vrij dodelijk voor van alles van dat land
(én voor de rest van de wereld-economie, met name voor armere landen).
Dan komen er (zolang er verkiezingen zijn...) weer Democraten die het land besturen. Te beginnen na tussentijdse verkiezing van het Huis over wat minder dan twee jaar.

We moeten ons overigens niet vergissen in de volhardendheid van Amerikanen buiten de 'urban' gebieden die willen stemmen op figuren als Trump. Ondanks alles, omdat volgens hun "de Democraten hen altijd vergeten".
Ik meen Amerikanen van dit soort nu wel te kennen. Zelfs een veroordeelde misdadiger, die niet vies is van dictatuur en collaboratie met een vijand van het Westen, een man van deze signatuur blijven ze steunen. Het is ook net alsof ze hun land haten, hoewel ze denken van niet. Zeer typisch, nu al jaren. Helaas wil Trump aan hún géén heilzame medicijn hiertegen geven. Zoals hij nu doet met onze wereld, die toch al zo worstelt met van alles. Dank u!!..

Verder is alle rhetoriek er omheen natuurlijk gekte. In het kort:
Voor tientallen jaren wurmen de Amerikanen zich overal in. Zelfs met geavanceerde techniek afluisteren van van alles hoort daarbij... Overal conflikten, vooral daar waar het economisch beter gaat of waar men de dollar overboord wil gooien.
Ze hélpen min of meer zogenaamd ook, bv. na een wereldoorlog en lang daarna. Maar wel met leningen.. geen giften.
En dan komt er daar plotseling een dwarsligger en een soort veroveraar, die wat landen wil annexeren, die meent dat andere landen de VS 'MISBRUIKEN'. Enz. Lijkt Putin wel met z'n annexeerdrang. :shock:
Ik houd maar even op...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Het goede nieuws is wel dat de olieprijzen dalen, wat betekent dat Rusland nog minder verdient dan het al deed met al die sancties.

Als straks Europa, Azië, Oceanië, Zuid Amerika, Latijns Amerika en Afrika terugslaan, zal dat er heel naar uit gaan zien voor die arrogante Trump. De rest van de wereld zou de Amerikaanse economie kunnen vernietigen door collectief te stoppen met het kopen van Amerikaanse producten en alternatieven elders te zoeken. Voor elk Amerikaans product bestaan technische en geopolitieke alternatieven. Technologie zoals vooral software en hardware wordt financieel gedomineerd door Amerikaanse bedrijven zoals Microsoft, Google, Apple, Adobe en Amazon Web Services, maar er zijn goede alternatieven zoals LibreOffice, Google Docs, Baidu, DuckDuckGo, Alibaba Cloud, Huawei Cloud, GAIA-X en Samsung, Xiaomi, Huawei, hoewel technologie uit China soms veiligheidszorgen oproept en daarover afspraken moeten worden gemaakt.

In de luchtvaart kan Boeing door Airbus worden vervangen. In de farmacie en biotech kunnen BioNTech, Sanofi en Indiase en Chinese farmabedrijven Pfizer, Moderna en Johnson & Johnson vervangen. In chips en halfgeleiders kunnen onze ASML, het Taiwanese TSMC en het Zuid-Koreaanse Samsung eenvoudig AMD, Intel, NVIDIA en Qualcomm vervangen. Ook de nu zo polpulaire social media platforms zoals Facebook, Instagram, Twitter en deels TikTok, kunnen uiteindelijk door alternatieven als Telegram, Signal en WeChat worden vervangen. In financiën en betalingen vallen Visa, Mastercard en SWIFT te vervangen door UnionPay en Europese instant payment systemen. Etc., etc., etc., en natuurlijk kan de Dollar worden vervangen door de Chinese yuan of de Euro.

O ja, er zijn inmiddels volwaardige alternatieven voor Amerikaanse militaire systemen, zoals de Gripen, Rafale, en Israelische drones die zelfs superieur zijn qua prijs, flexibiliteit of technologie. De Israelische Iron Dome is een alternatief de Amerikaanse Patriot PAC-3, de Israelische David's Sling is een alternatief voor THAAD, de Israelische Arrow 3 biedt exo-atmosferische verdediging als tegenhanger van GMD of THAAD, de Israelische Iron Beam vervangt dure onderscheppers zoals Patriot of C-RAM, de Israelische Harop zelfmoorddrone vervangt Amerikaanse loitering munitions zoals Switchblade, de Israelische Hermes 900 is een alternatief voor de MQ-1 Predator of MQ-9 Reaper, de Israelische Merkava Mk 4 tank vervangt de M1 Abrams met betere bemanningsbescherming, de Israelische Trophy active protection system is geavanceerder dan Amerikaanse APS-systemen zoals Quick Kill, de Israelische Israelische SIGINT en cyber-capaciteiten van Unit 8200 concurreren met NSA-technologie, de Israelische Barak 8 luchtafweer kan concurreren met het Amerikaanse SM-2/3 systeem.

Het zal de VS met die arrogante Trump economisch kapotmaken, vooropgesteld dat de rest van de wereld samenwerkt en niet buigt voor die narcist.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Chaimnimsky schreef:
Het zal de VS met die arrogante Trump economisch kapotmaken, vooropgesteld dat de rest van de wereld samenwerkt en niet buigt voor die narcist.
Petje af en complimenten hoe je dit verwoordt! Ik denk hetzelfde maar zou willen dat ik het ook zo uit kon leggen!

Ps, niet alleen voor de quote, maar voor je hele bericht! Getuigt zoals altijd door jou van gedegen onderzoek!
We will dance again!
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Plaats reactie