Hoe ben je op dit forum terechtgekomen?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Hoe ben je op dit forum terechtgekomen?

Bericht door Devious »

Hallo. Ik ben benieuwd hoe jullie dit forum hebben ontdekt. Doormiddel van dit onderzoekje kunnen we erachter komen hoe we nog beter dit forum kunnen promoten, zodat dit forum het grootste forum wordt van de Benelux :lol: :lol: :lol: :lol:

ciao... :)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
PietV.
Erelid

Hoe ben ik erop gekomen

Bericht door PietV. »

Na een tip van een deelnemer op een ander forum. Wat doen jullie trouwens aan marketing. Om de grootste te worden moet er wel iets gebeuren.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Via iemand, ik weet niet meer wie, op FAQ-Online die in zijn personalia een linkje naar Lucidis Noctis had.

De naam wekte al nieuwsgierigheid.
Binnenkomen via het Oog van Ra beschouw ik als een zeer elegante entree.
Van De Rehabilitatie van Lucifer was ik ook erg gecharmeerd. (een ietsiepietsie meer dan middelmatige affiniteit hebbende met het begrip 'Lucifer' dan de gemiddelde mens zal ook meegespeeld hebben... :twisted: )

En dit:

Het eigen werk bestaat uit experimentele elektronische muziek, die geïnspireerd wordt door het oneindige heelal, de toekomst en de donkere en verborgen regionen van de menselijke psyche. (The subfunctional levels of the brain.) Hoewel we onze muziek niet in een bepaald vakje willen categoriseren, kunnen we wel aangeven in welke richting men moet denken. Wij omschrijven ons project zélf als een soort mengvorm tussen de muziek van Aphex twin, The orb, orbital en de techno zoals die geproduceerd wordt (werd) in Detroit.

N.B. Mijn serotoninespiegel stijgt nog steeds acuut bij het lezen/horen van het woordje 'Detroit.' ;-)
Dat is nooit meer helemaal goed gekomen, waar ik overigens nog steeds erg blij mee ben. :-)

Heb er nu een paar jaar fora opzitten, meestal christelijke fora.
Dan is het ook wel weer eens lekker om ff uit te rusten onder 'wat meer gelijkgestemden.'
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Fenomeen schreef:Via iemand, ik weet niet meer wie, op FAQ-Online die in zijn personalia een linkje naar Lucidis Noctis had.
Heette die persoon toevallig Kafir? :wink:
De naam wekte al nieuwsgierigheid.
Binnenkomen via het Oog van Ra beschouw ik als een zeer elegante entree.
Van De Rehabilitatie van Lucifer was ik ook erg gecharmeerd.

We zijn bezig met een update van dit artikel. Alleen de toon wordt anders, niet de inhoud.
(een ietsiepietsie meer dan middelmatige affiniteit hebbende met het begrip 'Lucifer' dan de gemiddelde mens zal ook meegespeeld hebben... :twisted: )'

Ben je pyromaan? :lol:
Het eigen werk bestaat uit experimentele elektronische muziek, die geïnspireerd wordt door het oneindige heelal, de toekomst en de donkere en verborgen regionen van de menselijke psyche. (The subfunctional levels of the brain.) Hoewel we onze muziek niet in een bepaald vakje willen categoriseren, kunnen we wel aangeven in welke richting men moet denken. Wij omschrijven ons project zélf als een soort mengvorm tussen de muziek van Aphex twin, The orb, orbital en de techno zoals die geproduceerd wordt (werd) in Detroit.
Helaas ligt dit projectje een tijdje in de vrieskist, maar verwacht binnen een paar weken hier verandering in te brengen.
N.B. Mijn serotoninespiegel stijgt nog steeds acuut bij het lezen/horen van het woordje 'Detroit.' ;-)
www.thenrgclub.com

ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Via de site: Wat zegt de bijbel. Ik meen dat Devious antwoordde op iets wat ik daar schreef. Hij verweest me hierheen en ach... ik vond dit wel een goed forum, dus ben niet meer weggegaan. :D
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
Gerard
Bevlogen

Re: Hoe ben je op dit forum terechtgekomen?

Bericht door Gerard »

Devious schreef:Hallo. Ik ben benieuwd hoe jullie dit forum hebben ontdekt. Doormiddel van dit onderzoekje kunnen we erachter komen hoe we nog beter dit forum kunnen promoten, zodat dit forum het grootste forum wordt van de Benelux :lol: :lol: :lol: :lol:
Misschien moeten we meerdere fora bezoeken en de vrijdenkers daar uitselecteren en ze verwijzen naar dit forum. :wink:
Ik ben hier zelf terecht gekomen door te surfen googelen. Ik weet niet meer precies meer op welk woord ik zocht maar het zal iets met vrijdenken te maken hebben gehad. Van de een op de andere site loop je dan tegen freethinker aan. Dat laatste is goed bevallen. :lol:
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Hoe ben je op dit forum terechtgekomen?

Bericht door Devious »

GH schreef: Misschien moeten we meerdere fora bezoeken en de vrijdenkers daar uitselecteren en ze verwijzen naar dit forum. :wink:
Heel veel leden zijn hier op deze manier gekomen. Door mond op mond reclame.
Ik ben hier zelf terecht gekomen door te surfen googelen. Ik weet niet meer precies meer op welk woord ik zocht maar het zal iets met vrijdenken te maken hebben gehad. Van de een op de andere site loop je dan tegen freethinker aan. Dat laatste is goed bevallen. :lol:
Wij zijn bezig om het forum beter vindbaar te maken op de zoekmachines. Dat zal ook helpen.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Ik was reeds bekend met amerikaanse vrijdenkers/atheisme discussieborden (Internet Infidels, Infidelguy.com, the atheist network, graveyard of the gods) en ben met lang zoeken en creatief zoektermen gebruiken er uiteindelijk in geslaagd een vergelijkbaar nederlands forum te traceren... dit forum.

De reden dat ik uberhaubt op dergelijke fora ben beland, is omdat ik behoefte had aan een uitlaatklep en feedback voor mijn gedachten. In het simpele marinestadje waar ik woon is er weinig behoefte aan discussies die het niveau bier/tieten/auto's/voetbal ontstijgt.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jutter schreef:
De reden dat ik uberhaubt op dergelijke fora ben beland, is omdat ik behoefte had aan een uitlaatklep en feedback voor mijn gedachten. In het simpele marinestadje waar ik woon is er weinig behoefte aan discussies die het niveau bier/tieten/auto's/voetbal ontstijgt.
Zelfs in Rotterdam is dit het gangbare beeld. Zelfs redelijk opgeleide mensen in mijn kennissenkring interesseren zich meer voor het beleid van Ruud Gullit dan de Midden Oosten politiek van Condoleezza Rice. En dan zullen we het maar niet hebben, over biochemie/godsdienst. Als je buurman, belijdend (creationistisch) christen is, en na de U.L.O (volgens mij) de boekhouding voor zijn broer is gaan doen. Die u raadt het al, ook belijdend christen is, binnen een orthodox-christelijke stroming. Dan gaan de gesprekken meestal over het weer, kinderen, aha auto :lol:, en de onroerend zaakbelasting. En dan slaak ik wel eens de kreet: "kon ik maar met hem praten over bier, tieten, voetbal e.a. leuke onderwerpen".
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Kwam hier via mond op mond reclame en twijfelde of ik verder zou gaan toen ik alleen al de titel 'de Rehabilitatie van Lucifer' zag. Liet me inderdaad even misleiden door de toon.
Ben achteraf blij dat ik heb durven doorzetten.

Groeten
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Ik zag de naam van dit forum op een ander forum. De vrijheid en rust van dit forum spreekt mij wel aan. 8)
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Via een ongelovige op FAQ die zijn Islamitische benaming voor niet-gelovige met ere draagt :wink: en ben blijven hangen, eerst op Lucidius en nu hier met veel plezier. Even wennen aan de nieuwe vorm, richting en leden maar amuseer me en leer er ook nog wat van. :P

Vrijdenken is toch vooral Vrijheid voor mij.

Groet Enigma
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Uhh, ik ben hier min of meer geboren :wink:

Maar van mij zul je niet zoveel vernemen, ik houd me meer bezig met de back-end van het forum (de technische zaken)

N-Rico
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ik ben via het nadarwin forum hier binnengerold en baalde direct dat ik hier niet eerder op gestuit was.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

via een collega (3x raden wie...)
Plaats reactie