Ik weet niet hoeveel van de doden, Hamas-strijders zijn ik ging uit van jouw vorige bericht waarin je een aantal van 250 noemde. Zeker als men alle sympathisanten meetelt, zouden het er mogelijk rond de 2500 zijn. Dat is echter niet of nauwelijks te controleren. De bewering dat de ziekenhuizen, vluchtelingenkampen en ambulances door Hamas worden gebruikt voor actieve strijd is - zover ik het kan beoordelen - enkel een veronderstelling. Als daar geen bewijzen voor komen, dan heeft Israel zelfs de Geneefse conventies reeds geschonden. Hamas en Islamitische Jihad hebben dat uiteraard reeds gedaan, want zelfs als alle lugubere verhalen onjuist zouden zijn: Het gijzelen van personen is volgens deze conventies niet toegestaan.ChaimNimsky schreef: ↑13 nov 2023 02:43Veeeeeeel meer dan 3%. Er zijn reeds duizenden Hamas-terroristen gedood en velen eveneens gevangen genomen en ook vandaag was weer een groot succes. Bovendien, zoals gezegd, zijn volgens de principes van het dubbel gebruik onder het internationaal humanitair recht aanvallen op burgerlijke objecten legetiem indien deze worden gebruikt voor militaire doeleinden. En de Geneefse Conventies staan eveneens impliciet toe dat burgerlijke objecten, zoals ziekenhuizen, kerken en scholen, het doelwit mogen zijn indien ze worden gebruikt voor militaire doeleinden. Hamas is zo sterk verweven met de civiele infrastructuur dat het IDF geen andere optie heeft dan hen te behandelen als legitieme militaire doelwitten.Peter van Velzen schreef: ↑13 nov 2023 02:23 Ik krijg de indruk dat er iemand is die het een succes vindt, als (in de orde van grootte van) 3% van de gevallen slachtoffers gewapende vijanden zijn.
Iedere oorlog is een tragedie, maar Israel is deze oorlog niet begonnen, noch is er een realistisch alternatief voor een oorlog tegen een Hamas-regering die recentelijk nogmaals heeft onderstreept dat ze 7 oktober zullen blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben.Ik vind het een tragedie, net zoals ik de oorlog in de Oekraïne, in Jemen en in Dafur tragedies vind.
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Ik wens u alle goeds
-
appelfflap
- Banned
Peter van Velzen schreef: ↑13 nov 2023 02:23 Ik krijg de indruk dat er iemand is die het een succes vindt, als (in de orde van grootte van) 3% van de gevallen slachtoffers gewapende vijanden zijn. Ik vind het een tragedie, net zoals ik de oorlog in de Oekraïne, in Jemen en in Dafur tragedies vind.
Taal is belangrijk, Ivm bv Rusland en Oekraine herinner ik me toch een heel ander taalgebruik en andere woordkeuzes om de agressie te veroordelen (bv het bombarderen van ziekenhuizen.
"De ziekenhuizen in noord-gaaz functioneren neit meer normaal", lees en hoor ik hier nu in de pers. Het lijkt alsof het ziekenhuis slachtoffer is van een natuurramp
- Peter van Velzen
- Site Admin
De lijst van slachtoffers vermelt niet welke ervan onschuldige burgers waren en welke hadden deel genomen aan de terroristische actie van 7 oktober. Omdat ze niet alleen al lang dood maar ook reeds begraven zijn, zullen wij dat laatste aantal nooit precies te weten komen. Ik betwijfel of er bewijs is voor de bewering dat Hamas bewust eem eigen ziekenhuis heeft opgeblazen. Ik geloof tijdens een oorlog geen van de stijdende partijen, maar ik heb geen reden om te veronderstellen dat men bewust levende mensen op een lijst van overledenen zet. Dat zou - mijns inziens - een unicum zijn.HierEnNu schreef: ↑13 nov 2023 03:36Jij gelooft dat er zich tussen de door Hamas als onschuldig burgerslachtoffer opgegeven gesneuvelden geen Hamasstrijders bevonden? Geloof jij Hamas die bereid is gebleken zelfs een eigen ziekenhuis op te blazen en dat vervolgens ten behoeve van PR in de schoenen van de IDF te schuiven?Peter van Velzen schreef: ↑13 nov 2023 02:23 Ik krijg de indruk dat er iemand is die het een succes vindt, als (in de orde van grootte van) 3% van de gevallen slachtoffers gewapende vijanden zijn. Ik vind het een tragedie, net zoals ik de oorlog in de Oekraïne, in Jemen en in Dafur tragedies vind.
De waarheid is altijd het eerste wat sneuvelt in geval van oorlog en
ook dat is een tragische waarheid!
Ik wens u alle goeds
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het zijn er duizenden. Gisteren 250. De grondoorlog is twee weken gaande, dus naar schatting zal het 250 x 14 zijn, dus waarschijnlijk zo'n 3500. Ze hadden er trouwens eveneens al een redelijk aantal gedood op 7, 8 en 9 oktober en daarna ook nog met de precisie-bombardementen.Peter van Velzen schreef: ↑13 nov 2023 08:10 Ik weet niet hoeveel van de doden, Hamas-strijders zijn ik ging uit van jouw vorige bericht waarin je een aantal van 250 noemde. Zeker als men alle sympathisanten meetelt, zouden het er mogelijk rond de 2500 zijn.
Het IDF zegt bewijzen te hebben en een deel is zelfs openbaar gemaakt.De bewering dat de ziekenhuizen, vluchtelingenkampen en ambulances door Hamas worden gebruikt voor actieve strijd is - zover ik het kan beoordelen - enkel een veronderstelling. Als daar geen bewijzen voor komen, dan heeft Israel zelfs de Geneefse conventies reeds geschonden.
Klopt.Hamas en Islamitische Jihad hebben dat uiteraard reeds gedaan, want zelfs als alle lugubere verhalen onjuist zouden zijn: Het gijzelen van personen is volgens deze conventies niet toegestaan.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 13 nov 2023 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik weet niet of Israël wel de Conventie erkent, ze zijn van tal van verdragen geen lid.Peter van Velzen schreef: ↑13 nov 2023 08:10Ik weet niet hoeveel van de doden, Hamas-strijders zijn ik ging uit van jouw vorige bericht waarin je een aantal van 250 noemde. Zeker als men alle sympathisanten meetelt, zouden het er mogelijk rond de 2500 zijn. Dat is echter niet of nauwelijks te controleren. De bewering dat de ziekenhuizen, vluchtelingenkampen en ambulances door Hamas worden gebruikt voor actieve strijd is - zover ik het kan beoordelen - enkel een veronderstelling. Als daar geen bewijzen voor komen, dan heeft Israel zelfs de Geneefse conventies reeds geschonden. Hamas en Islamitische Jihad hebben dat uiteraard reeds gedaan, want zelfs als alle lugubere verhalen onjuist zouden zijn: Het gijzelen van personen is volgens deze conventies niet toegestaan.ChaimNimsky schreef: ↑13 nov 2023 02:43Veeeeeeel meer dan 3%. Er zijn reeds duizenden Hamas-terroristen gedood en velen eveneens gevangen genomen en ook vandaag was weer een groot succes. Bovendien, zoals gezegd, zijn volgens de principes van het dubbel gebruik onder het internationaal humanitair recht aanvallen op burgerlijke objecten legetiem indien deze worden gebruikt voor militaire doeleinden. En de Geneefse Conventies staan eveneens impliciet toe dat burgerlijke objecten, zoals ziekenhuizen, kerken en scholen, het doelwit mogen zijn indien ze worden gebruikt voor militaire doeleinden. Hamas is zo sterk verweven met de civiele infrastructuur dat het IDF geen andere optie heeft dan hen te behandelen als legitieme militaire doelwitten.Peter van Velzen schreef: ↑13 nov 2023 02:23 Ik krijg de indruk dat er iemand is die het een succes vindt, als (in de orde van grootte van) 3% van de gevallen slachtoffers gewapende vijanden zijn.
Iedere oorlog is een tragedie, maar Israel is deze oorlog niet begonnen, noch is er een realistisch alternatief voor een oorlog tegen een Hamas-regering die recentelijk nogmaals heeft onderstreept dat ze 7 oktober zullen blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben.Ik vind het een tragedie, net zoals ik de oorlog in de Oekraïne, in Jemen en in Dafur tragedies vind.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Daar heb je helemaal gelijk in, met dat laatste.HierEnNu schreef: ↑13 nov 2023 03:36Jij gelooft dat er zich tussen de door Hamas als onschuldig burgerslachtoffer opgegeven gesneuvelden geen Hamasstrijders bevonden? Geloof jij Hamas die bereid is gebleken zelfs een eigen ziekenhuis op te blazen en dat vervolgens ten behoeve van PR in de schoenen van de IDF te schuiven?Peter van Velzen schreef: ↑13 nov 2023 02:23 Ik krijg de indruk dat er iemand is die het een succes vindt, als (in de orde van grootte van) 3% van de gevallen slachtoffers gewapende vijanden zijn. Ik vind het een tragedie, net zoals ik de oorlog in de Oekraïne, in Jemen en in Dafur tragedies vind.
De waarheid is altijd het eerste wat sneuvelt in geval van oorlog en
ook dat is een tragische waarheid!
Zo weten we dat veel doden die nu op naam van Hamas staan in feite doden zijn veroorzaakt door de tegenreactie van de IDF. Gijzelaars die dood geschoten zijn omdat ze in gevecht waren met terroristen. Auto's die door tanks zijn kapot geschoten omdat de IDF dacht dat het ging om vluchtende Hamas terroristen, maar het bleken vluchtende burgers te zijn. Maar die werden en worden nog steeds op conto van Hamas geschreven. Want de doofpot is het enige wat goed is in een oorlog.
Baby in de oven kan ook net zo goed door de moeder gedaan te zijn om de baby te verstoppen voor de Hamas terroristen. Maar ook dat blijft maar in hoofden rondspoken alsof Hamas terroristen dit gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door Berjan op 13 nov 2023 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Jijbakken kan jij wel goed ja. Proviciat!HierEnNu schreef: ↑13 nov 2023 03:23 Ik merk wel vaker op bij jou dat jij iets opmerkt wat in het geheel niet blijkt te kloppen. Maakt verder niets uit, want alles staat er nog precies zoals het daadwerkelijk werd geschreven, dus ook voor iemand met een blijkbaar aangetast korte termijn geheugen
is zulks eenvoudig terug te lezen.
Ik weet niet meer precies wanneer iemand dat zei,![]()
maar ik herinner me de geuite wijze woorden wel nog goed:
Maar het blijft een feit dat jij mijn reactie al wilde melden voordat ik jou NSB-er noemde. (ik noemde je niet specifiek NSB-er maar dat je je gedroeg als een NSB-er). Dus dan moet je dat niet als reden noemen om mijn reactie te melden. Of je moet een soort helderziende zijn, dat je al wist dat ik je later nsb-er uithanger noemde.
MAar ik noemde je pas de NSB-er uithanger toen je weer eens ging dreigen met het melden.
Wat me ook wel opvalt is dat jij steeds dreigt met melden, maar dat jouw opponenten dit niet doen.
Tevens vrees ik dat jij last hebt van korte termijn of geheugen in het algemeen. Steeds riep je iets, en als mensen jou daarop aanspraken dan reageerde je met "waar heb ik dat gezegd dan!?". Toen ik eens een half uur mijn best had gedaan en het gevraagde weer eens had gepost reageerde jij niet meer.
Wie een de berichten van een ander niet serieus neemt,
kan er beter maar niet op reageren.
(kenmerk die persoon als "vijand" en
je hebt minder last van de "clown"
(en hij van jou!)
Je vindt jezelf nogal wat, is het niet? En je vindt jezelf een heilige?Ik ga me dat advies ter harte nemen:
- zouden meer mensen moeten doen,
vind je ook niet?
@Berjan
Hierbij officiële waarschuwing voor wederom doorgaan met vergelijken met NSB.
SiteAdmin heeft vanmorgen nog vermaand vergelijkingen met nazitijd na te laten.
Ook ik moet roeien met de riemen die ik heb!Berjan schreef: ↑13 nov 2023 13:57Jijbakken kan jij wel goed ja. Proviciat!HierEnNu schreef: ↑13 nov 2023 03:23 Ik merk wel vaker op bij jou dat jij iets opmerkt wat in het geheel niet blijkt te kloppen. Maakt verder niets uit, want alles staat er nog precies zoals het daadwerkelijk werd geschreven, dus ook voor iemand met een blijkbaar aangetast korte termijn geheugen
is zulks eenvoudig terug te lezen.
Ik weet niet meer precies wanneer iemand dat zei,![]()
maar ik herinner me de geuite wijze woorden wel nog goed:
Ik ben sowieso geen schijnHeilige!Berjan schreef:Maar het blijft een feit dat jij mijn reactie al wilde melden voordat ik jou NSB-er noemde. (ik noemde je niet specifiek NSB-er maar dat je je gedroeg als een NSB-er). Dus dan moet je dat niet als reden noemen om mijn reactie te melden. Of je moet een soort helderziende zijn, dat je al wist dat ik je later nsb-er uithanger noemde.
MAar ik noemde je pas de NSB-er uithanger toen je weer eens ging dreigen met het melden.
Wat me ook wel opvalt is dat jij steeds dreigt met melden, maar dat jouw opponenten dit niet doen.
Tevens vrees ik dat jij last hebt van korte termijn of geheugen in het algemeen. Steeds riep je iets, en als mensen jou daarop aanspraken dan reageerde je met "waar heb ik dat gezegd dan!?". Toen ik eens een half uur mijn best had gedaan en het gevraagde weer eens had gepost reageerde jij niet meer.
Je vindt jezelf nogal wat, is het niet? En je vindt jezelf een heilige?Ik ga me dat advies ter harte nemen:Wie een de berichten van een ander niet serieus neemt,
kan er beter maar niet op reageren.
(kenmerk die persoon als "vijand" en
je hebt minder last van de "clown"
(en hij van jou!)
- zouden meer mensen moeten doen,
vind je ook niet?
En nee, ik vind mijzelf geen wat, zelfs geen watje, meer een pluisje,
maar wie weet, misschien groei ik onder invloed van Freethinker?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
viewtopic.php?f=23&t=18866&start=2130#p627509
Als je dit tot je laat doordringen, is Israël dan niet 90 procent FOUT??
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Netanyahu shares 3 things to understand about the war
Laten we ff naar Netanyahu zelf luisteren?
Daarna kan hij dan eventueel afgeschoten worden,
uhhh: VERBAAL afgeschoten worden!
VIDEO duurt 15 minuten:
- 12 nov 2023 #CNN #News
Netanyahu shares 3 things to understand about the war
CNN's Dana Bash talks to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, pressing him on not accepting giving control of Gaza to Palestinian authorities after the war. Hear his response.
.
.
Wat bedoel je met 'dit'?dikkemick schreef: ↑13 nov 2023 14:32 viewtopic.php?f=23&t=18866&start=2130#p627509
Ik kan uit jouw link niet afleiden wat jij met 'dit' bedoelt!
.
.
Alsdannetjes zijn spirituele waarhedendikkemick schreef: ↑13 nov 2023 07:14Zulks is wel degelijk te verwezenlijken, als we maar willen.HierEnNu schreef: ↑12 nov 2023 19:57Ja, heel naief: zulks is zelfs in Nederland niet te verwezenlijken endikkemick schreef: ↑12 nov 2023 09:01Dit zijn DE antwoorden, een vrijdenker waardig! Constructief vooral.
Is het echt zo naïef als ik pleit voor een democratie zonder derderangs burgers?
Ik het ook naïef als ik meen dat heilige grond eigenlijk pure onzin is? Dat dit in de meest letterlijke zin niet bestaat, maar slechts in de koppies van mensen?
Dat die zogenaamde heilige grond beter verdeeld kan worden op democratische wijze?
bovendien een antiDemocratisch pleidooi!
die nooit waar worden
zolang aan het dannetje nooit voldaan wordt!
Nederland is weliswaar een Democratie,
maar bepaald niet zonder derderangs burgers, integendeel!
Deels gelukt is iets heel anders dan wel degelijk verwezenlijkt!dikkemick schreef:En Nederland heeft dit gewild en het is deels gelukt.
[H]Erken je zelf wat je daar impliceert met jouw 'soms'?dikkemick schreef:Loop Amsterdam of Rotterdam in en luister wat gesprekken af.
Je hoort zeer veel talen en soms ook Nederlands.
Jouw kennende heb je niet de 'NOGO-areas' betreden?dikkemick schreef:Verder zie je kerken, moskeeën en synagoges
Of durfde je zulks wel? Zo ja:
- wat vond je daar van dat daadwerkelijk verwezenlijken?
Voor zover jij weet ...dikkemick schreef:en we hebben hier, voor zover ik weet geen heilige grond.
Dus je bent er niet mee bekend dat er gescheiden kerkhoven zijn, dat op Katholiek gewijde grond geen Protestanten begraven mochten worden, zelfs geen ongedoopte kinderen van Katholieke ouders? Dus je bent er niet mee bekend dat onder het mom van
- 'eeuwigdurende grafrust'
van het door hun na te streven Oemma?
Deze Heilige grond 'beter'[?] verdelen op Democratische wijze betekent onteigening:
- ik meen me te herinneren
dat jij fel tegen onteigening van grond bent, ja toch?
Dat België en Nederland 'gescheiden' zijn is bepaald niet Democratisch verlopen, maar was wel degelijk een vechtscheiding die wel degelijk gepaard ging met gewelddadige conflicten!dikkemick schreef:Ook annexeren we Belgisch.grondgebied niet omdat dat vroeger nu eenmaal de wens van Nederland was, 1 grote staat tot aan Frankrijk te stichten.
Zulks is dus allemaal democratisch mogelijk.
.
.
Finland koopt luchtverdedigingssysteem 'Davids Sling' van Israël https://www-european--views-com.cdn.amp ... -system%2F
Ondanks alle kritiek wordt internationaal altijd graag geprofiteerd van Israëlische defensieproducten.
Ondanks alle kritiek wordt internationaal altijd graag geprofiteerd van Israëlische defensieproducten.
Dit: Hoe Israël uit Palestina ontstaan isHierEnNu schreef: ↑13 nov 2023 15:36Wat bedoel je met 'dit'?dikkemick schreef: ↑13 nov 2023 14:32 viewtopic.php?f=23&t=18866&start=2130#p627509
Ik kan uit jouw link niet afleiden wat jij met 'dit' bedoelt!
Dit: Hoe de Palestijnen verdreven werden en worden
Dit: Dat Israël verandert in een extreem rechtse zionistische dictatuur waar Palestijnen derderangs burgers zijn.
Dit: Dat Israël nog steeds niet proportioneel bezig is.
Maar zullen we het er maar bij laten, want WAT Israël ook doet, jij zal t niet afkeuren. Hamas moet vernietigd en als dat ALLE Palestijnen waaronder kinderen het leven kost, so be it!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nou ja, geprofiteerd? Alsof Israël er geen geld aan verdiend ...B.S. schreef: ↑13 nov 2023 17:02 Finland koopt luchtverdedigingssysteem 'Davids Sling' van Israël https://www-european--views-com.cdn.amp ... -system%2F
Los daarvan, hoogtijd om ook Oekraïne te verrassen met zulke pracht machientjes,
het is tenslotte bijna Sinterklaas! Of zou Israël geen toestemming geven
als de EU om onze oostgrens van de EU te verdedigen,
zulks aan wil schaffen voor Oekraïne?
Vanwege instandhouding van Israëls 'goede relatie'[?] met Rusland bedoel ik.
.
.