Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

axxyanus schreef: 15 jan 2024 15:24 Je hebt blijkbaar gemist dat het bericht dat hij daarin citeerde van de vorige dag is.
Heb het niet over het bericht dat erin wordt geciteerd, maar over deze posting die een minuut later nogmaals wordt gepost als poging 2 om me erop te laten antwoorden. Eenmaal posten met het verzoek was voldoende geweest; tweemaal vlak achter elkaar hetzelfde bericht posten met het verzoek erop te antwoorden, is pushy.
Zionist
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

ChaimNimsky schreef: 15 jan 2024 15:44
axxyanus schreef: 15 jan 2024 15:24 Je hebt blijkbaar gemist dat het bericht dat hij daarin citeerde van de vorige dag is.
Heb het niet over het bericht dat erin wordt geciteerd, maar over deze posting die een minuut later nogmaals wordt gepost als poging 2 om me erop te laten antwoorden. Eenmaal posten met het verzoek was voldoende geweest; tweemaal vlak achter elkaar hetzelfde bericht posten met het verzoek erop te antwoorden, is pushy.
Je lijkt wel erg "jumpy" te zijn. Het is hier al wel meer voorgevallen dat mensen een min of meer zelfde bericht een tweede maal plaatsen. Dat hoeft niet te wijzen op "pushy" zijn. Het kan ook op een onhandigheidje wijzen. Gezien de zeer korte opvolging lijkt me die kans groter dan dat hij pushy wilde zijn.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 15 jan 2024 14:51 M.a.w

Het aantal slachtoffers is opgelopen tot bijna 24 duizend sinds 7 oktober, de dag dat gewapende Palestijnen Israël binnendrongen en daar zo'n 1.200 mensen doodden. Israël sloeg meteen meedogenloos terug, met als gevolg dat nu 85 procent van de 2,3 miljoen Palestijnen in Gaza door het geweld uit hun huizen is verdreven.

is legitiem.

Ik vind t zo knap dat je ondanks de vele waarschuwingen, flyers zoveel collateral damage kunt aanrichten.
Nog verbazingwekkender is dat dit goedgekeurd wordt door de oorlogsadepten.
En het zijn niet alleen doden en destructie weten we allemaal.
Voor je leven lang verminkt, verlamd of noem maar is ook wel ellendig.
En het uitzicht voor de toekomst is ronduit belabberd.

https://www.npr.org/2024/01/14/12246735 ... rael-hamas
23,938 dead and 60,582 injured
The death toll, updated regularly by the Palestinian Ministry of Health, does not distinguish between civilians and combatants. But about 70% of the dead are women and children, the ministry says. About 10,000 of the dead are children under the age of 18. Nearly 8,000 more are reported to be missing, presumed dead under rubble.
Apocalyptisch nog steeds in mijn ogen. Maar dat lijkt wel mode in onze wereld...
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 14 jan 2024 21:33Je bent zkr bang antisemiet genoemd te worden?
Nieuwsgierig naar mijn antwoord? Zie eventueel topic 'Metadiscussie' :
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 14 jan 2024 18:32 DE wereldorde? Welke wereldorde heb je het dan over?
die van 1948

Nimsky
ik zie dat je eigenlijk gewoon herhaalt dat de meerderheid van palestijnen hamas steunt. waarom je dat belangrijk vindt wil je niet zeggen.
je verwijst naar medeverantwoordelijkheid van al de Palestijnen maar wat dat concreet betekent voor jou wil je ook niet zeggen.

ISraleishce aanvallen op ziekenhuizen? bv al shifa
https://www.youtube.com/watch?v=RRXtS6CfKe8&t=25s
dit leverde Israel voor de inval als bewijs aan. heel duidelijke claims zoals hamas hoofdkwartier.

het bewijs nadien?
https://www.youtube.com/watch?v=LNAv-LjFuVE
links en rechts een paar wapens maar een hamas hoofdkwartier?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 15 jan 2024 16:53
HierEnNu schreef: 14 jan 2024 18:32 DE wereldorde? Welke wereldorde heb je het dan over?
die van 1948
Dan heb ik opzienbarend nieuws voor je:

die bipolaire wereldorde die gekenmerkt werd door de 'Koude Oorlog', die wereldorde bestaat al niet meer sinds het uit elkaar vallen van de Sovjet Unie begin jaren '90 , waarna opnieuw 'Pax Americana' als wereldorde ontstond. Echter, de momentele wereldorde is al een hele tijd chaotisch aan het verrommelen en langzaam maar zeker aan het veranderen van die unipolaire wereldorde [Pax Americana] naar een multipolaire wereldorde waarbij het centrum van de macht steeds meer oostwaarts opschuift en de wereld politiek gezien opnieuw polariserend versplintert raakt in 'Gealliëerde Mogendheden' [Vrije Markt economieën]
contra 'As-Mogendheden' [Autoritair Geleide economieën].

Uiteraard met alle gevolgen van dien van oplaaiende oude vetes van krijgsheren en tribes, en ook mafiosi die hun kans grijpen om zich zelf te verrijken.

Dat die wereldorde van 1948 al lang niet meer bestaat is mijns inziens één van de redenen dat een relatief klein conflict, relatief in vergelijking met eerdere recente oorlogen, nu als een lont in een vol kruitvat dreigt gaan functioneren.

Je vergat op mijn vraag te reageren:
HierEnNu schreef: 14 jan 2024 18:32Je loopt overigens nogal op de zaken vooruit hoor!
Respecteer jij straks na de uitspraak zelf dat Israël niet bezig is met genocide te plegen indien dat de uitspraak wordt? En wat als menig regeringsleider net als jij die uitspraak niet zal respecteren als de uitspraak wordt dat Israël niet bezig is met genocide te plegen?
  • Welke wereldorde ligt dan al dan niet op zijn gat?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

.....slechts 24 duizend mensen zijn omgekomen....

Hoe triest, deze post! Hoe sneu. Hoe onmenselijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 15 jan 2024 17:35.....slechts 24 duizend mensen zijn omgekomen....

Waarom schrijf je zulks dan zo op? Stemmingmakerij? Of wat wil je daar feitelijk mee bereiken met jouw gedramatisereerde emotionele incontinentie? Komt op mij over als ophitserige riooljournalistiek zo zonder bronverwijzing en reden van vermelding.

In vergelijking met het aantal doden wat reeds gevallen zou zijn als Israël daadwerkelijk uit zou zijn op genocide valt 24.000 mee, ook al zou 24.000 inderdaad verschrikkelijk veel zijn als het daadwerkelijk onschuldige burgers zou betreffen. Indien Hamas niet diens eigen burgers als menselijk schild zou misbruiken was er uiteraard veel minder Collateral Damage te betreuren! Dat het in die zin
  • "slechts 24 duizend mensen zijn omgekomen"
betreft kan als aanvullend bewijs worden beschouwd dat de IDF zo zorgvuldig als mogelijk de burgers probeert te sparen terwijl de IDF die HamasBEESTEN [volledig terecht!] vernietigd.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 15 jan 2024 01:50Beste ChaimNimsky,

Dat je niet goed kan rekenen zei je vergeven, dat je het feit dat de NSDAP in 1932 een iets kleiner deel (0,55%) van deel van de stemmen kreeg dan HAMAS in 2006 een argument acht, zei je vergeven, dat je een opiniepeiling, waarin waarschijnlijk niets stond over het verkrachten, verbranden en het door de straten paraderen van naakte lichamen, als bewijs beschouwd dat men zulks zou goedkeuren, zei je vergeven. Maar dat je liever 100 mensen (waar onder waarschijnlijk 25 kinderen onder de leeftijd van 10 jaar) ziet sterven, door militair geweld, dan een van 25 misdadigers ziet ontkomen, dat blijf ik je kwalijk nemen.
Beste Peter van Velzen,

het zij je vergeven dat je taalfouten maakt, maar vanwaar dat hovaardige taalgebruik als het op vergeven aankomt en wel 'gewoon' vanuit jezelf aangeven wat jij hem kwalijk blijft nemen? Komt dat vergeven vanuit jouw 'Hogere Zelf'[?] :angel12: of zo vandaan, of wat is de reden dat je zo nadrukkelijk niet gewoon schrijft "dat vergeef ik je!"?

Kennelijk heb je besloten dat je ChaimNimsky iets kwalijk blijft nemen, maar datgene wat je beschrijft dat je hem kwalijk neemt heb ik ChaimNimsky hier nergens zien schrijven. Waar leid jij uit af dat ChaimNimsky liever 100 mensen (waar onder waarschijnlijk 25 kinderen onder de leeftijd van 10 jaar) ziet sterven, door militair geweld, dan een van 25 misdadigers ziet ontkomen? Ik zie jou niets quoten en/of citeren waar ik zulks uit kan afleiden en ik heb gezocht maar kan zulks nergens terugvinden ...
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 15 jan 2024 18:18
dikkemick schreef: 15 jan 2024 17:35.....slechts 24 duizend mensen zijn omgekomen....

Waarom schrijf je zulks dan zo op? Stemmingmakerij? Of wat wil je daar feitelijk mee bereiken met jouw gedramatisereerde emotionele incontinentie? Komt op mij over als ophitserige riooljournalistiek zo zonder bronverwijzing en reden van vermelding.

In vergelijking met het aantal doden wat reeds gevallen zou zijn als Israël daadwerkelijk uit zou zijn op genocide valt 24.000 mee, ook al zou 24.000 inderdaad verschrikkelijk veel zijn als het daadwerkelijk onschuldige burgers zou betreffen. Indien Hamas niet diens eigen burgers als menselijk schild zou misbruiken was er uiteraard veel minder Collateral Damage te betreuren! Dat het in die zin
betreft kan als aanvullend bewijs worden beschouwd dat de IDF zo zorgvuldig als mogelijk de burgers probeert te sparen terwijl de IDF die HamasBEESTEN [volledig terecht!] vernietigd.
Vierentwintigduizend MENSEN D O O D!

Stemmingmakerij?????
Emotioneel incontinent?????????
Gedramatiseerd?????

HierEnNU, ga je ontzettend DIEP zitten schamen! Hoe kun je zulks uitbraken?? Heb je nog enig menselijk gevoel in je of is dat gevoel niet van toepassing op de zogenaamd zielige Paleratten?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Alternatief voor hetzelfde punt in nog grotere letters herhalen, is het originele bericht terug te lezen.
Dan zie je namelijk de context bij deze opmerking.

Het is geen emotionele opmerking, maar een stelling die waar of onwaar is.
Voor een oorlog in dichtbevolkt gebied waarbij 10.000 strijders zijn uitgeschakeld, kun je feitelijk stellen dat het aantal burgerslachtoffers relatief beperkt is. Of die stelling waar is, weten we waarschijnlijk beiden niet.
Dan zou je vergelijkingen met andere grondoorlogen in stedelijk gebied moeten kennen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard-m

Het gaat mij erom dat er even tussen neus en lippen over 24.000 doden gesproken wordt alsof dAt niets is.
Het hoort er gewoon bij dat zovele onschuldige burgers het leven laten omdat er jacht wordt gemaakt op terroristen.

Nu zijn de Israëliërs geen haar beter dan die terroristen omdat zij het blijkbaar volkomen legitiem vinden zoveel burgerslachtoffers te maken. Hoeveel kinderen zijn er al vermoord? Hoeveel moeten er nog volgen alvorens de pro-Israeliers zich de ogen uit de kop gaan schamen?
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 15 jan 2024 18:18

Anders volg je even enkel en alleen het Israelische standpunt :roll:

Met je "menselijk schild" iedere keer weer. Weet je een beetje hoe Gaza eruit ziet? Weet je ook iets van verzetsgroepen en dergelijke? Elke groep (of je die nou terrorist noemt of vrijheidsstrijder of zo) verbergt zich tussen de gewone burgerij. Dat is namelijk hun pluspunt. Terwijl de vijand vliegtuigen heeft, militaire slagkracht, inlichtingen etc. Ga je het die mensen nog ontnemen dat ze zich verbergen tussen de eigen mensen?
Het is juist een land als ISrael met zijn militaire power om daar op een goede manier mee om te gaan.
En dat doen ze niet, vanwege het feit dat ze enkel en alleen uit zijn op wraak. De mensen daar kan ze geen reet schelen.
Ook de eigen mensen niet overigens die gegijzeld zijn. Want de leiding van de Mossad wilde met Hamas gaan praten over het vrijlaten van nog meer mensen, maar dat mocht niet van de eigen regering!
Terwijl de gegijzelden allang vrij waren gelaten als Israel zich beter en vooral milder had opgesteld.

Maar doe maar vooral alsof Israel heilig is en het beste is wat we in jaren gezien hebben..
Je lijkt wel een gelovige, zoals je hier opkomt voor Israel #-o
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 15 jan 2024 18:38
Beste Peter van Velzen,

Kennelijk heb je besloten dat je ChaimNimsky iets kwalijk blijft nemen, maar datgene wat je beschrijft dat je hem kwalijk neemt heb ik ChaimNimsky hier nergens zien schrijven. Waar leid jij uit af dat ChaimNimsky liever 100 mensen (waar onder waarschijnlijk 25 kinderen onder de leeftijd van 10 jaar) ziet sterven, door militair geweld, dan een van 25 misdadigers ziet ontkomen? Ik zie jou niets quoten en/of citeren waar ik zulks uit kan afleiden en ik heb gezocht maar kan zulks nergens terugvinden ...
Heb je het antwoord van ChaimNimsky gelezen?
Hij ontkent het niet, maar acht het feit, dat HAMAS heeft gezegd op de lange termijn te streven naar het verdwijnen van de staat Israël, van zo groot belang dat hij zelfs 100.000 doden er mee meent te kunnen rechtvaardigen. (hij hoopt uiteraard op minder
Hij heeft al enkele malen geschreven dat proportionaliteit, door de oorlogvoerenden niet zou moeten worden gemeten aan door het aantal Palestijnse doden te vergelijken met het aantal Israëlische slachtoffers, maar met het doel van het oorlogsgeweld (het permanent handhaven van de staat Israël.

Voor hem telt blijkbaar die mening van HAMAS zwaarder dan het aantal slachtoffers dat daadwerkelijk omkomt.

Ik hecht echter slechts belang aan wat meetbaar is en veroordeel op morele gronden eenieder die dat ondergeschikt maakt aan holle frasen zoals die van HAMAS.

NB Israël zou volgens eigen zeggen HAMAS geaccepteerd hebben als vertegenwoordigers van de Palestijnen, als ze gezegd hadden, dat ze Israël hunnerzijds erkennen. (Net zoals de Russische Federatie beloofd had dat ze de Oekraïense grenzen zou eerbiedigen)

Net zoals ik eenieder nog meer zou veroordelen, die enige deelnemer in deze discussie fysiek je
kwaad zou doen, vanwege een afschuwelijke mening.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 16 jan 2024 02:27
HierEnNu schreef: 15 jan 2024 18:38
Beste Peter van Velzen,

Heb je het antwoord van ChaimNimsky gelezen?
Ja, waarbij ik er van uitga dat je dit antwoord bedoeld:
ChaimNimsky schreef: 15 jan 2024 02:57
Peter van Velzen schreef: 15 jan 2024 01:50 dat je het feit dat de NSDAP in 1932 een iets kleiner deel (0,55%) van deel van de stemmen kreeg dan HAMAS in 2006 een argument acht, zei je vergeven
Het is een zeer valide argument in de discussie waar het deel van uitmaakte over het feit dat Hamas populairder was in Gaza dan de Nazi's in Duitsland tijdens de verkiezingen. Zie niet in waarom je een goed argument zou vergeven in plaats van het te accepteren.
... ,dat je een opiniepeiling, waarin waarschijnlijk niets stond over het verkrachten, verbranden en het door de straten paraderen van naakte lichamen, als bewijs beschouwd dat men zulks zou goedkeuren, zei je vergeven.
De opiniepeiling vond plaats na de gebeurtenissen van 7 oktober en de overgrote meerderheid staat nog steeds achter Hamas en wat ze hebben gedaan op 7 oktober. Weer niets om te vergeven, maar een gegeven dat pleit voor het feit dat een meerderheid Hamas en 7 oktober nog steeds steunt.
Maar dat je liever 100 mensen (waar onder waarschijnlijk 25 kinderen onder de leeftijd van 10 jaar) ziet sterven, door militair geweld, dan een van 25 misdadigers ziet ontkomen, dat blijf ik je kwalijk nemen.
Nu ruk je de zaak uit z'n verband. Hamas heeft onlangs nogmaals benadrukt geen Joden in het land te dulden, ze uit te willen roeien tot Israel niet meer bestaat en 7 oktober net zolang te willen herhalen. Er zijn legio redenen waarom Hamas vernietigd moet worden, waaronder het feit dat ze niet weer zulke aanslagen plegen en Israel weer de oorlog aangaat. Iedere oorlog is een hel en geen simpele optelsom van mensenlevens. Indien het IDF burgerslachtoffers zou kunnen voorkomen bij het uitschakelen van Hamas in Gaza, dan zou het dat doen. Vandaar dat er miljoenen flyers, telefoon- en digitale berichten zijn verspreid die burgers waarschuwen waar de aanvallen zich concentreren, er corridoren worden geopend en de meest veilige gebieden worden geduid om zoveel mogelijk burgers te sparen, allemaal ten koste van het militaire verrassings-effect. Burgerslachtoffers zijn niet in het voordeel van Israel, maar in het voordeel van de PR-oorlog die Hamas voert. Ik rouw meer om burgerslachtoffers dan Hamas en vind ze even vreselijk als jij, maar het alternatief is vele malen erger.

Dat hier onverbloemd een term als "genocidelover" wordt geponeerd om deze positie te kenschetsen, is tekenend.
Indien je een ander antwoord bedoeld hoor ik dat wel?

Peter van Velzen schreef:Hij ontkent het niet,
Belangrijker is mijns inziens dat hij niet bekent! En vervolgens helder aangeeft:
ChaimNimsky schreef:Nu ruk je de zaak uit z'n verband. Hamas heeft onlangs nogmaals benadrukt geen Joden in het land te dulden, ze uit te willen roeien tot Israel niet meer bestaat en 7 oktober net zolang te willen herhalen. Er zijn legio redenen waarom Hamas vernietigd moet worden, waaronder het feit dat ze niet weer zulke aanslagen plegen en Israel weer de oorlog aangaat. Iedere oorlog is een hel en geen simpele optelsom van mensenlevens. Indien het IDF burgerslachtoffers zou kunnen voorkomen bij het uitschakelen van Hamas in Gaza, dan zou het dat doen.
Ik lees daar uit dat ChaimNimsky er weliswaar voorstander van is dat Hamas vernietigd moet worden, maar liefst burgerslachtoffers zou voorkomen als dat mogelijk zou zijn en er op vertrouwt dat het IDF zulks ook zoveel mogelijk probeert te voorkomen.
  • Wat moet dan nog ontkent worden?

Peter van Velzen schreef:maar acht het feit, dat HAMAS heeft gezegd op de lange termijn te streven naar het verdwijnen van de staat Israël, van zo groot belang dat hij zelfs 100.000 doden er mee meent te kunnen rechtvaardigen. (hij hoopt uiteraard op minder
Ik lees dat toch echt anders hoor. Hamas heeft Israël met een gruwelijke pogrom de oorlog verklaard en Israël heeft daarop besloten te zorgen dat de gegijzelden naar huis gehaald moeten worden en Hamas tot de laatste man verslagen moet worden zodat Hamas zulks nooit meer kan doen, want kennelijk is vrede sluiten met Hamas onmogelijk vanwege het feit dat Hamas besloten heeft pogroms zoals op 7 oktober te zullen blijven herhalen tot Israël verdwenen is. Ik kan geen reden bedenken waarom Israël moet stoppen met oorlogsvoering terwijl ze aangevallen worden.

Mag ik je er aan herinneren dat Hamas nog steeds doorgaat met Israël aanvallen en dat Israël zowel vanuit het zuiden [Hamas], het westen [Houthi's] als het noorden [HezboAllah] met raketten bestookt wordt, vanaf 3 kanten EN
de Houthi's torpederen aan Israël gerelateerde schepen in de Rode Zee.

Stel je voor dat de geallieerden na D-Day zich hadden teruggetrokken omdat er 100.000 Duitse burgers waren gesneuveld ... ondenkbaar toch? Volgens mij duidt ChaimNimsky daar op. De oplossing is niet dat Israël de vijandelijkheden stopt en het is ook niet Israëls verantwoordelijkheid dat Hamas zijn eigen burgers als menselijk schild gebruikt. Zodra Hamas de gegijzelden vrijgeeft, de wapens neerlegt en zich onvoorwaardelijk overgeeft, is volgens mij ook ChaimNimsky tevreden.

De uitspraak dat er 'slechts' 25.000 in plaats van 100.000 doden
zijn te betreuren zie ik dan ook in dat licht:
  • indien IDF niet zo veel mogelijk zijn best had gedaan om burgerdoden te voorkomen
    waren het er 100.000 geweest in plaats van 25.000!
Het is juist Hamas die baat heeft bij zoveel mogelijk burgerdoden EN
ook op geen enkele manier probeert om burgerdoden te voorkomen.

Peter van Velzen schreef:Hij heeft al enkele malen geschreven dat proportionaliteit, door de oorlogvoerenden niet zou moeten worden gemeten aan door het aantal Palestijnse doden te vergelijken met het aantal Israëlische slachtoffers, maar met het doel van het oorlogsgeweld (het permanent handhaven van de staat Israël.

Voor hem telt blijkbaar die mening van HAMAS zwaarder dan het aantal slachtoffers dat daadwerkelijk omkomt.
Het gaat niet om die mening, het gaat om het onverbiddelijke NEE! tegen vrede, het gaat om de onverbiddelijke oorlogsverklaring van Hamas jegens Israël: Dat was bepaald niet ff een mening verkondigen en
het waren al helemaal geen holle frasen
gezien de 'Operatie al-Aqsa Storm' die volgde.

Peter van Velzen schreef:Ik hecht echter slechts belang aan wat meetbaar is en veroordeel op morele gronden eenieder die dat ondergeschikt maakt aan holle frasen zoals die van HAMAS.
Indien jij wat Hamas sinds 7 oktober heeft uitgevreten beschouwt als holle frasen,
dan vraag ik me oprecht af of wij op dezelfde aarde leven!
Je veroordeelt op morele gronden? Welke morele gronden bedoel je dan concreet?

Peter van Velzen schreef:
NB Israël zou volgens eigen zeggen HAMAS geaccepteerd hebben als vertegenwoordigers van de Palestijnen, als ze gezegd hadden, dat ze Israël hunnerzijds erkennen. (Net zoals de Russische Federatie beloofd had dat ze de Oekraïense grenzen zou eerbiedigen)

Net zoals ik eenieder nog meer zou veroordelen, die enige deelnemer in deze discussie fysiek je
kwaad zou doen, vanwege een afschuwelijke mening.
Hamas wordt echter geen kwaad gedaan 'vanwege een afschuwelijke mening':
  • veroordeel jij de IDF omdat ze Hamas proberen te vernietigen
    vanwege hetgeen Hamas daadwerkelijk heeft aangericht op 7 oktober?
Dat de verklaring van Hamas dat ze met dergelijks als 7 oktober door zullen gaan
een holle frase zou zijn ... vind ik een verbijsterend naief struisvogel idee!
.
Gesloten