BDE - onderzoek, conclusies en interpretaties

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

outremer
Forum fan

Re: BDE - onderzoek, conclusies en interpretaties

Bericht door outremer »

Diep in de schaduw van het eeuwige licht, waar de sluier tussen werelden flinterdun is, onthulde zich een esoterisch rijk doordrenkt met de geheimen van het onbekende. Een groep spirituele zoekers, gedreven door de roep van het mysterie, begaf zich op een reis door de stille corridors van de ziel.

In het weefsel van het esoterische veld dansten de vibraties van universele energieën als zachte briesjes over de zandduinen van het bewustzijn. De kwantumgedachten, als juwelen van wijsheid, fonkelden als sterren aan de hemel van het innerlijke zelf.

De reizigers doorkruisten de dimensies van het verenigde bewustzijn, waar tijd slechts een illusie was en ruimte een metafoor voor de uitgestrektheid van de ziel. Golven van transcendentale inzichten spoelden over hen heen, als oceaangolven die de kust van de spirituele ervaringen strelen.

Op de kruispunten van kosmische energielijnen werden de zoekers begroet door entiteiten van licht, bewakers van eeuwenoude kennis. Zij fluisterden verhalen van verborgen waarheden en symbolen diep ingebed in de archetypen van het collectieve bewustzijn.

In de tempel van innerlijke harmonie ervoeren de reizigers de interferentie van hun eigen vibraties met de universele resonantie. Het was alsof ze in dialoog waren met de scheppingskracht zelf, een gesprek dat zich niet in woorden uitdrukte maar in de subtiele taal van de ziel.

Terwijl de zoekers zich verder waagden in de esoterische tuinen van het zijn, ontvouwde zich de alchemie van transformatie. Ze ontdekten dat de essentie van hun wezen verbonden was met de kosmische symfonie, een onlosmakelijke draad in het weefsel van de goddelijke matrix.

Uiteindelijk keerden de zoekers terug naar de aardse werkelijkheid, beladen met de schatten van esoterische wijsheid. Hun harten waren vervuld met de wetenschap dat de sleutels tot het universum niet buiten, maar binnen in henzelf lagen. En zo werd het esoterische pad een eindeloze reis, een dans van bewustzijn in het tijdloze ballet van het bestaan.
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

Amen.
Dit is wat chatgpt ervan maakt :-)
Je moet aan mij geen uitleg vragen, ik ben geen AI , dus ik kan er niks over zeggen.
bonifacius
Diehard

Bericht door bonifacius »

outremer schreef: 18 dec 2023 14:41 Amen.
Dit is wat chatgpt ervan maakt :-)
Je moet aan mij geen uitleg vragen, ik ben geen AI , dus ik kan er niks over zeggen.
:lol:
Vrijdenkers...

Het doet mij denken aan 33 jaar geleden in mijn holotropisch ademwerk opleiding met een 50-tal mensen waarin er een weekend was dat we buitenstaanders mochten meebrengen.
Zo bracht ik mijn ‘geliefde’ van toen mee, een getrouwde vrouw. :roll:
En dan was er een nog een gescheiden deelneemster die haar nieuwe vriend had meegebracht, een INGENIEUR & vrijdenker.

Ik zal die zondagmorgen dat de groeps holotropisch ademenwerk (rebirthing) begon nooit vergeten.
Mijn lief en die ingenieur / vrijdenker hadden dat dus nog nooit gedaan en vertikten ook mee te ademen.
Ze hadden elkaar gevonden in hun verzet en gingen letterlijk helemaal achteraan zitten, duidelijk aangevend zo dat ze in feite niet wilden meedoen aan het intens verbonden ademen met zijn allen in groep.

Een uur later, als de voor veel mensen heftige groepssessie voorbij was, vroeg de trainer aan iedereen, ook aan die twee achteraan, hoe het geweest was.
Mijn lief antwoordde dat ze wat duizelig geworden was van zo te ademen en daarom al snel gestopt was met meedoen en ze veel steun had aan de ingenieur naast haar.
De ingenieur / vrijdenker zijn antwoord was dat hij had berekend hoeveel zuurstof er in de gesloten ruimte was (’t was winter en koud buiten) en dit niet gezond kon zijn voor de groep als er geen vensters openstonden en daarom niet mee geademd had!
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

:-)
Ik heb geen idee wat holotropisch ademwerk juist inhoud maar ik wil wel aannemen dat dat een helend effect heeft op ons lichaam.
Of ik dat ook eens zou proberen weet ik niet, maar dat wil ik gerust aan mijn bekrompen gedachten wijten :-)
Dat is echter wel van een totaal andere orde dan de zaken waar er hierboven over gepalaverd wordt .

Veel plezier met je ademwerk !
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

Als ik eraan zou meedoen, zou ik wel niet den onnozelaar gaan uithangen maar ik zou wel effectief mijn best doen om uw richtlijnen zo goed mogelijk te volgen.

Je gaat toch ook niet in de kerk staan roepen dat je niet in god gelooft .
Ga dan die kerk niet binnen hé.
bonifacius
Diehard

outremer schreef: 18 dec 2023 14:57 :-)
Ik heb geen idee wat holotropisch ademwerk juist inhoud maar ik wil wel aannemen dat dat een helend effect heeft op ons lichaam.
Of ik dat ook eens zou proberen weet ik niet, maar dat wil ik gerust aan mijn bekrompen gedachten wijten :-)
Als je controle niet wil verliezen zeker niet aan beginnen. Want als je er zou aan beginnen met in je (achter)hoofd "ik wil de controle niet verliezen" zit je er toch maar in verzet zoals mijn ex-lief toen en die ingenieur / vrijdenker. :lol:
outremer schreef: 18 dec 2023 14:57 Dat is echter wel van een totaal andere orde dan de zaken waar er hierboven over gepalaverd wordt .
Ik zat net nog te lachen met dit...

Waaruit vanaf: 1:14
Sean Carroll: Deepak found me on Twitter. so whenever I tweet something about quantum mechanics, he retweets it with something "but it's all in your mind, it's all consciousness bringing the world into existence”..

Joe Rogan: He loves word salad, that guy is the biggest like dealer of worlds word salad ...
Ja, die Deepak kan er nogal een woord-salade van maken!
outremer schreef: 18 dec 2023 14:57 Veel plezier met je ademwerk !
Merci, holotropisch ademwerk, staat ook bekend als psychedelisch ademen. En je verliest er inderdaad de controle mee, net zoals met psychedelica. Onbewuste inhouden kunnen naar boven komen, en je moet wel bereidt zijn ze te voelen (ademen = voelen) en dat kan het gevoel geven de controle te verliezen.
Ben je niet bereidt te voelen en je dus terug te trekken in je denken, ga je bij de psychedelische ademhaling in een lichamelijke kramp en krijg je bij psychedelica de zogenaamde "bad trip".

Ben je er aan toe om intens verbonden (psychedelisch) te ademen en uit je kop te komen, dan kan je zaken ervaren die heel je overtuigingen-wereld op zijn kop zetten. Is mij overkomen 33 jaar geleden. Het was meteen gedaan toen met mijn bewering dat ik vrijdenker was! :lol:
"euh, ik weet het niet", zei ik vanaf toen nederig en ben Stanislav Grof beginnen bestuderen en verder gegaan met holotropisch ademenwerk tot ik dan 4 jaar geleden klaar was voor de échte psychedelica als DMT (ayahuasca) 5-Me0-DMT (Bufo Alvarius), Psilocybine en mescaline, en toen was het hek helemaal van de dam.
Boem! Van de eerste keer prijs, een heuse bijna-dood ervaring met 5-Me0-DMT! :roll:
Meteen wist ik uit ervaring (deels) waar neurochirurg Alexander Eben het over heeft.
Dus als ik MaartenV lees moet ik glimlachen van herkenning want hij heeft goeie research gedaan.
Laatst gewijzigd door bonifacius op 18 dec 2023 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

bonifacius schreef: 18 dec 2023 15:44
Boem! Van de eerste keer prijs, een heuse bijna-dood ervaring met 5-Me0-DMT! :roll:
Dat is ook het probleem niet he. Verre van mij om te ontkennen dat je die ervaring gehad hebt.
Maar wat er daarna aan gekoppeld wordt is een beetje te gortig (zoals als al eerder door anderen gesteld).
bonifacius
Diehard

outremer schreef: 18 dec 2023 15:51 Dat is ook het probleem niet he. Verre van mij om te ontkennen dat je die ervaring gehad hebt.
Maar wat er daarna aan gekoppeld wordt is een beetje te gortig (zoals als al eerder door anderen gesteld).
Ik kan alleen maar, zoals eerder geschreven, bevestigen dat Huxley gelijkt heeft...
bonifacius schreef: 13 dec 2023 02:15 Die Mind large theory is me onbekend dus heb ik er is op gegoogled....
Mind at Large is a concept proposed by Aldous Huxley to help interpret psychedelic experience. He maintained that the human mind filters reality under normal circumstances and that psychedelic drugs remove the filter, exposing the user to a Mind at Large.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mind_at_Large
Ah, een concept voorgesteld door Aldous Huxley.
Jah, Huxley heeft gelijk hierin.
En dit schema tonen voor een vergelijk tussen een klassieke bijna-dood ervaring zoals Alexander Eben en velen anderen hebben gehad en dewelke ik had onder 5-Me0-DMT...

Afbeelding

Bron van afbeelding vind je hier https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 83361/full
bonifacius
Diehard

outremer schreef: 18 dec 2023 14:57 Ik heb geen idee wat holotropisch ademwerk juist inhoud maar ik wil wel aannemen dat dat een helend effect heeft op ons lichaam.
Begrijpelijk dat dit de enige associatie is die je kan leggen. Maar voor een helend effect op je lichaam kan je evengoed gewoon aerobische sportactiviteiten doen.
Zie meer info..
Wat is Holotropisch Ademwerk®?

Holotropisch is een afgeleide van de woorden Holos en Trepein en betekent ‘Bewegen naar Heelheid'.
Holotropisch Ademwerk® is een zeer krachtig format om emotionele en fysieke blokkades op te lossen, om inzicht te krijgen in gedragspatronen en gedachten én om je ware Zelf te worden. De helende kracht van Holotropisch Ademwerk® is te verklaren door een aantal factoren. Het format is ontwikkeld door Stanislav Grof en zijn vrouw Christina en combineert inzichten uit modern bewustzijnsonderzoek, verschillende vormen van dieptepsychologie, antropologie, transpersoonlijke psychologie, oosterse spirituele gewoonten en mystieke tradities.

bron: https://www.holotropischademwerk.nl
bonifacius
Diehard

outremer schreef: 18 dec 2023 10:07
bonifacius schreef: 17 dec 2023 22:13
Read it or leave it.
Ben jij dan niet in staat om het me uit te leggen ?
Verwacht je nu dat ik dat boek ga kopen en ga uitlezen ?
Heb je toch geen interesse in dit boek? > Het Akasha-veld Verbindingen En Geheugen In Kosmos En Bewustzijn :roll:
Samenvatting

Mystici en wijzen hebben altijd volgehouden dat er een alles verenigend en alles verbindend kosmisch veld bestaat. Het vormt de oorsprong van onze werkelijkheid en is tevens een soort kosmisch geheugen, waarin alle gebeurtenissen worden ¿opgeslagen¿ en waaruit informatie kan worden opgeroepen. Recente experimenten in de vacuümfysica hebben het bestaan van dit Akasha-veld aangetoond. Het is een soort zee van fijnstoffelijke energie waaruit alles ontstaat: atomen en melkwegstelsels, sterren en planeten, levende wezens en zelfs bewustzijn. Dit nulpuntveld of Akasha-veld is het universele en permanente geheugen van het universum. Niet alleen het kosmische verleden ligt erin besloten, het herbergt ook de aanzet tot wat nog komen gaat. In toegankelijke taal en in een heldere logica draagt Ervin Laszlo de wezenlijke onderdelen van dit concept aan. De lezer zal ervaren hoe talloze wetenschappelijke en kosmische puzzelstukjes op hun plaats vallen en hoe de kosmische samenhangen en de onderliggende eenheid manifest worden.

De meest recente ontdekkingen over het A-veld
Ik heb het zelf niet gelezen. Is ook niet nodig omdat ik 30 jaar het genoegen heb gehad met een mysticus (François) te mogen praten en vooral naar te luisteren, die exact hetzelfde vertelde. Vier jaar geleden kwam alles wat hij verteld had dan echt tot leven tijdens mijn bijna-dood ervaring als gevolg van 5-Me0-DMT te roken. Ja, leg dat maar is aan een gewone mens uit!

Recent wetenschappelijk onderzoek ziet van alles gebeuren in de hersenen onder scanners bij iemand die psychedelica heeft genomen, maar wat de subjectieve ervaring is, daar hebben ze het raden naar. Zelf psychedelica nemen is voor de wetenschappers geen garantie om te zien / ervaren wat mystici en wijzen altijd hebben volgehouden (Belgisch neuroloog Steven Laureys heeft het al geprobeerd). Psychedelica zijn namelijk geen wondermiddelen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Deepak zou zijn astrale kosmische quantum vingers erbij aflikken.

.....een alles verenigend en alles verbindend kosmisch veld...

....de oorsprong van onze werkelijkheid.......

.....een soort kosmisch geheugen......

.....experimenten in de vacuümfysica hebben het bestaan van dit Akasha-veld aangetoond......

.......een soort zee van fijnstoffelijke energie.....

..... Dit nulpuntveld of Akasha-veld is het universele en permanente geheugen van het universum......

..... het herbergt ook de aanzet tot wat nog komen gaat......

Er staat m.a.w NIETS. Kosmische universele vacuüm nulpunten..... Het KLINKT wetenschappelijk maar is gewoon woe-woe
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

bonifacius schreef: 18 dec 2023 18:41
Recente experimenten in de vacuümfysica hebben het bestaan van dit Akasha-veld aangetoond.
Een linkje aub ?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

The universe is beaming with morphic resonance. Today, science tells us that the essence of nature is interconnectedness.
You must take a stand against greed.
To walk the vision quest is to become one with it. We exist as expanding wave functions. By awakening, we live.

Insight is a constant. You and I are mystics of the universe. This life is nothing short of an unfolding paradigm shift of zero-point energy.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

Heb je toch geen interesse in dit boek?
We kennen elkaar natuurlijk niet, anders zou je deze vraag niet stellen :-)
Eerlijk gezegd, ik zou niet liever willen dat dat allemaal zou waar zijn. Het zou pakken makkelijker zijn dan al die differentiaalvergelijkingen
die nodig zijn om mijn standpunten te verdedigen.....
Saaie boel vaak ook , dan is uw standpunt veel plezanter.
Maar wel volledig naast de kwestie jammer genoeg :-)
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

outremer schreef: 18 dec 2023 19:23
Heb je toch geen interesse in dit boek?
We kennen elkaar natuurlijk niet, anders zou je deze vraag niet stellen :-)
Eerlijk gezegd, ik zou niet liever willen dat dat allemaal zou waar zijn. Het zou pakken makkelijker zijn dan al die differentiaalvergelijkingen
die nodig zijn om mijn standpunten te verdedigen.....
Saaie boel vaak ook , dan is uw standpunt veel plezanter.
Maar wel volledig naast de kwestie jammer genoeg :-)
57 euro voor dat boek ?
voor dit bedrag koop ik liever meerdere (vertaalde) tweedehandsboeken uit de periode ergens tussen 2000 jaar voor meneer jezus tot 1500 jaar erna.
en daar staat ook een pak onzin in als je het vergelijkt met de hedendaagse kennis , maar die waren er zelfs "minder" naast dan uw boek.
Plaats reactie