NB het bericht dat HierEnNu hier quote heb ik nooit geplaatst, In plaats daarvan had ik deze tekst - heel slordig - in zijn voorafgaande bericht geplaatst. MIjn excuses voor deze fout.
Toen HierEnNu zich daarover beklaagde heb ik deze tekst uiteraard weer verwijderd. Maar ik heb hem in HierEnNu's reactie laten staan.
Peter van Velzen
Peter van Velzen schreef:
Om je in te leven in de bevolking van Gaza is het meer dan voldoende. Het tekent hun leven. Hoe gruwelijk Hamas ook te keer ging op 7 oktober; de meeste Israëli's kennen persoonlijk geen van de slachtoffers. Vrijwel geen een Israëli heeft zijn huis verloren en lijdt mede daardoor onder een gebrek aan drinkwater, voedsel en elektriciteit. Dat is de reden waarom veel mensen zich meer bekommeren om hen die wél daaronder lijden dan om hen die vrijwel niets te kort komen.
Jouw veronderstelling dat veel mensen zich meer bekommeren om hen die wél daaronder lijden dan om hen die vrijwel niets te kort komen, komt mijns inziens in zoverre overeen met de werkelijkheid dat van veel mensen, waaronder jij kennelijk, door middel van de PRoorlogspropaganda van Hamas&Co hun empatisch systeem dusdanig bespeelt is dat het hun cognitieve beoordeling van de situatie sterk beïnvloedt en zich juist daardoor meer bekommeren om het Gazaanse leed.
Vandaar ook het gebrek aan empathie voor Israël bij veel mensen:
- de PRoorlogspropaganda van Hamas&Co!
Voor alle duidelijkheid:
DAT gebrek aan empathie voor Israël heeft dus niets van doen
met niet in staat zijn tot empathie, maar wordt doelmatig gestuurd
door de beïnvloeding van de PRoorlogspropaganda van Hamas&Co.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!