Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 17:53
Mus schreef: 16 feb 2025 07:39 Goed lezen HierEnNu, goed lezen. Je komt niet aan mijn neefje ander krijg je idd met een pissig mus te maken. Ik heb me hier op dit forum uitermate kwetsbaar opgesteld en ik pik het niet wanneer daar misbruik van wordt gemaakt.
Als gezegd, is het m.i. moreel verwerpelijk om je eigen neefje als argumentum ad misericordiam in te zetten om je punt te maken en tegelijkertijd anderen te beschuldigen van harteloosheid als ze terecht Hamasterroristen, niets ontziende moordmachines - zoals blijkbaar je eigen neefje - liever vernietigd zien. Als je je argument niet kunt maken zonder emotionele chantage, heb je simpelweg geen poot om op te staan.
Je begrijpt t nog steeds niet?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 16 feb 2025 18:00
Mus schreef: 16 feb 2025 07:39 Goed lezen HierEnNu, goed lezen. Je komt niet aan mijn neefje ander krijg je idd met een pissig mus te maken. Ik heb me hier op dit forum uitermate kwetsbaar opgesteld en ik pik het niet wanneer daar misbruik van wordt gemaakt.
Als gezegd, is het m.i. moreel verwerpelijk om je eigen neefje als argumentum ad misericordiam in te zetten om je punt te maken en tegelijkertijd anderen te beschuldigen van harteloosheid als ze terecht Hamasterroristen, niets ontziende moordmachines - zoals blijkbaar je eigen neefje - liever vernietigd zien. Als je je argument niet kunt maken zonder emotionele chantage, heb je simpelweg geen poot om op te staan.
Je begrijpt t nog steeds niet?
Jij altijd met die loze en nietszeggende uitspraken. Kom gewoon met tegenagumenten als je het er niet mee eens bent.

De persconferentie met Netanjahoe en Marco Rubio is zojuist afgelopen. Netanjahoe, met volle steun van Trump, heeft toegezegd dat Hamas volledig vernietigd zal worden als ze niet vertrekken - zeker nu ze afgesneden zijn van wapentoevoer waardoor nieuwe rekruten geen enkel nut meer hebben - en er zullen, zo nodig, heel wat niets ontziende moordmachines bij worden geneutraliseerd. Daar hef ik mijn glas op.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hamas is niet te vernietigen! Haat wordt hier gevoed! Op naar de volgende aanslagen...
Wederom het koloniale übervolk dat onoverwinnelijk is en de onvoorwaardelijke steun van het westen krijgt.

Je kunt dubbel je glas heffen! https://www.nu.nl/nujij/6346132/geweld- ... a-toe.html

Na Gaza richt het Israëlische leger de aandacht op de Westelijke Jordaanoever. En daar laait het geweld op, zien experts

Ik HAAT inmiddels die Israëliërs (zonder antisemiet te zijn). Ga steeds meer sympathie voor Hamas krijgen. Sympathie in de zin van begrip.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Moreel verwerpelijk, ik proef de woorden even ChaimNimsky. Moreel verwerpelijk, tja, afgezien van het gegeven dat ik deze post al eerder had beantwoord, zie ik dat moreel verwerpelijke niet zo. Ten eerste heeft mijn neefje toestemming gegeven zijn verhaal te delen omdat hij vind dat het gehoord moet worden en hij er op vertrouwd dat het bij mij in veilige handen is en dus wordt mus pissig wanneer iemand op een misselijke manier steken onder water gaat geven mbt tot mijn neefje en Hamas want ik kan je verzekeren dat hij niks om zijn eigen leven geeft het enige waar hij nog om geeft is zoveel mogelijke Israëliërs naar de eeuwige jachtvelden sturen omdat hij het verschil niet langer ziet tussen schuld en onschuld, volgens hem is jou hele volk schuldig aan o.a. zijn lijden om over zijn lotgenoten nog maar niet te spreken vanwege het systeem dat ze ondersteunen en in stand houden en dus mogen ze allemaal kapot volgens hem. Ten tweede was het mij wel duidelijk dat ik met het vertellen van dit verhaal heel gemakkelijk storm zou kunnen oosten, dus ik ging e.e.a niet helemaal naïef aan en storm heb ik geoost . Dus moreel verwerpelijk, dat zal zo zijn in jou ogen. Ik vind wat in die vankantieoorden speciaal ingericht voor Palestijnen moreel verwerpelijk met u welnemen.
Laatst gewijzigd door Mus op 16 feb 2025 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 16 feb 2025 19:05 Hamas is niet te vernietigen!
Zoals het ernaar uitziet, zijn ze zelfs vrij eenvoudig te vernietigen. Hun ervaren leden zijn vrijwel allemaal gedood, net zoals hun hele leiding, en - belangrijker - ze zijn afgesneden van wapentoevoer. Over een tijdje, na een paar maandjes oorlog, is het simpel een machteloze bende.
Haat wordt hier gevoed!
Laat ze. Zolang ze maar machteloos blijven, mogen ze wat mij betreft gaarkoken in hun eigen zelfvernietigende haat. Het is beter de blik te richten op een realistisch vooruitzicht. Maar dan zullen ze toch eerst moeten bewijzen dat ze zijn veranderd.
Op naar de volgende aanslagen...
Die kans krijgen ze na de oorlog niet meer.
Na Gaza richt het Israëlische leger de aandacht op de Westelijke Jordaanoever. En daar laait het geweld op, zien experts
Natuurlijk. Ook daar zijn terroristen.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 16 feb 2025 12:06 @Mus
Hopelijk lees je volkskrant, want ik kan de betaalmuur niet omzeilen. Een kolfje naar je hand en ik kan er helemaal achter staan.
http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android

Israël zegt dat het Palestijns verzet wil breken. Schrijver Ramsey Nasr ziet vooral dat het weefsel van een samenleving, een cultuur, wordt geannihileerd. Is het als Palestijn mogelijk géén verzet te plegen, vraagt hij zich af.

"De bottomline is dit: er is geen manier waarop een Palestijn géén verzet kan plegen, omdat er geen manier is waarop Israël een Palestijn in Palestina zijn eigen leven zal laten leiden, minding his or her own business."
Nee, liefje, ik ben zo’n oetlul die geen kranten leest maar wel het nieuws volgt en nu.nl en zo, ik weet’t ik ben een barbaar :D. Echter de kop is idd veelzeggend, thanks.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 16 feb 2025 19:14
ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 17:53 Als gezegd, is het m.i. moreel verwerpelijk om je eigen neefje als argumentum ad misericordiam in te zetten om je punt te maken en tegelijkertijd anderen te beschuldigen van harteloosheid als ze terecht Hamasterroristen, niets ontziende moordmachines - zoals blijkbaar je eigen neefje - liever vernietigd zien. Als je je argument niet kunt maken zonder emotionele chantage, heb je simpelweg geen poot om op te staan.
Ten eerste heeft mijn neefje toestemming gegeven zijn verhaal te delen omdat hij vind dat het gehoord moet worden en hij er op vertrouwd dat het bij mij in veilige handen is en dus wordt mus pissig wanneer iemand op een misselijke manier steken onder water gaat geven mbt tot mijn neefje en Hamas want ik kan je verzekeren dat hij niks om zijn eigen leven geeft het enige waar hij nog om geeft is zoveel mogelijke Israëliërs naar de eeuwige jachtvelden sturen.
Voor je neefje is het niet moreel verwerpelijk, maar wel voor je discussiepartners. Echter, indien je het okay vindt dat anderen aangeven te hopen dat het IDF zo'n nietzontziende Hamas-moordmachine binnenkort neutraliseert, is het jouw eigen verantwoordelijkheid hem bij deze discussie te betrekken.
Hij ziet het verschil niet langer tussen schuld en onschuld.
Misschien hoog tijd voor een psychiater? Hamas lijkt me een pover en ongezond alternatief.
Mus wordt pissig wanneer iemand op een misselijke manier steken onder water gaat geven mbt tot mijn neefje en Hamas
Geen steken onder water, maar gewoon de onverholen wens dat Israel met hen afrekent.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 19:36
Mus schreef: 16 feb 2025 19:14
ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 17:53 Als gezegd, is het m.i. moreel verwerpelijk om je eigen neefje als argumentum ad misericordiam in te zetten om je punt te maken en tegelijkertijd anderen te beschuldigen van harteloosheid als ze terecht Hamasterroristen, niets ontziende moordmachines - zoals blijkbaar je eigen neefje - liever vernietigd zien. Als je je argument niet kunt maken zonder emotionele chantage, heb je simpelweg geen poot om op te staan.
Ten eerste heeft mijn neefje toestemming gegeven zijn verhaal te delen omdat hij vind dat het gehoord moet worden en hij er op vertrouwd dat het bij mij in veilige handen is en dus wordt mus pissig wanneer iemand op een misselijke manier steken onder water gaat geven mbt tot mijn neefje en Hamas want ik kan je verzekeren dat hij niks om zijn eigen leven geeft het enige waar hij nog om geeft is zoveel mogelijke Israëliërs naar de eeuwige jachtvelden sturen.
Voor je neefje is het niet moreel verwerpelijk, maar wel voor je discussiepartners. Echter, indien je het okay vindt dat anderen aangeven te hopen dat het IDF zo'n nietzontziende Hamas-moordmachine binnenkort neutraliseert, is het jouw eigen verantwoordelijkheid hem bij deze discussie te betrekken.
Hij ziet het verschil niet langer tussen schuld en onschuld.
Misschien hoog tijd voor een psychiater? Hamas lijkt me een pover en ongezond alternatief.
Mus wordt pissig wanneer iemand op een misselijke manier steken onder water gaat geven mbt tot mijn neefje en Hamas
Geen steken onder water, maar gewoon de onverholen wens dat Israel met hen afrekent.
Misschien kunnen mijn neefje en jij dan wel samen naar de psychiater, iets van duo therapie lijkt me een goed plan te zijn.
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 16 feb 2025 19:51 Misschien kunnen mijn neefje en jij dan wel samen naar de psychiater, iets van duo therapie lijkt me een goed plan te zijn.
Dat klinkt in ieder geval beter dan elkaar vermoorden.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 19:52
Mus schreef: 16 feb 2025 19:51 Misschien kunnen mijn neefje en jij dan wel samen naar de psychiater, iets van duo therapie lijkt me een goed plan te zijn.
Kan gewoon thuis:

https://scientias.nl/einde-van-de-psych ... -therapie/
De wachttijden voor een psycholoog zijn lang. Soms moet je wel een jaar wachten. Hoe handig zou het dan zijn als je met je problemen terechtkan bij ChatGPT? Nog even en dat is geen enkel probleem meer.

Er is al anekdotisch bewijs dat ChatGPT een prima therapeut is, zeker voor mensen die een echte psycholoog misschien een beetje eng vinden. Maar nu is er ook echt onderzoek naar gedaan. Onderzoekers van de Ohio State University vergeleken de antwoorden van psychotherapeuten met die van ChatGPT. Conclusie: de chatbot is beter.
:wink: :(
¥¥ Van kwaad tot erger...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar jij hebt nog steeds niet door dat jij hier ook haat zit te voeden/zaaien met je dansjes op Palestijnse lijken en het glas heffen op uitroeien van een verdreven volk? Door jou krijg ik Hamas sympathieën in de zin dat ik ze steeds beter ga begrijpen. Nu weer een machteloos volk in de westbank die de klos van de almachtige koloniale overheerser is. Natuurlijk sluiten Palestijnen zich aan bij Hamas.
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

U bent een man naar mijn hart.

Ps: ik zal wat je zegt op de één of andere manier aan hem doorgeven, want deze goede wil zal hem goed doen,en wij zijn blij met elk klein sprankje licht die hem zal helpen uit deze organisatie te stappen. Thanks ChaimNimsky.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Dikkemick schreef:
Ik HAAT inmiddels die Israëliërs (zonder antisemiet te zijn). Ga steeds meer sympathie voor Hamas krijgen. Sympathie in de zin van begrip.
En dit schrijf jij? Jij, die pagina’s lang tegen de terroristische organisatie Hamas was? Die het vanuit de grond van zijn hart veroordeelde wat Hamas op 07-10-2023 deed. Je gaat sympathie in de vorm van begrip tonen? Voor een organisatie die bovenaan in hun handvest de genocide van de Joodse staat voorstaat! Daar ga jij sympathie in de vorm van begrip voor hebben? Een organisatie die nog slechter voor de Gazanen is dan dat de Israelisch zijn? Een organisatie die miljarden van UNRWA en USAID heeft gekregen en die er alleen maar ondergrondse tunnels van heeft gebouwd zonder zich ook maar iets te bekommeren om de behoeftes van de gewone Gazaan als burger? Met je sympathie in de vorm van begrip voor Hamas ben je vooral een racist ten opzichte van de Gazanen die juist van Hamas af willen! Die doorhebben dat er onder de leiding van Hamas al meer dan 15 jaar er geen enkel positief vooruitzicht is! Wat heeft 07-10-2023 ze gebracht? Jij bent toch altijd zo van plaatjes laten zien wat er met Gaza gebeurd is? Maar haat maar lekker joh, als je dat een goed gevoel geeft!

Ps, en het helpt vooral dat je erbij zegt: zonder een antisemiet te zijn! De vlag moet tenslotte wel de lading dekken toch?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 16 feb 2025 20:26 Dikkemick schreef:
En dit schrijf jij? Jij, die pagina’s lang tegen de terroristische organisatie Hamas was? Die het vanuit de grond van zijn hart veroordeelde wat Hamas op 07-10-2023 deed. Je gaat sympathie in de vorm van begrip tonen? Voor een organisatie die bovenaan in hun handvest de genocide van de Joodse staat voorstaat! Daar ga jij sympathie in de vorm van begrip voor hebben? Een organisatie die nog slechter voor de Gazanen is dan dat de Israelisch zijn? Een organisatie die miljarden van UNRWA en USAID heeft gekregen en die er alleen maar ondergrondse tunnels van heeft gebouwd zonder zich ook maar iets te bekommeren om de behoeftes van de gewone Gazaan als burger? Met je sympathie in de vorm van begrip voor Hamas ben je vooral een racist ten opzichte van de Gazanen die juist van Hamas af willen! Die doorhebben dat er onder de leiding van Hamas al meer dan 15 jaar er geen enkel positief vooruitzicht is! Wat heeft 07-10-2023 ze gebracht? Jij bent toch altijd zo van plaatjes laten zien wat er met Gaza gebeurd is? Maar haat maar lekker joh, als je dat een goed gevoel geeft!

Ps, en het helpt vooral dat je erbij zegt: zonder een antisemiet te zijn! De vlag moet tenslotte wel de lading dekken toch?
BEGRIP was en is het sleutelwoord Lanfy.
BEGRIP voor weerstand tegen een onderdrukker.
BEGRIP voor het ontstaan en cultiveren van haat. Israël doet er werkelijk alles aan om zichzelf zo "geliefd" mogelijk te maken.
M.a.w Lanfy; ik BEGRIJP de woede en de haat. Jij echt niet?
Ik geloof er niets van!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Amerikaanse minister Rubio wil 'eliminatie Hamas'
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marco Rubio, wil dat Hamas geëlimineerd wordt. Dat zei hij op een persconferentie met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu in Israël. Ook dreigt hij de "poorten van de hel" te openen als Hamas de laatste Israëlische gijzelaars niet vrijlaat. (Bron: NOS)
Hamas gaat het niet overleven.
Zionist
Gesloten