Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door B.S. »

Doorgaans tegen vermoorden...doorgaans...
Ja, die zogenaamde beschaving is bij ons mensen een heel dun laagje hè...
Poetin heeft zelf niet zo'n probleem met vermoorden van mensen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Juist! Als je zelf je eigen volk inzet als kanonnenvoer, een machtswellusteling bent en met tactische kernwapens gaat dreigen....
Doorgaans ook tegen die doodstraf maar er zijn mensen die erom vragen. Bijna smeken. En die moet je dan uit hun lijden verlossen. Wel zo humaan.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 07 mei 2024 01:50Zeker aangezien ik doorgaans radikaal tegen het vermoorden van wie dan ook ben.

Een goede Moraal blijft een goede Moraal,

ook als die regel door middel van een uitzondering bevestigd wordt ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Al die moordfantasieën op Poetin hier zijn wel een beetje komisch hoor...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 07 mei 2024 17:20 Al die moordfantasieën op Poetin hier zijn wel een beetje komisch hoor...
Al die moordfantasieën van Putin op Ukraine ook zeker? :?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nee die zijn bloedserieus.
Maar dat geraas hier op dit blog van machteloze mannen van middelbare leeftijd... :D

Voor al dat flirten met de doodstraf hier, stel u eerst even op de hoogte van wat deze nu eigenlijk betekent/betekende: een vrij gedegen en onverbloemd, zij het niet eens uitputtend, overzicht van executie-methoden door de eeuwen heen https://geschiedenis-winkel.nl/p/galg-en-guillotine/ Ook terechtstelling door dodelijke injectie kan niet 'humaan'...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 07 mei 2024 22:45 Nee die zijn bloedserieus.
Maar dat geraas hier op dit blog van machteloze mannen van middelbare leeftijd... :D
Stel je voor dat ik jouw huis om welke reden maar even dodelijk kom binnenvallen omdat ik daar een reden voor denk te hebben...
Daar gaat iedereen wel van 'razen' toch?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Is dat een bedreiging die u richting mij uit, Gerard R...?🙃

U lijkt van onderwerp te veranderen om de kwestie uit de weg gaan. Wat heeft het blijven uiten van moordfantasieën en slecht doordacht flirten met doodstraf e.d. voor zin? U of één van de anderen hier wordt niet de held die Vladimir Poetin gaat uitschakelen als ware het een James Bond film...toch...?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 07 mei 2024 22:45 Nee die zijn bloedserieus.

Voor al dat flirten met de doodstraf hier, stel u eerst even op de hoogte van wat deze nu eigenlijk betekent/betekende: een vrij gedegen en onverbloemd, zij het niet eens uitputtend, overzicht van executie-methoden door de eeuwen heen https://geschiedenis-winkel.nl/p/galg-en-guillotine/ Ook terechtstelling door dodelijke injectie kan niet 'humaan'...
Ik vind toch, in geval van een mannetje dat met atoombommen dreigt, 1 goed gericht schot wat anders dan vierendelen.
En dromen mag toch?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 08 mei 2024 16:26 Is dat een bedreiging die u richting mij uit, Gerard R...?🙃

U lijkt van onderwerp te veranderen om de kwestie uit de weg gaan. Wat heeft het blijven uiten van moordfantasieën en slecht doordacht flirten met doodstraf e.d. voor zin? U of één van de anderen hier wordt niet de held die Vladimir Poetin gaat uitschakelen als ware het een James Bond film...toch...?
Dat is geen bedreiging. Dan schrijf ik het anders. :)

Verder vind ik het normaal als men gaat razen door wat de Rus doet. Het is erg. Ernstig. Gruwelijk.
En ik ga niets uitschakelen. :wink: Als ik zou kúnnen in deze dan zou ik het onmiddellijk doen.
Vrijwel niets is zo erg als oorlog. En zéker oorlog zoals Putin dat doet. Want wat moet je doen??
Die denkt heel anders over kernwapens dan wij in het Westen (en wellicht ook wel andere volken in de wereld).
En maar doorgaan met dodelijk pesten. Getver... Weerzinwekkend in mijn beleving.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 08 mei 2024 17:18Ik vind toch, in geval van een mannetje dat met atoombommen dreigt,
1 goed gericht schot wat anders dan vierendelen.
En dromen mag toch?
Dromen mag, zeker als je daarmee mikt op een goed resultaat, maarre ...
... je gaat wel heel gemakkelijk voorbij aan de Collateral Damage die daarmee aangericht zou worden, dus droom vooral verder, maar houd tijdens jouw illusies ten aanzien van jouw gewenste toekomst wel in de gaten dat er daarna een nachtmerrie zal volgen ...
... remember Sadammeke?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 08 mei 2024 21:16
dikkemick schreef: 08 mei 2024 17:18Ik vind toch, in geval van een mannetje dat met atoombommen dreigt,
En dromen mag toch?
... je gaat wel heel gemakkelijk voorbij aan de Collateral Damage die daarmee aangericht zou worden, dus droom vooral verder, maar houd tijdens jouw illusies ten aanzien van jouw gewenste toekomst wel in de gaten dat er daarna een nachtmerrie zal volgen ...
... remember Sadammeke?
De inwoners van Irak met die van Rusland vergelijken?
Poet kunnen ze missen als kiespijn.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 08 mei 2024 09:55Stel je voor dat ik jouw huis om welke reden maar
even dodelijk kom binnenvallen omdat ik daar een reden voor denk te hebben...
Daar gaat iedereen wel van 'razen' toch?
Als je mij eerst machteloos zou maken misschien wel, want machteloosheid kan ik nog steeds niet mee omgaan, dan ga ik me onvoorspelbaar gedragen.

Waarschijnlijker is echter dat ik automatisch over zou schakelen op de survivalmood 'ff niks voelen' en waarna jij vervolgens voor de rest van jouw dood eeuwig koud zou zijn, ik jouw lijk naar buiten zou slepen en bij de boom voor ons huis aan straat zou neerkwakken, net zoals ik pleeg te doen met de afvalcontainer als de vuilnisman langs komt. Daarna zou ik de politie bellen en vragen of ze vanwege de omstandigheden ff langs zouden willen komen ...
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 08 mei 2024 21:19
En dromen mag toch?
... remember Sadammeke?
Dromen mag ... dream on!
Je leest niet eens dat ik het over de Collateral Damage heb?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 08 mei 2024 21:33
dikkemick schreef: 08 mei 2024 21:19

... remember Sadammeke?
Dromen mag ... dream on!
Je leest niet eens dat ik het over de Collateral Damage heb?
Wat weet jij van collateral damage? Poetin is vele malen gevaarlijker dan jouw Sadammeke.
Plaats reactie