Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 31 jul 2024 20:54 Oekraïne brengt inmiddels net als Israël de strijd naar de vijand in Syrië https://www.kyivpost.com/post/36646 eerder deze maand.
Oekraïne doet dit met eigen Special Forces, geen raketaanvallen. Ook al in Mali tegen de Wagner-groep, hoogstwaarschijnlijk, samen met Toearegs https://amp-theguardian-com.cdn.ampproj ... sh-in-mali

Vraag: hoe komen die Oekraïnse HUR-eenheden in Syrië? Samenwerking met de Israëli's?
Tsja... katten in het nauw maken rare sprongen.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Oekraïne zette die HUR-eenheden ook al in Soedan in.
Hebben ze die thuis niet nodig? Is dit (ook voor het 'Westen' - Oekraïne is legitiem in oorlog met Rusland) ) een manier om de Russen in Afrika en nu dus ook Syrië te raken?

(Redactionele noot: sinds vanmiddag ben ik niet meer automatisch ingelogd, dat moet nu iedere keer opnieuw. Een storing?)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dinsdag zes augustus 2024: de dag dat Oekraïne Rusland binnenviel: een operatie in de Koersk Regio (Oblast). Driehonderd man, elf tanks, tientallen voertuigen, artillerie en luchtsteun. Een officiële operatie van het Oekraïnsre leger, niet verkapt als 'Russisch Bevrijdingsleger zoals eerder in de Belgorod-regio.
https://youtu.be/rc_11jmMyug?si=tBV_H3O4TZIemFIC
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Elke dag 50 F-16s op afsturen. Bafff...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De junta in Myanmar (Birma ooit) heeft Russische hulp gevraagd tegen de te succesvolle rebellen.
Ook met Venezuela gaan de Russen zich (nog meer) bemoeien.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 07 aug 2024 17:44 De junta in Myanmar (Birma ooit) heeft Russische hulp gevraagd tegen de te succesvolle rebellen.
Ook met Venezuela gaan de Russen zich (nog meer) bemoeien.
Als het aan de Russen zou liggen bemoeien ze zich overal mee.
Zelfs in het Westen proberen ze verkiezingen te verknetteren, er wordt gehacked, gedreigd en noem maar.
Het is een vervelend agressief volkje geworden.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

B.S. schreef: 07 aug 2024 02:36 Dinsdag zes augustus 2024: de dag dat Oekraïne Rusland binnenviel: een operatie in de Koersk Regio (Oblast). Driehonderd man, elf tanks, tientallen voertuigen, artillerie en luchtsteun. Een officiële operatie van het Oekraïnsre leger, niet verkapt als 'Russisch Bevrijdingsleger zoals eerder in de Belgorod-regio.
https://youtu.be/rc_11jmMyug?si=tBV_H3O4TZIemFIC
Bij voldoende Nederlands nieuws is dat te prefereren, mede daar er ook geciteerd kan worden in de discussies.
Voor hen, die engels moeilijk verstaan en gebruik maken van Google translate.
Oa. ik dus en vele lezers, die direct weer afnokken bij een video.
Vandaag, 12:16
https://nos.nl/artikel/2532214-oekraien ... en-ingezet
Correspondent Midden- en Oost-Europa Christiaan Paauwe schreef:Dat Rusland nu ook inwoners waarschuwt voor die aanvallen wijst erop dat ze de aanvallen in Moskou serieus nemen. Maar feit blijft ook dat Oekraïne niet de capaciteit heeft om een grootschalige aanval over de grens uit te voeren.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Persoonlijk volg ik het Nederlandse nieuws zo goed als niet meer voor dit soort onderwerpen. Te beperkt, te gekleurd (bij een aantal onderwepen helemaal), te simpel gebracht heel vaak en achter de feiten aanlopend.
Wat dat betreft zitten we in een andere werkelijkheid, eigenlijk. Maar goed, ik zal proberen er rekening mee te houden.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

B.S. schreef: 07 aug 2024 21:25 Persoonlijk volg ik het Nederlandse nieuws zo goed als niet meer voor dit soort onderwerpen. Te beperkt, te gekleurd (bij een aantal onderwepen helemaal), te simpel gebracht heel vaak en achter de feiten aanlopend.
Wat dat betreft zitten we in een andere werkelijkheid, eigenlijk. Maar goed, ik zal proberen er rekening mee te houden.
Engels geschreven is niet zo'n probleem, omdat tegenwoordig Google translate heel goed functioneert.
Dan kunnen ook andere talen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 07 aug 2024 21:25 Persoonlijk volg ik het Nederlandse nieuws zo goed als niet meer voor dit soort onderwerpen. Te beperkt, te gekleurd (bij een aantal onderwepen helemaal), te simpel gebracht heel vaak en achter de feiten aanlopend.
Geheel correct wat je schrijft.
Het ergert mij al jaren.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De Oekraïnse incursie in de Koersk Oblast zou al zo'n 15-20 kilometer gevorderd zijn, elf 'nederzettingen' zouden zijn ingenomen, de nodige Russische krijgsgevangen gemaakt, een Russische helikopter is met een drone neergehaald, wat een primeur zou zijn. Een belangrijk doelwit zou de plaats Soeja zijn waar zich een belangrijk knooppunt voor Russisch gas naar Europa bevindt.
Russische troepen weghalen uit Oost-Oekraïne zou een belangrijk operationeel doel zijn en dat zou al gebeuren.
Blogster Anna from Ukraine glundert in alle staten. Ze heeft het zelfs over 'duizenden' Oekraïnse troepen - voor wat dat waard is.
Wij zullen de ontwikkelingen belangstellend volgen...
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

B.S. schreef: 08 aug 2024 00:01 Wij zullen de ontwikkelingen belangstellend volgen...
De oorlog ziet er met elke dag slechter uit voor de Russen. Ik heb me afgevraagd wat het doel is van de Oekraïense invasie. Deze analyse klinkt heel aannemelijk.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Rereformed schreef: 08 aug 2024 07:41Ik heb me afgevraagd wat het doel is van de Oekraïense invasie.
Oekraïne in 3 dagen te veroveren.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Wat een prachtig nieuws om de dag mee te beginnen. Poetin en Trump zijn allebei op weg naar hun einde!

Ukraine has Invaded Russia! Putin is Paralyzed!
Shock, Chaos And Fail In Russia

‘Spiraling, whining, and miserable:’ Trump melts down as Harris surges in polls
Panicked Trump melts down in most deranged way

De Oekraïense invasie van Rusland gaat in razendsnelle vaart voort, ze zijn op weg naar Koersk.
De Amerikaanse Democraten zijn op weg naar een historische overwinning.
Born OK the first time
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Rereformed schreef: 09 aug 2024 05:30 Wat een prachtig nieuws om de dag mee te beginnen. Poetin en Trump zijn allebei op weg naar hun einde!

Ukraine has Invaded Russia! Putin is Paralyzed!
Shock, Chaos And Fail In Russia

‘Spiraling, whining, and miserable:’ Trump melts down as Harris surges in polls
Panicked Trump melts down in most deranged way

De Oekraïense invasie van Rusland gaat in razendsnelle vaart voort, ze zijn op weg naar Koersk.
De Amerikaanse Democraten zijn op weg naar een historische overwinning.
Hmmm, Rusland is groot en de verkiezingen zijn pas in november. De weg is nog lang zei de realist (of pessimist zo je wilt)
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Plaats reactie