Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 18:22
ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 18:11
dikkemick schreef: 28 mar 2024 18:07 Dan worden de Palestijnen de volgende joden vrees ik.
Nee, succesvol zullen ze nooit worden.
Untermenschen???
Ja, dat bedoelde ik exact
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 19:22
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 19:09 Jij doet de uitspraak:

De Palestijnen zullen nooit zo goed worden als Joden.
Nee, er werd gesteld dat de Palestijnen de volgende Joden werden, waarop ik zei: Palestijnen zullen nooit zo successvol worden, vrees ik. Nergens wordt gesteld dat Joden meer mens zouden zijn dan enig ander mens. Dat is een weer zo'n stropop van je.
Om te beginnen heb je een deel van mijn reactie verwijderd, wat onbehoorlijk is.

Nu vul je ineens een extra in.

Daarnaast komt je reactie er wel op neer dat Joden van een andere (betere) soort zouden zijn als de Palestijnen.
Je duikt voor de consequenties van je eerdere post.

PS.
Normaal reageer ik niet meer op je omdat dat verspilde tijd is, maar dit was me werkelijk al te bar.
In mijn ogen heb je (en dat van de meeste Zionisten) je ware gezicht onbedoeld laten zien.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 28 mar 2024 19:39
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 18:22 Untermenschen???
Ja, dat bedoelde ik exact
De Nazi's rechtvaardigden hun anti-semitisme door Joden de schuld te geven van de economische crisis in Duitsland, waar de gemiddelde Duitser gebukt ging onder financieel leed in de Grote Depressie, terwijl veel joden juist succesvolle bedrijven, loopbanen en winkels hadden. De Kristalnacht markeerde een keerpunt, waar veel van deze winkels en bedrijven werden vernield.

Daarentegen beweert Israel niet dat Palestijnen minder mens zijn en zij zijn evenmin slachtoffer van hun succes -- integendeel.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 19:09 Aantallen zeggen niks, ook is het afhankelijk van wat men waardeert.

Jij doet de uitspraak:

De Palestijnen zullen nooit zo goed worden als Joden.

Als iemand publiekelijk die uitspraak doet over blanken en negers dan moet hij zich bij de rechter verantwoorden voor een racistische uitspraak.

Ik vind dus dat je daar griezelig dichtbij zit.
Je liegt ronduit. Ik had het over buitenproportioneel succesvol wat betreft Nobelprijswinnaars, de zakenwereld, wetenschap, de muziek, de wereld van de media en entertainment, beeldende kunst, etc., etc., etc., hetgeen gewoon kan worden gemeten. Ik had het niet over meer of minder mens zijn. Het was jij die de term "Untermensch" poneerde.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 28 mar 2024 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 20:01Je liegt. Ik had het over buitenproportioneel succesvol wat betreft Nobelprijswinnaars, de zakenwereld, wetenschap, de muziek, de wereld van de media en entertainment, beeldende kunst, etc., etc., etc., hetgeen gewoon kan worden gemeten. Ik had het niet over meer of minder mens zijn. Het was jij die de term "Ubermensch" poneerde.
Ik lieg helemaal niet,

Je reactie hier laat weer zien dat je Joden kennelijk als iets uitzonderlijks beschouwd.
Dat je daar de Duitse term niet voor gebruikt kan ik me best voorstellen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 19:58 dit was me werkelijk al te bar.
2,3 miljoen mensen hongeren uit, wachten we nu gewoon op de beelden van uitgemergelde en uitgehongerde onschuldigen?
Laatst gewijzigd door appelfflap op 28 mar 2024 20:30, 5 keer totaal gewijzigd.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 mar 2024 17:19Het lijkt wel een soort status quo-patstelling,
alleen om er voor te zorgen dat Amerika
zijn uitvalsbasis in het midden oosten er heeft.
Daarmee ga je er aan voorbij dat Israël tevens de zuidgrens en 'stootbumper' EN voorpost vormt van Europa in het Midden-Oosten. Het geopolitieke belang welk Israël vertegenwoordigt voor ons, voor de EU, Europa en eigenlijk het gehele 'vrije' Westen in deze Derde Wereldorlog die zich voor onze ogen aan het ontwikkelen en verder aan het escaleren is, kan niet verwaarloosd worden zonder dat wij daar een hele zwaar prijs voor zullen betalen.

Door gezamenlijk in alliantie met Israël zo snel mogelijk Hamas te vernietigen en aldus ook onze verantwoordelijkheid nemend om Gazaanse burgers zo veel mogelijk leed te besparen EN een wederopbouw met kans van slagen te bieden,
zal mijns inziens voor de nodige deëscalatie kunnen zorgen.

Het Israël-Palestina conflict is niet langer een lokale burgeroorlog, het heeft zich ontwikkeld tot een proxy war tussen het Westen, de NAVO, aan de ene kant en aan de andere kant
  • [maar NOG[!] niet als één alliantie]
staan Rusland, China, Noord Korea, Iran/Syrië EN ook steeds meer Afrikaanse staten.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 20:12
ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 20:01Je liegt. Ik had het over buitenproportioneel succesvol wat betreft Nobelprijswinnaars, de zakenwereld, wetenschap, de muziek, de wereld van de media en entertainment, beeldende kunst, etc., etc., etc., hetgeen gewoon kan worden gemeten. Ik had het niet over meer of minder mens zijn. Het was jij die de term "Ubermensch" poneerde.
Ik lieg helemaal niet,

Je reactie hier laat weer zien dat je Joden kennelijk als iets uitzonderlijks beschouwd.
Je lanceert weer een stropop. Dat Joden bijvoorbeeld buitenproportioneel veel bijdragen hebben geleverd aan de kunstwereld, de wetenschap of de zakenwereld, de Nobeprijs, het bankwezen, het top-schaken, etc., kan worden ondersteund door historische feiten. Veel Joodse individuen hebben inderdaad opmerkelijke successen behaald op verschillende gebieden, en het lijkt me zinvol om deze bijdragen te erkennen zonder te suggereren dat alle Joden uitzonderlijk succesvol zouden zijn zonder rekening te houden met individuele verschillen en diversiteit. Indiase mensen zijn bijvoorbeeld relatief vaak opmerkelijk succesvol op gebieden als technologie, geneeskunde, engineering en ondernemerschap, wat waarschijnlijk kan worden toegeschreven aan een sterke nadruk op onderwijs, een cultuur van hard werken en familiewaarden binnen deze gemeenschappen.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 28 mar 2024 20:23
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 19:58 PS.
Normaal reageer ik niet meer op je omdat dat verspilde tijd is, maar dit was me werkelijk al te bar.
In mijn ogen heb je (en dat van de meeste Zionisten) je ware gezicht onbedoeld laten zien.
2,3 miljoen mensen worden in gaza actief en doelbewust uitgehongerd, wachten we nu gewoon op de beelden van uitgemergelde en uitgehongerde onschuldigen? beelden die we uit talloze kampen kennen (wereldwijd en doorheen de geschiedenis)?

in onderstaand filmpje hebben we een drone dus ook ergens een dronepiloot

de banaliteit vh kwaad?
Klopt;

Gaza is een soort vernietigingskamp geworden.

De hele wereld kijkt toe (of draait zich om) en doet niets, ook dat kennen we uit de geschiedenis.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 20:28
Ik lieg helemaal niet,

Je lanceert weer een stropop. Dat Joden bijvoorbeeld buitenproportioneel veel bijdragen hebben geleverd aan de kunstwereld, de wetenschap of de zakenwereld, de Nobeprijs, het bankwezen, het top-schaken, etc., kan worden ondersteund door historische feiten. Veel Joodse individuen hebben inderdaad opmerkelijke successen behaald op verschillende gebieden, en het lijkt me zinvol om deze bijdragen te erkennen zonder te suggereren dat alle Joden uitzonderlijk succesvol zouden zijn zonder rekening te houden met individuele verschillen en diversiteit. Indiase mensen zijn bijvoorbeeld relatief vaak opmerkelijk succesvol op gebieden als technologie, geneeskunde, engineering en ondernemerschap, wat waarschijnlijk kan worden toegeschreven aan een sterke nadruk op onderwijs, een cultuur van hard werken en familiewaarden binnen deze gemeenschappen.
Het enige wat je doet is argumenten aandragen waarom Joden een superieur ras zouden zijn.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 mar 2024 17:45Dat joden zich niet meer thuisvoelen in Europa is kwalijk! Maar een heel klein beetje hebben ze dat natuurlijk wel te danken aan het land waar ze zo graag naar toe vertrekken.
Klinkt mij net als:
  • "Dat Palestijnen zich niet meer thuisvoelen in Europa is kwalijk!
    Maar een heel klein beetje hebben ze dat natuurlijk wel te danken aan Hamas,
    de leiders van het land waar ze zo graag naar toe vertrekken."
in de oren als een racistische uiting.

Mensen die Joden in Europa met [dreigen van] geweld lastig vallen,
omdat naar hun mening [de leiders van] Israël fout bezig zijn,
zulk gedrag kan ik niet anders benoemen dan als AntiSemitische uitingen!
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 28 mar 2024 18:38de Feyenoord supporter die meent dat Feyenoord de mooiste,
beste en sterkste club ter wereld is..
Eensch!
Feyenoord is inderdaad de mooiste, beste en sterkste club ter wereld!
.
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 20:30
appelfflap schreef: 28 mar 2024 20:23
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 19:58 PS.
2,3 miljoen mensen worden in gaza actief en doelbewust uitgehongerd, wachten we nu gewoon op de beelden van uitgemergelde en uitgehongerde onschuldigen? beelden die we uit talloze kampen kennen (wereldwijd en doorheen de geschiedenis)?

in onderstaand filmpje hebben we een drone dus ook ergens een dronepiloot

de banaliteit vh kwaad?
Klopt;

Gaza is een soort vernietigingskamp geworden.

De hele wereld kijkt toe (of draait zich om) en doet niets, ook dat kennen we uit de geschiedenis.
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 20:31
ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 20:28
Ik lieg helemaal niet,

Het enige wat je doet is argumenten aandragen waarom Joden een superieur ras zouden zijn.
Waarop ik zei dat dit een stropop was. Er is geen superieur ras, noch is de ene mens meer mens dan de ander. Bijdragen van verschillende gemeenschappen aan de samenleving kunnen worden erkend en gevierd zonder te vervallen in generalisaties of stereotypen en zonder te pretenderen dat alle leden van die gemeenschap hetzelfde zijn. Een inclusieve samenleving erkend en respecteert elkaars successen.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 28 mar 2024 20:232,3 miljoen mensen hongeren uit, wachten we nu gewoon op de beelden
van uitgemergelde en uitgehongerde onschuldigen?
Goed punt!
Het lijkt me een veel beter idee om Hamas zo snel mogelijk te vernietigen,
waarna begonnen kan worden aan de wederopbouw van Gaza.
.
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 20:47
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 20:31
ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 20:28 Je lanceert weer een stropop. Dat Joden bijvoorbeeld buitenproportioneel veel bijdragen hebben geleverd aan de kunstwereld, de wetenschap of de zakenwereld, de Nobeprijs, het bankwezen, het top-schaken, etc., kan worden ondersteund door historische feiten. Veel Joodse individuen hebben inderdaad opmerkelijke successen behaald op verschillende gebieden, en het lijkt me zinvol om deze bijdragen te erkennen zonder te suggereren dat alle Joden uitzonderlijk succesvol zouden zijn zonder rekening te houden met individuele verschillen en diversiteit. Indiase mensen zijn bijvoorbeeld relatief vaak opmerkelijk succesvol op gebieden als technologie, geneeskunde, engineering en ondernemerschap, wat waarschijnlijk kan worden toegeschreven aan een sterke nadruk op onderwijs, een cultuur van hard werken en familiewaarden binnen deze gemeenschappen.
Waarop ik zei dat dit een stropop was. Er is geen superieur ras, noch is de ene mens meer mens dan de ander. Bijdragen van verschillende gemeenschappen aan de samenleving kunnen worden erkend en gevierd zonder te vervallen in generalisaties of stereotypen en zonder te pretenderen dat alle leden van die gemeenschap hetzelfde zijn. Een inclusieve samenleving erkend en respecteert elkaars successen.
Waarom praat je dan steeds over wij-hen?

"Zij" hebben voor Hamas gekozen, "zij" liepen te feesten in Gaza, "Zij" hebben 7 oktober op hun geweten" "Zij" worden waarschijnlijk niet zo succesvol als "wij"... Terwijl "zij" door "Wij" worden aangevallen, geen wonder dat je dan niet succesvol kan zijn..
Laat Israel gewoon 100% hun fikken van Gaza afhouden, en laten "wij" dan gewoon gaan handel drijven met "zij". Kijken of "zij" dan wel succesrijk kunnen worden..
Gesloten