“Maria” schreef: Als je de Wikipedialijst nagaat dan zie dat veel ervan aan het genezen van ziekten en het voorkomen van ongeluk behelst.
Vaak overgeleverd via volksverhalen en ook legenden.
Ik denk, dat Wikipedia spiritueel geloof mijdt in dit soort onderwerpen wegens teveel gelovigen, die dit anders zien en waar de term grenswetenschap wel wordt geaccepteerd.
Geaccepteerd als positief bedoeld?
Komt ook vast en zeker voor!
Net zoals het waarderen van homeopathie, of het voor waar absorberen van die Teslar-reclame.
Ubbo Wockels ging ook voor de verhalen van de Iceman Wim Hof.
Toen ik ooit begon met die Rare Apparaten Database verwachtte ik dat het met een stuk of 200 wel gebeurd zou zijn en het werden er een stuk of 1000.
Heel ontnuchterend.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Het probleem van dit soort van naive voorstelling , is voor mij dit - voor op dezelfde lijn te blijven dit:
Het artikeltje dat je uit skepp aanhaalde is al weer 7 jaar oud misschien is er nu meer nuance te vinden. Punt is dat de poster die ik als voorbeeld gaf een goede basis is om de minder ervaren zoekers op een ander denkspoor te zetten. Ben zelf werkzaam in een omgeving waar alle collega's WO of HBO+ geschoold zijn en verbaas mij erover wat daar af en toe voor wartaal uitkomt. Te denken valt aan onderwerpen als astrologie, alternatieve behandelwijzen, en speltbrood. Deze poster zou hierin al een handreiking zijn. De snaartheorie ga ik na de koffie nog eens over nadenken
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Heel ontnuchterend is te zien dat skepp Snaartheorie als grenswetenschappelijk opnoemt. Het over zichzelf in de voet schieten gesproken.
Holog,
Nu komen we op mijn hanteren van mijn persoonlijke onkunde en mijn volkomen incompetentie inzake de snaartheorie. Dat houdt in dat ik claims over de effecten ervan, van welke aard ook, heel ver van mijn bed houd
.
Zie ook DocWho zijn opmerking inzake zeer welopgeleiden die buiten hun vak meegaan in de vetste nonsens.
Roeland
Heel ontnuchterend is te zien dat skepp Snaartheorie als grenswetenschappelijk opnoemt. Het over zichzelf in de voet schieten gesproken.
Holog,
Nu komen we op mijn hanteren van mijn persoonlijke onkunde en mijn volkomen incompetentie inzake de snaartheorie. Dat houdt in dat ik claims over de effecten ervan, van welke aard ook, heel ver van mijn bed houd
.
Zie ook DocWho zijn opmerking inzake zeer welopgeleiden die buiten hun vak meegaan in de vetste nonsens.
Roeland
Welke effecten van snaartheorie, waar heb je het over?
Ik ben geen pro-snaartheorie, maar dat niet niet weg dat snaartheorie van de verste verte ,noppes nada nikske met pseudo whatever te maken heeft.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Zou het wellicht slaan het gebruik van en "wetenschappelijke" theorie om lacunes in eigen beweringen te dichten. Quantum-healing en zo
En daarom is Quantum pseudowetenschappen?
Het is absoluut duidelijk waarom skepp Snaartheorie naar pseudo bombardeert, omwille van Popper, of het eerste plaatje op je poster.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Is quantummechanica echte zuivere wetenschap?
Waarschijnlijk wel, want het werkt en voorspelde fenomenen kwamen en komen uit.
Maar het (deeltjes)model dat eruit voortkomt is eigenlijk "lelijk" en complex. Weet niet of God het zo bedoeld heeft.
Snaartheorie idem. Staat nog in de kinderschoenen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑29 okt 2023 10:15
Is quantummechanica echte zuivere wetenschap?
Waarschijnlijk wel, want het werkt en voorspelde fenomenen kwamen en komen uit.
Maar het (deeltjes)model dat eruit voortkomt is eigenlijk "lelijk" en complex. Weet niet of God het zo bedoeld heeft.
Snaartheorie idem. Staat nog in de kinderschoenen.
Gaat daar mee naar de oorlog.
En wat is 'zuivere wetenschappen' volgens u ?
holog schreef: ↑29 okt 2023 10:10
En daarom is Quantum pseudowetenschappen?
Neen maar de quantumfysica wordt in het alterneutencircuit gretig aangegegrepen als stoplap. Lang geleden op dit forum eens een oeverloze discussie met een homeopathie-adept gevoerd dit dit ook ter sprake bracht. Intracelluliare microtubuli zouden quantum effecten kennen. Dit vermeende effect zou echter bij temperaturen richting het absolute nulpunt plaatsvinden. Dat ga je als bezitter van microtubuli die heil in homeopathie zoekt niet meemaken.
Holog,
.
Roeland
Welke effecten van snaartheorie, waar heb je het over?
Ik ben geen pro-snaartheorie, maar dat niet niet weg dat snaartheorie van de verste verte ,noppes nada nikske met pseudo whatever te maken heeft.
Holog,
Effecten van welke aard ook.
Ik heb, voldoende betoogd, niets te zeggen of vinden over snaartheorie, laat staan over het effect van snaartheorie op jouw classificeren ervan op basis van een door jouzelf opgebrachte in-de-voet-schieterij door Skepp.
Roeland
dikkemick schreef: ↑29 okt 2023 09:02
Bij pseudowetenschap moet ik altijd denken aan Deepak Chopra. Nep-wetenschap. Meesurfen op terminologie uit de echte wetenschap.
En maar hopen dat iedereen jouw opwellingen betrouwbaar vindt.
Ook die behoeven onderbouwing.
Roeland