Socratoteles schreef: ↑20 okt 2023 20:07
HierEnNu schreef: ↑20 okt 2023 18:57Israël zou in een dergelijk geval niet overgaan tot het tot puin bombarderen van Amsterdam omdat in een dergelijk geval Nederland dat zou oplossen en de Hamasleden zou uitzetten. Indien de Gazanen Hamas uitzetten stopt meteen die hele oorlog!
Ja, toegegeven, Hamas in Amsterdam is geen erg realistisch scenario. Maar mijn morele intuïtie is: ook indien Nederland de Hamasleden in Amsterdam zou tolereren, zou het misdadig zijn om onschuldige Amsterdammers te bombarderen. Als je die intuïtie deelt, zou ik je willen uitnodigen om het ook toe te passen op mensen van kleur in verre landen.
Thanks but no thanks:
ik
'beperk' mijzelf hier bij voorkeur om on-topic in het hier en nu te zijn:
- in dat eeuwig durende moment, het hier en nu, kan ik enigszins mezelf en helder blijven. Net zoals in het oog van de wervelstorm alles betrekkelijk rustig blijft, terwijl ALLes als een dolle daar omheen vernietigend rondtolt ...
Socratoteles schreef:In het geval van de Gaza komt er nog bij dat Israël zélf Hamas aan de macht heeft geholpen en gehouden. Een strategische meesterzet, want apartheidspolitiek is beter aan het Westen te verkopen als de gewelddadig onderdrukte inheemse bevolking wordt gerepresenteerd door radicale islamisten.
Het is een hartverscheurende situatie. De recente aanval van Hamas was gruwelijk. Maar de gretigheid waarmee sommigen fantaseren over honderdduizenden dode Gazanen, dat stemt me evenzeer treurig.
Laten we hopen dat Hamas zo snel mogelijk met wortel en tak is uitgeroeid en
ALLe gegijzelden weer thuis zijn, dood of levend, maar liefst gezond en wel, maar in ieder geval thuis weer verenigd met hun geliefden, dood of levend ...
Pas daarna kan een einde komen aan deze hartverscheurende situatie, DAAR staat het verleden los van, en pas DAARNA ontstaat er
[op termijn!] eventueel weer ruimte voor de betrokken partijen om in dat
'nieuwe hier en nu' te praten over het verleden en toekomst.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.