Nieuwste 'religie': doemdenken over klimaat

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

mouvement schreef:iemand moet het goede voorbeeld al is het maar zo'n schijtland als nederland
Ik zou eens willen weten wat de kostenvergelijking is van kernenergie vs windenergie. Ik schat minimaal 5* zo duur.
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

of een andere mogelijkheid is het verder opschonen van de kerncentrales, schijnt een goede methode voor te zijn :D
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

of natuurlijk waterkracht dit ding is heel erg efficiënt
http://blog.shellac.be/index.php?entry= ... 116-204131
marc aka controle
Ervaren pen

mouvement schreef:of een andere mogelijkheid is het verder opschonen van de kerncentrales, schijnt een goede methode voor te zijn :D
Linkse politici zijn allergisch voor alles wat met kernenergie te maken heeft. Zeker met onze greanpeacer Samson zie ik het niet zo snel gebeuren. Hopelijk dat de econoom Bos wat verstand in die kopjes kan krijgen.
marc aka controle
Ervaren pen

mouvement schreef:of natuurlijk waterkracht dit ding is heel erg efficiënt
http://blog.shellac.be/index.php?entry= ... 116-204131
Lijkt me voor Nederland niet geschikt. Kost denk ik ook een vermogen en in china moeten er 1 miljoen mensen voor nokken. Gewoon, opeens, "ja mensen we gaan een dam bouwen, dus moven".
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

niet voor nederland nee, maar waar zo'n leuke rivier is kan misschien wel iets gebouwd worden.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

marc aka controle schreef: Ik lach me echt kapot over de politiek hier in Nederland. Hoe spastisch die omgaan met klimaat (balkenende incluis). Echt, ten eerste is het probleem al schromelijk overschat.
Ten eerste is het overschat? Heb je dat onderzocht, of zeg je zo maar wat?
marc aka controle schreef: Ten tweede, wat denkt Nederland wel allemaal niet in haar almacht te kunnen betekenen zolang landen als china, rusland, vs, india schijt hebben daaraan. Zijn nederlanders echt zo gestoord dat ze zich blauw betalen voor al die windmolens terwijl kernenergie spot goedkoop is en 0 emissie heeft?
Wie zegt dat die landen er schijt aan hebben, ook onderzocht?
marc aka controle schreef: Duitsland heeft geen kerncentrales meer maar importeert de energie wel fijn uit kernenergiewalhalla Frankrijk. Echt, die groenen maken europa paranoia en arm.
Duitsland heeft geen kerncentrales? waar zijn die 17 kerncentrales dan zo snel gebleven? Ik zou het toch nog eens gaan onderzoeken!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

afgestompt dier schreef:Het mileu is een verzonnen iets om het geld uit je portomenee te kloppen, goed het word een paar graden warmer so what?? De mens past zich wel weer aan zoals het altijd al gedaan heeft.
Inderdaad. En zoniet, dan ruimt het lekker op. :twisted:
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

het geld wat je besteed gaat toch naar het milieu dus waarom zou het geldafklopperij zijn, dan hebben hun er toch niks aan?
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

mouvement schreef:het geld wat je besteed gaat toch naar het milieu dus waarom zou het geldafklopperij zijn, dan hebben hun er toch niks aan?
Dat geld word besteedt aan al die bekende 'persoontjes' die zich zogenaamd ineens druk maken over het mileu, dus ze hebben er wel degelijk wat aan.
Kijk om je heen de olie raakt op maar er zijn plenty oplossingen voor dat probleem bio-ethanol bijvoorbeeld, je moet je eigen niet zo gek laten maken.
Ik zie het probleem niet echt van de opwarming van de aarde.
Geloof verzet bergen onzin.
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

welke bewijzen heb je voor zo'n complot?
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

mouvement schreef:welke bewijzen heb je voor zo'n complot?
Ik zeg niet dat het een complot is, al heeft Al Gore wel degelijk belang bij bedrijven die 'groen ' zijn maar dat terzijde.

En al dat gemiepl over het eventueel veranderende klimaat. Begin jaren tachtig was het zure regen, en wat dit allemaal wel niet tot gevolg had. Ik hoort er nooit meer wat over.
Het gat in de ozon laag hetzelfde verhaal.
Geloof verzet bergen onzin.
marc aka controle
Ervaren pen

skeptic schreef:
marc aka controle schreef: Ik lach me echt kapot over de politiek hier in Nederland. Hoe spastisch die omgaan met klimaat (balkenende incluis). Echt, ten eerste is het probleem al schromelijk overschat.
Ten eerste is het overschat? Heb je dat onderzocht, of zeg je zo maar wat?
marc aka controle schreef: Ten tweede, wat denkt Nederland wel allemaal niet in haar almacht te kunnen betekenen zolang landen als china, rusland, vs, india schijt hebben daaraan. Zijn nederlanders echt "zo gestoord dat ze zich blauw betalen voor al die windmolens terwijl kernenergie spot goedkoop is en 0 emissie heeft?
Wie zegt dat die landen er schijt aan hebben, ook onderzocht?
marc aka controle schreef: Duitsland heeft geen kerncentrales meer maar importeert de energie wel fijn uit kernenergiewalhalla Frankrijk. Echt, die groenen maken europa paranoia en arm.
Duitsland heeft geen kerncentrales? waar zijn die 17 kerncentrales dan zo snel gebleven? Ik zou het toch nog eens gaan onderzoeken!
Overschat, zie mijn link naar de wetenschapper eerder. En er bestaan genoeg andere wetenschappers die niet aan de linkse indoctrinatie meedoen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Salomon_Kroonenberg, hoogleraar geologie.

De VS hoef ik denk ik niet uit te leggen. Rusland spreekt ook voor zich, die hebben het kyoto pas in 2004 ondertekend na de steun van de EU voor toetreding tot de WTO. India en china verkeren in een enorm sterke economische groei. Die hebben wel andere zaken aan hun hoofd om zich over het milieu druk te maken. Over het milieu in india:

http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/indiaenv.html
"Nevertheless, despite a greater commitment by the Indian government to protect public health, forests, and wildlife, policies geared to develop the country's economy have taken precedence in the last 20 years. While industrial development has contributed significantly to economic growth in India, it has done so at a price to the environment."

over het milieu in china:
http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/chinaenv.html
Van de 10 meest vervuilde steden in de wereld, 7 in china.

Ach, ik doe rusland er ook nog bij, gratuit
http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/russenv.html
"The Soviet Union's emphasis on industrial production and blatant disregard for the environment has left Russia grappling with numerous environmental problems, from severe air pollution to radioactive contamination"
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

Tja. Wist je al dat in Delhi alle taxi's en bussen op CNG rijden? Daarin lopen ze gewoon 10 jaar op ons voor. Ondanks dat er miljoenen Indiërs nauwelijks te eten hebben wordt er wèl geld gespendeert aan bescherming van het milieu. Het is wel leuk dat de Amerikanen roepen dat anderen ook niks doen, maar dat is onzin. Ook in China wordt er miljoenen geïnvesteerd in milieutechnologie. China (nog steeds een ontwikkelingsland) loopt op een aantal zaken ver op ons voor.

Wij hebben geld en doen niks.

Dat de Amerikaanse federale overheid niets doet betekent trouwens niet dat er lokaal niets gebeurt. In de belangrijkste staat (Californië) lopen ze ook ver op ons voor.
Je kunt geloven dat de kat dood is.

Je kunt geloven dat de kat levend is.

Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.

Of je weet dat je het niet kunt weten.
Jaap

Bericht door Jaap »

Het klopt dat we bwust om moeten gaan met het milieu. Het is ook helemaal niet slecht om mensen daar op aan te spreken. Het is ook helemaal niet slecht om te onderzoeken of we op andere (goedkopere) manieren aan energie kunnen komen. De fossiele brandstoffen raken immers een keer op.

Waar het mij om gaat is dat men al jaren bezig is met het klimaat. In 1994 kwam het eerste rapport van het IPCC uit. Het staat al jaren op de agenda van de politiek. We zijn ook al jaren bezig om zuiniger te leven. Want, natuurlijk heeft de mens enigszins invloed op het klimaat. Al is het alleen al omdat er meer CO2-uitstoot is.

Maar......zullen de gevolgen daarvan dezelfde zijn als de doemdenkers? Verdwijnen er stukken land? Stijgt de zeespiegel echt zoveel wat Gore beweert? (vanaf 1998 is de zeespiegel aan het dalen) Warmt de aarde daadwerkelijk op? (ze zijn deze week in Parijs in ieder geval hard bezig om het zo krachtig mogelijk op te schrijven voor de beleidsmakers, zodat die er niet om heen kunnen)

Kortom; moeten we zoveel geld aan maatregelen voor het klimaat uit gaan geven? Moeten we echt de CO2 opslaan onder de grond? (en het in de komende ijstijd (al aangehaald door mouvement) weer allemaal vrijlaten zodat de aarde weer op kan warmen?) Of moeten we niet alleen bewust met het klimaat om gaan, maar ook bewust met geld?

In ieder geval moeten we (en ze [lees: de beleidsmakers]), naar mijn mening, niet zo goedgelovig zijn. En dat is iets wat ik op dit forum toch ook wel kan zeggen?

Groet,
Jaap
"Ik ben tegen religie omdat het ons leert tevreden te zijn met het niet begrijpen van de wereld." - Richard Dawkins
Plaats reactie