Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 dec 2023 10:33Jaren geleden kregen de Joden een ster op de kleding.
Dat nooit meer! Maar het is dus van alle dag
Demasqué again?
Je trekt een vergelijking tussen het hedendaags Israëlische beleid en dat van de Nazi’s:

• Voorbeelden van de manieren waarop antisemitisme zich uit
    in verband met de staat Israel:
    • vergelijkingen trekken tussen het hedendaags Israëlische beleid en dat van de Nazi’s
    BRON: Wat is antisemitisme?
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 dec 2023 08:3360 jaar onderdrukking versus 1 laffe gruwelijke terreurdaad..
Bedankt voor het verschaffen van duidelijkheid aangaande jouw historische besef.

Of maak je maar weer wat stemming om je gal te spuwen en olie op het vuurtje te gooien zodat het ook hier weer op kan laaien? Toon in plaats met feiten aan wat jij daar schrijft, of nog beter, maak tenminste aannemelijk vanuit je eigen 'historische besef' en
in eigen woorden, dat wat je daar schrijft
  • ook echt hetgeen is wat zich daar in die regio sinds 1948 afspeelt,
    volgens jouw zelfverklaarde en geheel eigen 'historische besef'.
Bijvoorbaat dank, mijn Cognitieve Dissonantie zal hevig zijn!
aankaarten:
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 30 dec 2023 16:29
dikkemick schreef: 30 dec 2023 08:3360 jaar onderdrukking versus 1 laffe gruwelijke terreurdaad..
Bedankt voor het verschaffen van duidelijkheid aangaande jouw historische besef.

Of maak je maar weer wat stemming om je gal te spuwen en olie op het vuurtje te gooien zodat het ook hier weer op kan laaien? Toon in plaats met feiten aan wat jij daar schrijft, of nog beter, maak tenminste aannemelijk vanuit je eigen 'historische besef' en
Wat ik zei, begonnen in "Palestina in doodsnood"
En wat blijkt?
Jouw Israël schendt al heel lang het VN verdrag omtrent de rechten van het kind en het verdrag tegen foltering.
Misschien ook maar eens lezen. Schrijver: Dries van Agt.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 dec 2023 16:35
HierEnNu schreef: 30 dec 2023 16:29

Wat ik zei, begonnen in "Palestina in doodsnood"
En wat blijkt?
Jouw Israël schendt al heel lang het VN verdrag omtrent de rechten van het kind en het verdrag tegen foltering.
Misschien ook maar eens lezen. Schrijver: Dries van Agt.
:shock:
Om erachter te kunnen komen hetgeen zich daar in die regio sinds 1948 afspeelt volgens jouw zelfverklaarde en geheel eigen 'historische besef' en in jouw eigen woorden moet ik een boek lezen getiteld "Palestina in doodsnood" geschreven door Dries van Agt?
Mijn Cognitieve Dissonantie is nul!

Waarom vind jij het voortdurend nodig om zo kleinzielig gedrag te blijven vertonen door te schrijven 'jouw' Israël? Komt zulks doordat jouw [SIC] Hamas in de pan wordt gehakt door Israël? Ons, mijn en jouw[!] Nederland schendt al heel lang het VN verdrag omtrent de rechten van het kind, wist je dat ook of schiet daar je zogenaamde 'historische besef' ernstig te kort?
  • Net als de 'Moraal van Dries van Agt' overigens!
aankaarten:
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Blijf je maar verstoppen HierEnNu. Misschien is dat wel het beste. Kopje in t zand.
Ik zou overigens een voorbeeld nemen aan Dries. Iemand die zijn pro Israël visie heeft weten bij te stellen na objectief onderzoek.
Kopje uit t Zand dus!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 dec 2023 17:02 Blijf je maar verstoppen HierEnNu. Misschien is dat wel het beste. Kopje in t zand.
Ik zou overigens een voorbeeld nemen aan Dries. Iemand die zijn pro Israël visie heeft weten bij te stellen na objectief onderzoek.
Kopje uit t Zand dus!

Ik mij verstoppen? En dat uit jouw pen ... :lol:
Mag ik ook weten waar ik mij volgens jou voor verstop? Volgens mij zeg ik geen woord te veel noch bezijden de waarheid als ik hier beweer dat ik mij hier als een open boek laat zien. Daar zouden jij en jouw Dries beiden een voorbeeld aan mogen nemen in plaats van dat wollige gebabbel met meel in de mond vanuit jullie beider dubbele Moraal
  • 'Zoals de wind waait, zo waait mijn vestje!'
"Dat is klip en klaar!" om ff [schijn]Heilige Dries zijn woorden te gebruiken.

Ja, jij neemt ongetwijfeld een voorbeeld aan religieuze[!] van Agt, dat is mij nu wel duidelijk, zeg vooral AMEN als Dries preekt die jij kennelijk als autoriteit beschouwt en als brave apostel volgt en wiens woorden je aanbeveelt zonder zelf te kunnen verwoorden wat de Moraal van Dries aangaat, Dries, iemand die diens kop uit het zand haalde, maar vergat dat Moreel gezien zijn ogen nog vol zand zaten ... 'eyes wide shut' zal ik maar schrijven ...

Zo heeft Dries er ooit publiekelijk en vol trots gewag van gemaakt dat hij 'Ariër' is. Het zal mij dus geenszins verbazen als jij er ook trots op bent dat jij 'Ariër' bent? Ja toch? Hij heeft tevens blijven ijveren voor de vrijlating van de 'Drie[s] van Breda', wist je dat ook? Of ben je juist daarom zo een grote fan van hem? Vrijpleiten van ter dood veroordeelde Tweede Wereld Oorlogsmisdadigers vanweger hun aandeel in de Holocaust? Nee toch? Of toen Dries de abortuskliniek Bloemenhove wilde laten sluiten, sta je daar mede gezien jouw Moraal op basis van Vrijdenken ook achter? Nee toch? En dan nog die andere oorlogsmisdadiger die zich in 1941 in Polen als SS'er als een beest heeft gedragen, weet je nog, Pieter Menten, die liet Dries als minister van Justitie één dag vóór diens arrestatie ontsnappen waardoor Dries op een haar na had moeten aftreden. Wat een hoogstaande Moraal hé, die Dries, het lijkt wel of hij er zijn hobby van had gemaakt om professionele Jodenvervolgers de hand boven het hoofd te houden en zo mogelijk vrij te pleiten en/of te laten ontsnappen!
  • Mooi Moraal voorbeeld neem jij in Agt! [SIC]
Ik heb mijn 'oordeel' ten aanzien van de Moraal van jouw voorbeeld nu wel voldoende gespuid voorlopig, toch? Mijn mening over van van Agt en diens Moraal en waar ik zulks op baseer zal wel duidelijk zijn, of niet? Dus vertel jij nou eindelijk eens, wat weet jij ten aanzien van de Moraal van van Agt? ff In eigen woorden wat je daaromtrent gelezen hebt? Of je kunt ook uit dat jouwsinziens geweldige boek citeren als je niet in staat bent vanuit je eigen historische besef te parafraseren wat jij er uit begreep, hoewel het veel interessanter is als je wel in staat blijkt te zijn vanuit jouw eigen historische besef te parafraseren wat jij er uit begrijpt, want ik ben met jou in discussie en niet met Dolle Dries!

Of anders koop gewoon het eBoek als jij dat zo geweldig vindt,
  • dan kun je daar uit copy/pasten! :idea:
aankaarten:
.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

axxyanus schreef: 28 dec 2023 19:29 Dat is dweilen met de kraan open. Hames is grotendeels het gevolg van het Israëlische kolonisatie project. Zolang Israël daarmee doorgaat, zal ieder keer als Hamas gedecimeerd wordt, het gewoon als een phoenix uit zijn as herrijzen. En krijgen we na een tijdje weer hetzelfde of nog erger.
Die vieze hufters van Hamas krijgen er flink van langs! Dat is de werkelijkheid. Piep of leg je erbij neer -- mij om het even. Hamas wordt uitgemoord. Er is geen Israëlisch kolonisatie project -- we hebben ze de Gazastrook gegeven in ruil voor het eindigen van het terrorisme en zij hebben ons Hamas in ruil gegeven. Wat maakt het nu nog uit? Nu weten ze wat er gebeurt als ze onze kinderen vermoorden: krijzen tot er vrede is. Nog een paar maand krijzen en wellicht krijgen ze een nieuwe kans.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

Open een topic: Dries van Agt!

Jazeker heeft hij fouten gemaakt en hij heeft nog het meeste spijt van dat woord 'arier'. Dat viel volkomen verkeerd en Dries heeft spijt betuigd.
Niet voor zover ik weet mbt de 3 van Breda. Soms is een straf geen straf meer, schiet doel voorbij en moet je clementie tonen en de HAATgevoelens van een groep in de samenleving voor lief nemen.
Abortus vraagstuk. Hij WAS katholiek en het was een andere tijd. Ben het dan ook niet met die beslissing eens.

MAAR! Dit is een Israël topic en ik kaart de wandaden van Israël aan waarna jij liever over van Agt verder gaat.
Begrijpelijk maar niet netjes. Hoe je het nl wendt of keert, Israël heeft zich absoluut misdragen tov de Palestijnen. Daar kun je niet omheen, met of zonder Dries. Israël kweekt haar eigen vijanden/terroristen.
Israël is een boevenstaat en heeft haar straf (zoals de 3 van Breda) nog lang niet in verhouding gehad!!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 31 dec 2023 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 31 dec 2023 08:06
axxyanus schreef: 28 dec 2023 19:29 Dat is dweilen met de kraan open. Hames is grotendeels het gevolg van het Israëlische kolonisatie project. Zolang Israël daarmee doorgaat, zal ieder keer als Hamas gedecimeerd wordt, het gewoon als een phoenix uit zijn as herrijzen. En krijgen we na een tijdje weer hetzelfde of nog erger.
Die vieze hufters van Hamas krijgen er flink van langs! Dat is de werkelijkheid. Piep of leg je erbij neer -- mij om het even. Hamas wordt uitgemoord. Er is geen Israëlisch kolonisatie project -- we hebben ze de Gazastrook gegeven in ruil voor het eindigen van het terrorisme en zij hebben ons Hamas in ruil gegeven. Wat maakt het nu nog uit? Nu weten ze wat er gebeurt als ze onze kinderen vermoorden: krijzen tot er vrede is. Nog een paar maand krijzen en wellicht krijgen ze een nieuwe kans.
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp echt niet dat je niet ziet dat Israël op de manier zoals het nu gaat de volgende generatie terroristen kweekt. Dat je het huidige Hamas uitmoordt om een nieuw Hamas op te laten staan.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

ChaimNimsky schreef: 31 dec 2023 08:06
Die vieze hufters van Hamas krijgen er flink van langs! Dat is de werkelijkheid. Piep of leg je erbij neer -- mij om het even. Hamas wordt uitgemoord
Je antwoord naast de kwestie. Niemand betwijfelt dat de huidige hufters van Hamas ervan langs krijgen. Maar zelfs als alle huidige Hamas hufters worden uitgemoord, spreekt dat niet tegen dat Hamas gewoon blijft voortbestaan. Een organisatie is namelijk meer dan de huidige hufters.
ChaimNimsky schreef: 31 dec 2023 08:06 Er is geen Israëlisch kolonisatie project
Natuurlijk wel. Wat Israël uitvoert op de rechter oever is pure kolonisatie.
ChaimNimsky schreef: 31 dec 2023 08:06we hebben ze de Gazastrook gegeven in ruil voor het eindigen van het terrorisme en zij hebben ons Hamas in ruil gegeven. Wat maakt het nu nog uit?
Ach kom nu. Jullie hebben ze de Gazastrook gegeven, en daarom dachten jullie de Palestijnen op de rechter oever als tweederangsburgers te kunnen blijven behandelen zonder dat daar vroeg of laat een aanslag van zou komen? Hoe naief kan je zijn.
ChaimNimsky schreef: 31 dec 2023 08:06 Nu weten ze wat er gebeurt als ze onze kinderen vermoorden: krijzen tot er vrede is. Nog een paar maand krijzen en wellicht krijgen ze een nieuwe kans.
Onzin. Zo werkt het niet. Zo heeft het nooit gewerkt. Steeds opnieuw denken kolonisators dat ze het geweld dat ze uitlokken zullen kunnen bedwingen met rauwe repressie. Dat heeft nooit gewerkt. Het zal nu ook niet werken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 31 dec 2023 08:06 ]we hebben ze de Gazastrook gegeven in ruil voor het eindigen van het terrorisme en zij hebben ons Hamas in ruil gegeven. Wat maakt het nu nog uit?
Even copy paste uit eigen werk omdat deze bijdrage zwaar tranentrekkend is.
Israël voert al ruim 60 jaar terreurbeleid. Palestijnen hebben nauwelijks rechten, worden te pas en onpas (ook kinderen) vastgezet, landbouwgrond (jordaanvallei) wordt ingepikt door kolonisten, olijfbomen vernietigd, tekort aan energie en water, de 'muur' die volgens t internationale Gerechtshof illegaal (en 4e Geneefse conventie) is maar waar Israël zich geen reet van aantrekt waardoor Palestijnen hun eigen familie niet meer kunnen bezoeken, het gevangen zitten op een klein (steeds kleiner wordend) stukje grondgebied..... Vergeet wellicht nog enkele inhumane wandaden.

STEL dat onze families hier in Nederland dit wordt aangedaan.
Terroristische organisaties....kom er maar in! 1+1 is 2 Chaimnimsky! Israël en alleen Israël is voor deze situatie verantwoordelijk te houden.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Axx
Tegenvragen kunnen van alles betekenen afhankelijk vd concrete context. Ik blijf het schrijnend vinden dat Gerard_m rede wil brengen door te vermelden dat 1% vd Palestijnen op 2 maand tijd om het leven gekomen is.

ik zie het verschil tussen genocide en burgerslachtoffers als gevolg van strijd.
in februari 22 is Rusland in Oekraine binnengevallen. Zou in april 2022 ooit iemand aanvaard hebben dat 1% oekraieners het leven zouden hebben gelaten, In absolute cijfers zou dat neerkomen 400 000 dode burgers

Zuid afrika heeft een keuze gemaakt. politiek heeft het 0 impact en de symbolische waarde ervan moeten we nog afwachten.
Ik haat Joden niet, waarom zou ik?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 31 dec 2023 12:01 Axx
Tegenvragen kunnen van alles betekenen afhankelijk vd concrete context.
Hou dan op met iets als drogreden te bestempelen met als enig aangevoerde reden dat het een tegenvraag is. Specifieke tegenvragen kunnen wijzen op drogargumentatie maar dan zal je toch moeten uitleggen wat het specifieke probleem is van die specifieke tegenvraag, i.p.v. de tegenvraag in zijn algemeenheid als drogreden te bestempelen zoals jij hier al een tijdje doet.

Er is geen verzameling van drogredenen die onder de categorie "tegenvraag" valt. Dus een tegenvraag als drogreden bestempelen met als enige reden dat het een tegenvraag is, slaat nergens op.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

*!!* Disclaimer *!!*
  • Wie de context wil lezen betreffende waar ik op reageer:
    ff op het pijltje klikken!
*!!*
dikkemick schreef: 31 dec 2023 09:18 HierEnNu
:scissors:
Aangezien ik besloten heb om eens een tijdje pogingen te wagen om van de 'stenen' die op mijn pad worden geworpen geen muren te bouwen die verdelen, maar bruggen te bouwen die kunnen verenigen en/of tenminste wat nader tot elkaar te kunnen brengen, dus ook of zelfs juist te beschouwen waar we het wel min of meer over eens zijn in plaats van in herhaling te blijven vallen wat betreft waar we het diametraal niet over eens zijn,
begin ik daar hier en nu dan ook maar meteen mee:
  • Wat ik aan Dries van Agt kon waarderen waren bijvoorbeeld,
    zo ff losjes uit mijn geheugen, correct me if I am wrong:
    • diens voortdurende kritiek op het beleid van Israël ten aanzien van de Palestijnen, met name zijn onomfloerste beschuldigingen van schendingen van de mensenrechten door Israël en zijn telkens terugkerende pleidooi
      voor een kritischere houding ten opzichte van Israël.
    • diens voortdurende kritiek op het buitenlandse beleid van de Verenigde Staten, kritiek die ik meestal deelde, óók[!] wat dat beleid in het Midden-Oosten betreft. Met name zijn analyses en daaruit voorvloeiende eloquent gebrachte kritiek ten aanzien van Amerikaanse betrokkenheid bij conflicten en interventies vond ik niet alleen terecht, maar ook boeiend en amusant.
    • diens uitgesproken voorstander zijn van Marihuana legalisatie, want mede dankzij zijn pleidooien voor de legalisatie van Cannabis en een meer tolerante benadering van softdrugs in Nederland heeft menigeen in diens jeugd en jonge volwassenheid kunnen genieten van een jointje zonder met harddrugs in aanraking te hoeven komen.
Maar beste dikkemick, jij bent toch echt zelf degene die Dries van Agt deze discussie binnensleepte vanuit jouw veronderstelling dat Dries kennis heeft die past bij jouw narratief ten opzichte van het Israël Palestina conflict omdat je diens biografie gelezen hebt. Wat ik uit jouw woorden opmaak is dat Dries net als jij op een gegeven moment in zijn leven aan hevige Cognitieve Dissonantie onderworpen werd.

Anders dan bij jou ontstond die hevige Cognitieve Dissonantie bij Dries door de schokkende ontdekking ten aanzien van zijn geloof welk niet juist bleek, zijn geloof dat de Joden een soort van verheven volk was met een 'hogere Goddelijke' Moraal en dat Israël zich dus ook aan hogere waarden en normen zou dienen te conformeren dan de omringende landen in die regio
  • [hetgeen ik dan weer als antiSemitisch benoem!]
omringende Islamitische landen die tenslotte
'slechts' Islamitische waarden en normen handhaven.
  • Voor alle duidelijkheid:
    • Islamitische waarden en normen vind ik
      over het algemeen niet per definitie minder dan, maar vaak wel anders
      dan de Humanitische waarden en normen waar ik naar tracht te leven!

Het bevreemd mij overigens ontiegelijk dat jij mij sommeert met jouw uitspraak
  • "Open een topic: Dries van Agt!"
onder het mom van off-topic, terwijl jij juist zelf degene bent die dit topic zelf vervuilt door om moverende redenen Dries van Agt er bij te slepen, iemand die ik eerder verAgt [SIC] dan toejuich en aanprijs zoals jij, hoewel ik hier graag in discussie zou gaan met hem, maar beslist niet via jou, voeg je mij toe dat ik volgens jou liever over van Agt verder ga terwijl ik [nog steeds!] niet begrijp waarom jij Dries van Agt er überhaupt bijsleepte ...

Dat straf, zeker gevangenisstraf, zijn doel maar al te vaak voorbij schiet zijn we volledig eens, want menigeen komt er slechter uit dan die er in ging en de gevangenis wordt dan ook vaak beschouwd als de 'HBO tot Crimineel'. Ik ben daarom dan ook tegen levenslange gevangenis straf, sterker, iemand levenslang opsluiten vind ik onmenselijker dan de doodstraf. :idea:

Het doet me goed om te lezen dat ook jij van mening bent dat het Moreel van een juiste houding getuigt om de nodige clementie te tonen en de daarbij eventuele haatgevoelens van een groep in de samenleving voor lief te nemen. Als alle mensen in de Levant
  • [met name de [politieke] leiders daar!]
zulks ter harte zouden nemen dan zou daar een welvarende samenleving kunnen ontstaan in plaats van de onverzoenlijk vernietigend oorlogszuchtige zooi die het nu is!

Dat jij het doet voorkomen alsof ik degene ben die liever over van Agt verder ga is begrijpelijk maar vind ik niet netjes, maar OK, die onschuldig is werpe de eerste steen,
dus die steen werp ik zeker niet: ook die steen gebruik ik
om een bruggetje te bouwen om nader tot elkaar te komen:
  • Hoe wij, jij en ik en ook anderen, het ook wenden en/of keren:
    • Beide staten, zowel de Israëlische als de Palestijnse,
      hebben zich misdragen ten opzichte van zowel de eigen als ook elkaars bewoners.
    • Daarmee veroorzaken zowel de Israëlische als de Palestijnse staat
      hun eigen vijanden/terroristen/verzetstrijders en
    • gedragen zich aldus als boevenstaten met telkens als eerste slachtoffer
      de onschuldige burgers aan weerszijde.
    • De uitspraak dat Israël haar straf nog lang niet in verhouding gehad heeft kan ik me niet mee verenigen en laat ik geheel voor jouw verantwoording en
    • zulks kan ik ook niet goed combineren met jouw eerdere oproep
      om clementie te tonen en de daarbij eventuele haatgevoelens
      van groepen in de samenleving voor lief te nemen, want
    • verzoeningspolitiek lijkt me dan meer op zijn plaats.
    • Maar mocht je daar eigenlijk mee bedoelen dat de [politieke] leiders van beide[!] staten voor een [oorlogs]tribunaal verantwoording af zouden moeten leggen en
    • na schuldigbevinding ook hun straf zouden moeten ondergaan,
      dan zijn we het daarover eens ...
aankaarten:
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

We laten van Agt voor wat het is. Een oude man die goede en slechte tijden heeft gekend en waar wij misschien verschillend over denken. Niets is meer menselijk tenslotte!

Waar ik de nadruk graag op had willen leggen zijn de verhoudingen Israël/Palestina en dan het Calimero effect.

Israël voert al ruim 60 jaar terreurbeleid. Palestijnen hebben nauwelijks rechten, worden te pas en onpas (ook kinderen) vastgezet, landbouwgrond (jordaanvallei) wordt ingepikt door kolonisten, olijfbomen vernietigd, tekort aan energie en water, de 'muur' die volgens t internationale Gerechtshof illegaal (en 4e Geneefse conventie) is maar waar Israël zich geen reet van aantrekt waardoor Palestijnen hun eigen familie niet meer kunnen bezoeken, het gevangen zitten op een klein (steeds kleiner wordend) stukje grondgebied..... Vergeet wellicht nog enkele inhumane wandaden.

Ik zou zo graag zien dat je hier een gepaste reactie op geeft. Inhoudelijk omdat DIT de kwestie is. Wat van Agt hiervan vind is ons beiden worst.
Wat vindt jij ervan? Is 7 oktober te verklaren in het licht van het verleden? Hoe "leven" Palestijnen daar? Hoeveel mensenrechten moeten er nog geschonden worden?

Als je nl bruggen wilt bouwen kun je niet om gedegen (grond)onderzoek heen. Anders zakt de brug zo weer in.
Gesloten